Jump to content

(.)(.) : 17 oktober 2011: Dr. Brouha : ATS Kliniek : Vlijmen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zal me hier eerst even "voorstellen" hoewel ik wel anoniem wil blijven... Ik heb de naam B(.)(.)B bedacht... orgineel niet? ...

Maandag ga ik voor een intake gesprek naar de ATS kliniek in Vlijmen. Ik heb daar een afspraak met PC Brouha voor een borstvergroting. Ik heb nooit een grote boezem gehad... altijd maar cupje a... Dan droeg ik push up bh en ach... dan ging het wel... maar na de geboortes en borstvoedingsperiodes van mijn drie kindjes heb ik helaas nog maar een lege 80aa over... Geen BH te krijgen in die maat bij de normale lingeriezaken...

Heb te horen gekregen dat ik de week erop maandag 17 oktober al behandeld kan worden, dat vond ik persoonlijk erg snel maar wel erg prettig omdat het dan maar een weekje oplossingen verzinnen is voor de logistiek hier in ons gezin... daarna is het namelijk herfstvakantie en hoef ik in ieder geval niet steeds naar school, zwemles enzo... Ik hoop op lekker herfstweer zodat ik met de kindjes lekker kan relaxen thuis.

Ik vraag me af of er hier dames zijn die ervaring hebben met de kliniek of dr Brouha. Ik lees wel over bvk in het hospitaal door hem, maar nog niet over bv in de kniniek... Ik wordt geholpen in het ziekenhuis in Boxtel en zal daar ook een nachtje blijven slapen, lijkt me in mijn geval ook wel lekker aangezien ik twee kleuters en een peuter thuis rond heb lopen.... :wub:

Ben erg benieuwd wat me maandag te wachten staat, ik loop al anderhalf jaar met de gedachte om het te laten doen maar draag steeds van die "siliconen kipfilets" in mijn bh's en blijf mezelf maar zeggen... ach... met kleding aan valt het best mee... maar ik merk dat ik me er steeds ongelukkiger mee voel, ik durf niet te bukken want dan zie je die dingen zitten... Ging altijd graag naar het zwembad met de kids en naar de sauna met mijn man... maar dat doe ik allang niet meer met plezier...

Mijn man wilde me verrassen met een verzorgd weekend in Thermae 2000, de waardebon die hij gekocht heeft ligt nog in de kast want ik blijf het maar vooruit schuiven omdat ik eigenlijk gewoon niet graag ga...

Nou... dat heb ik even van me af geschreven... er zal nog wel meer volgen denk ik...

Liefs B(.)(.)B

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Hey B(.)(.)B (moest toch effe lachen om jouw getekende naam hihi),

Welkom! :D

Op de zwangerschappen/borstvoeding na herken ik het hele verhaal, had ook cupje A (eerder nog AA) en kon ook nergens een bh vinden die paste, allemaal te groot en heb ook een tijdje kipfilets gedragen, vervelende dingen die je telkens weer moet goedsteken, pfffff heel gedoe, blij dat ik daar vanaf ben zeg! <_<

Wens je veel succes met je consult maandag, benieuwd wat je word aangeraden en dan nog een weekje aftellen en je bent al aan de beurt!!! SUPERSPANNEND!!! :104:

Nog veel lees- en postplezier op het forum! :101:

Liefs, :54:

Dankjewel voor de lieve reacties! Ik las hier al wel mee... maar nu het zo wezelijk wordt dacht ik van... "laat ik ook eens een bericht plaatsen"....

Ik had ook voor de 18e eigenlijk ook een afspraak bij dr de meyere... maar als het goed is heb ik dus dan al mooie borsten... omdat het in Vlijmen zo snel al mogelijk was... ik ga naar de ATS kliniek omdat het hier maar 20 minuutjes vandaan is Gent is meer dan 140 km.... mijn man wil natuurlijk ook mee en aangezien we een eigen zaak hebben is het niet heel handig voor hem om zo lang weg te zijn...ik mag na de ingreep een nachtje blijven want krijg algehele narcose... ik weet nog niet welke maat, hoeveel cc, op-onder of tussen de spier enzovoort... dat zal ik aanstaande maandag wel te horen krijgen... Ik ben erg benieuwd en heb ook wel veel vragen...

Ja, snap het wel eens je je beslissing hebt genomen dat je zo snel mogelijk wilt, anders was dr. De Meyere zeker ook een aanrader! Hij plaatst ook meestal voor de spier als het mogelijk is (soms met speciale prothese bij te weinig eigen weefsel zoals bij mij) en dat is wel meegenomen vanwege het snellere herstel als je een eigen zaak hebt, maar afwachten maar wat je maandag krijgt aangeraden! :D

Heb je je vragen alvast opgeschreven? Is wel handig, anders vergeet je door de stress de helft te vragen en neem misschien ook foto's mee hoe je ze graag wilt! ^_^

Ja, ik heb inderdaad een hele waslijst aan vragen... maar op veel denk ik dat ik het antwoord inmiddels al weet... ik ben alleen wel wat geruster als ik die antwoorden bevestigd krijg door de chirurg zelf.

Wat me aansprak aan wat ik heb gelezen aan de kliniek van dr De Meyere, is dat het contact zo persoonlijk is... dat schijnt in Vlijmen ook zo te zijn, en dat is voor mij eigenlijk wel een vereiste... Ik wil er met een gerust gevoel naartoe... waar dan ook... Dat is voor mij denk ik ook het belangrijkste aspect van een persoonlijk contact met de chirurg... dat ik er vertrouwen in krijg... want als ik eerlijk ben heb ik het er af en toe wel een beetje benauwd van!

Ik denk haast dat het in mijn geval een dual plain zal worden, ik wil een goede C cup, en met omvang 80... ( Ik ben 1.76 lang en weeg 61 kg... dus heb niet zo veel spek zeg maar...) maar we zullen zien wat hij adviseerd...

Waar ik wel van verlost hoop te zijn... dat ik zo magertjes oog, terijl ik eigenlijk gewoon mooi slank en lang ben... maarja... door die twee ieniemienie's is het ook idd waar dat ik mager oog... een mooie c-cup daarbij denken, en dan ben ik mooi slank ipv mager snap je?

Liefs B(.)(.)B

Jeetje wat kun jij snel terecht!! Ik moet nog ruim 6 weken wachten!

Wel goed dat je nu ook even op het forum komt kijken want hier leer je veel!

Ik ben ook net nieuw en vorige week het 1e consult gehad bij dr. Povier in Belgie.

Ik wordt 22 november geholpen, helemaal blij natuurlijk!

Maar heel veel succes maandag en we horen het wel! :1boobs:

:43:

Hey b..b,

Super spannend hoor en op zich goed getimed.

Ik zeg altijd als je iets wilt dan moet je er voor gaan. "GO FOR IT".

Laat je goed voorlichten en stel ook vragen over WHAT IF scenario's. Zodat je goed voorbereid de boobies tijd ingaat.

Wat ga je precies nemen en hoeveel cc's.

S6 en liefs

Sammie

@ Rianne, joh... 6 weken nog... en je hebt je intake al gehad lees ik... dat is wel even wat anders idd... In België is het een stuk voordeliger dan hier in NL... maar als ik eerlijk ben hoef ik daarvoor niet ver te rijden :blush: end at maakt het allemaal wel een tikkie makkelijker denk ik... Wel heb ik het serieus overwogen om naar België te gaan voor de ingreep omdat wij hier nabij Tilburg wonen en dus als je een straal van 50 km om ons huis trekt daar al een derde van in België valt.... bovendien heeft een hele goede bekende van mij daar eens een buikcorrectie laten doen en wij verbaasden ons over de geweldige goede zorg die in België als zeeeer normaal wordt beschouwd! TOP GEWOON! Maar goed... ik heb dus vooralsnog voor een van de best aangeschreven klinieken van NL gekozen, voor het gemak, en omdat dit één van de zeer weinige klinieken is waar een opname bij is.... Ik heb al eens een kijkoperatie gehad van een uurtje en was daarna van de narcose 2 dagen aan het "na"slapen... dus ik vindt het wel een geruststellende gedachte dat die nacontrole daar plaatsvindt.

Dr de Povier... die naam zegt me eerlijk gezegt niet veel... ik kan me alleen vaag iets herinneren van een sterfgeval kort na bezoek aan zijn praktijk.. maar dat dat niet in verband kan worden gebracht met het functioneren van die man... Toch? Maarja... dat wil natuurlijk niets zeggen...

Maandag hoop ik idd meer te horen, en natuurlijk houdt ik jullie hier op de hoogte!

Liefs B(.)(.)B

@ Rianne,

Ik weet absoluut nog niet hoeveel cc's ze me adviseren en ga "helemaal blanco" maandag het gesprek in... al is dat nou ook weer niet helemaal waar... ik ben dankzij het INTERNET (Lees: Borstenforum.com) medium natuurlijk aal behoorlijk wegwijs gemaakt... Ik laat jullie het direct weten zodra ik terug kom! En de What if secanio's heb ik wel meegenomen.... maar van de andere kant wil ik ook weer niet te veel beren op de weg zien... want als je pech hebt ben je nergens... en garantie heeft niemand in heel het leven..... Toch!?

Zo... nou... daar ben ik dan.... Ik heb vandaag een erg prettig gesprek gehad in de kliniek met zowel de consulente als de plastisch chirurg zelf... Erg veel uitlegg ekregen en ze namen echt ruim de tijd om ook inhoudelijk in te gaan op mijn vragen en de foto's die ik had meegenomen... Na wat te hebben opgemeten en mijn borsten te hebben bekeken was de chirug al erg snel (pijnlijk) duidelijk.... dat ik niet eens genoeg "bovenkant" heb aan huid... en onderhuids vetweefsel om de prothese op de spier te plaatsen.... Hij adviseerde mij om een medium high prothese van Natrelle (voorheen mcGhan) te plaatsen van ongeveer 295-320 of 330 cc... onder de spier voor een zo natuurlijk mogelijk resultaat... toen ik ging passen met de pasprotheses zei de consulente me dat ik zeker niet kleiner moest nemen... want het went erg snel en als ze onder je huid zitten zijkt het zelfs niet wat het nu lijkt... Ik sprak haar later deze middag nog aan de telefoon en toen ik vroeg of ik misschien er niet beter aan deed om toch ietsje groter laten plaatsen?.... en ze zei me dat ze al zo vrij was geweest om ook 345cc te bestellen voor het geval dat....

Nou zeggen cc's mij persoonlijk niet zo veel... en uiteindelijk hebben we het over relatief weinig verschil in de cc's... dus wat dat voor het resultaat zal doen weet ik niet, ik heb gezegd dat ik dat volledig aan de chirurg toevertrouw... maar heb wel duidelijk aangegevend at hij bij twijfel voor de grootste en niet voor de kleinste mag gaan... verder heb ik een erg goed gevoel en het volste vertrouwen erin...

Nu ga ik nog maar eens even kijken naar mensen en foto's van bv onder de spier want volgende week op deze tijd lig al bij te komen van het hele avontuur!!! en zal het elke dag een beetje beter met me gaan!

Nu alleen deze week zo goed mogelijk het hele huishouden voorbereiden en vitaminen erin... want ik wil absoluut niet verkouden worden nu... gezien hoesten en proesten me straks echt een ramp lijkt :blush:

Liefs B(.)(.)B

Vandaag is bloed geprikt, heb ik mijn trombosespuitje voor zondagavond gehaald bij de apotheek en zijn alle papieren op de post... Betaald is er ook al, dus nu alleen nog aftellen naar maandag!

Deze week nog een paar keer lekker een wijntje drinken... onder de zonnehemel voor een gezond bruin tintje... ik denk dat dat wel mooier gaat zijn voor het resultaat.

Liefs B(.)(.)B

Nog maar 1 nachtje slapen en dan mag ik! Ik kijk er echt naar uit!

Morgen kan ik eerst nog even zelf mee de kindjes naar school brengen en dan daarna door naar het ziekenhuis want ik moet om 11 uur binnen zijn. Ik zal daar een nachtje blijven en dan mag ik dinsdagochtend naar huis. Ik heb mijn tas al ingepakt, eten zo goed als voorbereid voor morgen, de pastasaus is klaar,... hoeft hij alleen nog maar even wat pasta te koken als hij thuis komt van zijn werk. Vandaag is mijn moeder jarig dus daar gaan we zometeen naartoe... en dan vanavond nog een laatste keer onder de zonnebank en het trombosespuitje erin... en nan ben ik er toch echt wel klaar voor...

Vreemd eigenlijk... ik ben absoluut niet zenuwachtig...

Ik zal voor en na foto's maken en laat weer van me horen als het achter de rug is.

Fijne zondag allemaal!

Liefs B(.)(.)B

Haaay B(.)(.)B

Veel succes morgen en laat je wel even weten hoe het is gegaan?

Ik moet woensdag ..

Ben super zenuwachtig maar ik wil dit al zolang dat ik het maar over me heen laat komen haha :blush:

Heel veel succes & ik zal aan je denken haha.

Groetjes roo

Dankje Roo,

Ik houdt jullie zeker op de hoogte! Wie weet heb ik straks ook lef genoeg om fotootjes te plaatsen...

Oei voor jou is het aftellen ook begonnen dan... Leuk!

Ik ga je volgen hoor.... Liefs en alvast succes voor woensdag (als ik dan al niet een keertje hier geweest ben hahaha...)

B(.)(.)B

Heeeeeey Joehoeeeee Ik hebze! Ik heb ze! Ik heb ze!

Ik ben zoooo blij dat ik het heb gedaan!

Ik mocht me gisteren om 11 uur melden in het ziekenhuis en om iets over 11 werd ik naar mijn kamer met mijn bed gebracht waar ik met een ander meisje de nacht door zou brengen. Daar werden eerst nog even de "voor" foto's gemaakt en om 12 uur werd ik naar de OK gebracht. Daar werd alles afgetekend en ik mocht naar binnen. Ik kreeg een kapje op, een infuusje in en toen was ik vertrokken...

Voor mijn gevoel werd ik 5 minuten later wakker met een strak gevoel rond mijn borst... en ja hoor... het was achter de rug!

Straks meer...

Heeey meiden, nu even verder schrijven... Ben nog wel moe en probeer maar wat te rusten wanneer nodig...

Eenmaal terug op de kamer heb ik wat gerust, een beschuitje gekregen en een kopje thee op... dat was heerlijk en toen de verpleegster me een drie kwartiertjes later vroeg of ze me wat ander kon brengen had ik zo'n zin in koffie! Die smaakte me ook heerlijk... maar na een klein half uurtje werd ik zo naar... kreeg het zo warm en wilde wel alles uitdoen... maar ik kon me nauwelijks bewegen...

De broeder die op dat moment aanwezig was hielp me overeind en hield een bakje onder mijn kin... en toen kwam alles er uit, zomaar... ik had niet eens hetgevoel dat ik moest braken... Heel vreemd.

Hij had dit vaker meegemaakt zij hij, maar het komt gelukkig niet veel voor.. heb ik weer... Het luchte wel enorm op en ik heb die middag nog ruim 2 uur geslapan.

'S avonds kreeg ik wat warm eten en daar heb ik maar een paar hapjes van op... en dat was wel prettig, even wat hartigs en het bleef er gelukkig ook in.

De nacht is best goed geaan, heb allen de klok van 2 uur en 6 uur gezien, pakte dan mijn paracetamol en sliep weer verder. Om een uurtje of 10 was mijn lieve mannetje alweer daar en heb ik afscheid genomen van de super lieve verpleging en de andere meiden en zijn we lekker naar huis gegaan. Dolblij dat ik mijn kindjes weer zag en die vroegen natuurlijk waar die draadjes voor waren... (de drains) ik heb maar gezegd dat mama buikpijn had en dat de dokter me beter gemaakt heeft en dat vinden ze heel goed. Ach ze zijn met 5, 4 en 2 jaar te jong om te begrijpen wat het nu werkelijk inhoudt en als ze ter zijner tijd vragen hoe mama aan die borsten komt.... dan zien we wel weer... zijn ze gewoon gegroeid ofzo heh omdat ik zo goed eet hahahaha :blush::152::47:

Nou ik ga maar eens lekker slapen... vanaf nu gaat het elke dag een beetje beter....

Liefs B(.)(.)B

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.