Ga naar inhoud

Keet : 17 november 2011 : Dr. Van Engeland : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Na wat maanden meelezen, wil ik me even voorstellen: Ik ben Keet, 41 jaar, getrouwd, mama van 1 zoon van bijna 10. In de afgelopen 4 jaar ben ik zo'n 30 kg afgevallen wat mijn boobies niet ten goede is gekomen. Het bekende verhaal, slap gedoe, met alle emotionele en feitelijke gevolgen van dien.

Tja, dan stap je aarzelend de wereld van plastische chirurgie in voor wat informatie, je google-ed wat, er gaat weer wat tijd overheen. Je gaat eens voor een gesprek naar een kliniek.

Waar ik overigens in 1 x de juiste (in mijn ogen dan) deskundige vond; dr. A. van Engeland, in de Bergmankliniek te Bilthoven. 3x op consult geweest, geen vraag was te veel.

Ik vertrouw haar zeker mijn boobies toe!

En nu, nu begin ik een beetje nerveus te worden. Donderdag a.s. is het zover. Om 9uur 'smorgens als eerste aan de beurt voor een lift en protheses. Ik denk aan narcose, littekens,

lange herstelperiode... pff waar kies ik nu toch weer voor... En wie vertel ik nu toch nog dat... en en en...

Het worden dual plane, achter de spier en zo'n 230 cc protheses (zeg ik dat zo goed?). Ik heb nu beste grote boobs, altijd al gehad, cup E/F maar slappe hap dus, ja da's n makkie om dan een grote cup te vullen.

En ik wil weer eens zonder bh slapen, een tshirt aan of een jurkje... o, of eens een mooie bikini zonder enorme voorgevormde cups! Dus daarom alle trouble...

In ieder geval heerlijk zo'n site met 'lotgenoten'! Al vind ik dit woord te negatief voor wat ik bedoel. Eerst maar eens kijken of ik snel het hoe-doe-je-het-hier-allemaal op kan pikken.

tot topic's! liefs, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** HEy Keet,

Welkom! Leuk (weer) iemand voor een lift met prothesen. Ik heb het een jaar geleden laten doen, en ben zooooo blij dat ik het gedaan heb! Zoveel meer zelfvertrouwen, lekker zonder bh kunnen lopen zonder dat ze klapperen tegen je huid ;-) Ik heb t samen met een buikwandcorrectie laten doen (ben ook heel veel afgevallen, ruim 75 kilo), ik ben trouwens 39 en heb een zoon van 11, dus we hebben wat overeenkomsten :-)

Mijn foto's kun je zien in de galerij als je benieuwd bent, ik heb trouwens een lift met ronde 450 cc prothesen onder de spier (maar had eigenlijk haast geen eigen weefsel meer, alleen veel huid).

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi, Keet hier.

Ik heb me net geregistreerd en een topic gemaakt in operatieverslagen-Borstlift om me voor te stellen omdat ik a.s. donderdag een borstlift met protheses ga krijgen. En dat graagop deze site wil beschrijven.

Ik ben heel erg blij en beetje bang tegelijk...

Wat ik nou steeds ook bedenk; wil iemand me vertellen hoe het gegaan is met slapen na de operatie? Zet je je bed/hoofeind beter wat schuin omhoog? Lig je echt een aantal weken op je rug?

Lieve help ik ben een echte buikslaper...

lfs, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid, wat een heerlijk enthousiast en vooral hoopgevend :) antwoord! Ik hoop zo dat ik dat ook ga vinden;

nu het dichterbij komt wordt ik wel nerveus en beetje bangig ofzo, ik wil gewoon zo graag dat het gebeurt, maar ook dat het snel achter de rug is.

En wauwie! wat ben jij een kiloos kwijt zeg! Hoe knap!

Ik heb nog geen idee hoe het werkt met galerij enzo maar dat komt nog wel, ik zou het zeker graag zien! dankjewel

Heb je mn andere topic gezien over op-je-rug slapen? Moest je daar aan wennen? Of kon je snel weer 'gewoon' op je zij of zelfs je buik slapen?

lfs,Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hoi Kaat, Als je onder mijn foto links van dit berichtje kijkt zie je 3 ikoontjes, als je op het rechter klinkt kom je rechtstreeks bij de foto's in de galerij.

Ik kon al heel snel half op de rug/half zij slapen hoor. Ik heb niet zoveel last gehad van mijn rug gelukkig, ging gewoon in zo'n houding liggen dat het aangenaamst was. Gelukkig heb ik een waterbed thuis, dus had geen last met rugliggen.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum lotgenoot..... : )

Ik laat precies hetzelfde doen als jij, alleen moet ik nog wachten tot 22 december.

Sinds de datum vast staat ben ik zoveel opgevrolijkt. Ik zat echt in de pot door die vresselijke vieze rot dingen!! Man, wat had ik een hekel aan mn borsten gekregen, heb er met een keukenmes bijgestaan, sjakka weg ermee!! Ik werd er zo depri van det mijn man voorstelde om eens naar een plastisch chirurg te gaan. En daar heb ik foto`s gezien...... Ooooo wauw dat wil ik ook!!! Bij de 2de pc (accz) kreeg ik geen fotos te zien en namen mij niet serieus. Dus ik ben ook uitgekomen bij de eerste pc. Daar had ik meteen een goed gevoel bij.

Maandag moet ik nog terug voor een 2de consult om alles definitief vast te leggen, zo spannend. Het enige waar ik enorm tegen op zie is de slaapverdoving, ben zo bang dat ik tussendoor wakker wordt. Maar de pc weet van mijn angst af.

Jij donderdag al..... Ooo wat spannend zeg, kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig wordt. Meid, je krijgt er echt zo iets moois voor, echt de moeite waard!

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Risje, ik las inderdaad hier en daar al wat posts van je, leuk dat je reageert,

Ik heb ook een erg mij-steunende man, die met me meeging naar gesprekken, en de eerste 1,5 week vrij is om me te helpen thuis,

Ik geloof dat hij niet weet wat op m afkomt :)

Ik ook niet helemaal, denk ik soms....

lfs, Keet

(soms typ ik Kaat, da's doordat mn toetsenbord op mn lapto[ wat anders reageert... :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Linsxaap, da's een goeie tip! en dankje voor je reactie.

Waarschijnlijk omdat het zo dichtbij is nu, ga ik me zorgen maken om kleine dingen zoals dat slapen...

pff als je moe bent slaap je toch wel ;)

Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Keet,

Spannend..... Morgen is jou dag!!!! Ben je niet al super zenieuwachtig?

Ik hoop dat je nog lekker kunt slapen vannacht (op je buik, hihi). Hoe laat moet je je melden morgen? Ow zie he tnet om 9 uur, haha.

Maar je gaat lekker onder narcose, meid daar merk je echt helemaal niks van. Als je wakker wordt denk je dat je maar een paar minutjes weg geweest bent. Ik had ook heel graag onder narcose gewild maar mijn pc doet dat niet : s Maar ja, zijn resultaten zijn wel prachtig, dus ik moet er ff door heen bijten.

Ik wil je ontzettend veel succes toewensen, ik hoop een mee gevallen verslag van je te kunnen lezen.

Kop op, morgenavond heb je nieuwe boobies!!

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Heel veel succes Keet!! Enne, niet te veel zenuwen joh, wordt gewoon echt zoooo mooi, verheug je daar maar op! Je kunt straks weer heerlijk zonder bh rondhuppelen zonder dat ze hangen, dat is echt zo bevrijdend! Zet hem op, en je moet maar zo denken, korte pijn, lang plezier!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai risje, ingrid en stefanie, dankjullie wel voor de succeswens! En inderdaad ik zal denken aan het resultaat! (en lekker uitslapen)

Ik heb me vandaag maar een beetje bezig gehouden met klusjes; boodschappen, stofzuigen, wassen&strijken, dingen die ik de komende weken even niet ga doen.

Eigenlijk was de dag zo om. Nu tasje pakken en beetje tvkijken denk ik. Kwart over 7 vertrekken morgenochtend, 8.oou moet ik er zijn.

Ik ben een beetje stuiterig, en ook weer niet. Voel me best dapper. Oja even een kiekje maken nog vanavond, zodat we het verschil kunnen zien ;)

Vanmiddag zei een vriendinnetje nog dat ze niet begreep waarom ik het ga doen. Ze zei dat ik 'een paar tieten heb waar verschillende dames jaloers op zouden zijn'.

Tja kan wel zijn. Maarja ik ben dus duidelijk die dames niet. Ze zijn best aan de maat en als ze los hangen kan ik er iemand mee neerslaan.. :wacko::blush::133:

Eerst vond ik het wel raar dat ik de afgelopen weken af en toe twijfelde, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er ook aan moest wennen dat er 'toch wel gesneden gaat worden in een gezond lichaam' zoals men wel eens zegt. Ik vind/vond het een luxe probleem, ik ben toch niet chronisch ziek ofzo. En ook doordat ik niet goed weet wat de gevolgen allemaal zullen zijn; ik bedoel, hoelang kan ik niet sporten? tillen? hoelang duurt het eer de littekens een beetje vervagen? Het is zo persoonlijk hoe je dat gaat ervaren, en bij iedereen weer anders.

Maargoed ik tel ook wel weer de uren af, en ben enorm nieuwsgierig naar mn nieuwe :1boobs:, zijn ze eigenlijk nog wel herkenbaar? of is dat een rare vraag?

Nou ik ga nog even checken of ik alles in m tas heb gestopt, en als ik enigszins weer kan typen, zal ik zeker verslag doen!

lieve groeten, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai risje, ingrid en stefanie, dankjullie wel voor de succeswens! En inderdaad ik zal denken aan het resultaat! (en lekker uitslapen)

Ik heb me vandaag maar een beetje bezig gehouden met klusjes; boodschappen, stofzuigen, wassen&strijken, dingen die ik de komende weken even niet ga doen.

Eigenlijk was de dag zo om. Nu tasje pakken en beetje tvkijken denk ik. Kwart over 7 vertrekken morgenochtend, 8.oou moet ik er zijn.

Ik ben een beetje stuiterig, en ook weer niet. Voel me best dapper. Oja even een kiekje maken nog vanavond, zodat we het verschil kunnen zien ;)

Vanmiddag zei een vriendinnetje nog dat ze niet begreep waarom ik het ga doen. Ze zei dat ik 'een paar tieten heb waar verschillende dames jaloers op zouden zijn'.

Tja kan wel zijn. Maarja ik ben dus duidelijk die dames niet. Ze zijn best aan de maat en als ze los hangen kan ik er iemand mee neerslaan.. :wacko::blush::133:

Eerst vond ik het wel raar dat ik de afgelopen weken af en toe twijfelde, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er ook aan moest wennen dat er 'toch wel gesneden gaat worden in een gezond lichaam' zoals men wel eens zegt. Ik vind/vond het een luxe probleem, ik ben toch niet chronisch ziek ofzo. En ook doordat ik niet goed weet wat de gevolgen allemaal zullen zijn; ik bedoel, hoelang kan ik niet sporten? tillen? hoelang duurt het eer de littekens een beetje vervagen? Het is zo persoonlijk hoe je dat gaat ervaren, en bij iedereen weer anders.

Maargoed ik tel ook wel weer de uren af, en ben enorm nieuwsgierig naar mn nieuwe :1boobs:, zijn ze eigenlijk nog wel herkenbaar? of is dat een rare vraag?

Nou ik ga nog even checken of ik alles in m tas heb gestopt, en als ik enigszins weer kan typen, zal ik zeker verslag doen!

lieve groeten, Keet

Haha met je tieten iemand nock out slaan :154: dat is toch zeker niet iets wat je als vrouw wilt toch? Nou, bij mij zit er nog maar te weinig vulling in om iemand nock out te kunnen slaan, maar ik kan ze wel over mn schouder heen gooien :152:

Ach ja laten we er maar om lachen. Dat kon ik een paar maanden geleden echt niet. Want wat mensen absoluut niet begrijpen dat je er als vrouw psychisch aan onder door kunt gaan. En als jij niet lekker in je vel zit omdat je ontevreden over je lichaam bent, kan een ander nog zo veel zeggen.....

Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die dit ook zo zegt. Het was haar nooit opgevallen bij mij. maar nu is het ook zo (kijk maar in album) dat mijn gehele borst is gaan hangen en dus niet alleen mijn tepels omlaag zijn gegaan, die zitten nog prima, maar toch zit mijn tepel 3 cm onder de borstplooi, dus je kunt zeker wel spreken over hangtieten :141: en niks geen vulling mee en al helemaal niet boven in.

Nee meid, ik heb zoveel foto`s gezien, want ook in twijfel zo nu en dan, maar het gaat zooooo mooi worden, van de zomer kunnen we leuke topjes aan, bikini`s en zonder bh ongeschaneerd rond lopen :1big_boobs:

Ben stiekum wel een beetje jalours dat jij nu al mag hahaha. Over het herstel kan ik je dus niks vertellen maar zou ik me niet te druk over maken!

You go for it!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De operatie is achter de rug. :rolleyes: Het is vandaag 4 dagen PO. Tijd om mijn ervaringen met jullie te delen.

Ik was mooi op tijd in de kliniek en om 8.30 werd ik ingecheckt. Gemeten, gewogen en ik kreeg de eerste pijnstillers en pillen tegen de misselijkheid. Even later kwam dr. van Engeland de laatste details met mij doorspreken. Ook kreeg ik een prachtige routekaart op mijn borst getekend. Samen liepen we daarna naar de OK. Ik voelde me niet zenuwachtig, eerder opgewonden. Daarna ging alles heel snel. De anesthesioloog praatte wat met me, terwijl ik op de operatietafel ging liggen. Ik kreeg een infuus in mijn hand en ze zei "Kies maar een mooie droom.... ."

Vervolgens werd ik langzaam wakker op de uitslaapkamer. Ik had het gevoel van heel ver te komen. Ik voelde me suf en had pijn in mijn linkerborst. De verpleegkundige gaf me wat extra morfine en omdat ik (blijkbaar) klappertandde, kreeg ik een soort kacheltje onder de dekens. Heerlijk. Vervolgens werd ik wakker op mijn prachtige prive kamer van een soort continu gepiep. Dat bleek een onschuldig alarmsignaal te zijn van een of andere meter. De verpleegkundige was bezig om mijn wat extra zuurstof te geven omdat mijn saturatiewaarde (zuurstofgehalte in het bloed) iets te laag was.

Al vrij snel kwam dr. van Engeland kijken hoe het met me ging. Ze vertelde me dat de opratie precies 2 uur en 15 minuten had geduurd. Alles was goed gegeaan, ze was tevreden over het resultaat en gaf aan ruim de tijd te hebben genomen om de klus te klaren. Ze gaf wel aan, eerst tot mijn grote schrik, dat er "slechts" protheses van 160 cc ingebracht waren. Ze voegde er aan toe dat er voldoende klierweefsel van mijzelf aanwezig was en dat er gewoonweg niet meer ruimte was om er meer cc in te stoppen. Ze vertelde me over de drains die in beide borsten zaten. Vervelend maar noodzakelijk.

Vervolgens gingen twee verpleegkundigen aan de slag om mij de ultrastrakke beha aan te trekken. Vanaf dat moment alleen maar een rotgevoel ervaren. Last met ademhalen en spieren die pijn gaan doen. Maar, het is 'part of the deal.' De rest van deze operatiedag heb ik verder veel geslapen en half wakker geweest.

Zelfs het avondeten heb ik overgeslagen. Wist zelfs even niet meer of mijn man nu wel of niet op bezoek was geweest. Ik droomde ook veel die dag. Pas toen hij en ons zoontje 's-avonds op bezoek kwamen, vertelde mijn man over zijn bezoek die middag. Die avond en nacht heb ik veel dorst gehad, ik had lichte koorts en kon eigenlijk niet goed slapen.

De volgende dag begon al om 04.30 uur met een kopje thee. Daarna nog een beetje gedoelzeld en om 06.30 kreeg ik een beschuitje met kaas en.....een lekkere kop koffie. De nachtverpleegkundige moest lachen om mijn ongeduldige vraag wat er die ochtend verder zou gebeuren. Ik zou me even mogen opfrissen in de badkamer, immers je mag na 12 uur na de ok zelf je bed weer uit, en daaarna zou zij mijn bortsen controleren, en rond 9uur zou de dokter ook nog komen voor een check. Raar hoor, met bibberbenen en 2 drains beetje schuifelen door de kamer. Even lekker tandenpoetsen en mijn gezicht wassen, dat wou ik wel. Onhandig wel, dat ik door die beha niet goed rechtop kan staan, zo strak zit ie. En af en toe behoorlijk licht in het hoofd, nog van de narcose en morfine.

Toen de verpleegkundige kwam om mijn borsten te controleren en de verbandgaasjes te vervangen, was ik emotioneel. Met wat getrek ging de beha los en daar zag ik mijn meisjes voor het eerst, mooi rechtop en even groot. Pfff, dat was het moment waarop ik met tranen in de ogen dacht 'tjee het is al voorbij, ik wil naar huis'. Vanaf dat moment kon het me niet snel genoeg gaan. Ik heb gauw mijn man ge-smst dat ik ze gezien had, en dat hij me rond 9u kon komen halen. Dan zou hij ook de dokter nog even zien. Vond ik belangrijk want ik was nog behoorlijk van het padje en 2 horen mee dan 1.

En zo ging het ook, de controle door de dokter was ook goed. Even nagekletst, en weer beha los: geen verhardingen in mijn borsten, beetje koorts, en prognose op goed herstel. De drains, ja reken maar op een aantal dagen met die dingen.

>> nu even rusten, later meer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies :43:

Houd je koorts een beetje in de gaten, en lekker rusten op zijn tijd.

Ben benieuwds naar je herstel en hety eindresultaat. Fijn dat het allemaal achter de rug is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Goeiemorgen Keet,

Wauw, het is of ik mijn eigen operatiedag(en) beschrijf! Ik had ook dat suffe, dat ik niet meer wist wie er allemaal op bezoek waren geweest enzo. En dat schuifelen naar de badkamer en eigenlijk met jezelf lachen omdat je je net een ouwe oma voelt ;-) En dan die stomme drains die je dan mee moet dragen.

Maar... je hebt t lekker achter de rug meid, fijn dat je eerste blik al gelijk zo was van, whauw, ze staan rechtop, dat vond ik ook echt een heerlijk gevoel, en nog steeds, echt, het is nu ff door de pijn (en ongemakken) heenbijten, maar het zal je zoveel voldoening geven al de komende jaren, ben gewoon ook blij in jouw plaats hihi.

Lopen je drains nog hard, of mogen ze er heel snel uit?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies!!!!! :1bouncingboobs:

Fijn dat je het achter de rug hebt! Van narcose kun je idd lang suf zijn. Maar dat is nu allemaal achter de rug, nu herstelperiode in....

Hoe slaap je eigenlijk? Dat lijkt me echt drama..! Haha 160 cc, das nogal een verschil met 240 cc. Maar ik zag in de gallerij dat je idd genoeg eigen weefsel hebt. Ik ga 200 cc krijgen. Maar ook bij mij worden er eerst pasprotheses in gedaan, dus ik ben erg benieuwd waar ik op uit kom, hihi!!

Meid rust lekker uit en laat je maar goed verwennen.

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid, dank voor je felicitatie. Het gaat langzaam beter. Het wisselt per dag. Gisteren een goede dag, vandaag gewoon suf... en teleurgesteld. De drains kunnen er nog niet uit. Rechts is 'droog' maar links lekt nog veel vocht. Het moet minder dan 20 cc per 24 uur zijn en het schommelt nu rond de 20. Maar morgen om 0900 uur opnieuw meten. Vandaag mijn haar laten wassen, heerlijk! Maar ik zou zo graag willen douchen en dat kan pas 24 uur nadat de drains zijn verwijderd. Slapen gaat wel maar met moeite. Ik ben gewend op mijn zij te slapen en dat lukt echt nog niet. Gisteravond heeft mijn man alle verbandjes verschoond en konden we samen even genieten :1big_boobs: van het mooie resultaat. Blij dat ik de stap heb genomen! Groetjes, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piepke, bedankt voor je felicitatie. De koorts is inmiddels helemaal weg en niet meer teruggekomen. Ik zal regelmatig nieuwe foto's gaan plaatsen van het resultaat. Ik heb zelf ook veel foto's bekeken voordat ik een besluit nam. Groetjes, Keet

@ Parkiet, bedankt voor je felicitatie. Groetjes, Keet

@ Risje, bedankt voor je felicitatie. Ik zie dat jou datum ook snel nadert :excl: . Het zal echt super worden. Slapen is inderdaad lastig maar omdat ik best moe ben, lukt dat toch aardig. Alleen die strakke BH geeft een onprettig gevoel. Vooral last van mijn schouders daardoor. Er bleek toch meer weefsel aanwezig dan vooraf gedacht, dus 160cc was echt voldoende om hetzelfde volume te behouden. Maar dan rechtvooruit :154: Succes met de aanloop naar je opratie. Groetjes, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Keet,

Wat goed dat je het achter de rug hebt. Ik ben vrijdag aan de beurt. Nog geen zenuwen hier maar gewoon een rare week zo er naar toe, net of het nu ineens allemaal

veel minder belangrijk is en je er ook niet meer zo mee bezig bent. Erg vreemd...

Ik hoop dat je veel foto's gaat plaatsen ik ben erg benieuwd! Moest je zelf een bh meenemen of kreeg je er 1? En welke maat heb je nou?

Liefs Stefanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk.....vandaag mochten de drains eruit. Wat een opluchting. Voor het eerst weer een wandeling buiten gemaakt. Voel me verder prima, alleen wel moe. Dus vandaag rustig aan gedaan en een paar korte tukjes gemaakt. Vanavond ook weer een frisse douche genomen, na 6 dagen is dat een ultiem genot. Ik heb vanmorgen in de kliniek een tweede BH gekocht. Gewoon praktisch. Nu kan ik ze om en om dragen en wassen. De operatieluchtjes zijn vervangen door de Lentegeur van Robijn. Vrijdag heb ik weer een controleafspraak. Dan worden alle pleisters vervangen!

Tijdens het douchen met veel plezier gekeken naar mijn nieuwe boobs. Wat een verschil. En wat zien "ze" er mooi uit (nu al!?). Daarna even lekker bloot in bed gelegen. Ik wilde eigenlijk die stome BH niet meer aan. Maar ja, dokters wil is wet.... :blush: ... Ik heb een paar nieuwe foto's geplaatst. Groetjes, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.