Ga naar inhoud

HELP, ik wil advies over BVK


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Carmona, en ik ben 49 jaar, ik tob al een aantal jaren met mijn gezondheid, ik ben vorige week voor de 8e keer geopereerd aan de linkerschouder, en 1 keer aan de rechterschouder.

Ook heb ik een nekhernia, ik weet dat ik te zware borsten heb,F cup en wil nu een borstverkleining gaan vragen aan de pl chirurg,ik ben dit jaar 23kilo afgevallen en heb een bmi van 29.

Nu heb ik bij het Elisabethziekenhuis gevraagd of ik in aanmerking kom, en zei zeggen dat ik nog meer moet afvallen, maar bij het Amphiaziekenhuis in Breda zegt de ene arts dat het zo oke is en de andere arts zegt dat er nog meer kilo's af moet. ik ben 1.66mtr en 83kilo,bmi bijna 29

Maar ik doe het om medische redenen en niet omdat ik mijn borsten niet mooi vind.

Wat moet ik nu doen, ik wil best nog 3 kilo ofzo afvallen maar meer gaat me niet lukken, ik heb weinig beweging door een ziekte en val daarom slecht af.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen, nog langer wachten,waar ik vreselijk tegen op zie, of naar de arts in het Amphia gaan en toch nu laten opereren?

Of nog ergens anders een consult aanvragen? ik ben er echt aan toe om er nu wat aan te laten doen,mijn schouder is stuk en er kan om diverse redenen geen prothese in en als de borsten dan zo zwaar zijn is het extra moeilijk voor de schouder.

Ik hoop dat ik advies krijg van jullie!

dank je wel Carmona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi carmona,

Welkom op het forum...de juiste plek om veel informatie te vinden over een BVK.

Ik zelf heb nu anderhalf maand geleden mijn bvk laten doen en tis letterlijk een last van mijn schouders en rug geweest.

Het is onrealistisch van een dokter om jouw te vragen veel af tevallen op jouw wat oudere leeftijd wetende dat met je lichamelijke klachten je het al zwaar hebt en het alleen maar nog erger wordt...

Het is al een feit dat je baat hebt aan een BVK nu nog alleen de juiste arts vinden...vraag verschillende consults aan bij verschillende PC's om zo te kijken bij wie je je het meest vertrouwd voelt en zo kan je ook horen wat verschillende dokters erover zeggen...1tje heeft jou al verteld dat hij je zo kan opereren dus nu nog voor jezelf de knoop doorhakken om er mee door te gaan.

Het gaat hier om jou en jou lichaam niet om wat een dokter vind dat je moet zijn...

Ik hoop dat je voor je zelf kiest en naar meer PC's gaat voor consults

En als je vragen hebt stel die gerust.

Liefs,

Yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carmona, ik ben bijna 49 en ik ben ook niet graatmager meer. Tijdens mijn eerste consult had ik een BMi van 27,7. Deze arts vertelde me dat ik zwaar overgewicht had. Maar ja, als je zo krom voorovergebogen staat als ik, dan lijk je zwaarder door die gezellige puddingrol in je taille ;-)

Wat weken later ben ik voor een 2e en 3e consult gegaan bij andere artsen en die vroegen wel hoe zwaar ik was, maar zeiden er verder niks van, het was oke.

Ik heb gehoord dat als je BMi 27 is, bijna geen enkele arts meer zeurt erover. Ook heb ik al van meerderen gelezen hier die gewoon geopereerd zijn met een BMi van 30 of iets hoger.

Als jij goed kan onderbouwen wat je problemen zijn en dat je weinig of niks meer afvalt?

Heb je trouwens wel eens geprobeerd om koolhydraatarm te eten? Het Atkins dieet of dr. Frank? daar ben ik zelfs mee afgevallen en ik heb een te langzame schildklier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey,

iikben in april geopereerd aan een bvk. ik dacht ook dat ik te zwaar woog omdat ik toen voor mijn 1ste afspraak een bmi had van 27. de pc vertelde dat ze niet opereren als je een bmi hebt van 30. dus snap eigenlijk niet zo goed waarom ze dit tegen je zeggen..

want jc_angel al zei. ga kijken bij andere pc. kijk bij welke je je het fijnste voelt en hak dan de knoop door.

Succes!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel, ik ga nog naar een andere pc, ik ben weer wat afgevallen mijn mbi is nu 29 dus ik ga ervoor, En cupjekleiner ik eet al minder koolhydraten ik doe het grip op koolhydraten dieet, en heb baar al 22 kilo ermee afgekregen.

De huisarts had ik vanochtend voor iets anders aan de lijn, en die vertelde mij dat hij me van alle kanten zal helpen als ik geen pc kan vinden, ik mag nu naar dkt Kolkman in het amphia in Breda, dis doet niet zo heel moeilijk over gewicht en al helemaal niet als je al zoveel bent afgevallen als ik nu.

dus ben benieuwd.

gr carmona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou goed dat je nu naar een andere arts mag... :136:

In welke regio woon en zoek jij een arts?

ik woon in Breda, dus t liefst wil ik hier in de buurt blijven,maar ik heb een auto en kan overal naar toe,ik ben ook onder behandeling in een ziekenhuis in Nijmegen en dat is toch snel 1,5 uur rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben behandeld in roosendaal door DHR.Borg bij het fransiscus ziekenhuis...misschien moet je daar eens een consult aan vragen of bij een de andere PC's in roosendaal...tis 20 minuten met de auto dus das niet zo ver....tis mr een ideetje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVK zal wel even gaan duren, heb vanmiddag te horen gekregen dat ik 4 wervels in de rug heb die fors zijn ingezakt, en ook nog versleten zijn, Ik moet hieraan geopereerd worden.

En waarschijnlijk op kort termijn, ik moet 12 dec komen praten en dan hoor ik wat er aan gedaan moet worden.

Dus als ik op kort termijn geholpen wordt dan krijg ik daarna een korset voor 6 maanden, dus dan moet de bvk minimaal een half jaar uitgesteld worden.

Ik baal hier erg van, maar heb geen keus, ik kan bijna niet meer lopen, en heb een rollator.

Dus helaas nu maar even afwachten misschien valt t nog mee. Ik ben er nu wel verdrietig om..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een tegenslag zeg...ik hoop voor je dat alles goed gaat met de operatie...houd ons op de hoogte...in die tussen tijd kan je wel opzoek gaan naar een pc waar je je goed bij voelt....en ik zeg dit omdat ik weet dat de meeste een wachtlijst afhankelijk van of je een ziekenhuis kiest of een kliniek...dus in je herstel periode kan je alles doen wat vooraf gaat aan je operatie...je pc, je vergoeding, je gesprekken...het enige wat dan nog overblijft is je datum......als je hiermee wacht tot na je 6 maanden herstel moet je nog langer wachten :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je vor de tip, ga ik zeker doen, ik heb volgende week een afspraak bij een pc hier in t ziekenhuis, die laat ik zo wie zo doorgaan.

En ik ga de 25e ook nog naar de landelijke open dag vd pl chirurgie, de artsen hier hebben dan een inloopspreekuur en daar wil ik ook gebruik van maken.

gr mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast 2bloemkooltjes

Dank je vor de tip, ga ik zeker doen, ik heb volgende week een afspraak bij een pc hier in t ziekenhuis, die laat ik zo wie zo doorgaan.

En ik ga de 25e ook nog naar de landelijke open dag vd pl chirurgie, de artsen hier hebben dan een inloopspreekuur en daar wil ik ook gebruik van maken.

Waar kan ik daar meer over vinden? Klinkt intressant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tik in Open dag Plastisch Chirurgie in google en dan zie je dat er overal in Nederland in de ziekenhuizen etc...op 25 november open dag is met een open inloop uur...dus kijk wat bij jouw in de buurt is en maak er een leuk dagje van bloemkooltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.