Ga naar inhoud

Hoe kleden jullie je in hemelsnaam aan na de operatie??


Risje80

Aanbevolen berichten

Vergeef me als dit topic hier verkeerd staat...

Ik ben vandaag wezen shoppen en heb dus veel truitjes over mn hoofd aangedaan. Bij mijn laatste consult werd me verteld dat ik 6 weken mn armen niet om hoog mag doen na de operatie. lijkt me vrij onmogelijk, maar ik ga mn best doen.

Maar hoe kun je je in hemelsnaam dan aankleden???? Je moet dan toch wel je armen omhoog doen, of met bijvoorbeeld een vest je arm naar achter strekken. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan????

Misschien moet ik van te voren grote slobber truien gaan kopen, hihi

Liefs, risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeef me als dit topic hier verkeerd staat...

Ik ben vandaag wezen shoppen en heb dus veel truitjes over mn hoofd aangedaan. Bij mijn laatste consult werd me verteld dat ik 6 weken mn armen niet om hoog mag doen na de operatie. lijkt me vrij onmogelijk, maar ik ga mn best doen.

Maar hoe kun je je in hemelsnaam dan aankleden???? Je moet dan toch wel je armen omhoog doen, of met bijvoorbeeld een vest je arm naar achter strekken. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan????

Misschien moet ik van te voren grote slobber truien gaan kopen, hihi

Liefs, risje

Ik had mijn bv in de zomer dus heb vooral veel blouses gedragen met volledige voorsluiting.

Verder heeft mijn vriend mij soms moeten helpen.

Je moet gewoon goed oppassen met je armen, jezelf niet in bepaalde dingen wurmen maar goed luisteren naar je lichaam.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb speciaal voor de ok dag een top met spagettie bandjes gekocht, wel een maat te groot zodat ik hem via mijn benen omhoog en weer omlaag kon schuiven, de bandjes heb ik in het begin niet gebruikt, dan trek je het makkelijker uit, daarop een bolero/vestje wat lekker rekt en dus ook makkelijker aangaat, in het begin had ik hier wel hulp bij nodig, verder een legging, die schuif je ook makkelijk naar beneden!!

ik moet zeggen ik heb er in het begin veel aan gehad, in de top sliep ik zelfs de eerste dagen!!

in het begin voel je alles en vooral als je armen omhoog moeten, dus lekker veel hulp vragen en het gaat elke dag wat beter en makkelijker!! ik heb twee volle weken vrijwel niets gedaan, misschien een keer voorzichtig de vaatwasser uitruimen, maar meer niet.

Goed naar je lichaam luisteren straks en probeer hulptroepen in te schakelen voor de boodschappen en andere zware dingen!!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste dag/week hemtjes waar ik instapte en vesten.

Daarna ging ik gewoon over op gewone shirts, eerst de beide armen erin, dan hoofd voorover en het shirt over het hoofd, klaar.

Net als met haren wassen, gewoon zover vooroverbuigen dat je erbij kan!

Je wordt er zomaar heel handig in hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoii :)

Ik heb na mijn operatie de eerste dagen in huis gewoon een jogginbroek aangehad en een truitje waar ik ook met me benen in stapte en omhoog trol haha, geloof me je word vanzelf erg creabea daarin ;)

En als ik naar de bioscoop ging of iets dergelijks (in ieder geval de deur uit) deed ik een leggin aan en een tuniekje en me vriendinnen hebben me eigenlijk geholpen met aankleden als ik de deur uit moest. Maar het lekkerste is toch een jogginbroek en een makkelijk shirtje. Zoieso als je moet plassen ofzo is een strakke spijkerbroek zoieso niet handig :P en verder is mijn advies gewoon makkelijke hempjes etc aantrekken :) want je armen strekken (vooral de eerste dagen) geeft je niet zo'n fijn gevoel ;)

Maar komt goed :D

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je je armen wel wat naar achter bewegen?? Ik word namelijk in december geopereerd, en ik ben een koukleun, dus ik wil denk ik wat dikke vesten aan gaan schaffen, dat lijkt mij het handigst aan te krijgen, wat denken jullie?

Ik heb de eerste 10 dagen hulp thuis, daarna moet mijn man weer gaan werken (waarschijnlijk weer buitenland) wel gaat mijn jongste kind (2) dan nog een week naar mijn ouders toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had daar persoonlijk geen last mee. deed zelfs dag nadien al helemaal alleen mijn kleren en botten en alles aan. na 3 dagen hing ik al de was uit ! ben nu 2 week PO en heb er bijna nog niets van gevoeld ! hangt af van persoon tot persoon, heb geen enkele pijnstiller moeten nemen, ik had dan jammer genoeg als reactie dat ik doodziek geweest ben enkele dagen door de verdoving !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben absoluut niet kleinzerig!! En had me ook bedacht dat ik vast snel alles alleen ging doen.

Maar dan hoor je enge verhalen over het verschuiven van protheses extra risico op kapselvorming enzo. Dat maakt me toch een beetje bang, de consulente vertelde dat je in principe je je ellebogen in de zij moet houden bij alles wat je doet, vandaar vroeg ik me af hoe je je dan aan moet kleden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.