Ga naar inhoud

Joseeee : 11 november 2011 : Dr. Luijendijk : Diaconessehuis Utrecht


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Een paar weken terug heb ik mijn eerste consult gehad bij dr. Luijendijk.

Dat ging erg goed! Een erg aardige man die alles goed uitlegd.

2 november heb ik weer een afspraak.

Dan gaat hij nog eens kijken hoeveel cc's enz het gaan worden, moet ik langs de medisch fotograaf en langs de anesthesist.

Ik krijg dan ook te horen wanneer ik geopereerd kan worden. Spannend!!!!!

Ik ben ook al ontzettend nerveus hihi heb nog nooit een narcose gehad.......

Het worden waarschijnlijk ronde protheses die dual plane geplaatst worden.

Ik lees op dit forum helaas heel weinig over dr. Luijendijk. Maar een kennis van me is ook door hem geopereed en ze is super tevreden :)

Als iemand nog tips of adviezen heeft, alles is welkom :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naam klikt mij idd niet zo bekend in de oren , al ga ik hier al eventjes mee :38:

Lees in je berichtje dat het allemaal toch serieus wordt aangepakt daar . En dat je iemand kent die er tevreden van is , das toch ook een goeie referentie .

Dual plane heb ik ook en ben er zeer tevreden over : het geeft een natuurlijke look . Mijn herstel was wel vrij pittig maar dat is voor iedereen anders .

Ben benieuwd wat het wordt voor jou qua cc's en profiel (ik heb laag profiel maar hoog komt het meeste voor) .

Overmorgen weet je't al :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoo net terug van het ziekenhuis.

Pff dat was een lang dagje(van Zuid-Limburg naar Utrecht).

Eerst bij dr. Luijendijk geweest, nog wat dingen besproken en nog een keertje pasprothesen gepast.

We zijn er uit dat het type 2 wordt dat is ongeveer 200 tot 225cc.

Volgens hem zou dat ongeveer 1,5 cupmaat groter zijn dan ik nu heb (nu heb ik C70). :D

Waarschijnlijk wordt het een middelhoog profiel en de prothese zijn van Eurosillicone.

O ja en het worden ronde ruwe prothese met cohesieve gel, dual plane geplaatst.

Daarna moest ik naar de anesthesist, die had best veel informatie nodig.

Dat ging ook allemaal goed.

Ik moest wel nog ff door bloed gaan prikken want hij wilde weten welke bloedgroep ik heb.

Na t bloedprikken nog even bij de medisch fotograaf geweest.

Die heeft 5 foto's gemaakt.

Over de datum zou ik nog gebeld worden, maaaaaar ik heb net al telefoon gehad :3::D

Mijn vriend kijkt morgen even op zijn werk of hij vrij kan pakken en zo ja dan wordt het 11 november!!!

Echt snel!

Ik had zelf aangegeven dat ik wel snel geholpen wilde worden want momenteel zit ik zonder werk, dus dat komt wel even goed uit :P

Ik ga eens op internet kijken voor sport bh's.

Weet iemand welke maat ik het beste kan pakken?

Dr. Luijendijk zei een cup D maarja welke?

Ik denk dat ik er 2 koop een D75 en misschien D85 ofzo....

@ Maartje ja klopt haha ik ben nu op allebei de forums actief:) jij ook zo te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke maat wil je uitkomen? Op een d?

Ik zou je omvang even opmeten, dit kan je makkelijk zelf doen met een cm.

Dan weet je een beetje welke bh je kan aanschaffen qua omvang.

Waarom moest je langs de anesthesist? (en bloed prikken). Als ik vragen mag.

Misschien omdat je in het ziekenhuis geopereerd word.

11 november, lekker snel al! :)

Ben op dit forum meer actief dan de ander, die vind ik een beetje saai haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies op welke cup ik wil uitkomen maar idd ongeveer een D

Ik wordt in het ziekenhuis geopereerd en dan moet je schijnbaar naar de anesthesist.

en de anesthesist wilde m'n bloedgroep weten voor als hij een bloedtransfusie zou moeten doen(kans is minimaal, maar toch....)

daarom moest ik bloed prikken.

Ja 11 november is echt al heeel snel!!

Het andere forum is idd een beetje stil/saai.

maarja vandaag gaat mn vriend kijken of hij volgende week vrij kan krijgen, zo ja dan wordt het 11 november.

zo nee dan wordt het 18 november. maar dat is ook al snel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vandaag heb ik mijn sport bh's gekocht, samen met mijn moeder :3:

Ik heb het haar vorige week pas verteld en eigenlijk vatte ze het heel goed op!!

Ik heb eentje besteld bij v&d de fila me voorsluiting.(die moet ik nog krijgen)

en heb een van Livera, die zat erg prettig, maar deze is met gewone sluiting.

De maat heb ik gegokt op 75 D. nu hopen dat het de goede is!!!

Hadden jullie een bh met voorsluiting nodig? of kreeg je een gewone sport bh ook goed aan?

oeeeee nog 4 nachtjes slapen :4: en donderdag krijg ik te horen hoelaat ik vrijdag daar moet zijn.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ik ga nu maar even mijn verslag plaatsten van de operatie, want k kan totaal niet slapen pfff.

Vanmorgen moest ik om 9.15 aanwezig zijn, maar we waren natuurlijk veel te vroeg 8.15 ongeveer.

We moeten bijna 2 uur in de auto zitten, vandaar dat we er al zo vroeg waren.

Ik moest me melden op de afdeling en kreeg toen een vragenlijst van de verpleegster.

Daarna kon ik naar de kamer die ik samen deelde met een andere vrouw.

Leuke vrouw! ging na 26 jaar voor een prothesewissel.

Daarna moesten we nog erg lang wachten en ik had honger!!!

Om 10.15 moest ik een aantal tabletjes nemen (2 paracetamol, 2 dioflonac ofzoiets en een maagbeschermer).

Daarna moest ik mn operatieschort aandoen.

o jee toen werden de zenuwen wel serieus.

Om 11.00 werd ik opgehaald door de verpleegsters en naar de OK gebracht.

Toen werden mij bloeddruk en temperatuur opgenomen, kreeg plakkertjes op me voor mn hartslag en dr. Luijendijk kwam nog even op me tekenen haha.

Omdat ik zo nerveus was had ik hele koude handen en voeten dus de verpleegster heeft me eerst onder warme dekens gelegd om op te warmen.

Ze wilde het infuus aanbrengen maar kon geen aders vinden.

Uiteindelijk werd ik echt de OK in gereden en iedereen stelde zich netjes voor enz.

daar moest ik op de harde operatietafel gaan liggen.

Ook daar kreeg ik warme dekens op me en werd mn bloeddruk etc. gemeten.

toen probeerde de eerste verpleegster het infuus te prikken..... mislukt. toen een andere verpleegster in mn andere hand.... ook dat was mislukt aii. Daarna werd de anesthesist erbij gehaald en zij prikte gelukkig wel raak.

Daarna was ik ook snel buiten westen.

We hebben gepraat over de carnaval en over lekker op vakantie gaan, vlak daarna voelde ik een raar gevoel in mn hoofd en kreeg ik een vieze smaak in mijn mond.

Daarna werd ik wakker gemaakt op de recovery. jeetje wat had ik heerlijk geslapen voor m'n gevoel.

Ik was even 5 minuutjes duizelig maar ben niet misselijk ofzo geweest.

Ik had wel wat pijn aan mn linkerborst, op schaal van 1 tot 10 was de pijn te veel een daarom kreeg ik wat morfine toegediend.

Daarna werd ik helaas wel weer wat suffer maar het was goed te doen. ook kreeg ik nog paracetamol via infuus.

De verpleegster liet ook met een spiegeltje mijn borsten zien, wauwwww!! Daar doen we het voor he:D

O ja om de 30 seconde werd mijn bloeddruk automatisch opgenomen en ik had een zuurstofslangetje in mn neus. (niet diep in mn neus hoor).

Helaas begon ik af en toe wat te hyperventileren, denk door de spanning wat eruit komt. Maar ook dat viel nog mee. Ik lag heerlijk warm in een comfortabel bed haha

De operatie had 3 kwartier geduurd en ongeveer 3 kwartier na de operatie mocht ik eindelijk weer terug naar de verpleegafdeling waar mijn lieve vriend al op me aan het wachten was.

Daarna kreeg ik 2 beschuitjes en thee, dat heb ik rustig opgegeten en gedronken. Na het eten kwam de verpleegster mijn sport BH aandoen en het infuus mocht eruit. Vlak daarna naar de wc geweest, dat ging ook prima.

Toen nog eventjes gewacht op dr. Luiijendijk.

Die kwam nog even kijken hoe het ging en hij zei dat de operatie goed was gegaan en t resultaat was mooi :D

Inmiddels was het 15.45 en daarna mochten we lekker naar huis. Pff toen nog dik 2 uur naar huis gereden. Was druk op de weg maar gelukkig geen file gehad.

Toen ik thuis kwam ben ik lekker in bed gekropen met de rugsteun omhoog. Ging prima!

Daarna ben ik toch weer naar beneden gegaan en heb ik lekker soep gegeten die mn vriend had gemaakt

De pijn was redelijk te harden.

Maar ik ging toestraks naar bed met de rugleuning van het bed een beetje omhoog en ik had de hele tijd pijn in mn linkerborst. Aiii steken echt pijnlijk. Toen is mn vriend me komen helpen met opstaan.

Jeetje wat een ramp. K kon niet opstaan, deed gigantisch pijn en mn linkerborst deed ook heel erg pijn!

Uiteindelijk toch uit bed gekomen en toen had ik het gevoel alsof er een auto over mn borstkast was gereden.

Maar sinds ik een beetje heb gelopen enz is de pijn goed te harden. Nu heb ik alleen hele erge spierpijn. Hihi kga straks maar op de bank proberen te slapen, zittend.

Wat ik heb kunnen zien van mn borsten ziet er wel heeel mooi uit.

200cc rond dual plane is erin gegaan.

Denk dat het mooi bij mijn lichaam past.

De narcose + operatie is me eigenlijk wel mee gevallen. En ik hoop dat de pijn ook minder wordt, maarja we weten waarvoor we het doen he !

Volgende week donderdag moet ik alweer op controle.

Zo dit was zo’n beetje alles wat ik me nu weet te herinneren. Kben erg moe en suf, dus als mijn verslagje niet helemaal soepel verloopt, kan het daar aan liggen.

Groetjes José

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Joseeee ,

al bij al een 'normaal' verslagje (incl. de slapeloosheid :) ) .

Rechtzitten is beter (tegen pijn) dan liggen , kreeg ik als tip . Ik heb de eerste 2 nachten ook in de zetel geslapen (ook om mijn man te 'sparen') en daarna met extra kussens achter mijn rug in bed .

Een beetje beweging ( kort wandelingske) kan geen kwaad .

Genoeg pijnstiller slikken de eerste dagen (1 gram om de 6u màg!) , ze zijn niet voor niks uitgevonden .

Hou het rustig en laat je lekker verwennen > maar dat lukt wel met die aardige vriend van je :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Joseeee ,

al bij al een 'normaal' verslagje (incl. de slapeloosheid :) ) .

Rechtzitten is beter (tegen pijn) dan liggen , kreeg ik als tip . Ik heb de eerste 2 nachten ook in de zetel geslapen (ook om mijn man te 'sparen') en daarna met extra kussens achter mijn rug in bed .

Een beetje beweging ( kort wandelingske) kan geen kwaad .

Genoeg pijnstiller slikken de eerste dagen (1 gram om de 6u màg!) , ze zijn niet voor niks uitgevonden .

Hou het rustig en laat je lekker verwennen > maar dat lukt wel met die aardige vriend van je :35:

Hoi B cupje

Ja ik heb idd gemerkt dat rechtop ziten veel beter gaat.

Vannacht heb ik geprobeerd op bed te slapen met het hoofdeinde omhoog, maar t lukte niet. Op de bank slapen met en berg kussens gaat wel redelijk haha

Na hoeveel dagen was bij jou de ergste pijn weg?

Ik heb alleen paracetamol gekregen, als ik veel pijn heb mag ik er 4x per dag 2 en daarna 3x per dag 2.

Wat had jij voor pijnstillers?

Ja m'n vriend doet echt heel goed zijn best, gelukkig dat scheelt al heel veel. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zie net je foto's, sorry.

Ziet er mooi uit!!

Hoi Maartje

Haha ja ik had idd al een paar foto's geplaatst.

Ik ben geopereerd in het Diakonesse ziekenhuis in Utrecht.

Erg goed geregeld, ben ook heel tevreden hoe alles is gegaan.

Dr. Luijendijk is ook een hele fijne arts, de verpleegkundige noemde hem al de borstendokter haha

Hoe is het met jou? Heb je nog veel last?

Mij valt de pijn een beetje tegen. Ik had minder pijn verwacht, maar het gaat wel al veel beter dan de eerste nacht. Die was erg pijnlijk.

Ach ja we weten waarvoor we het doen he? :)

Straks mag ik voor de eerste keer weer douche, spannend! maar ookwel een beetje eng...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat je tevreden bent!

Ja de pijn, ik vond vooral het opstaan erg en dat ik zo afhankelijk ben.

Niet lekker slapen enzo.

Maar meid, elke dag merk je dat het beter gaat en op een dag merk je dat het opstaan ook makkelijker gaat.

Idd we weten waar we het voor doen!! :D

Met mij gaat het goed, as dinsdag is het alweer 11 weken geleden.

Ben vlak na de ok wel moe geweest en soms nog last.

De laatste 2 weken met slapen bijvoorbeeld. Maar ben super tevreden met het resultaat.

Ik vind dr.Luijendijk ook een prettige arts. 28 nov heb ik de eindcontrole, ben benieuwd!

Veel succes met herstellen en wat zal het douchen lekker zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , ik heb toch bijna een week serieus veel pijn gehad maar had ook een zwaar (en lang) herstel als ik vergelijk met de 'anderen' .

Ik nam elke 6u 1gram dafalgan en dat hielp wel wat , kon dan 'snachts toch 3 uur doorslapen .

's Morgens en 's avonds ging de sportbh een uurtje uit : dat mocht van de chirurg op voorwaarde dat ik dan niks deed . Wanneer de nietjes eruit waren (zijn langs de tepel geplaatst bij mij) smeerde ik dan de olie op mijn littekens , dan kon dat intrekken .

Mogen jouw draadjes er donderdag al uit als je op controle gaat ? Dan gaat meteen dat trekkerig gevoel weg en voelt het minder gespannen aan :)

Heb je foto's ondertussen even bekeken : hele mooie vorm heb je en goed in verhouding met je lichaam ! Nu zit dat nog hoog en is gezwollen maar daar kijk ik 'door' :38:

Wat zal je trots zijn binnen enkele weken :13:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid... Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe boobies.....

Ik was je verslag aan het lezen maar heb jij alleen maar paracetamol gekregen ??? geen tramadol?????

ja dat recht slapen op de bank is beter als in bed he hahaha , dat heb ik ook zo ervaren ,

ik ben vandaag een week po en ga vanaaf proberen in bed te slapen omdat het eigenlijk wel lekker gaat. Aleen nog een druk maar dat is ook alles...

Succes meid . Alles komt goed.. :101:

XxxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!!!

Ik heb de dag van de operatie paracetamol en morfine gekregen en spierverslappers.

Voor de rest alleen paracetamol.

Vandaag heb ik de paracetamol al kunnen afbouwen naar 3x per dag :3: :3:

Ik merk sinds vandaag veel vooruitgang, heb ook eindelijk wat beter kunnen slapen.

Ik slaap wel nog rechtop op de bank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afspraak voor de controle verzet naar volgende week donderdag. Was geen probleem. Nu heb ik nog heel veel spierpijn en zo'n druk op mn borst dus moet er niet aan denken om 4 uur in de auto te gaan zitten!!

K ben wel echt blij dat ik vooruitgang begin te merken. Het doet wel nog pijn maar het is ermee uit te houden.

Het slapen op de bank gaat ook steeds beter haha, de honden vinden het geweldig dat ikde hele nacht onder ben :3:

Douche vind ik wel echt super eng! Hadden jullie dat ook?

Ik durf niet goed te bewegen omdat het zo raar aanvoelt zonder sport BH en durf er niet goed water op te krijgen :69:

Mijn rechterborst ziet er nog een beetje vreemd uit, aan de bovenkant is het best dik dan valt ie wat terug en vanaf de tepel wordt t weer dik :wacko:

Is dit normaal? Op de foto's wat ik op t forum heb gezet kun je het een beetje zien.

Ik kan niet wachten om een paar weken verder te zijn, dat ik weer bijna alles mag en kan!! Maak me nu teveel druk dat er complicaties komen...... :(

majat zal wel goed komen, moet er niet teveel over nadenken hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ,

kwam eens kijken hoe't je verging en lees net dat je de controle verzet hebt :) Slim van je (idd lange rit)

Herken je verhaal hoor , alles is wennen nu je grotere borsten hebt . Zitten ze bij sommige bewegingen niet in de weg ? Dat had ik toch ... maar dat went :6:

Het vocht gaat nu wegtrekken en af en toe 'parkeert' dat ergens (hobbels en bobbels) maar pas na 3 weken is dat echt uit je lichaam hoor .

Doe nu gewoon rustig aan , maak je niet te druk en schrijf eventuele vragen ivm herstel op tegen je controle .

Voor de rest gaat je herstel goed vooruit zo te lezen , dus niks om je zorgen over te maken :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo vandaag is het alweer 1 week geleden :3: :3:

Ik begin me zoveel beter te voelen!

Heb gisteren voor t eerst met douchen mn haren en borsten durven doen.

mams had me geholpen met mn haren en jee ik voel me herboren!!

Spierpijn is veeeel minder, druk begint ook minder te worden.

slapen doe ik wel nog steeds op de bank, maar ik kan al wat platter liggen.

Denk dat ik snel weer ga proberen in bed te slapen, want wat mis ik mijn heerlijke bedje :4:

De vorm van mn borsten begint ook al heel mooi te veranderen, die 'deuk' wat ik eerst had is volgens mij al helemaal weg :3:

Vanavond gaan we lekker bij mijn schoonouders eten en daarna krijgen we bezoek.

Het eerste uitje wat ik heb in een week hihi

o ja en mijn moeder keek ervan op hoe klein het sneetje was onder de borst haha

@ Bcupje echt in de weg zitten heb ik gelukkig niet zo heel veel last van. Ik merk wel dat mijn pyama ineens een stukje korter is geworden hihi :3: :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.