Ga naar inhoud

Niet levenslang.


Gast Ymkje

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Dit las ik op dit forum bij -kapselvorming-

......Tenslotte zijn de oudere protheses, gebruikt bij de vroegere borstvergrotingen, niet levenslang houdbaar gebleken waarbij er een protheseruptuur, vaak pas na meer dan 15 jaar, kan optreden. De huidige gebruikte protheses bij borstvergrotingen zijn kwalitatief beduidend beter. Zo goed zelfs dat de beste merken borstprothesefabrikanten een levenslange garantie afgeven. A klinieken gebruikt bij het doen van borstvergrotingen uitsluitend A merken. Dit zijn merken die het aandurven om levenslange duur te garanderen van hun borstprothesen......

Bovenstaand stukje komt van een website van een kliniek.

Misschien noemt die kliniek zich zo, maar er bestaan geen A of B-klinieken. De inspectie is nog volop bezig met onderzoek naar de klinieken.

Ook bestaan er geen A -borstimplantaat-merken.

De twee grootste implantaten- fabrikanten hebben van de FDA toestemming gekregen om ONDERZOEK te doen naar de veiligheid van die implantaten.

Of ze beter zijn dan andere implantaten of implantaten van vroeger moet dus nog maar bewezen worden.

Niet één implantaat gaat levenslang mee!

Onlangs heeft de FDA daar nog voor gewaarschuwd.

Zeker NA 10 jaar VERVANGEN was hun boodschap.

groetjes,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch héél raar dat er nu al dames zijn met protheses van 10 jaar+ (enja , ook 15 én zelfs 20 jaar : zie 'wissel'-topic) : dat zijn dan nog protheses van een eerdere generatie .

Ondertussen staat de wetenschap niet stil dus ik hoop dan maar dat de mijne - durf zeggen sterk verbeterde versie - ook 20 jaar meegaan .

Is dat niet zo ... tjza , da weet je voor j'eraan begint !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B-cupje.

Dat advies, zeker niet langer dan 10 jaar ,wordt natuurlijk niet voor niets gegeven.

Alle implantaten slijten en gaan uiteindelijk kapot, net als je schoenen.

Maar versleten schoenen brengen niet die risico's met zich mee als versleten implantaten.

Ze kunnen al stuk zijn zonder dat je het direct in de gaten hebt.

Hoewel er ook veel implantaten voor die 10 jaar al kapot kunnen gaan

Zo verbeterd zijn de implantaten helaas nog niet.

Veel vrouwen met klachten

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil echt niet elke 10 a 15 jaar onder het mes :( na kinderen oke en dan nog rond mijn 40 a 50 maar dan stopt het hoor als ik geen last heb :D ik denk zolang alles goed voelt je het hewoon kan laten zitten hoor luiter naar je gevoel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het risico niet eens willen en durven nemen,ik heb de instelling,voor mezelf,ik ben aan een bv begonnen,en wil gewoon hopen dat mijn prothesen 10jaartjes meegaan,en dan wil ik zelf puur voor de zekerheid wisselen,en na 5jaar wil ik een test,heb ik gewoon voor mezelf besloten,heb je de stap genomen,moet je ook zorg dragen dat men test tussendoor en zeker wisselt optijdblush.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat ik dat niet laat controleren , integendeel . Die 10 jaar is trouwens ook niet gegarandeerd hé , er zijn er waar het eerder bij misloopt (spijtig genoeg) .

Ik ben na 3 maanden én 1 en 3 jaar PO zelfs al op controle geweest , dat lees ik hier niet vaak . De meesten laten hun draadjes na 2 weken verwijderen en that's it .

Ik heb geen zin om elke paar jaar voor een wissel te gaan , enkel als het nodig is .

Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken .

Maar ja , ik ben het er wel mee eens dat je regelmatig op controle moet . Maar een wissel MOET niet om de 10 jaar vind ik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook met je eens B-cupje! Niks moet en als je het goed laat controleren kunnen ze vast langer mee.

Mijn schoonmoeder heeft haar protheses nu 13 jaar en die laat er sinds 10 jaar po steeds even naar kijken.

Zij heeft ook zoiets van, zolang het goed zit, zit het goed.

Net wat je ook zegt garanties heb je niet, een complicatie kan altijd optreden en dan moet je eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben me in de kliniek echt nadrukkelijk gezegd dat als de protheses goed zijn, en je bent zelf nog steeds tevreden... ze in princiepe levenslang mee kunnen gaan...

Ik hoop er zo lang mogelijk mee te kunnen doen, ik ga ze regelmatig laten controleren... en ik hoop dat ik er zo tevreden over blijf als ik nu (al) ben... ( en dan gaan ze nog mooier worden dan nu hoop ik, want ik ben overmorgen pas 4 weken PO)

Ik denk dat er stiekum best wat dames zijn die de mogelijkheid van een wissel aangaan onder het mom van "voor de veiligheid" maar dat ze eigenlijk gewoon een maatje groter willen hihihi....

Ach... wie weet krijg ik dat ook nog...

Liefs B(.)(.)B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste (.) (.) (leuk bedacht ! ) ,

Ook de Vereniging voor Plastische Chirurgie beveelt dit aan.

Dat klinieken dit zo maar mogen beweren, misschien zijn ze wel bang dat vrouwen er van af zien , als ze te horen krijgen dat ze sowieso over 10 jaar weer zo'n groot bedrag op tafel moeten leggen.

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/home/siliconen-implantaten

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het super dat men nu een advies afgeeft. Wel jammer dat dat zo afwijkt van wat vele artsen zeggen. Mijn pc vertelde dat ze levenslang meegingen. Nu nam ik dat al met een korreltje zout, maar 10 jaar vind ik best kort... Dan moet ik nog heel wat wissels...

Ik ben van plan om ze jaarlijks te laten controleren, gewoon nu al, terwijl ik nog niet eens 3 maanden po ben. Het is belangrijk om voorzichtig met dit om te gaan, ik wil geen klachten krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste (.) (.) (leuk bedacht ! ) ,

Ook de Vereniging voor Plastische Chirurgie beveelt dit aan.

Dat klinieken dit zo maar mogen beweren, misschien zijn ze wel bang dat vrouwen er van af zien , als ze te horen krijgen dat ze sowieso over 10 jaar weer zo'n groot bedrag op tafel moeten leggen.

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/home/siliconen-implantaten

groet,

Ymkje

Tja... wel interesant zo'n artikel... alleen staat er helaas geen datum bij van wanneer dit artikel is geschreven... er zijn namelijk al fabrikanten die geen 10 jaar maar levenslange garantie geven op de protheses. en in America mogen sinds 2007! weer siliconen protheses gebruikt worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mii18,

Uit de reacties blijkt dat toch niet iedereen dat weet.

Over garanties gesproken.

Heeft er iemand een garantie-bewijs meegekregen?

Levenslange garantie betekent overigens niet : -zo lang je leeft - , maar die gaat over over de levensduur van het product.

In dit geval dus het borstimplantaat.

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch soms wel eens af wat je hier wilt bereiken..

Je hebt zelf geen silliconen en wilt er ook geen!

Dus wat doe je hier???

Je wilt ons bang maken met allerlei onzin dingetjes over siliconen !!

Word er af en toe een beetje moe van....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch soms wel eens af wat je hier wilt bereiken..

Je hebt zelf geen silliconen en wilt er ook geen!

Dus wat doe je hier???

Je wilt ons bang maken met allerlei onzin dingetjes over siliconen !!

Word er af en toe een beetje moe van....

Ze wil zelf geen bv (heb niet alle gevolgd)?? Dan snap ik dit ook niet helemaal.... bangmakerij ed....

99% van de vrouwen weet voor een bv waar ze aan begint en wat het toekomst perspectief "kan" zijn.

Die keuze maakt ieder voor zich lijkt me en gaat ook niet over 1 dag ijs.

@ Ymke: Levenslange garantie betekent overigens niet : -zo lang je leeft - , maar die gaat over over de levensduur van het product.

In dit geval dus het borstimplantaat.

Hier is mijn pc het niet mee eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gelezen dat met levenslange garantie van het implantaat niet onze levens worden bedoeld maar het "leven' van de implantaat, dat doen wel de fabrikanten die uiteraard zeker zijn dat hun implantaat zeer lang meegaan, ook hun weten dat velen binnen 15 jaar toch voor een wissel zullen gaan, helemaal in deze tijd nu vrouwen zich iets meer bewust zijn van de eventuele risico's, dus ik snap wel dat die garantie dan wel "uit" kan.

ik lees hier nu een tijdje mee, en ik denk dat jullie allemaal wel op tijd wisselen en Ymke heeft in haar omgeving gezien wat er kan gebeuren met iemand als er wel iets mis gaat met de protheses, ik denk dat ze zich een beetje geroepen voelt om mensen bewust te maken van de eventuele risico's, want veel PC's doen er ietsje te luchtig over, het is immers wel hun handel....er zijn ook PC's die wel de eventuele risico's reeel uitleggen, maar deze 'groep" is wel wat kleiner, dus ik denk niet dat Ymke dit bedoeld als bangmakerij, ze wil gewoon dat het goed gaat met alle vrouwen die protheses hebben en hoopt dat ze goed naar hun eigen lichaam luisteren, Ymke weet gewoon meer van de negatieve kant af, waardoor de positieve kant voor haar minder of mischien wel niet meer zichtbaar is, laten we eerlijk zijn niet iedereen krijgt klachten, en of dit nu komt door op tijd te wisselen of door andere dingen dat weten we toch niet?

Je moet altijd op je lichaams signalen letten met en zonder protheses, En als je gewoon goed naar je lichaam luisterd, je protheses zo nu en dan laat checken zou ik gewoon lekker genieten van je/jullie boobs, ik bedoel je hebt ze nu toch al.....dan zou het zonde zijn om je overal druk om te maken, daar krijg je stress tieten van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.