Ga naar inhoud

Mirena Hormoonspiraaltje


patricia1984

Aanbevolen berichten

Hoi meiden (en misschien een paar heren haha),

Ik heb nu een jaar en 3 maand mijn hormoonspiraaltje en ik vraag me iets af. Misschien dat er iemand is die het ook heeft of misschien raad weet.

Ik ben dus vooral erg chagrijnig en weet soms echt niet wat ik er mee aan moet. Ik bloed dus wel iets maar niet rampzalig veel maar mijn humeur daar word ik soms echt gek van.

Vanmiddag zou ik koekjes gaan bakken maar omdat mijn deeg niet goed was gelukt kreeg ik een fikse woede aanval en ben ik huilend naar boven gerend. Zuslief achter me aan gekomen en heb alles bij elkaar gejankt en mijn hart gelucht. Het zal vast niet alleen de menstruatie zijn ik heb ook nog een vriend die heel vaak zegt ik weet het niet als hij een vraag moet beantwoorden die lastig is en daarbij heeft hij nog steeds geen badkamer die klaar is terwijl hij al langer als een jaar in zijn nieuwe huis woont.

Ik wil dolgraag met hem samenwonen maar ik wil ook een badkamer en ik krijg nog steeds er geen hoogte van of hij wil samenwonen en wanneer. Hij weet wel dan dat hij wil samenwonen maar als ik vraag wanneer is het weet ik niet. O

ok zit ik ermee dat ik dolgraag een kindje wil maar vriendlief nog niet. Snap ik ook wel en ik zie zelf ook wel in dat ik nog even moet wachten. Ik heb geen baan op dit moment en wil ons kindje toch wel iets kunnen bieden. Wat ik in gedachte heb is dat ik op 30jarige leeftijd mama ga worden maar moet ook maar lukken. Vriend is 37 (ik ben 27) en ik weet niet hoe snel het zaad is van mijn vriend.

Kan mijn humeur te maken hebben met het spiraaltje??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het wel :angry: .

Maar dan zou juist een hormoonspiraaltje goed moeten zijn,omdat dat altijd een zelfde hoeveelheid hormon afgeeft, daardoor zou je geen stemmingswisselingen meer moeten hebben. Ik heb heel erg PMS gehad, en mijn huisarts wilde me daarom ook aan een spiraaltje, zou veel beter voor mijn stemmingswisselingen zijn. Maar ik wilde niks in mn lijf wat er niet hoort, en de ex van mijn man had ook een spiraatje en hij voelde dat met seks heel erg en vond dat niet fijn. Ik heb toen besloten om de pil door te slikken, helpt ook goed!Had je deze klachten ook al in het begin dat je hem hebt laten zetten?

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meis,

Als ik dit zo lees denk ik dat het niet te maken heeft met je spiraal... Ik denk dat je een emotioneel en gevoelige persoonlijkheid hebt en dat je niet blij bent met het leventje dat je nu leidt en het scenario dat je daarvoor in petto hebt. Het goed regiseren van een film neemt heel veel werk in beslag, jij hebt je plannig (lees regie) al zo voor jezelf in kannen en kruiken dat het wel erg tegen valt als het niet gaat zoals jij wilt.

Let op... voor JE VERDER LEEST....

Ik ben erg direct, ik wil je niet boos maken (hoewel ik weet dat je dat wel wordt...) maar dit is mijn mening.......

Stel....

stel je bent alleen... en je zusje kan niet achter je aanrennen... dan ren je niet naar je kamer...

Want dan face je die klote koekjes waarvan het deeg niet lukt.... en dat mag, want dat is heeeeel klote.. maar dan flikker je dat deeg boos in de kliko en dan leef je je ff uit.... maar het feit dat je naar boven rent en getroost wilt worden lijkt mij een diepere betekenis te hebben...

Dit heeft niks met die stomme koekjes te maken en ook niet met je spiraal.... ik denk dat je orde op zaken wilt ebben... en dat je een partner hebt die je eigenlijk een ultimatum wilt stellen.....

maar te bang bent voor de gevolgen, omdat jij zo onzeker bent.,

Oeps/.... ik weet dat dit heel resoluut klinkt...

mar I've bin there.... en het heeft mij enorm opgelucht om eens wel aan mezelf te denken...

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Liefs B(.)(.)B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Patricia,

Ook ik heb de Mirena 1 jaar en 4 maanden en ik herken mezelf niet in jouw verhaal.

Ik heb dit spiraaltje juist genomen vanwege mijn steeds heftigere emotionele reacties bij de pil die ik al 7 jaar slikte...

En nu ben ik weer mezelf en ik heb bijna geen last van PMS (voorheen kon ik echt huilen om alles in mijn periode) <_<

Ik denk zelf ook dat je nogal veel aan je hoofd hebt en dat dat veel emoties bij jou naar boven brengt...

Heel veel succes met beslissen! :53:

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb dat spiraaltje anderhalf jaar gehad, en ik bleef maar bloedingen hebben. Niet heel erg, maar moest altijd een inlegkruisje dragen. Besloten dus om het eruit te laten halen, was het touwtje foetsie. Dat was naar binnen geschoten en moest in de operatiekamer eruit worden gehaald onder lokale verdoving. Pfftt bij mij was dat dus geen succes-verhaal, maar ik heb nooit emotionele buien ofzo erdoor gehad.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ik heb wel eens vaker van die woede uitbarstingen en ik weet niet of ik ze ook al voordat ik een spiraaltje kreeg had.

Wat (.)(.) zegt kan ik me wel gedeeltelijk in vinden. Ik heb inderdaad al in de planning hoe ik mijn toekomst wil hebben en daar hou ik me heel erg aan vast. Of ik onzeker ben weet ik niet maar er zijn idd momenten dat ik niet weet waar ik aan toe ben en dat maakt me wel eens onzeker.

Inmiddels ben ik 27jaar en ik ben gewoon erg met mijn toekomst bezig.

Ik wil graag samenwonen, kindje enz. Een groot gedeelte van mijn oud klasgenotes en bekenden hebben al een kindje en dat zorgt ervoor dat het bij mij echt heel erg kriebelt, het is heel erg aanwezig.

Op dit moment merk ik ook dat ik sneller emotioneel ben. Woensdag keek ik naar Een huis vol honden en had al tranen in mijn ogen toen ze een hondje niet wilden hebben. Een klein jongetje moest daar om huilen en ik dus ook bijna.

Dit weekend ga ik samen met ouders, zus en haar vriendin + mijn vriend een weekendje weg naar Centerparcs. Ik denk dat ik daar wel aan toe ben. Ik ben nadat ik klaar was met school direct gaan werken en nu heb ik eigenlijk pas vakantie.

Het vrij hebben is wel lekker maar het betekend ook dat ik geen inkomsten heb omdat ik een 0uren contract heb. Ook maakt dat me onzeker omdat ik dus niet weet waar ik aan toe ben. Ik ben wel bezig met ander werk te zoeken maar het is soms behoorlijk lastig om werk te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia,

Mijn vriendin heeft ook de Mirena spiraal gehad. En zij hiervan zwaar depressief geworden.

Het kan dus wel dat je gevoelig reageert op hormonen.

Zij gebruikt nu de koper spiraal. Deze geeft geen hormonen en is voor haar een super alternatief.

Mocht je hierover twijfelen dan zou ik toch naar de huisarst gaan. Er is volgens mij ook een forum over de Mirenaspiraal.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Paticia, 48.gif

wat een naar verhaal zeg,ik weet genoeg over de vlaggetjes 155.gif weken,ben dan ook niet altyd even vrolijk,maar

dit is wel heftig zeg! kez_11.gif

maar vergeet niet:

STRESS is een killer........ focus.gif

denk eerder dat je last heb van de stress dat dat t van zon spiraaltje zou komen.

Je zou eerder denken dat je die buien krijgt als je geen hormonen binnen krijgt...toch?

Wil je iig sterkte wensen en hoop dat je je een beetje gesteunt voelt door ons. 119.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denkt er zéker anders over maar 27 is piepjong !

k Ga zelf als 40-ger veel met jongere mensen om alsook met mijn eigen generatie . En van 'mijn' generatie staan er nu veel alleen voor , mét kinderen . Mensen die als twintigers hun toekomst vast ook anders zagen .

Wil je vriend wel samenwonen ? Is die badkamer niet afwerken geen gemakkelijk excuus van hem ? Ik ken hem (en jou) niet maar zo komt het over . Kinderen ziet hij mss helemaal niet meer zitten ?

Denk dat jullie eens een serieus gesprek moeten hebben over wat jullie nu eigelijk beide willen in het leven .

Is dan niet hetzelfde : move on ! Het leven is te kort om ter plekke te blijven trappelen . Er lopen er vast wel rond die dezelfde visie hebben als jij .

't Is allemaal niet persoonlijk bedoeld maar het feit dat je't hier op't forum gooit zegt dat je een objectieve mening wil hebben .

Neem je leven in handen en hak knopen door .

Je leven spiegelen aan anderen is ook niet juist hé . 't Gras is altijd groener aan de overkant .

Leef je eigen leven meid , niet dat van een ander !

Veel sterkte in je beslissingen en een deugddoend weekendje centerparks . Hopelijk worden er voor jou daar dingen duidelijker :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend geeft wel aan kinderen te willen maar hij wil dat ik eerst een baan heb wat logisch is. Wat de badkamer betreft, mijn vriend is iemand die het tot in de puntjes wil hebben. Hij wil het dus zo en niet anders. Hij weet geloof ik ook wel hoe hij het wil hebben maar de middelen moeten er ook voor zijn. Maar het komt dus wel maar hij zegt steeds weet ik niet wanneer ik er naar vraag omdat een reactie geven voor hem op zo'n moment lastig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Ik heb ook een mirena maar er toaal geen last van. De eerste drie á vier jaar ben ik ook otaal nie ongeseld geweest echer toen ik meer stress had om persoonlijke redenen die allemaal egelijk kwamen zoals: examens, sterfte etc. begon ik wat meer bloedingen te krijgen. Noch is het niet Ongesteld waardig te noemen.

Mag ik vragen hoe lang jullie al een relatie hebben? wat je huidige woon situatie is?

Snap dat het lastig is om mensen om je heen te vernemen die al verder zijn, al kinderen hebben en samen wonen. Dit zal je nauurlijke verlangens alleen maar versterken. Hopelijk is de badkamer spoedig klaar zodat jullie samen kunnen gaan wonen als die wens van beide kanten aanwezig is. Nog een vraag, waardoor wordt de twijfel opgewekt over het samenwonen? Ofterwijl, waardoor krijg jij het gevoel dat hij daar niet 100% achter staat?

De woede aanvallen klinken als een overloop... zie je emotionele gehalte als een maatbeker die bijna tot aan de rand aan toe vol zit bij jou. Het is niet voldoende om deze gevoelens te negeren aangezien negeren gelijk staat tot verergeren.

Probeer toch de controle te krijgen over je eigen "maatbekertje" de gevoelens te accepteren er zorgvuldig over na te denken en voor jezelf een antwoordt te vinden waarin je je eigen rust kan vinden waardoor het "maatbekertje" zowaar wat leger raakt en alle frustraties wat meer vervangen worden door geaccepteerde gevoelens die tevredenheid bevatten.

Kijk ook eens naar mensen die wel vroegtijdig al kinderen hebben en een "zogenaamd"tevreden leven leiden. hoeveel leven er nog werkelijk tevreden. aan jou dan de vraag of de drukte die je rondom het willen van kinderen en je leeftijd het waard is om er minder voor te zorgen voor een goede basis waarin de kinderen worden verwelkomd en opgroeien. Helaas is het inderdaad niet alleen jou keuze maar een keuze van jullie beide, het is dan niet eerlijk om gelijk te twijfelen aan de redenen die hij steld om het verwekken van kinderen uit te stellen of de redenen niet te accepteren omdat jou eigen drang daarop voor gaat.....

Ik hoop niet met dit antwoord te hard over!!!

Mvg,

Stress :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even een hele stomme vraag :blush:

Ik zit nu al 4 jaar aan de pil (de lichte 20gr) en ben 3 jaar geleden overgestap!

Ook ik ben heel gevoelig en kan soms ineens huilen om de kleinste dingen en ben snel gevoelig en vaak ook snel down... kan dit te maken hebben met de pil neem nu 3 jaar dezelfde :blush:

Ben benieuwd of dit dus effect kan hebben!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even een hele stomme vraag :blush:

Ik zit nu al 4 jaar aan de pil (de lichte 20gr) en ben 3 jaar geleden overgestap!

Ook ik ben heel gevoelig en kan soms ineens huilen om de kleinste dingen en ben snel gevoelig kan dit te maken hebben met de pil neem nu 3 jaar dezelfde :blush:

Ben benieuwd of dit dus effect kan hebben!!

Ben ik ook wel benieuwd naar, ben ook al 4 jaar aan de pil (Microgynon 30) en ben een wrak af en toe..

Maar ik denk dat het meestal gewoon een heel ongelukkige samenloop van factoren is :(

Je moet altijd even door die buien heen en proberen de situatie te relativeren (heel moeilijk i know..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon met de pil toen ik 15 was en er zijn veel dingen gebeurt en sinds dien ben ik echt een emotioneel wrak... ik herken me soms zelfs niet meer en nu het rustiger is baal ik soms dat ik nog steeds zo ben ik ben dus echt benieuwd of overstappen naar een andere pil verschil kan geven :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon met de pil toen ik 15 was en er zijn veel dingen gebeurt en sinds dien ben ik echt een emotioneel wrak... ik herken me soms zelfs niet meer en nu het rustiger is baal ik soms dat ik nog steeds zo ben ik ben dus echt benieuwd of overstappen naar een andere pil verschil kan geven :blush:

Alsof ik het zelf gezegd heb.. heel herkenbaar! Ervaringen vormen je wel dus je bent waarschijnlijk ook veranderd door de gebeurtenissen in je leven.

Maar ik hoop dat een andere pil verschil zal brengen ;)

Praten kan ook helpen.. Vergeten en gevoelens onderdrukken is tijdelijk handig, maar op de langere termijn echt schadelijk. Anti depressiva zijn geen aanraders als je het aan mij vraagt :mellow:

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep wat je zegt hihi ook herkenbaar! Helaas kan ik niet praten met de personen waarmee het is gebeurd... die hebben nu een bord voor dr kop... dat zit me wel dwars :(

Vrijdag ga ik naar de huisarts ivm moedervlekken weg halen en ga het gelijk eens vragen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep wat je zegt hihi ook herkenbaar! Helaas kan ik niet praten met de personen waarmee het is gebeurd... die hebben nu een bord voor dr kop... dat zit me wel dwars :(

Vrijdag ga ik naar de huisarts ivm moedervlekken weg halen en ga het gelijk eens vragen ;)

Hmm balen zeg!

Maar ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan idd door de pil komen dat je emotioneler bent door de hormomen die je lichaam krijgt....een verandering naar een andere pil of andere vorm van contraceptie kan helpen..Ik zelf heb nu bijna 2 jaar de mirena spiraal en ben er echt super blij mee :7: ...heb geen pms meer en zware menstruaties...ben benieuwd wat de huisarts tegen je zegt...moedervlekjes weghalen is ook niet erg...ik heb er zelf ook al een paar laten weghalen en tis goed gegaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen hoe lang jullie al een relatie hebben? wat je huidige woon situatie is?

Snap dat het lastig is om mensen om je heen te vernemen die al verder zijn, al kinderen hebben en samen wonen. Dit zal je nauurlijke verlangens alleen maar versterken. Hopelijk is de badkamer spoedig klaar zodat jullie samen kunnen gaan wonen als die wens van beide kanten aanwezig is. Nog een vraag, waardoor wordt de twijfel opgewekt over het samenwonen? Ofterwijl, waardoor krijg jij het gevoel dat hij daar niet 100% achter staat

Ik heb 13 november een jaar en 5 maand een relatie. Ik heb hiervoor al vaker een lange relatie gehad maar voor mijn vriend ben ik zijn eerste (echte) vriendin. Op dit moment woon ik thuis maar wil dus ook wel op mijzelf gaan wonen. Ik begin te twijfelen omdat hij vaak reageert met ik weet niet, als hij zegt ik weet niet dan is het een teken dat hij geen zin heeft om een lastig onderwerp te bespreken en dus de boel uit de weg gaat. Ik vind dat ik weet niet behoorlijk vervelend omdat ik wil weten waar ik aan toe ben. Ook is het zo dat zijn ouders en de rest van het gezin waaruit hij komt ook heel vaak vraagt hoe ver hij nu is en dat ik hem meer moet sturen, het kan een grapje zijn maar ik voel me wel onder druk gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 13 november een jaar en 5 maand een relatie. Ik heb hiervoor al vaker een lange relatie gehad maar voor mijn vriend ben ik zijn eerste (echte) vriendin. Op dit moment woon ik thuis maar wil dus ook wel op mijzelf gaan wonen. Ik begin te twijfelen omdat hij vaak reageert met ik weet niet, als hij zegt ik weet niet dan is het een teken dat hij geen zin heeft om een lastig onderwerp te bespreken en dus de boel uit de weg gaat. Ik vind dat ik weet niet behoorlijk vervelend omdat ik wil weten waar ik aan toe ben. Ook is het zo dat zijn ouders en de rest van het gezin waaruit hij komt ook heel vaak vraagt hoe ver hij nu is en dat ik hem meer moet sturen, het kan een grapje zijn maar ik voel me wel onder druk gezet.

Hey meis,

Ik kan me best voorstelen dat je wil weten waar je aan toe bent! Snap dat volkomen ook waarschijnlijk omdat je meerdere relaies heb gehad. Alleen kon jij ook zeggen van je eerste vaste relatie na ruim een jaar dat je kinderen wilde hebben met diegene? Ik kan me ook indenken dat hij vooral nu jij zijn eerste vaste relatie bent erg voorzichtig wil zijn en goedover dingen wil na denken.

Het wil niet altijd zeggen dat "ik weet niet"of iets dergelijk een afkopertje is. Misschien ben jij wel verder in het denken aan de toekomst dan hem. Begrijp me niet verkeerd zie het niet als een aanval richting jou, Maar begrijp dat hij ouder is als jou maar toch veel later is in dingen.

Dat de familie zegt dat je hem meer moet sturen kan een grapje wezen inderdaad of ze menen het serieus.. echter vind ik dit niet jou taak. zulke dingen zouden toch uit eigen wil moeten voort vloeien en uit eigen inzet voor verantwoordelijkheden van hem. Je zou hem kunnen ondersteunen en een zetje kunen geven echter als je dit te veel doet loop je de kans dat hij zich geleefd gaat voelen en dat er misschien diep van binnen andere gevoelens worden ontwikkeld dan er zouden moeten zijn waardoor hij meer begint te twijfelen en het een aafrechtse werking gaat hebben waardoor jij je meer gaat frustreren...

Hoe vaak zie je hem per week? en wat zegt je gevoel als je hem weer ziet?

Vind je het erg lastig een weg in te vinden en er mee om te gaan?

waarvoor voel jij je verantwoordelijk wat betreft hem?

Greetz

:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Als ik mijn vriend zie ben ik smoor verliefd. Nog steeds. Ik heb wel eerder een vriend gehad waarmee ik het wel over kinderen had maar ik merk nu dat het definitiever aan het worden is. Ik weet wel dat mijn vriend ook kinderen wil maar die wil dus nog eventjes wachten tot ik een vaste baan heb en dat snap ik ook helemaal en zo denk ik er zelf ook over.

Ik denk dat zijn familie het idd uit grap zegt dat ik hem achter de broek aan moet zitten maar ik hoor ook verhalen van zijn moeder dat zij wakker ligt 's nachts omdat ze dan aan het piekeren is dat het huis nog niet af is. Ik weet wel dat het huis afkomt.

Ik ben een zorgzaam persoon. Ik merk wel aan mezelf dat ik het beste voor mijn vriend wil en ook voor hem zorg, wat ik niet erg vind. Ik zie bijvoorbeeld zijn huis ook wel als mijn huis dus ik doe met plezier het huishouden en haal ook wel boodschappen voor ons beide of haal iets leuks voor in het huis. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn vriend ook heel veel dingen betaald en zijn eigen eten betaald op dagen dat ik niet bij hem eet, als ik wel bij hem eet betaald hij het ook wel eens of ik doe dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.