Ga naar inhoud

Inkie: 18 november 2011: Lange Land: Zoetermeer


Aanbevolen berichten

Hi allemaal. Ik ben Inge, 52 jaar oud, getrouwd en moeder van 3 grote zoons.

Ik twijfel al heel lang om een bvk te doen. Zo'n 20 jaar geleden was ik al naar de pc geweest, maar toen moest ik zelf de helft betalen en aangezien we toen in de kleine kids zaten was dat niet op te brengen.

De laatste jaren groeien mijn borsten nog steeds groter, zal wel met de menopauze te maken hebben. Op mijn 10e of 11e begon ik al met een cup C en nu zit ik op G85. Ik moet constant nieuwe bh's kopen omdat alles er weer uitploft. Een paar jaar geleden had ik nog D/E en zo groeien ze gestaag tot wat het nu is. Iets ernstig heb ik niet, want heb pas nog de verplichte mammagrafie gehad.

Ik ben nu bezig het forum door te spitten naar goeie artsen in mijn omgeving en naar de ervaringsverhalen.

Wat ik al wel heb gelezen dat het bijna zeker is dat het vergoed gaat worden door de OHRA omdat het een G-cup is. Rugklachten heb ik nog af en toe, maar heb al wel 2 hernia operaties achter de rug ervoor, maar dat was voor de lage onderrug.

Tips van jullie stel ik zeker op prijs.

groetjes van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi,

Welkom op het forum! Er staan heel veel (inmiddels) ervaringsdeskundigen op het forum met hun verhalen en die heb je inmiddels gevonden. Ik kan mij prima voorstellen dat je een operatie overweegt! Je kunt in ieder geval bij meerdere klinieken/ziekenhuizen langsgaan en kijken wat je voorkeur heeft. Zelf ben ik in een privekliniek geweest en de kosten zijn vergoed door mijn verzekering (buiten mijn eigen risico). Mijn voorkeur hing samen met de wachttijd voor de intake en de operatie (is in een z-huis meestal langer!). Succes met je keuze! En laat je ervaringen achter op het forum...genoeg meelezers en reageerders!

Groetjes,

Eefjeeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum inkie,

Als je vragen hebt hoor ik het graag....de rug pijn is heel herkenbaar had ik ook...en lage rug pijn komt ook door je borsten...omdat je boven lichaam zich zo moet compenseren in je houding krijg je ook last van je lage rug...ik moet zeggen dat nu mijn bvk achter de rug is...9 dagen geleden ik helemaal geen last heb van mijn rug, nek en schouders...wat ik een wonder vind omdat ik in constante pijn zat ;)

De grens om het verzekerd te krijgen is minimaal een D en een bmi van 30...dus daar zit jij wel goed mee...je krijgt het vergoed...en het klopt dat door menopauze en de verschillen in je hormoonbalans je borsten groter worden...het kan zijn dat je als advies krijgt om te wachten totdat je klaar bent met menopauze..maar de beslissing om het wel of niet te laten doen is helemaal aan jou... :7:

Liefs,

Yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yanet en Eefjeeven, bedankt voor jullie welkom en antwoorden vast.

Of ik al door de overgang heen ben durf ik niet met zekerheid te zeggen, heb geen opvliegers meer nu en mijn baarmoeder heb ik eruit laten halen om toen te kijken of dat de oorzaak van mijn rugpijn was toen, maar dat was ie dus niet, maar hierdoor is het moeilijk te peilen of ik wel of niet in de overgang nog ben. Het is jaren geleden getest door mijn toenmalige ha en die zei je bent volop bezig en mijn da nu zegt dat ik ga beginnen, weet het ook niet meer.

Nu maar hopen dat mijn bmi niet boven de 30 uit komt, ben net wel bijna 10 kilo afgevallen, maar ook weer een paar aangekomen. Zal dat eens gaan uit rekenen.

BMI was 28, dus veilig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet stressen om je bmi...als je genoeg informatie hebt gelezen om je zelf goed te informeren en klaar bent voor consults Laat je dan goed adviseren door PC's...je bent ook een stuk ouder dus je omstandigheden zijn dan anders door overgang etc...de verzekering doet dan niet zo moeilijk over een paar kilo's meer of minder...

De cup groter dan D en de bmi van 30 zijn gewoon de standaard regels maar er zijn genoeg uitzonderingen voor die bmi..dus het is gewoon een kwestie van een Goede PC vinden die voldoet aan jouw wensen en wie je volledig vertrouwt.

mag ik vragen rond welke omgeving je een pc aan het zoeken bent?

Liefs,

yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,, het is misschien ook een tip om te kijken bij de dames die een borstvergroting laten doen...want het zijn vaak dezelfde Pc's die de bvk's uitvoeren...er staan een heleboel goed aangeschreven hier op het forum..ik zal zelf ook kijken voor je in de oude topics of ik een paar namen voor je kan krijgen...wat je ook kan doen is naar je Huisarts gaan en hem je een paar namen laten geven...wat waarschijnlijk dan in een ziekenhuis is maar dat maakt niks uit...tis meer een shop voor PC tripje...als je je niet op je gemak voelt bij iemand moet je niet bang zijn verder te kijken.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neej bij de meeste maakt het niet uit...het is je PC die de brief schrijft voor de verzekering...er zijn een heleboel dames gewoon naar een prive kliniek gegaan en het vergoed gekregen.. :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Inge,

Welkom hier!

Ik heb ook zo lang getwijfeld over, zeker zo'n 20-25 jaar. Nu ik wat ouder word (ben nu bijna 49) en mijn spieren wat slapper worden en door jarenlang in een slechte houding lopen, begin ik steeds meer last van mijn rug te krijgen.

Toen wat maandjes terug er weer eens een beugel van een Bh knapte( en ik weer op jacht moest naar een nieuwe cup75H), was ik het opeens zo ontzettend zat!!!

Maar ja, ik durfde maar niet!!!!

Ik heb toen heel lang met mijn man en met de huisarts gepraat en besloten het gewoon toch te doen. Als ik zo doorga met mijn rug, dan weet ik dus niet hoe ik er over een jaar of 10 aan toe ben.

Ik ben ook bij Ohra verzekerd. En ik woon niet zover van Zoetermeer af.

Zelf heb ik nu 3 consulten gehad, een in de Bergman kliniek Den Haag ( die arts wilde me niet opereren, want ik moest eerst was aan mijn rugklachten doen en ik had volgens hem met een BMI van 27,2 en een lengte van 1.69 cm zwaar overgewicht)

Ik ben ook in het st. Franciscus Gasthuis in Rotterdam geweest, maar die pc wilde liever dat ik wachtte tot na mijn overgang, want na de overgang verslappen je borsten weer ( maar dat kan nog wel 10 jaar duren) en ik had geen vertrouwen in wat hij allemaal vertelde. Eerst zou ik door een goed bekend staande arts geholpen worden en toen op de dag van de afspraak kreeg ik opeens een andere onbekende arts.

Daarna ben ik naar Bosch en Duin geweest, een kliniek ( die doen ook verzekerde zorg!) Dit is in de buurt van De Bilt en ongeveer - als er geen files staan iets van 45 minuten rijden. Ik had gelezen over Bosch en Duin...dat je daar als een prinses behandeld werd en de nazorg ook super is en er werken goede pc's.

Ik verwachtte er eigenlijk niks van, vooral niet na mijn ervaring met de Bergman kliniek......maar deze kliniek is het tenslotte toch geworden! Ik word door dr. Schellekens geopereerd; echt een hele vriendelijke, rustige man.

De arts heeft de aanvraag ingevuld en die is toen naar Ohra gefaxed. het heeft wel even wat langer geduurd voordat ik goedkeuring kreeg van Ohra. Maar het belangrijkste dat ik hem heb!!!

Mijn BVK is gepland op 7 november.

Ik weet dat er in het Reinier de Graaf in Delft een goede pc zit, dr. Beekmans en in het HAGA ziekenhuis Sportlaan Den Haag schijnt dr. Schuringa ook goed te zijn.

Wie en welke pc's er in het Lange Land in Z'meer werken??? Geen idee, ik heb gegoogled en hier gezocht, maar daar niks over gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Lange land zitten dr. van der Werff en Mw. dr. J. Zguricas. Die eerste heb ik al lopen googlen een beetje en die komt wel goed uit de bus, hij heeft ook Isabella van dit forum de borstvergroting gedaan en zij is er volgens mij heel tevreden over. Ik ga van de week proberen of ik daar een afspraak kan maken, eerst nog langs de ha voor een verwijsbrief.

Nu had ik nog een vraagje, wellicht staat het wel ergens op het forum, maar er staat zoveel op voor een beginneling als ik dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Bij zo'n verkleining he, dan halen ze neem ik aan ook weefsel van in je borst weg toch, doen ze dat dan alleen maar van de onderkant of maken ze eerst al het weefsel helemaal los en doen ze het gedoseerd over de inhoud, dus ook aan de bovenkant?

Kijk dit vond ik ook op zijn naam, klinkt toch goed, of kijk ik te rooskleurig

Dr. J.F.A. van der Werff

Dr. J.F.A. van der Werff heeft zijn opleiding tot plastisch –en reconstructief chirurg gevolgd in het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam. Daarnaast is dr. van der Werff gepromoveerd bij de bekende professor Van der Meulen in het Dijkzigt Ziekenhuis. Na zijn opleiding tot plastisch chirurg werkte hij tijdelijk in Londen en Rome in centra voor kinder plastische chirurgie. Hij is als staflid verbonden geweest aan het Academisch Ziekenhuis te Groningen, het AMC te Amsterdam en was hoofd van de vakgroep plastische chirurgie van het Slotervaart ziekenhuis te Amsterdam. Naast zijn werkzaamheden voor de HaaglandenKliniek, werkt dr. van der Werff momenteel ook in het Lange Land ziekenhuis te Zoetermeer.

Dr. van der Werff publiceert al jaren regelmatig in internationale tijdschriften en verricht wetenschappelijk onderzoek en houdt voordrachten o.a. op het gebied van wondgenezing en de ziekte van Dupuytren. Hij is lid van de Nederlandse vereniging van Plastische chirurgie, de Nederlandse vereniging voor Handchirurgie, The British Society of Plastic Surgery, The British Society for Surgery of the Hand.

Zijn aandachtsgebieden binnen de plastische chirurgie zijn hand chirurgie en huidafwijkingen.

In de cosmetische chirurgie staat de wens van de patiënt zijns inziens centraal maar deze wens moet wel uitvoerbaar zijn waarbij het eindresultaat voorspelbaar dient te zijn. Binnen de cosmetische chirurgie hebben de aangezichtschirurgie en borstcorrecties zijn warme interesse. Dr. van der Werff is bestuurslid van Interplast Holland en reist met deze organisatie regelmatig naar ontwikkelingslanden om kosteloos veelal jonge patiënten te behandelen met aangeboren afwijkingen en brandwonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt inderdaad goed, maar de chemie tussen patiënt en dokter moet er wel zijn..dus tis een kwestie van hem ontmoeten en kijken wat je gevoel zegt...natuurlijk kan je altijd verder zoeken naar meer patiënten die door hem zijn geopereerd.

Bij een BVK heb je verschillende methodes...de sleutelgat methode en de ankermethode..

Hier heb je een topic die de verschillen in de methodes goed uitlegt: TOPIIC

Bij beide methodes is het zo dat je PC aan de onderkant en bovenkant tekent om te kijken waar je tepel komt en te kijken waar hij huid en borstweefsel weg moet halen...er word alleen aan de onderkant van de borst weefsel weggehaald...en afhangend van waar je tepel komt straks haalt hij huid rondom je tepel los en dan de weefsel om het te verplaatsen.

Als je meer vragen hebt of de weg een beetje kwijt bent op de forum hoor ik het graag.

Liefs,

Yanet :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon als eerste bij je huisarts een verwijzing vragen. Dan heb je die vast in huis....en je hoeft er niks mee te doen mocht je toch besluiten het niet te doen.

Die arts in het Lange Land klinkt goed. het beste is dan een afspraak maken en kijken hoe deze arts je bevalt. Wel raad ik je aan nog een paar artsen te consulteren. Dan kan je een beetje vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bij de ha geweest voor verwijzing naar pc, zij zag geen probleem en de bovenstaande pc kende ze niet persoonlijk tuurlijk, maar de Hagakliniek wel en die stond goed bekend.

Eerst net die Haga kliniek gebeld, maar dan kon ik pas half november terecht en in het Lange Land ziekenhuis hier in Zoetermeer al op 26 oktober voor het eerste gesprek, met dezelfde pc.

Was gister eerst naar de afdeling gegaan, moest toch in het ziekenhuis zijn voor mijn zoon, en de assistente adviseerde wel om te zorgen dat de toestemming van het ziekenfonds dit jaar binnen is omdat het nog niet zeker is wat 2012 doet met alle bezuinigingen.

Ik ben wel erg aan het twijfelen hoor, wat als kleinere borsten me niet staan, stel dat er complicaties komen en die heb ik dan aan mijzelf te wijten door in een gezond lichaam te laten snijden.

Ik wil van G naar naar een grote C of D, is dat een beetje "gangbare" maat?

Ik twijfel, maar toch weer niet. Heb in het verleden wel eens gedacht, stel dat ik borstkanker krijg aan 1 borst, dan laat ik hem gelijk verwijderen en laat dan reconstructie doen naar kleinere maat want dan wordt die andere ook gelijk gedaan en heb ik alsnog mooie borsten. Is dit een hele zotte gedachte van me geweest of hebben andere vrouwen die een bvk willen/hebben ook van die achterlijke gedachte gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gedachte is helemaal niet gek hoor...maar het is een knop die om moet gaat bij je zelf...als je borsten je je in weg zitten en je er last van heb en je er iets aan kan laten doen om de kwaliteit van je leven te verbeteren is het het waard om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn.

Risico's zitten aan alle operaties verbonden en soms zijn er idd complicaties maar dit zijn niet issues die je in weg moeten staan om informatie te zoeken bij artsen en daarna een beslissing te maken

Afhankelijk van je lichaam zal je PC je adviseren welke maat het beste bij je past..maar een C of een D is een hele mooie maat zeker als je van een G afkomt want dan heb je lekker nog wat borst over..

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik eenmaal wist wat mijn PC voor mij kon doen de risico's en de twijfels in mijn hoofd soort van minder zijn geworden omdat ik wist dat er een klachten vrije leven in het vooruitzicht was en dat is wat me door alles heen heeft gesleept..en ik moet zeggen nu ik 2 weken PO ben ik het zo weer zou laten doen...het is het het beste wat me is overkomen :7:

Als je mijn foto's wilt zien moet je ff een prive bericht sturen :7: dan geef ik je mijn wachtwoord en dan kan je op de link klikken in mijn handtekening..

Liefs,

Yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rare gedachtes heb ik ook gehad hoor! Ik wilde al jaren een BVK maar durfde maar niet. Vaak dacht ik gewoon van misschien ga ik oma achterna en krijg ik borstkanker, dan hoef ik niet meer te kiezen, dan gaan ze er gewoon van af.

Ik ben zelf banger voor de narcose dan voor de genezing. Mocht ik complicaties krijgen dan is het flinke pech, maar dan ben ik in ieder geval van die grote ondingen en pijn in mijn bovenrug af .

Ik heb geen idee of je erg slank bent of niet, maar van een G-cup naar een C of D lijkt me toch prima. gewoon aan de pc vragen, wat hij denkt dat het beste bij jouw figuur past.

Die angst heb ik ook een beetje hoor, van wat als ik niet aan kleinere borsten kan wennen? Maar ik denk dat dit snel went en die grote joekels zien er ook niet uit. Kleding zit niet mooi, je moet altijd een grote maat kopen, die in je taille en heupen weer slobbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Inkie,

heel erg welkom op het forum, dat je twijfelt is toch ook niet gek het is wel je lijf en het zijn je borsten en dat is niet zomaar wat.

Ik heb zelf net voor de 2e keer een bvk gehad op 19 sept. en ik kreeg te maken met een complicatie die haast niet voor komt dus laat je daardoor niet afschrikken.

Deze complicatie die ik heb komt sneller voor als je voor 2e keer laat opereren zo als ik maar dan nog komt het maar een enkele keer voor. (ik heb gewoon domme pech)

Maar ik heb heb wel profijt van dat ik het heb laten doen mijn nek en schouders doen al veel minder pijn want daar had ik best heel veel last van.

Ik vind het moedig dat je ondanks twijfel toch nu voor een gesprek gaat.

blijf je berichten lezen, suc6 met wat je ook beslist.

liefs Gertiena,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu van diverse mede forumleden de fotoos mogen bekijken, mijn dank daarvoor, en moet zeggen wat is dat allemaal mooi geworden.

Bij de meeste is het toch wel goed gegaan en bij sommige waren er problemen bij gekomen maar die zijn toch wel goed opgelost, behalve bij Gertientje nog niet, heftig hoor.

Ik heb er diverse gezien die toch ook op die van mij lijken nu en als je dan het resultaat ziet, ja zulke wil ik ook wel krijgen, als dat eens mogelijk zou zijn.

Maar als de zwellingen zijn afgenomen, gaan ze dan weer meer hangen? Ik zag een heleboel volle borsten, maar die waren nog gezwollen van de ingreep. Niet dat me dat zou tegen houden hoor, nu heb ik mega hangers en dan misschien mini hangers, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb voordat ik de echte stap ga nemen, want weet nu al dat ik doorzet als ik de toestemming krijg van het ziekenfonds.

Op internet met googlen krijg je vaak alleen de mislukte bvk's te zien en hier de echte fotoos dat het ook goed kan gaan.

Zogauw ik aan de beurt ben ga ik ook fotoos maken, om andere "nieuwelingen" te laten zien en ook als soort herinnering voor mezelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb al een datum voor mijn bvk. 18 november om 10 uur melden hier in het Lange Land in Zoetermeer, is dat vlug of is dat vlug.

Het kan ook zo maar zijn dat ik de operatie moet afblazen omdat ik op dit moment in de medische molen zit ivm een langdurige bobbel in mijn hals. Dat begon een week of 11/12 geleden en wordt groter. Al echo gehad waar ze nog niets uit konden sluiten, vanmiddag een scan met contrast en daar hoop ik morgen via de huisarts die gaat bellen naar ziekenhuis uitslag te krijgen. Het kan zoveel zijn, zowel goed als kwaadaardig, maar als er iets aan gedaan moet worden dan gaat dat op zeker natuurlijk voor en wacht ik logisch met die bvk.

He verdorie en ik was al zo blij met mijn machriging :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi inkie ik ga ook voor je duimen dat het goed aardig...zou zonde zijn als je nog langer moet wachten op je BVK..

Heb je al je uitslag binnen?

Liefs,

yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh das jammer...nou ik hoop dat je HA ze op de reet zit want ziekenhuizen met uitslagen duren altijd lang.. :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.