Ga naar inhoud

Min45: buikwandcorectie


min45

Aanbevolen berichten

hoi ik ben min45.

ik ben in de afgelopen 4 jaar ruim 45 kilo verloren, en heb afgelopen april voor de 2e keer in mijn leven een borstverkleining gehad, waar ik nu dolgelukkig mee ben.

Ik ben geopereerd door de fantastische dokter braakenburg en die dame is echt mijn heldin.

op dit moment zit ik te wachten op een antwoord (hopelijk positief)van de verzekering voor een buikwand correctie.

Door het grote gewichtsverlies is en bwc echt nodig.

ik hoop dat ik voor dat ook lid mag worden, ook algaat het nu om mn buik ipv mn borsten.

ik wil gewoon graag een plekje waar ik kan kletsen met meiden die in het zelfde ( ongeveer) schuitje zzitten als ik.

ik ga even rondlezen

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Min45

welkomsmile.gif

tuurlijk ben je ook van harte welkom als je een BWC wilt ondernemen.

spannend zeg,ben wel benieuwd waarom je niet hebt gewacht met je bvk zodat je een mommy make over kon doen meteen,2vliegen in 1klap dan he6.gif

krijg je de bwc vergoed? dat is wle erg fijn zeg,en scheelt je ene berg centjes ook,dus dat is erg prettig,ben je ene hele nieuwe jij straks.

hoelang moet je nog wachten op je bericht?

en welke arts en kliniek ga je,bij dezelfde als je bvk?

ik ben benieuwd naar je verhaal,en petje af voor je grote gewichtsverlies ook1.gif

veel lees en post plezier op het forum

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik ben na mn gewichtsverlies naar de pc gegaan en daar zijn we gewoon begonnen met mn borsten,ze zei wel dat ik daarna terug moest komen want wss zou ik ee bwc ook vergoed krijgen.

alles tegelijk is nooit en optie geweest, vind ik te heftig ook , ik de het liever stapje voor stapje.

met mn bvk heb ik ook de nodige complicaties gehad, (door dat het een 2e keer was) en heb ik een week of 2 met gaten in mijn lidtekens gelopen.

alles is nu goed maar ik moet er niet aan denken dat mn buik op dat moment ook nog pijnlijk zou zijn geweest.

ik ben bij dr braakenburg in utrecht geweest, en ze is mijn held!

de eerste keer ben ik in alkmaar geweest en ik was tevreden, ze waren kleiner en het was vast goed.

ik had lelijke lidtekens maar dat hoorde er bij dacht ik.

tot ik bij dr B kwam, ze zei direct dat ik nu mooiere lidtekens zou krijgen, de oude zou ze weg halen en het zou mooi worden..

en het is supermooi geworden!

voor mijn bwc ga ik dus uiteraard weer naar dr braakenburg, en ik heb alle vertrouwen in deze vrouw.

ik hoop binnen nu en een weel of 2 iets te horen.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi min 45!

EINDELIJK!!! een lotgenoot!!! hahaha ik heb zelf 2 weken geleden een buikwandcorrectie (en borstvergroting) gehad! Er zijn hier niet zoveel meiden die ook een bwc hebben gehad dus ik ben in ieder geval blij dat je er bent! hahaha

Zelf ben ik na 2 kids (allebei 10 pond dus had een mega buik) ook ruim 30 kilo afgevallen en was er van mijn buik en borsten niets meer over. Dus de keuze was gauw gemaakt voor mij... ik ben 25 en wilde niet al zo jong door het leven gaan met een lijf van een vrouwtje van 80!

Inmiddels ben ik 2 weken geleden geopereerd door Dr. de Blécourt in het Vlietlndzieknhuis in Schiedam en wauw wat ben ik blij dar ik het gedaan heb! Ik heb wel borsten en buik in 1x laten doen en van mijn borsten heb ik vrijwel geen last gehad. Die bwc is echt een flinke operatie en daar heb ik de eerste dagen na de operatie wel even afgezien. Mijn buikspieren waren zo verslapt dat ze ingekort en "gereeft" (naar elkaar toe genaaid) zijn en er is een lap vel van over mijn ene heup tot over mijn andere heup en van mijn schaamstreek tot ruim over mijn navel weggehaald. en ook is mijn navel verplaatst. Ja het was de eerste dagen pijnlijk maar na een dag of 4 voel je je elke dag een stapje vooruit gaan. En ik ben nu 2 weken verder en had niet verwacht me al zo goed te voelen!

Als je vragen hebt... let me know! en je kan mijn resultaat van buik en borsten zien in mijn foto album!

Veel lees plezier!

Groetjes Shaartje

ps: ik heb het trouwens NIET vergoed gekregen ondanks het gewichtsverlies enz.... ik hoop dat jouw aanvraag wel eenvergoeding oplevert

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

wat fijn dat je het al achter de rug hebt.

en dat het zwaar is gelofo ik direct, vind het stiekem ook best eng allemaal, maar idd ik wil ook niet het lijf van een 80 jarige.

en ik heb het geluk dat het ziekenhuis afspraken heeft met de verzekering, volgens de pc moet het goed komen maar ik juig pas als ik n briefje binnen heb.

mag ik vragen waar jij verzekerd bent?

over mijn verzekeraar leesik overwegend poositieve reacties dat geeft ook hoop moet ik zeggen.

als het niet vergoed wordt ga ik er voor sparen, maar dan moet het even wachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verzekerd bij unive (ook aanvullend) maar mijn verzekering zei dat ik aan een aantal punten moest voldoen:

* Het vel moest dusdanig zijn dat het 2/3 deel van mijn bovenbenen bedekte! Nou het was best een lap vel maar zóveel!!!

* Ik moest onder behandeling zijn wegens langdurige smetplekken (nou, dat had ik ook niet)

* en er was nog iets maar dat weet ik even niet meer!

Mij werd verteld dat het tegenwoordig amper nog vergoed wordt of het moet zó extreem zijn dat de verzekering er haast niet omheen kan!

Ik hoop voor je dat je het vergoedt krijgt want het is best een smak geld als je het zelf moet betalen! :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.

dan verschillen de criteria per vrzekeraar best wel.

ik moet een bmi onder de 30 hebben voor gedurende 12 maanden of langer ( zit al anderhalf jaar op 27)

en de buik moet verminkt zijn, ik heb door operaties 9 lidtekens, en zware striee plus dat mijn vel wel degelijk een eind naar beneden hangt, zo,n 8 cm in staande toestand.

en ik heb last van smetten, bij mn navel het allerergst, daarbij heb ik enorme rugpijn door het gewicht van mijn buik.

nou ja we wachtn het maar even af

dank je voo je reacties

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dat vind ik reden genoeg om het vergoedt te krijgen!

Ik had ook heel erge striae, en mijn buik hing ook 8 cm over in staande positie. Alleen had ik geen littekens van operaties en geen smetten. (heel soms in de zomer bij warm weer en dan huid op huidcontact. maar het is niet zo dat ik er speciaal voor onder behandeling ben/was. (ik werk zelf in de zorg dus weet wel hoe ik daar mee om moet gaan).

Ik hoop het echt voor je! Net wat ik zeg... ik vind het reden genoeg om in aanmerking te komen voor een vergoeding!

Heb je mijn foto's al bekeken? Daar is het verschil van voor en na de operatie goed te zien! Het is het zeker waard die operatie! Ben nu zoveel gelukkiger met mezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey min 45, ik heb ook een buikwandcorrectie gehad (een jaar geleden), heb er totaal geen spijt van! Echt voel me zoveel zelfzekerder nu, super. Ik heb ook foto's in de galerij staan van de buik, onder het kopje borstlift (ik heb dus gelijk een borstlift gehad met prothesen). Goed dat je de stap hebt gezet, zul je zeker geen spijt van krijgen. Ik heb t meeste ook zelf betaald, gedeelte ging via de mutualiteit (is allemaal heel anders in Belgie dan in Nederland). In Nederland zijn de eisen echt heel streng voor vergoeding, ik waarschuw maar alvast... hoop en duim natuurlijk voor jou dat jij het wel vergoed krijgt! Veel info kan je ook op het buikwandcorrectieforum vinden. Soms ook wel heftige fotos hoor... moet je een beetje doorheen kijken!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Min45

bedankt voor je uitleg via de pb,naar aanleiding van me vraagjes naar jou toe.

knap dat je na ene zwaar herstel van je bvk nu toch de stap zet voor een bwc,is niet niks hoor,een van de meest risicovolle operatie,s dus erg dapper van je!

ben benieuwd naar je toelating waneer die doorgaat,SUCSES

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat goed dat je voor een bwc gaat. Ik krijg 25 november een borstlift en ik wil ook erg graag een buikwandcorrectie. Helaas krijg ik dat never nooit niet vergoed. Wel zie ik heel veel prijsverschillen bij diverse klinieken, en ik heb op het bwc forum gelezen dat het in een ziekenhuis vaak goedkoper is. Ik ben erg benieuwd wat de kosten zijn bij het ziekenhuis in Utrecht, weet jij dat? En zo ja zou je het willen delen? Mocht iemand nog meer tips hebben voor een goede arts dan hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Stefanie,

Ja, de vergoedingen delen ze niet zomaar uit... daar zijn echt superstrenge eisen voor, heel soms hoor je ineens dat iemand het wel vergoed krijgt, dus het is wel altijd het proberen waard.

Ik ben supercontent van mijn pc, maar dat is denk ik niet bij je in de buurt (Antwerpen), en voor al je nacontroles moet je ook echt naar je eigen pc terug gaan, dus dan is dichter bij huis misschien wel beter. Jammer dat je het niet gelijk met je lift kan laten doen, want dat scheelt wel heel wat geld, bij een combi-operatie krijg je (veel) korting!

Maar wat is het heerlijk om een platte buik te hebben, ik pas ineens weer alle kleding :-) (alleen nu zijn mijn benen in verhouding weer steviger hihi, voor benen maat 38 nodig, en voor omtrek heup-taille een 36.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi stefani, mijn pc zei dat het in dit ziekenhuis 4800 euro kost.

ik moet zeggen dat als ik het niet vergoed krijg en dit zziekenhuis in verhouding met andere duur blijkt te zijn dat ik toch nog voor dit ziekenhuis za kiezen, en in ieder geval deze chirurge.

ik voel me super veilig bij haar en ik zaal niet vanwege dekosten ergens anders gaan.

al ben ik nu wel benieuwd of 4800 duur is of goedkoop :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor jullie reactie's! De pc die mij opereert voor mijn borstlift doet geen combi operatie dus dat gaathem niet worden. Ik heb op het bwc forum prijzen gezien van 3600 euro en dat was

volgens mij bij een ziekenhuis in Roosendaal. Ik zou ook best mijn bwc bij de arts willen doen waar ik mijn borstlift krijg maar daar zit je incl. lipo op een bedrag rond de 5500 euro en dat is

me toch echt teveel. Nog maar even wat research doen dus :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gister post gehad van de verzekering, ze willen meer informatie over mij.

dus een vragenlijst invullen, mn gewicht per maand van de afgelopeen 2 jaar, en fotos, en die fotos ik vind het echt verschrikkelijk, ik schaam ze zoooooo waanzinnig voor zulke fotos...

het moet een ik doe het ook wel maar ondertussen :S

ik ga met de billen bloot :wacko: nou ja alss het maar niet voor niks is dan..

spannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Ik lees ook even mee hier...

na mijn zwangerschappen heb ik erge diastase overgehouden..

Ik wil dit laten corrigeren, las al dat Shaartje dit geloof ik ook oa heeft laten doen?

Ik moet nog een afspraak maken voor een info gesprek met een chirurg.

De huisarts heeft me doorverwezen. Ook zij mat iets van 2,5 a 3 cm ertussen en over de hele lengte geloof ik?

Ik kan en mag nu dus geen buikspieroefeningen doen helaas..wilde daar juist mee gaan beginnen, een jaar na mijn derde bevalling..

Ben erg benieuwd wat de chirurg gaat zeggen en hoe het zit met vergoeding.

het is medisch niet echt nodig omdat het niet zo is dat mijn darmen ofzo klem zitten.

Al heb ik wel nog steeds last van de bekende bandenpijn, die je normaal alleen tijdens de zwangerschap hebt, dus misschien heeft het ermee te maken.

Nu wilde ik misschien kijken of ik dan meteen een buikwandcorrectie kan laten doen, maar dat moet ik dan wel zelf betalen (dat met de buikspieren wordt hopelijk vergoed)

Nu heb ik eigenlijk niet echt heel veel vel...het is meer een gerimpelde huid op mijn buik..pas van broeken nl wel 36 (38 is veel te ruim) en soms 34 (zijn wel hoge modellen, die draag ik liever)

Ik had nl enorme buiken naar voren tijdens de zwangerschappen .

Ook wil ik een borstvergroting laten doen..

De buikspieren weer aan elkaar laten zetten(weet niet precies hoe dat werkt) moet wel in het ziekenhuis gebeuren ivm vergoeding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Sheila,

Lees je anders ff in in het bwc-forum daar staan heel veel ervaringsverhalen, ook mbt de vezekering.

Het wordt bijna nooit vergoed, ook het reven van de spieren niet (diastase), helaas...

In ieder geval moet je pc het aanvragen bij je ziektekostenverzekering, heb je al ergens een consult gepland staan?

Mijn spieren zijn overigens ook gereeft, een grote diastase had ik niet, maar het zou het resultaat wel verbeteren. Het is nu net een inwendig corset, voelt wel heel fijn vind ik (behalve als ik eens teveel gegeten heb, b.v. bij de Griek ofzo haha)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Ingrid, ik zal eens verder gaan lezen dan.

Ik moet een verwijsbrief ophalen, ben al bij de huisarts geweest en die stuurt me dus door, voor een gesprek in het ziekenhuis.

Ikl ga nu eerst dit jaar een borstvergroting wil, ik zit al heel lang met mijn borsten dus dit ga ik sowieso eerst laten doen..

Dus dat wordt denk ik sparen dan voor het aanspannen van de buikspieren plus buikwandcorrectie

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.