Risje80 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Dag dames, Ik vraag me af hoeveel weken het geduurd heeft voordat jullie weer alles normaal konden doen, bijvoorbeeld autorijden en tillen enzo. Ik heb namelijk 3 kleine kids rondlopen, en moet de operatie daarom goed plannen. Ik wil een lift met kleine protheses. Ik denk omdat ik ze zo natuurlijk mogelijk wil, dual plane wordt. Maar ik krijg binnenkort een 2e consult. Wil dan ook de operatie gaan plannen. Ik wil net voor de kerstvakantie geopereerd worden, want dan hebben de kids 2 weken vakantie en hoef ik 2 weken geen auto te rijden. Ik heb een zoontje die net 2 geworden is, en die moet ik veel tillen en oppakken (is een boefje) Wat is jullie ervaring, hoeveel weken zou ik ongeveer onder de panne zijn??? Ook maak ik trouwens marsepein taarten, ik moet de marsepein veel kneden en ik moet de marsepein uitrollen met een deegroller, waar allemaal mijn borstspieren voor nodig zijn. En ik heb al bestellingen in december en begin januari staan Liefs, Risje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stylista Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 hoi! Het herstel is bij iedereen best verschillend, maar ik vertel je wel hoe het bij mij gaat. Ik kon na 3 weken weer autorijden, eerst wel gevoelig met terugschakelen, maar dat had echt te maken met het feit dat mn borstspieren nog soepel moesten worden. Nu, na 6 weken kan ik eigenlijk alles weer, alleen hele zware dingen doe ik nog niet, omdat dat nog wel gek voelt aan mn borstspier. Vanaf vandaag ga ik mij sport weer opbouwen, daar heb ik heel veel zin in!! Deegrollen lijkt mij wel heel zwaar hoor, als je voor dual plane gaat! Ik denk dat je echt de tijd moet nemen hoorna de operatie voordat je hier weer aan begint. Het is echt geweldig een BV, maar het blijft een operatie hoor, dus rustig aan doen is belangrijk! ! Ik heb geen kinderen, maar hier op het forum zijn genoeg meiden met kinderen die het prima redden na de operatie!!! die gaan vast reageren! Liefs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marisjuh Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Mijn herstel is eigenlijk heel snel gegaan! Maar de napijn heeft lang geduurt... Na 1 week kon ik erg veel en na 2 weken deed ik bijna alles weer vergat soms gewoon dat ik was geopereerd soms niet goed want achteraf denk ik meer rust was beter? Na 1 maand ging ik auto rijden maar naar zn 1 schakelen deed me wel even zeer.. De napijn zoals steken, drukkend gevoel, dalen heeft bij mij heel lang geduurd. Na 9 maanden waren mn borsten helemaal gedaald en was na meer dan een jaar was ik van alle pijntjes af! Dingen zoals optrekken, optillen heeft bij mij ook tot zeker een jaar geduurd! Nu ben ik 1 jaar en 3 maanden po en heb nergens last meer van Deegrollen lijkt me behoorlijk intensief en ben bang dat je dit pas na 6 weken kan proberen, je kunt het kwa beweging met stofzuigen vergelijken en dit mag ook pas na 4 a 6 weken Kun je geen hulp vragen? Kortom heel veel geduld maar bij iedereen is dit verschillend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 Heeft zo`n lang herstel echt te maken met bv of dual plane? Mijn moeder heeft 2 keer een verkleining gehad en die kon echt heel snel alles weer. Ik zou dezelfde littekens krijgen als zij (anker) alleen blijft er dan een lege tiet over bij mij dus vandaar de inplantaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marisjuh Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Dual plane en achter de spier hebben een lang herstel tenslotte word je spier los gemaakt dit heeft gewoon lang tijd nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
willow Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 hey risje, na 9 dagen stond ik al in mijn kapsalon te werken, knippen brushen, alles deed ik, hoe meer ik bewoog met men armen hoe beter ik genas! vorige zondag was ik twee weken po, en dan ben ik effe gaan paardrijden, wel met 2 sportbeha's over mekaar aan aar het ging liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marisjuh Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Hihi willow je bent denk 1 van de weinige want paardrijden na 2 weken word vaak niet aangeraden maar fijn dat het bij jou goed ging!! Over het algemeen 6 weken niet sporten en rustig aan doen met tillen Komt goed meid luiter vooral naar je lichaam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stylista Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Bij Bergman hebben ze het advies nadrukkelijk gegeven om na 6 weken pas weer zwaar te sporten. Ik heb een aantal vrienden die arts zijn en hetzelfde zeggen. Kijk, het is je eigen lijf, dus jij moet zelf kijken wat je doet. Ik vraag me dan af: wat is belangrijker? Een goed herstel of lange termijn complicaties, waarvan je later denkt: " had ik nou maar geluisterd naar de pc". Die artsen zeggen dat niet voor niets! It's your body.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 De pc vertelde dat je naar je lichaam moest luisteren, dat je de eerste 10 dagen rustig aan moest doen maar daarna eigenlijk alles kan zolang het geen pijn doet. Ik ga binnenkort nog naar een andere pc, ik wil niet van 1 uit gaan en wil advies van minstens 2 artsen. Wauw na 2 weken alweer paardrijden.... Ik heb ook een paard, maar gelukkig rijdt mijn dochter er ook op, dus die moet dan maar even wat meer gaan rijden, dat vind ze vast helemaal niet erg Maar ook weer goed gepland in de winter, dan is onze bak vaak te slecht om te rijden. En hopelijk heb ik dan volgend jaar zomer hele mooie Kan ik einderlijk een leuke bikini aan, lijkt me echt zo leuk. Ik heb alleen veel moeite mee om hulp te vragen, ik wil altijd alles zelf doen. Daarom wil ik het ook zo plannen dat ik de kinderen iig niet naar school hoef te brengen (woon 7 km van school af). Manlief zou dan huishouden wel kunnen doen. Maar ja, ik ken mezelf........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elske Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Ik heb de eerste 3 dagen pijnstillers genomen en nadien is alles in snel tempo vooruit gegaan. Na 1 week reed ik al met de auto rond, de eerste rit was even wennen, maar echt pijn heb ik niet gehad. Na 3 weken deed ik bijna alles, zelfs men zoontje van 3jaar opnemen. Na 4 weken ben ik ook 5km gaan lopen en heb hier niets van gevoeld in men borsten. En nu doe ik alles zoals voordien. Ik slaap al een tijdje op men zij en sinds kort ook terug op men buik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 16, 2011 Author Share Posted October 16, 2011 Okee super!Hebben jullie voro of achter de spier? Ik denk dat dat ook wat uit maakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anoniem88 Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Hoi wijffiejj!!!Ik heb dual plane methode en bij mij is t ook heel erg meegevallen!! 1 dag pijn gehad de rest eigelijk niet!!!Ik ben na 1 week weer administratief gaan werken en autorijden! Autorijden voelde in t begin nog een beetje raar maar daarna goed! Ik had ook af en toe nog last als ik teveel stond en deed!!!Na de 2e week heb ik eigelijk nergens meer last van en heb nu ook echt t gevoel dat k alles weer kan... Ik wacht verstandig tot 6 weken met sporten maar doe nu al wel gewoon fietsen enzIk denk dat ik ook wel geluk heb gehad hoor en een hoge pijngrens maar t is mij echt 100 % meegevallen!!!Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 16, 2011 Author Share Posted October 16, 2011 Wat fijn om te horen dat er ook meiden zijn met een snel herstel!Ik kan zelf heel goed tegen pijn, daarom ben ik ook bang dat ik te snel dingen ga doen en dan misschien iets mis gaat met de boobs. Autorijden is voor mij echt belangrijk, ik woon in een dorpje en ben echt van mijn auto afhankelijk. Het zou al heel mooi zijn als ik net voor de vakantie geholpen kan worden, dan laat ik mijn man boodschapjes doen en de kids hoeven dan niet weg.Duurt alleen nog zoooooo lang..... Maar ik zou al blij zijn als er een datum vast staat. En ik moet het ook ruim van te voren weten ivm met mijn taarten bakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Hallo Risje,Autorijden zal wel lukken. Ik heb zelf wel twee weken gewacht. Was eerder ook niet nodig voor mij om te rijden.Maar vandaag voor het eerst gedaan.Doet geen zeer ofzo. Wel een gek gevoel als je een korte bocht maakt met het stuur of naar zijn 1 schakelt. Dan voel je de borstspier/ prothese bewegen ofzo....brrrrr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaartje Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Hoi Risje!Wat spannend allemaal zeg! Ik ben zelf 3 weken geleden geopereerd en heb een mommy-make-over gehad! (buikwandcorrectie en borstvergroting) en ik moet zeggen dat ik na 1 week al een hele hoop kon! Mijn borsten heb ik bijna helemaal geen last gehad , misschien een wat strak gevoel de eerste paar dagen maar pijn? nee. (ook dual plane geplaatst trouwens) en mijn buik deed wel iets meer pijn.Ik heb zelf ook 2 kleine kids (4 en 1) en na 1 week reed ik weer auto en na 2 weken tilde ik ze weer en deed ik het huishouden weer.Het is net hoe je je zelf voelt. Ik ben nogal eigenwijs haha maar heb wel naar mijn lijf geluistert. Als ik dacht, oeehhh! dit is net even teveel dan deed ik het ook niet. maar als ik denk, goh, dat gaat best goed dan doe ik het wel en dat werkt prima! Ben nu 3 weken PO en voel me super!!Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elske Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Okee super!Hebben jullie voro of achter de spier? Ik denk dat dat ook wat uit maakt...ik heb ze achter de spier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
impulselaser Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Hallo meiden, ik zit ook met hoelang mag je niet zwaar tillen. Mijn jongste is2 1/2 en ik werk in een winkel achter de kassa waar ik soms 5 kilo aardappelen op moet tillen.Als ik een bv neem (ik weet het nog niet zeker) wil ik een operatie 1 week voor de kerstvakantie dan kan ik niet de kinderen naar school te brengen en kan ik ook niet op de fiets. Maar na 3 weken zijn mijn vakantiedagen wel op.Groetjes impulselaser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Hallo meiden, ik zit ook met hoelang mag je niet zwaar tillen. Mijn jongste is2 1/2 en ik werk in een winkel achter de kassa waar ik soms 5 kilo aardappelen op moet tillen.Als ik een bv neem (ik weet het nog niet zeker) wil ik een operatie 1 week voor de kerstvakantie dan kan ik niet de kinderen naar school te brengen en kan ik ook niet op de fiets. Maar na 3 weken zijn mijn vakantiedagen wel op.Groetjes impulselaserPecies, daarom wil ikhet ook net voor de kerst, zodat de kinderen dan 2 weken vakantie hebben. Mijn man is dan de eerste week ook vrij. In Belgie kan ik 22 dec geholpen worden, ga vandaag nog naar een andere pc waar ik nog tussen gestopt kan worden 22 dec. Dus ik zal vandaag moeten beslissen......Ben heel benieuwd wat het gaat worden.Bij de ene pc werken ze namelijk met slaapverdoving en de andere onder nacose, slaapverdoving lijkt me eng maar brengt ook weer zoveel minder risico`s met zich mee..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
(.)(.) Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Ik heb ook drie kindjes waarvan de jongste net 2... Hier hebben ze deze week vakantie.. de eerste week veel hulp in huis gehad en nu dus alles op een lager tempo dan anders... maar geen pijn of hinder die niet te doen is... Ach... met jonge kinderen komt het nooit uit natuurlijk...Liefs B(.)(.)B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Ik denk dat het per persoon heel erg verschilt wanneer je weer kan tillen.Ik vond dit persoonlijk nogal tegenvallen.De eerste week of 2 weken ging dit bij mij nog erg lastig. Je voelt meteen je borstspier als je ook maar iets tilt.Bij mij was zelf uit bed komen of gaan liggen al teveel gevraagd. En daarnaast is het ook beter om zoveel mogelijk rust te pakken voor je herstel.Na 2 weken moest ik op controle en heb ik weer geprobeerd auto te rijden, maar dat viel ook vies tegen. Vooral het schakelen is me opgevallen, want je gebruikt toch meer spieren dan je denkt.Ik werk zelf met kleuters op school en ben na ongeveer 2,5 week weer gaan werken. Maar mijn collega's hebben wel geholpen met tillen van stoelen e.d.Mijn tip: zorg voor extra hulp de eerste twee weken!Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 Ik ben op tweede consult geweest bij ACCZ die vertelde dat je 6 weken je armen niet mag gebruiken en niet tillen. De eerste pc in Belgie gaf aan 10 dagen erg rustig aan te moeten doen maar daarna moest ik gewoon naar mn lichaam luisteren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlinder Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 6 weken Link to comment Share on other sites More sharing options...
chantie89 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Denk dat het per persoon ook verschilt, ik ben nu 4dagen verder en eigenlijk voel ik me wel goed en oke ik til niet te zwaar maar ik kan echt wel zelf een cola fles opendraaien of me haar borstelen en me tas dragen. Net ging me zusje rijden en ik zat ernaast en toen trapte zij de koppeling in en ging ik even schakelen haha maar oke mag niet, maar ik ben dan ook wel super eigenwijs ssttt en voel me gewoon goed.XX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Risje80 Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 Volgens mij per pc erg verschillend, de dame bij ACCZ vertelde dat je de eerste 6 weken absoluut niet je armen omhoog mag doen ivm dat de prothese dan netjes op zn plek blijf zitten.Maar zeg nou eerlijk, volgt iedereen dit netjes op? Is toch niet te doen..... Moet ik mn haren 6 weken lang door mn man laten wassen, hihihi, zal ie blij mee zijn!Ik ken mezelf, ben niet zo`n piepert, ben wel bang dat ik te snel dingen ga doen die niet goed zijn, maar met jonge kinderen moet je ook wel.Het ziet er naar uit dat ik 22 dec geholpen kan worden, mijn man neemt dan 2 dagen vrij en is daarna ook een ruim een week vrij (met kerst enzo) Neem aan dat ik na die tijd toch wel zelf een beetje uit de voeten kan...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chantie89 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Ja risje80 denk dat je ook wel gelijk hebt en dat echt niet iedereen zich precies aan die 6 weken houd met alles. Denk dat je het best zelf weet wat je wel en niet kan. Tuurlijk, je gaat geen zware boodschappen tassen tillen na een paar dagen en gewichtheffen ofzo haha. Maar haren wassen heb ik net. Ook zelf gedaan. Beetje lastig dat wel, maargoed ik ben geen invalide. De eerste week is het gewoon belangrijk dat je iemand in de buurt hebt.. Maar nu 4dagen verder, red ik me ook prima hoor. Terwijl er genoeg mensen in huis zijn, maar word er ook zo moe van als ik telkens van alles moet vragen aan iemand... Doe t liever zelf :-pSpannend 22dec, weetje al hoeveel cc je krijgt?Xx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.