Ga naar inhoud

twijfels na operatie


Aanbevolen berichten

hoi iedereen,

ik ben vorige donderdag geopereerd (borstvergroting, via de borstplooi en achter de spier) en ik moet zeggen... ik ben (nog?) niet blij met het resultaat.

Mijn borsten stonden sowieso vrij ver uit elkaar. Ik had op voorhand gezegd tegen de chirurg dat ik schrik had dat dat nog uitgesprokener ging zijn na een vergroting, maar hij verzekerde mij dat dit niet het geval ging zijn.

Maar het enige wat ik nu zie, is dat mijn schrik is uitgekomen. Mijn borsten staan bij wijze van spreken bijna onder mijn oksels! Ik vind mezelf nu plots zo breed bovenaan.

Ik probeer positief te blijven door te denken dat alles nog tijd nodig heeft, dat alles nu nog strak en hard en gespannen staat en dat je pas na enkele weken het échte resultaat zal kunnen zien. Maar ik heb wel schrik dat dit niet gaat veranderen, dat wat ik nu zie, dat dit ook zo zal blijven.

Wat kunnen jullie mij daarover vertellen? Wat mag of kan ik nog verwachten aan verandering?

alvast bedankt voor jullie reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik zou zeggen; geef het wat tijd.

Ik snap dat dat heel moeilijk is omdat je er continu mee bezig bent maar probeer het toch even van je af te zetten.

Een borstvergroting brengt zowel mentaal als fysiek een grote verandering met zich mee, dit heeft echt tijd nodig.

Alles moet nog soepeler worden (zeker als je protheses achter de spier zijn geplaatst!) en indalen.

Pas na 3 maanden heb je een beetje zicht op het eindresultaat, tot die tijd (en ook daarna nog) kunnen je borsten nog zoveel veranderen!

Sterkte met je herstel!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Vrouwtje,

Ik hield de eerste twee weken veel vocht vast en dit zat ook tussen mijn borsten. Hierdoor leek het alsof ze verder uit elkaar stonden.

Maar nu is het vocht weg, en is mijn ruimte tussen de borsten kleiner geworden.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik heb ze maandag de 17e ook achter de spier geplaatst gekregen en idd dat was voor mij ook een schrikbeeld... maar kijk anders even naar deze foto's... dat is toch prachtig! Maar wel na 8 weken... ik geloof dat je dus gewoon even geduld moet hebben.

Liefs B(.)(.)B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hi!

Je moet echt even geduld hebben. Aan het begin zag het er bij mij naar mijn mening ook echt niet uit, al dat vocht! Voelde me compleet opgeblazen en vond mijn borsten ook echt niet mooi. Maar wat de meiden hier me op het forum toen al verzekerden...met een aantal weken zakt dit weg en zie je de uiteindelijke vorm :). Pas na een paar maanden zagen mijn borsten er zo uit als nu.

Geen paniek! Komt goed!

Liefs,

Dollie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vrouwtje...

Wat ik hier steeds zie is idd geduld en dann komt het goed..heb je ook een foto van na je operatie?

btw zie dat je nieuw bent dus welkom hier!

Door welke pc ben je geopereerd?

Groetjes, Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vrouwtje...

Wat ik hier steeds zie is idd geduld en dann komt het goed..heb je ook een foto van na je operatie?

btw zie dat je nieuw bent dus welkom hier!

Door welke pc ben je geopereerd?

Groetjes, Bar

dag Bar, ik ben geopereerd door dr. Van Haesebrouck uit Sint-Niklaas (België).

Nee, ik heb nog geen foto's genomen van na de operatie (en heb er eigenlijk ook weinig deftige van voor de operatie), daar heb ik nog geen zin in gehad. Ik loop hier nog rond zoals een oud vrouwtje bijna (voorzichtig en voorover gebogen) en zo zie ik er ook uit want ik kan me nog niet deftig aankleden of mijn haar doen.

Dat valt mij toch dik tegen ook moet ik zeggen. Ik ben absoluut geen kleinzeer en ben ook iemand die graag vooruit wil en ik had toch gedacht dat ik op dit punt (6 dagen na) al veel beter uit de voeten ging kunnen.

Ik hoop snel op beterschap want ik wil maandag terug gaan werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ... helemaal achter de spier is best een pittig herstel hoor ! Bij mij ging het vanaf week 3 wat beter , ben ook dan pas gaan werken : na een maand en had 2 weken ingecalculeerd ! (doe wel zwaar werk)

Ik herken me hélemaal in jou verhaal . Had ook jouw ingesteldheid voor de BV en het lijkt wel of dat voor 'erna' ook geldt ...

Die protheses moeten nog indalen (vanaf week 2 tot week 6 gaat dat het snelst) en inkapselen (4à6 weken) . Pas na 3 maanden zie je ong. het uiteindelijke rezultaat en dan zal je ongetwijfeld weer helemaal blij zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ... helemaal achter de spier is best een pittig herstel hoor ! Bij mij ging het vanaf week 3 wat beter , ben ook dan pas gaan werken : na een maand en had 2 weken ingecalculeerd ! (doe wel zwaar werk)

Ik herken me hélemaal in jou verhaal . Had ook jouw ingesteldheid voor de BV en het lijkt wel of dat voor 'erna' ook geldt ...

Die protheses moeten nog indalen (vanaf week 2 tot week 6 gaat dat het snelst) en inkapselen (4à6 weken) . Pas na 3 maanden zie je ong. het uiteindelijke rezultaat en dan zal je ongetwijfeld weer helemaal blij zijn !

Daar hoop ik nog altijd op!

Maar oei... wat dat werken betreft... dan heb ik wel een probleem. Ik MOET echt wel volgende week weer aan het werk (en volgens mijn chirurg ging dat ook lukken). Ik doe enkel bureauwerk, dus dat is geen probleem. Maar ik moet me wel deftig kunnen klaarmaken en aankleden én met de auto rijden.

Ik heb nog 4 dagen te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel geduld meid!!!

Mijn borsten staan ook ver uitelkaar maar nu na de bv is het minder :136:

Ze staan nu erg hoog maar als alles gezakt is geloof me ben je echt happy!! Je moet minstend 3 maanden geduld hebben dan zakken ze het meeste ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dual plane is een wat lastiger herstel,ik heb ook dual plane,en ook bij mij was t wennen,voelde me net zon bodybuilder.lol

Maar uiteindelijk zakt t allemaal nog en vocht eruit enzo,en komt t toch goed hoor.

kan alleen iets langer duren bij dual..:unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik ben ook nieuw hier...dinsdag heb ik een bv laten doen bij dr vanhaesebrouck. Bij mij zijn er ook twijfels hoor maar zo lezen moeten wij nog wel wat geduld hebben. Bij mij staan ze ook wel ver uit elkaar en de rechterprothese zit bijna onder mijn oksel:-S Ik hoop wel één ding...dat het volume niet afneemt want vind ze net groot genoeg:-( pf...ik maak mij dus ook zorgen maar hij verzekerde mij dat ik echt een mooie boezem zal hebben en dat hij toch met bijna het max.cc heeft bijgevuld. Dus ik denk dat ik gewoon moet afwachten en stoppen met piekeren? Ps:ik ga maandag op controle en zal trouwens nog enkele dagen thuis zijn want gaan werken lukt nog niet vrees ik...Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik ben ook nieuw hier...dinsdag heb ik een bv laten doen bij dr vanhaesebrouck. Bij mij zijn er ook twijfels hoor maar zo lezen moeten wij nog wel wat geduld hebben. Bij mij staan ze ook wel ver uit elkaar en de rechterprothese zit bijna onder mijn oksel:-S Ik hoop wel één ding...dat het volume niet afneemt want vind ze net groot genoeg:-( pf...ik maak mij dus ook zorgen maar hij verzekerde mij dat ik echt een mooie boezem zal hebben en dat hij toch met bijna het max.cc heeft bijgevuld. Dus ik denk dat ik gewoon moet afwachten en stoppen met piekeren? Ps:ik ga maandag op controle en zal trouwens nog enkele dagen thuis zijn want gaan werken lukt nog niet vrees ik...Grtjs

dag Katrien,

bij mij is het dus van donderdag de 13e geleden en vandaag begin ik pas te vinden dat het eventueel toch zal mogelijk zijn om maandag te gaan werken (en dat hoop ik echt). Ik ga zo dadelijk voor de eerst keer een ritje met de auto proberen maken.

Ik denk dus ook dat je nog wel enkele dagen zal thuis zijn als het pas van dinsdag geleden is.

En wat die twijfels en dat piekeren betreft... daarin ben ik net zo als jij. Maar ik denk wel dat we idd mss best gewoon wat afwachten. Het échte resultaat zie je toch pas na een paar weken, of dat zegt men toch.

Ik zelf vind ze bij mij nog altijd een klein beetje te groot voor mijn lichaam (of is het gewoon dat ik er nog moet aan wennen?), dus nee, gekrompen zijn ze zeker niet... dat kan voor jou dan mss een geruststelling zijn ;).

Ik wens je een spoedig en vlot herstel en ik hoop dat we allebei binnenkort heel tevreden gaan zijn met onze nieuwe boezem :).

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag B-cupje,

jawel hoor, ik ben maandag terug gestart. Ben dus 1,5 week thuis geweest.

Maandag viel wel nog dik tegen hoor. Ik ben bijna niet van mijn bureaustoel geweest en wanneer ik wel moest, liep ik nog heel traag en ongemakkelijk rond.

Maar maandagavond heb ik dan voor de eerste keer een nacht zonder pijn gehad en dinsdagmorgen ging het dan allemaal veel vlotter. Sindsdien gaat het goed, elke dag beter gewoon.

Ben wel woensdag nog naar de huisdokter gegaan omdat ik hele dikke, gezwollen, pijnlijke klieren had onder mijn linkeroksel, die de beweging van die arm ook fors beperkten. Zij heeft mij onmiddellijk met antibiotica laten starten en ook dat gaat sindsdien elke dag beter.

Dus, we zijn op de goeie weg :).

Hoe gaat het ermee ondertussen ?

Ben je afgelopen week gaan werken en is het meegevallen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Hopelijk verloopt het herstel goed en ben je al wat zekerder over het resultaat. Ik had nog een vraagje,aangezien jij ook door dr. vanhaesebrouck werd geopereerd. Moet jij ook masseren? Ik was vorige week nog bij hem en toen zei hij dat ik dit moest beginnen doen maar weet nu niet of ik dit nu al mag doen. Ik lees soms dat het heel pijnlijk kan zijn maar ik veronderstel dat het belangrijk is voor het genezingsproces? Alvast bedankt en groetjes Katrien

dag Katrien,

bij mij is het dus van donderdag de 13e geleden en vandaag begin ik pas te vinden dat het eventueel toch zal mogelijk zijn om maandag te gaan werken (en dat hoop ik echt). Ik ga zo dadelijk voor de eerst keer een ritje met de auto proberen maken.

Ik denk dus ook dat je nog wel enkele dagen zal thuis zijn als het pas van dinsdag geleden is.

En wat die twijfels en dat piekeren betreft... daarin ben ik net zo als jij. Maar ik denk wel dat we idd mss best gewoon wat afwachten. Het échte resultaat zie je toch pas na een paar weken, of dat zegt men toch.

Ik zelf vind ze bij mij nog altijd een klein beetje te groot voor mijn lichaam (of is het gewoon dat ik er nog moet aan wennen?), dus nee, gekrompen zijn ze zeker niet... dat kan voor jou dan mss een geruststelling zijn ;).

Ik wens je een spoedig en vlot herstel en ik hoop dat we allebei binnenkort heel tevreden gaan zijn met onze nieuwe boezem :).

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Katrien,

het herstel verloopt goed. Ik heb geen pijn meer. Ik ben wel een antibioticakuur moeten starten omdat ik ontstoken klieren had in mijn linkeroksel en die waren zeer pijnlijk, maar sindsdien gaat het goed. Ik kan zo goed als alles weer en ik kan ook op beide zijden slapen. Dus op dat vlak gaat het zeker goed.

Zekerder over het resultaat ben ik niet :( en ik kijk al uit naar het 2e consult om zijn mening hierover te horen. Mijn borsten zijn namelijk niet gelijk, de ene groter en lager dan de andere en dit valt in bepaalde kledij echt heel goed op en daar ben ik niet blij mee.

Wat dat masseren betreft : hij heeft mij bij het 1e consult ook gezegd dat ik dit moest gaan doen en ook getoond hoe, maar op dat moment was dit nog zo pijnlijk dat ik daar eigenlijk niet aan dierf beginnen. Durfde mijn borsten precies nog niet goed aanraken.

Ondertussen kan ik dit wel, maar ik weet eigenlijk ook niet goed hoe dat nu zit met dat masseren : hoe vaak, hoe lang... daar heeft hij eigenlijk geen informatie over gegeven.

Ik probeer dit nu wel dagelijks te doen (en het doet geen pijn), maar lang duurt dat niet hoor.

Dus daar kan ik je verder niet echt mee helpen vrees ik.

Ik hoop in elk geval dat je in je herstel al zo ver staat als ik, maar dat jij wél tevreden bent met het resultaat.

groetjes

Hallo! Hopelijk verloopt het herstel goed en ben je al wat zekerder over het resultaat. Ik had nog een vraagje,aangezien jij ook door dr. vanhaesebrouck werd geopereerd. Moet jij ook masseren? Ik was vorige week nog bij hem en toen zei hij dat ik dit moest beginnen doen maar weet nu niet of ik dit nu al mag doen. Ik lees soms dat het heel pijnlijk kan zijn maar ik veronderstel dat het belangrijk is voor het genezingsproces? Alvast bedankt en groetjes Katrien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,ik had het gelezen dat je antibiotica moest nemen...goed dat dit nu al heel wat beter is. Ikzelf heb ook wel pijn in mijn linkeroksel en dit is vooral zo als ik net wakker ben. Ik slaap nog met 3 kussens ipv 5 dus ik maak vorderingen :rolleyes: maar op mijn zij lukt nog niet. Ik denk dat het verschil tss beide borsten wel goed komt maar dat je het wel wat tijd moet geven. Bij mij zitten er links 40cc extra in omdat ze kleiner was maar nu is die plots veel groter dan mijn rechterborst :wacko: dus ik hoop en wacht af. Volgens een vriendin zie je het eindresultaat echt maar na maanden...! En ik die zo veel geduld heb. Die massage zal ik dus ook maar eens uitproberen. Hopelijk ben je snel wat zekerder over het resultaat,is toch best wel ingrijpend he? Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Katrien,

idd, daar hou ik me ook nog een beetje aan vast, dat ik al overal gehoord heb dat het échte resultaat pas na maanden zichtbaar is. En geduld is ook niet mijn sterkste kant.

Hoe lang is het bij jou geleden? jij bent na mij geopereerd dacht ik hé. Bij mij was het de 13e oktober en sinds eind vorige week kan ik opnieuw met gewoon 1 kussen slapen en sinds dit weekend heb ik gemerkt dat ik ook opnieuw op mijn zij kan slapen. Ik heb plots heel snel vordering gemaakt. :)

Het voelt mss heel vreemd en onwennig en mss heb je ook wel een beetje schrik, maar je moet het toch voorzichtig maar eens proberen, die massage... gaat wel lukken.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het elke dag ook voor me uitschuif en dat ik het dan uiteindelijk wel doe, maar zeer kort.

groetjes!

Hallo,ik had het gelezen dat je antibiotica moest nemen...goed dat dit nu al heel wat beter is. Ikzelf heb ook wel pijn in mijn linkeroksel en dit is vooral zo als ik net wakker ben. Ik slaap nog met 3 kussens ipv 5 dus ik maak vorderingen :rolleyes: maar op mijn zij lukt nog niet. Ik denk dat het verschil tss beide borsten wel goed komt maar dat je het wel wat tijd moet geven. Bij mij zitten er links 40cc extra in omdat ze kleiner was maar nu is die plots veel groter dan mijn rechterborst :wacko: dus ik hoop en wacht af. Volgens een vriendin zie je het eindresultaat echt maar na maanden...! En ik die zo veel geduld heb. Die massage zal ik dus ook maar eens uitproberen. Hopelijk ben je snel wat zekerder over het resultaat,is toch best wel ingrijpend he? Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer. Ik ben woensdag terug beginnen werken en dat wat toch wel heel vermoeiend maar ergens ook blij want het thuis zitten was niks voor mij. Ik ben 18 okt geopereerd en merk nu een beetje vordering. Alhoewel ik bij het opstaan toch nog wel pijn heb en dat duurt dan toch wel even. Ik vind ze toch nog altijd iets te klein alhoewel ik een d-cup nu:-S tja...ik begrijp het niet echt. Masseren doe ik soms wel even maar dan heel voorzichtig. Ik vind het toch maar een raar gevoel en vind nog steeds niet dat het nu mijn borsten zijn. Hopelijk verandert dit nog. Grtjs

Hier ben ik weer. Ik ben woensdag terug beginnen werken en dat wat toch wel heel vermoeiend maar ergens ook blij want het thuis zitten was niks voor mij. Ik ben 18 okt geopereerd en merk nu een beetje vordering. Alhoewel ik bij het opstaan toch nog wel pijn heb en dat duurt dan toch wel even. Ik vind ze toch nog altijd iets te klein alhoewel ik een d-cup nu:-S tja...ik begrijp het niet echt. Masseren doe ik soms wel even maar dan heel voorzichtig. Ik vind het toch maar een raar gevoel en vind nog steeds niet dat het nu mijn borsten zijn. Hopelijk verandert dit nog. Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Katrien,

het gevoel van 'dit zijn mijn borsten (nog) niet', dat heb ik ook wel nog altijd hoor. Het blijft raar aanvoelen, maar dat komt ook wel denk ik omdat er nog altijd zo'n trekkerig gevoel op zit en ze ook nog best wel hard zijn hé.

Pijn heb ik wel niet meer (alleen soms af en toe een stekende pijn, vooral 's avonds als ik gans de dag mijn BH heb aangehad en als ik die dan uit doe, is dat gedaan). Ik 'voel' het natuurlijk nog wel als ik vanuit ruglig rechtkom bvb, maar dat is eerder ook weer dat trekkerige dat ik net zei, pijn kan ik dat niet noemen.

Het is toch eigenlijk wel wat hé, jij vindt die van jou te klein en ik twijfel soms of die van mij niet te groot zijn voor mij. Ben gisteren nog in een lingeriewinkel geweest en ik kreeg het plots heel erg benauwd toen die verkoopster zei dat ik een D kon hebben. Een D! Ik heb altijd altijd gezegd dat ik geen té grote borsten wou en ik weigerde gewoon een D te hebben, vond een C al meer dan groot genoeg! ;)

Het is uiteindelijk wel een C geworden en te klein was die toch niet.

Maar ik geraak er stilletjesaan precies wel mee verzoend, met mijn borsten. Als ik ze in de spiegel zie (los van mijn lichaam), dan vind ik het echt wel mooie borsten en iedereen zegt ook dat ze vinden dat het heel mooi gedaan is (ook al verschieten ze er van dat ik geen sportbh moet dragen en dat er ook geen verband geweest is na de operatie, dat is blijkbaar iets dat niet gebruikelijk is, maar alleen onze chirurg zo doet). Maar dan begin ik weer op alle details te letten en dan valt mij de ongelijkheid tss de 2 op enz. .... maar uiteindelijk... wie zit er nu zo gefixeerd je borsten te bekijken en te analyseren? Niemand toch.

En wat het ook is denk ik... wij willen veel te snel hét resultaat zien, terwijl je toch echt overal leest en door iedereen hoort zeggen dat het echte resultaat pas na een paar maand te zien (en te voelen) is.

Dus misschien moeten we echt wel wat meer geduld hebben.

En ok, ik snap wel dat je een bepaald volume voor ogen had en je mss nu vindt dat dat niet bereikt is. Maar uiteindelijk héb je nu wél al een D-cup (wat toch niet klein is) en als je daarbij dan een goed gevormde BH draagt die ook nog een beetje pusht ;), dan ben ik zeker dat het resultaat schitterend zal zijn.

Het komt wel...

groetjes!

Hier ben ik weer. Ik ben woensdag terug beginnen werken en dat wat toch wel heel vermoeiend maar ergens ook blij want het thuis zitten was niks voor mij. Ik ben 18 okt geopereerd en merk nu een beetje vordering. Alhoewel ik bij het opstaan toch nog wel pijn heb en dat duurt dan toch wel even. Ik vind ze toch nog altijd iets te klein alhoewel ik een d-cup nu:-S tja...ik begrijp het niet echt. Masseren doe ik soms wel even maar dan heel voorzichtig. Ik vind het toch maar een raar gevoel en vind nog steeds niet dat het nu mijn borsten zijn. Hopelijk verandert dit nog. Grtjs

Hier ben ik weer. Ik ben woensdag terug beginnen werken en dat wat toch wel heel vermoeiend maar ergens ook blij want het thuis zitten was niks voor mij. Ik ben 18 okt geopereerd en merk nu een beetje vordering. Alhoewel ik bij het opstaan toch nog wel pijn heb en dat duurt dan toch wel even. Ik vind ze toch nog altijd iets te klein alhoewel ik een d-cup nu:-S tja...ik begrijp het niet echt. Masseren doe ik soms wel even maar dan heel voorzichtig. Ik vind het toch maar een raar gevoel en vind nog steeds niet dat het nu mijn borsten zijn. Hopelijk verandert dit nog. Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.