Jump to content

May : 6 juli 2009 : Dr. Winters : Jan van Goyen Kliniek

Guest May

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben May, 22 jaar en nieuw op dit superforum!

Na jaren denken heb ik dit jaar eindelijk de knoop doorgehakt, 6 juli gaat het gebeuren, mijn BV!!

Dit jaar is vastgesteld dat een aantal kleine afwijkingen die ik heb, waaronder mijn kleine borsten, veroorzaakt worden door een genetisch afwijking, het U-M Syndroom. Vandaar ook dat mijn borsten in het eerste ontwikkelings stadium zijn blijven hangen. Mijn hoop dat ze ooit nog eens zouden gaan groeien blijkt dus hopeloos!

Vandaag ben ik op een laatste consult bij mijn pc geweest om nog wat laatste vragen te stellen. En voor de laatste keer te passen.

En juist door dat passen weet ik het niet meer!! Mijn Pc adviseert 255cc of 295cc, aan mij de keus en ik twijfel me rot!

Vind het zo moeilijk te zien hoe het gaat worden?!

Ik ben 1.72m en 70kg en krijg anatomische prothese op de spier. Wat zouden jullie doen? Ervaring? Help!

Liefs May

• Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest suffie

Dat is zoooo moeilijk voor een ander te zggen! Voor jezelf al lastig, laat staan voor een ander! Vraag je pc advies, zeg waar je ongeveer op uit wilt komen qua cup.... wat wil je voor maat? Alhoewel dat toch ook weer moeilijk is... ik ging voor een B (hooguit kleine c) en zit nu op 70D (of 75C maar die zit minder goed). Bedenk dat de meeste meiden ze uiteindelijk wel eerder te klein vinden dan te groot... al ben ik dan weer uitzondering volgens mij want ik heb nog momenten dat ik ze soms te groot vind.... maar goed je ziet wel, voor iedereen zo verschillend.....

Succes!

Guest Merel78

Hoi may,

Als ik in google zoek op U-M Syndroom kan ik niets vinden. Kan je hier iets meer over vertellen? Krijg je je bv vergoed doordat je deze aandoening hebt? Dat zou opzich wel een logisch vervolg zijn.

Als je aan je pc zegt op welke cup je uit wilt komen dan kunnen ze wel redelijk inschatten hoeveel cc je nodig hebt.

Reken ongeveer 150cc per cupmaat. Dat heeft mijn pc gezegt.

6 juli is al snel! Fijn hoor! Alvast veel succes met alles uitzoeken en houdt ons op de hoogte!

Groetjes,

MErel.

Misschien hier nog een goed tip ;) :

Zoek op internet foto's van borstvergrotingen, kijk naar je eigen bouw en zoek een foto met bouw én borst die jij mooi vindt! Print (desnoods meerdere) foto's uit en laat deze zien aan je pc ! Zo ziet hij het beeld wat jij in je hoofd hebt, wat je graag wilt. En zo kan hij ook direct zeggen of dat haalbaar is en met hoeveel cc ;)

Ik heb dat zelf ook gedaan en mijn borsten zijn precies geworden, zoals de voorbeeldfoto's die ik bij me had :43:

Succes!!

Liefs, Trici :116:

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn vorige berichtje had ik haastig gemaakt (wilde zo graag advies :11: ) en ik merk dat ik wat dingetjes vergeten ben te vertellen!

Want inderdaad Merel, er is weinig te vinden als je op U-M Syndroom zoekt. Het syndroom heeft voluit het Ulnar-Mammary Syndrome en wordt veroorzaakt door een kleine afwijking in je genen. Bij mij is deze afwijking spontaan opgetreden, niemand in mijn familie heeft dit.

Het is een erg zeldzaam syndroom waarbij je afwijkingen hebt aan je "Ulna" , dat is zeg maar de hele zijkant van je lichaam,

en je "mammary", je borstkas. Dit kan in heel veel verschillende vormen.

Ik werd bijvoorbeeld geboren met (ja, echt) 6 vingers en 6 tenen. Deze zijn natuurlijk meteen weggehaald waardoor ik nu alleen nog 'gekke' pinken heb, die kan ik niet buigen. Ook had ik een goedaardige tumor aan 1 van mijn eierstokken, die daarom weg is gehaald. Verder had ik geen afwijkingen, en ze hadden dan ook geen idee wat het was.

Tot ongeveer 20 jaar later, toen bleek dat ook mijn borsten niet of nauwelijks ontwikkelde, het bleven bultjes van een meisje dat net borsten krijgt. Nou is dat opzich niks geks, dus behalve dat het niet leuk was maakte ik me weinig zorgen. Toen ik voor een keer voor de pil naar het ziekenhuis ging (om te kijken of de ene eierstok die ik over had het nog goed doet) begon het balletje pas weer te rollen en ben ik van de gyneacoloog, bij de klinisch genetica, hartafdeling bij de plastisch chirurg beland.

Nu, ruim 2 jaar en tientallen onderzoek later is eindelijk vastgesteld dat ook mijn kleine borsten door dit syndroom veroorzaakt worden.

Helaas is zelfs deze vaststelling geen rede tot vergoeding, dit doet mijn verzekering slechts bij reconstructie na kanker.

Vandaar dus dat ik besloten heb er zelf voor te gaan in de privekliniek waar dr Winter werkt, en 6 juli is het eindelijk zover!

Ik heb er ontzettend veel zin in maar vind het nu wel heeel spannend worden!

En dus nog de keuze, HOE GROOT :14:

Als het 150cc per cupmaat is dan is het verschil tussen 255cc en 295cc dus helemaal niet zo groot eigenlijk. En ik krijg het idee dat het sowieso niet heel veel is, als ik jullie cc's zo zie?

Mijn pc had me aangeraden om plastic zakjes met die cc's in water te vullen en in een sportbh te doen :154: ! Dat moet ik dus nog gaan proberen.....

Dat van die foto's is een goede tip, dat had ik eigenlijk eerder moeten doen, aangezien ik mijn laatste consult dus al gehad heb....Of ik moet de foto's meenemen op de dag zelf natuurlijk.

En hebben jullie nog voorbereiding getroffen zoals ik nu zit, 3 weken van tevoren? Ik probeer geen alcohol te drinken en gezond te leven, maar misschien iets van een creme smeren ofzo?

Sorry voor het ongelooflijk lange verhaal meiden!!

Guest karin :)

Hey May!

Moeilijk hè dat kiezen! Haha, twijfel zelf ook nog steeds enorm tussen alle mogelijkheden. Volgens mij hebben we ongeveer hetzelde postuur (ik ben 1.70 m en ong. 67 kg) dus misschien dat je er iets aan hebt als ik vertel wat ik voor advies van mijn pc heb gekregen..Ik ga voor 240 of 260 cc ronde ruwe prothesen onder de spier en zal dan van een AA/A naar een ruime B/bescheiden C gaan. Ik heb in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik GEWOON borsten wil, dus geen ballonnen. Pc had het over incisie via de oksel, maar na alles wat ik hier heb gelezen ga ik denk ik toch voor incisie in de borstplooi. Succes met je keuze!

Groetjes Karin

Hey Karin!

Ja vind het heeeel moeilijk! We hebben inderdaad ongeveer hetzelfde postuur. Mijn pc adviseerde 255cc of 295cc, kan je allebei goed hebben zei hij..

Ben alleen vergeten te vragen op welke cup ik ongeveer zou uitkomen, zo stom!

Heb gisteren met een sportbh en zakjes water met 255cc en 295cc gepast. Zag niet heel veel verschil eigenlijk...Neig daarom toch meer naar 295cc, omdat ik echt helemaal niks heb nu!

Maar over een uur kan ik er weer anders over denken, vreselijk haha! Ik krijg anatomische protheses voor de spier (en gedeeltelijk eronder geloof ik) dus misschien dat dat ook weer anders is..

Ben het met je eens, geen ballonnen ! Weet je al of je 240cc of 260cc gaat doen?

Zie dat je ook al snel geopereerd wordt!

groetjes, May

Guest karin :)

Ja komt nu steeds dichter bij...en de twijfels beginnen ook steeds meer toe te slaan! Haha, maar het gaat gebeuren, daar twijfel ik niet meer over. Woensdag heb ik weer een afspraak met de consulente en ga ik mijn laatste vraagjes stellen en nog een keer passen. Ga denk ik toch voor de 260 cc. Zoveel verschil zit er niet tussen en je hoort veel meiden zeggen dat je dan beter voor de grotere kunt gaan.

Guest Merel78

Hoi May!

Als je op de dag zelf foto's meeneemt dan hebben ze misschien geen andere protheses. Soms moeten ze besteld worden bij de leverancier.

Ik zou dan voor de 295 cc gaan als ik jou was. Ik had ook niks (meer, door de borstvoeding) en ben van 70AA naar 70B gegaan. Ik zal je mijn ww even sturen per pb dan kan je het resultaat bekijken. Bedankt voor je uitleg over het syndroom! Weer wat geleerd!

Mijn voorbereidingen waren vooral in huis: zorgen dat alles aan kant was, geen grote dingen nog moesten gebeuren (iets wat je daarna minimaal 6 weken ook niet kan doen) koelkast gevuld, bedden verschoond, mantelzorg geregeld. Lichamelijk niets bijzonders gedaan. Ik rook en drink al niet dus dat scheelde al een hoop!

Succes met alles!

Merel

Brrr ik kreeg net een bevestigingsmail van de jan van goyen kliniek: Uw operatie op 6 juli! Wat gaat het toch snel!

heb er heel veel zin in maar vind het ook wel heeeel spannend!

Merel78, bedankt voor je ww! Ik heb jou topic laatst gelezen (op mn werk hihi), wat eenverhaal zeg! Ben je nu wel tevredener over je borsten? Ik heb je foto's bekeken en vind ze heel mooi geworden. Je ziet ze zakken en het wordt steeds natuurlijker. Snap wel dat het even schrikken was in eerste instantie, als je toch meer had verwacht!

Daarom is het ook zo lastig, bij de 1 valt de cc heeel anders uit dan bij de ander. Ik heb steeds de neiging om mijzelf te vergelijken met anderen maar eigenlijk heeft dat dus weinig zin?! Ik denk inderdaad dat ik voor de 295cc ga. Op de dag van de operatie vraag ik nog even na welke cup de pc denkt dat het dan wordt. Als hij dan E zegt doe ik toch maar 255, ;)

Gisteren mijn eerste sportbh ooit gekocht, een maatje 75 C. dat zit wel strak zeg! Raden jullie aan om voor na de operatie een omvangmaat groter te kopen? of is dat juist niet goed

Karin, succes woensdag! Laat je even weten hoe het was en wat je besloten hebt? Ben benieuwd!

Hey May,

Nu 10 weken geleden ben ik dus ook geholpen in de Jan van Goyen kliniek. Ik ging 110cc er op vooruit. Dacht dat k van een D75 naar een Dd zou gaan. Nog geen cup meer dacht ik met die 110cc. Ik ging van een 340cc naar een 450cc. Ik ben nu heel happy met mijn 75E cup :rolleyes: .

De keuze in cc's is heel moeilijk te maken. Maar ik geloof dat wanneer je van niets naar borsten gaat dit zoieso een geweldige ervaring is. Dit ken ik niet. Ik heb wel kleine borsten gehad, maar na het baren en borstvoeden van mijn 2 kids bleef daar niets dan 2 lege zakjes van over. Dat was voor mij reden.

Maar van te voren borsten of niet, toen ze er eenmaal zaten? Voelde ik me op en top VROUW! Heerlijk was dat. Dat maakte de pijn en onzekerheid van te voren goed. Dat is voor zoveel meiden hier ook het geval. Heerlijk.

Wat je ook kiezen zal, het wordt vast heel mooi. Want verschil ga je zien en voelen. Let maar op!

Liefs en succes met je keuze meis,

Pat

Bedankt voor je lieve reactie Pat!

Je bent de eerste van wie ik hoor die ook in de Jan van Goyen Kliniek is geholpen. Hoe is het je daar bevallen? Ik vond dr Winters een hele aardige en integere man, kwam betrouwbaar over.

Dat jij met 110cc erbij er 2 maten op vooruit bent gegaan! dat kan dus ook :P zo zie je maar weer dat er geen pijl op de trekken is?!

En inderdaad het zal voor mij al een ervaring op zich zijn om borsten te hebben. Kom echt van helemaal niks, ook mijn tepels zijn nauwelijks ontwikkeld door het syndroom wat ik heb. Niet dat dat met een bv zal veranderen, maar het lijkt me al geweldig om 'iets' te hebben!

Ik heb net foto's online gezet, jeetje dat was toch wel weer ff schrikken. Dan denk ik meteen, die 295cc kan ik wel hebben ;)

Volgens mij kan je het linkje zien in mijn profiel. Ben er nog niet achter hoe ik het in mijn handtekening moet krijgen...

Dat ik zo achterlijk vroeg op het forum zit is trouwens omdat ik zo moet werken. Wat een verslaving haha :rolleyes:

Hey meis,

Haha, ja ken dat. Heb ook haast eigenlijk. Moest douchen en aankleden, maar toch nog even snel... hihi

Jan van Goyen kliniek vond ik super. Je kunt mijn verhaal lezen bij de prothesewisselaars en bij de plastisch chirurgen, van Selms of bij de prive klinieken...

Dr. de winter ken ik niet, maar weet niet beter dan deze kliniek, 11 jaar terug en nu weer heel fijn geholpen.

Ik heb je foto's gezien. Bij instellingen bovenin de pagina aan de rechterkant, kun je in het menu beneden aan de linkekant, kiezen voor wijzig (of aanmaken handtekening) daar pen je neer wat je wilt en vervolgens opslaan.

Ik zou gaan voor de grootste maat nu ik je foto's heb gezien. Maar ik ben een borstenliefhebber. Je hebt een mooi figuur en voor zover ik kon zien net als ik heupen. De grootste maat geeft je een gevoel denk ik dat het meer in balans staat met de rest van je figuur. Ik denk dat e er een heel eind mee zult komen en past het, doen denk ik. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Welke protheses krijg je? Ik heb dit maal gekozen voor half hoog profiel. Ben er geweldig blij mee.

Ga nu opschieten, ben heel benieuwd voor je en volg je graag. Spannend hoor!

Liefs, Pat

Hai Pat,

Haa! een medestander op de vroege ochtend :)!

Handtekening is gelukt hoor, thanks ;)! Heb net je verhalen ook gelezen, je hebt al een hele geschiedenis zeg!

Wel fijn dat je borsten ook de laatste keer mooi zijn uitgevallen, dan is het de pijn waard geweest. Ben je inmiddels weer helemaal hersteld?

Blij om te horen dat je zulke goeie ervaringen hebt met de JvG kliniek! TOch weer een stukje geruststelling;) Ik had vanaf het begin ook al een goeie indruk, dus die is alleen maar bevestigd.

Ik krijg anatomischie protheses van Mcghan, dual plan. maar welk profiel dat is een goeie vraag. Daar heb ik eigenlijk niet eens over gehad:s

Vertrouwde eigenlijk volledig op de expertise van dr Winter , stom he?

Nou misschien toch nog maar een keertje bellen, ze zullen wel gek worden haha!

liefs!

Spannend he meis, gaat helemaal goed komen. Oow ja en anatomisch wil toch zeggen druppelvormig en dus is er geen verscil in laag, medium of high profile lijkt me.

Ik tel met je mee af! :119:

Guest Booby

Ik heb 350 cc achter de spier gekregen en ben van 70 b/75 a naar een 75 e/ 70 f gegaan! Althans volgens de mevr. van de winkel............. :blink:

Ik vind het heel groot klinken maar zo vind ik het er absoluut niet uitzien.......... Ik denk dat het ook meer ligt aan de breedte ipv hoever de borsten naar voren komen. Mijn borst zit nu wel helemaal, dus ook de zijkant van de prothese bij mijn oksel, gevangen in de cup. Sluit mooi af. Ik ben as donderdag 2 weken po, zou de maat nog veranderen denken jullie?

Het komt echt dichtbij nu he May! Dit was je laatste maandag met deze cupmaat, hihi!!

Hihi, en vandaag de laatste dinsdag met mierentietjes :P

Het komt heeeel dichtbij nu. Ben gelukkig nog heel druk met afstuderen tot en met zaterdag,

dus bijna geen tijd om er aan te denken! Gelukkig ;)!

Het weekend nog even goed bijslapen en dan ben ik er klaar voor :D

Jeetje booby, wat een maat 70E/F! Dat had je je vast niet kunnen voorstellen. Maar begrijp wat je bedoelt met dat ze er niet groot uit zien, dat heb ik bij meer meiden op dit forum gezien.

En Pat, je hebt gelijk ik krijg anatomisch dus valt weinig te kiezen verder hahaa, stom he!

Lief dat jullie zo meeleven. Gaat het met jullie boobies verder goed? En met jullie zelf ;)?

Guest Nina32

Hey May,

Spannend hoor, echt aftellen nu!

Maarre... er zijn wel degelijk profielverschillen hoor! Ik heb ook anatomische en ik heb high profile, maar je hebt ook medium en low. Het ligt helemaal aan jouw borst wat het beste bij je past, maar ik zou als ik jou was wel graag willen weten wat ik krijg en waarom dat zo is. Het geeft toch een projectieverschil namelijk. Bij high profile steken je borsten veel meer naar voren dan bij low, dan zijn ze meer in de breedte zeg maar.

Succes!!!

He nina!

:o Ik ga vandaag toch nog maar even met de kliniek bellen, wil inderdaad wel weten wat ik dan krijg!

Ik denk medium of low profile, aangezien bijna niks heb onder aan mn borsten. Dat zei dr Winters al tijdens het eerste consult.

Pfff nou het begint nu toch echt wel te komen, de kriebels! Hoop alleen dat ik nog een beetje goed kan uitrusten. Vrijdag moet ik om half 5 sochtends op staan, en tot de volgende nacht doorhalen.

Dus dat wordt het weekend goed bijslapen!

En hoor vrijdag de operatietijd pas. Was dat bij jullie ook zo vlak van te voren?

Guest Booby

Hey May!

Ja, ik hoorde ook zo kort van te voren de tijd, ik moest er om half 2 zijn, kreeg gelijk een jasje aan, foto's maken en de chirurg kwam aftekenen, om 10 voor 2 werd ik opgehaald om naar de ok te gaan, om 2 uur ging de narcose erin!! Heb helemaal niet hoeven wachten ofzo :D

Ik had in eerste instantie low profile omdat ik dacht dat dat niet van die ballen zouden worden maar ik begreep later dat een low profile bij uitstek geschikt is voor vrouwen met een wat bredere borstkas. Als je nl. 2 (ronde!) low profile protheses naast elkaar legt is het best breed! Ik heb niet zo'n brede borstkas dus had ik er geen fijn gevoel bij. Ik ben toen terug gegaan, 2 dagen voor de operatie..........., en toen zijn we overeengekomen dat de medium idd beter zou passen. Ik heb nu heel iets dat ik mijn borsten voel met de binnenkant van mijn bovenarmen. Maar het is niet zo dat ik met half gespreide armen loop. hihi!!

Maar ik weet eigenlijk niet of dat voor jou ook opgaat met anatomische............ Ik heb eigenlijk maar 1 soort gezien, of, mocht de voorkeur er wel naar uitgaan dat er meerdere modellen zijn, geen idee eigenlijk.

Wel spannend allemaal he!!!

groetjes Bo

Even snel een berichtje tussen het werk door ;)

Het is zeker spannend! Heb net gebeld naar de kliniek en moet er maandag om half 8 (!!) zijn.

Dat wordt dus een kort nachtje haha, maar gelukkig niet lang nuchter te blijven :P

Dank voor je uitleg Booby! Ik krijg als het goed is medium profile, op de dag zelf laat hij nog even het verschil zien..

hou jullie op de hoogte!

Hoe is het trouwens met je pijntjes Booby, hopelijk beter??

Hey May! :D

Morgenochtend om deze tijd ben je zo goed als aan de beurt, meid!!

Genet nu nog ff van je zondag en morgen is het jouw dag!! :101:

Succes wijfie!!

Liefs, Trici :116:

dankjewel trici!!

Ik werd net wakker om 7uur en dacht precies hetzelfde: Morgen om deze tijd is het zover!

Heb het gevoel dat ik nog helemaal niks voorbereid heb, niks is opgeruimd, spullen nog niet klaar

En vannacht lag ik nog allemaal vragen voor dr Winter te bedenken: Toch nog even van tevoren checken welke cup het volgens heb wordt,

en als dat meer dan een C is dat hij dan tijdens de operatie zelf nog van cc verandert :wacko:

Ongelovelijk wat een onzin je snachts allemaal bedenkt:P

Nouja, vandaag eerst maar eens van de zondag genieten, heeeeeeerlijk!!

May,

Ga vandaag lekker ontspannen en genieten!

Ik wil je vast heel veel succes wensen voor morgen. Hopelijk zal alles goed verlopen.

Dat thuis niet alles gedaan is, is niet zo erg als je maar iemand hebt die je helpt de eerste dagen.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.