Ga naar inhoud

Aankomen in gewicht op een gezonde manier


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Toevallig vanavond op TV alles in het teken van afvallen. Maar, mijn probleem is toch redelijk van het zelfde soort alleen dan andersom... ik weeg echt te weinig. Mijn BMI is 18 wat echt te weinig is.

Nu heb ik veel foto's hier gezien van vrouwen die een bv hebben gekregen en die ook niet erg stevig zijn. Dus ik hoop op " lotgenoten " !

Overal waar ik roep dat ik aan wil komen zijn de reacties: je krijgt wel een paar kilo van mij! of: jij mag niet klagen, heerlijk toch dat je alles kan eten? of de laatste als je eens een gebakje eet of iets anders met calorieen: ja, jij kan het hebben! Zo irritant allemaal...

Maargoed, ik heb besloten dat ik ongeveer 3 tot 5 kg wil aankomen. Heb op internet eens gezocht op " gezond aankomen". Nou, 3 hits in google ofzo...

Dus! Wordt het tijd om zelf te gaan zoeken en aan de slag te gaan. Ik heb gelezen dat je 1 kg kan afvallen per week met een goed dieet en aankomen: 1 kg per 3 weken!

Ik hoop hier ook wel wat ervaingsdeskundigen tegen te komen of misschien wel iemand die gezellig mee wil doen met aankomen?

De eerste tip die ik heb:

Eet elke avond 100 gram studentenhaver! Hierin zitten al bijna 500 calorieen en het is gezond.

Wie heeft nog meer tips voor gezond aankomen? Chips, gebak, ijs, snoep: allemaal erg lekker maar gezond is het niet!

Bijgaand nog een hulpje: http://www.calorietabel.nl/ nu nog uitvogelen wat dan gezond is en wat je beter niet kan eten als je aan wil komen!

Ik hoop op reacties!!

Groetjes,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin woog voor ze beviel van haar kindje, 42 kilo, bij een lengte van 1.64. Ik weet precies hoe je je voelt, Merel! Want zij had hetzelfde probleem en mss nog wel (kleine is nu bijna 3 mnd en vriendin weegt nu 47.5.. ze hoopt dus niet verder af te vallen) Wat zij op gegeven moment heeft gedaan, maar was moeilijk vol te houden, is fortimel drinken en weight gainer, maar 1 glas en dan zat ze vol voor de rest van de dag, dus dat schoot niet op. Ze heeft daarna een speciaal samengesteld pakket van Herba Life besteld, maar vlak erna was ze zwanger en heeft dit dus nog niet echt uit kunnen testen. Misschien is het iets voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik worstel al een anderhalf jaar met mijn gewicht. Na de geboorte van de mijn dochtertje doe ik nu nog steeds moeite om op gewicht te blijven.

Op dit moment heb ik een BMI van 18,5. Ook niet veel dus maar acceptabel.

Ik eet voor mijn maatstaven nu maximaal en mijn gewicht is al een poosje stabiel.

Ik heb helaas als probleem erbij dat ik PDS en of een spastisch maag- darmkanaal heb. Dat uit zich bij mij in buikpijn, misselijkheid en een vol gevoel en in slechtere periodes zelfs in langdurige diarree en of overgeven vaak zonder stoppen. Dan eindig ik wel eens een dag of wat in het ziekenhuis. Eind maart ben ik weer ziek geweest, diarree en pijn. Toen ben ik ook weer afgevallen. Alle winst van 3 maanden in een klap weg. Ik was een kilo of 3 aangekomen.

Nu zit ik weer aan een sloot medicijnen en draait het weer redelijk.

Ik zou eigenlijk meer vetten moeten hebben. Niks meer light, minder vet en halfvol. Nee volle melk, roomboter, slagroom, nootjes etc. Verder lekker veel pasta's enzo.

Er is alleen een probleem, ik zit te snel vol en van vet eten raakt mijn buik van slag. :S Ik kan moeilijk alleen maar over gaan op dingen met veel suiker.

Mijn huisarts vindt ingrijpen nog altijd niet nodig. Hij vindt dat mijn buik voor gaat. Ook wel begrijpelijk maar ik zit aan de grens voor mijn gevoel. Nog een keer goed ziek zijn en ik zit echt aan ondergewicht. Ik ga voor nog 3 kilo erbij, niks meer eraf. Bij wanneer ik van 57 terug ga naar 55 is de maat vol en wil ik naar de dietiste. Desnoods aan de Fortimel als tussendoortje.

Met zo'n BMI zou ik zelf bij de huisarts langs gaan en een verwijzing vragen voor een dietiste, die zijn daar immers ook voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meid ik was ook zo. maar de beste manier om antekomen bij mij was SPORTEN. lekker met gewichten. dan kom je aan spier en niet aan vet. je gebruikt meer energie en daroom ga je lichaam ook meer voeding vragen. ik was vroeger in 47 kilo en nu ben ik 58 of 57 . niet te veel op cardio maar meer met gewichten.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

Ik had al het gevoel dat ik hier mee mensen vond die ook te licht waren, we laten ook niet voor niks een bv doen omdat het vet daar als eerste verdwijnt (bij mij dan in ieder geval wel).

Tietie: ook in heb pds toevallig. Al slik ik nog geen medicatie en kan ik er aardig meeleven. Eens in de zoveel tijd loop ik helemaal leeg met heel veel buikpijn en daarna gaat het wel. Vooral na vet eten inderdaad zoals patat of chips. Al weerhoud ik me er niet van om het dan maar niet te eten, ik moet het wel met mate doen.

Verder drink ik geen melk omdat ik daar standaard van leeg loop. Wel hebben we al magarine in huis en geen halvarine en hebben we geen light producten. Maar dat komt ook omdat ik liever echte suiker eet dan al die enge suikervervangers zoals aspartaam waarvan maar de vraag is of je daar niet ziek van kan worden. Ook mijn kinderen krijgen geen light producten.

We hebben wel altijd bruin brood (volkoren, geen tarwe) en zelden een halfje wit in het weekend. Toetjes zijn meestal wel vla en geen yoghurt, vind ik niet lekker, hihi.

Pasta's eten we wel, ik ben niet zo'n hollandse eten van aardappels, groenten, vlees maar man en kinderen wel dus dat is afwisselen.

Ik ben wel aantal keer bij de huisarts geweest. Bloed is geprikt of de schilklier niet op hol is maar die doet het prima. Eerst gaf ik de borstvoeding de schuld. Een halve kilo eraf voor elke maand dat ik heb gevoed, dus 7 kg eraf. Ik woog altijd rond de 59-60 kg, nu weeg ik met moeite 57 kg en ik ben 1.78 meter lang. Een BMI van eigenlijk 17.9... Ik wil een BMI van minimaal 20 hebben en dan moet in in ieder geval 60 kg wegen, dan nog 2 kilo als buffer dus 5 kg aankomen wil ik wel heel graag.

Toch berust er nog een taboe op willen aankomen. Iedereen die wil afvallen wordt gesupport en niet raar aangekeken en bij aankomen vinden ze je een aansteller en moet ik blij zijn dat ik alles kan eten.

Gelukkig vind ik eten wel heel erg lekker maar ook ik heb echt snel genoeg. Ik merk dat vooral als ik met anderen eet. Bijvoorbeeld op het werk: op donderdagmidag wordt er altijd een patatje gehaald voor diegene die dat wil (dus ja, heb net een patatje met op! en voel mijn buik alweer borrelen... balen!! Straks alles weer weg: dag kcal!) maar, de meesten eten dan rond 3 uur weer iets omdat ze dan alweer trek hebben, nou ik echt niet hoor! ik kan er heel erg goed mee doen tot ongeveer 5 uur of als het eten nog niet klaar is tot 6 uur.

Ze zouden wel eens een televisie item kunnen maken over aankomen! Hihi. Nou ja, dat superdik-superdun op RTL 4 geeft ook tips voor dunne mensen hoe aan te komen. maar, als ik mijn calorieen optel (dat kan op deze site: http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp) dan zit ik toch gerust op de 2100 kcal. Dus das toch goed al zal je dr niet van aankomen...

Maargoed, ik zal alle tips eens bekijken en neem ze van harte aan! Sporten is inderdaad ook een goede, al hoop ik er niet van af te vallen alleen. Maargoed, spieren wegen idd zwaarder dan vet...

Groeten maar weer!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Ik ben nog geen 1.65 en weeg van mijzelf nog geen 43 KG.

Ondergewicht is iets van mijn familie, maar omdat ik zelf toch wat vlees op mijn lijf wil gebruik ik eiwitten/proteïne poeder. Dit kan je kopen bij de betere drogist en mengen door je melk en yogurt. Verder zit het vol goede stoffen voor je spieren en botten.

Sporters gebruiken dit ook. Binnen een korte tijd was ik bijna 3 kilo aangekomen, maar toen ik even stopte was het er zo weer af, maar dit komt door mijn genetische ondergewicht. Sporten is een idee, maar door lichamelijke klachten gaat dat niet makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ik zou zeggen,pak een weight gainer :36:

vooral niet gaan sporten dan,enkel dat nemen,1 shake per dag is al voldoende

wedden dat je binnen een 2maand 8kilo erbij heb zitten,mits het aanslaat,niet bij iedereen slaat het aan namelijk.

zou mammoth aanraden, :35:

je komt wel in vet aan, :14:

http://www.bodyenfitshop.nl/weight-gainers/interactive-nutrition/mammoth-2500

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.