Ga naar inhoud

Zumba


B-Cupje

Aanbevolen berichten

Begin juni ben ik - dankzij én met een vriendin - een gratis proefles 'Zumba' gaan volgen .

We waren beide de enige 'beginners' in de groep die blijkbaar de passen al goed kenden . Het is wel zo dat mits een beetje ritmegevoel je direct mee bent met de rest . Het is nen echte work-out op salsa en merengue muziek : erg opzwepend !

Achteraf had ik het gevoel mij geamuseerd te hebben maar ook 'gewerkt' , een uur is best lang hoor als ge geen conditie hebt . Gelukkig werden 'zwaardere' oefeningen - oeps , lees : danspassen' :rolleyes: - afgewisseld met minder intense wat het uithoudbaar maakt . Nu ik 't zelf geprobeert heb ben ik er zeker van dat je met 3x een uur per week redelijk snel rezultaat zult halen kwestie conditie , figuur en gewicht .

Een minpunt vond ik de prijs (€150+€50 verzekering , voor 20 lessen) en het systeem om deel te nemen aan de lessen (die bijna allemaal propvol zaten) .

Dus dames : vette tip > lekker gaan E-Bayen ! Je hebt er DVD's van beginners , work-out , burn calorie's en advanced en eens de basispassen onder de knie zet je een cd op en ben je bezig in de tuin .

Ondertussen ben ik bijna 3 weken bezig - om de dag een work-out van 30min. - en ben nog geen gram afgevallen :blink:

Maar me'n 'lovehandels smelten weg , me'n billen hebben minder cellulitus en me'n man maakte de opmerking dat mijn 'achterste' strakker is :106: Het gewichtsverlies heb ik niet echt nodig maar ik denk dat als je pakweg een kilo of tien erover zit , dan zal dat gewicht ook wel verminderen .

Vind het een aanrader voor iedereen die niet graag sport maar wel graag danst . Ik begin er in ieder geval altijd met veel plezier aan en dat ik er de deur niet eens voor uit hoef verlaagt de drempel eens te meer .

Shake your booty and those hips !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn BV heb ik ook een aantal zumba lessen gehad, inderdaad errug leuk om te doen, en wat je zegt het voelt niet als sporten maar gewoon lol en ontspanning!! Ik ga er volgende week ook weer mee beginnen!! Bij ons niet zo duur hoor, valt gewoon binnen het all in abonnement van 40 euro in de maand (daarvoor ook sauna, zonnebank, onbeperkt alle groepslessen, fitness en kinderopvang). Heb er al weer helemaal zin in, benieuwd hoe dat voelt om nu met echte tieten te kunnen shaken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Mijn moeder kwam er ook mee aanzetten. Ze wil wat meer tijd met me doorbrengen.

Misschien toch wel leuk dan als ik dit zo lees?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er nog nooit van gehoord!

Ik zat hier een topic te lezen, volgens mij van Suffie :rolleyes: zag daar het woord zumba staan, dus ben even gaan googlen, haha!

Lijkt me echt helemaal geweldig om te doen, alleen is het nog niet bij mij in de stad!! :139: Dan moet ik echt naar den haag of rotterdam, of zo. Ook vind ik het jammer, dat het dan voornamelijk bij dansscholen gegeven wordt en niet in een sportschool (mss ook wel logisch maar toch..)

De dvd's was ik tijdens googlen ook tegengekomen, maar zoals met meer dvd's, die hier liggen.. vaak komt het er thuis niet echt van. ( ben je net lekker bezig, komt zoonlief met een vriendje binnen, of de deurbel gaat, of mn moeder komt binnenrennen voor een bakkie).

Ik hou het dus maar in de gaten, of het hierheen komt en dan hopelijk in de sportschool ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze les hebben we nu ook op sportschool. ik ben hier zo blij mee. ik ben colombians (latijn america) dus mijn pasie is salsa en merenge. Als ik aan het schomaken bent , doe ik altijd met deze musiek. lekker tussen door dansen :154: ik ga over paar weken ook met zumba beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel wel norita , dan zijn die move's jou op 't lijf geschreven want 'it's all in the hips' !

Vind salsa en merenque ook geweldig , lekker opzwepend en het voelt altijd 's zomers .

Ik word er in elk geval altijd blij van .

Als je de 'express' doet dan ben je in (dagelijks) 20min klaar dus veel tijd kost het niet .

Wel vreemd dat het in NL meestal in een dansschool is want eigenlijk is het een soort fitness .

Hier in BE vind je de lessen eerder in een gym/sportschool .

En JinXx , ik ben ook niet zo iemand die vlug meehuppelt op een dvd maar dit is toch anders vind ik . Ben drie weken bezig en meestal hou ik 't bij zo'n dingen na een dag of 3 voor bekeken . Als je wat rondzoekt vind je wel een filmpje dat je kan downloaden (kies dan de 2Ominute express) , dat heeft me'n man voor mij gedaan omdat ik zoooo enthousiast was van die gratis proefles (en die lessen te veel kosten naar ze'n zin :rolleyes: ) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vreemd dat het in NL meestal in een dansschool is want eigenlijk is het een soort fitness .

Hier in BE vind je de lessen eerder in een gym/sportschool .

Ja, wat ik tot nu toe heb gevonden, is alleen dansschool. Nu traint mijn vriend 5x per week en die sportschool is wel een vernieuwend bedrijf, dus mn vriend gaat het daar eens even bij de leidinggevende droppen, of het niks voor de school is :)

En JinXx , ik ben ook niet zo iemand die vlug meehuppelt op een dvd maar dit is toch anders vind ik . Ben drie weken bezig en meestal hou ik 't bij zo'n dingen na een dag of 3 voor bekeken . Als je wat rondzoekt vind je wel een filmpje dat je kan downloaden (kies dan de 2Ominute express) , dat heeft me'n man voor mij gedaan omdat ik zoooo enthousiast was van die gratis proefles (en die lessen te veel kosten naar ze'n zin :rolleyes: ) .
Ik zet gelijk mn google-gezichie op hahaha!! Dank je B-cupje! :116:

Liefs!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keileuk gewoon ! :101:

Heb al veel vriendinnen 'in real life' aan 't Zumba-ën gekregen , enkelen via Facebook en via mijn blog .

Dat slaat dus echt aan en 8 van de 10 houden het lekker vol .

Ah , noemen die broeken zo ? Nu ga ik ff googlen LoooL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy dames!!

Vriendlief dropte het zumba ff op de balie van de sportschool..en wat denk je? Geven ze het daar al een hele tijd!! LOL. Maarrrr omdat de naam 'zumba' een copyright heeft, moet je ervoor betalen, als je dus die lessen geeft onder die naam. Aangezien die sportschool al meerdere dans- en sportlessen geeft, met copyright op de desbetreffende sporten, plus dat je per sportschool niet meer dan 5 dans/sportlessen mag geven met orginele naam, heeft de sportschool gekozen voor een andere benaming van Zumba : Latin workout. Ze lieten een filmpje zien, wat mn vriend al kende via youtube, door mijn googlegezichie haha! En hij zei dus dat dat idd was, wat ik bedoelde :43:

Dus ik kan het gwoon lekker hier in delft gaan doen :101:

@ Ilse: Ik heb m via een torrent binnen gehaald, weet je hoe dat werkt?? Ik had de dvd met een kwartier binnen. Is incl basics van bijna een uur en een introductie!

@B-cupje: haha jaaa die broeken zijn geweldig! Ook voor mannen trouwens ;)

Liefs, :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook op zumba! Had er al van gehoord en ook hier in de dansschool maar, jinxx zoals je zegt: als er patent op die naam zit en ze geven het onder een andere naam dan zal ik ook eens infomeren bij de sportschool hier!

Ik ga ook eens kijken voor die kleding, hoe heb je dat gezien? Op de gedownloade dvd? Even manlief aankijken, die doet dat soort dingen altijd.

Doei doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel!

Ik kwam op de kleding, doordat ik ging googlen naar zumba! Daar zag ik een link en zo kwam ik op de kleding ;)

Echt leuke dingen en ook gewoon casual te dragen! :43:

Er zijn nog niet veel zaken die het verkopen, maar als je googled, kom je wel op een site (goldgym) en een zaak in belgie ;)

Liefs, Trici :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah! Leuke kleding!! Alleen daaral zal je het om doen! maare, dat er levensgroot Zumba opstaat vind ik wat overdreven. Misschien verkopen ze in de sportzaken ook wel look-a-like kleding? ik ga eens zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaaauw, heb even wat geyoutubed om het zo maar even te zeggen, misschien dat ik binnenkort ook maar eens ga kijken! Zat er al aan te denken iets van salsalessen te nemen maar dit ziet er nog veel toffer uit haha!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst ook een keer een proefles meegedaan. Ik was na 1 uur echt doodmoe.. maar het was wel heel leuk. Dit wordt bij de sportschool gegeven en kost je gewoon een abonnement, denk rond de 40/50 euro per maand.

Dit waren dan lessen via Les Mills, nadeel daarvan vind ik wel dat je dan 3 maanden op dezelfde liedjes aan het dansen bent, en ik vind het juist leuk om af te wisselen.

De DVD's kun je gewoon downloaden en branden, of idd via Ebay/Marktplaats downloaden voor een prikkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ondertussen zijn we toch een 3-tal maanden verder sinds mijn eerste berichtje en ben ik benieuwd :

Of er dames zijn die nog steeds aan 't Zumba-dansen zijn ?

Hoe frequent ?

Rezultaat ?

Zelf ben ik op 6 juni een proefles gaan doen en heb dus de 20minute-express gedownload die ik tot heden bijna dagelijks doe .

Ik ben 3,5 kg vermagert , mijn lichaam ziet er wat strakker uit : vooral de billen en me'n kont . De 'love-handles' zijn serieus weggesmolten . De buik is minder maar strak kan je die niet noemen maar hey , heb nog nooit in mijn leven 'gesport' dus ben superblij met het rezultaat .

Dus "Good job ! Zumba !" :35:

Btw , snoepen deed ik zoal zeer weinig (enkel een klein stukje chocola , kan ik niet aan weerstaan) en eten doe ik gewoon zoals ervoor , dus géén 'diëet' aan 't volgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-cupje,

Ik ben vanaf begin juli aan de Zumba en vind het nog steeds gaaf! Resultaat qua gewicht kan ik niet zeggen met ook aan het dieeten zeg maar.

Maar strakker zeker.

Nu doe ik 1x in de week Zumba en 1x in de week Bodypump.

Zal het straks wel missen overigens na mijn operatie.

Maar uh dat downloaden ik ben een leek op dat gebied waar en hoe doe je dat?

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.