Ga naar inhoud

Marlies : 15 november 2011 : Dr. van der Lei : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik krijg binnenkort een borstverkleining,maar wil het op mijn werk niet vertellen, gewoon door het type mensen dat er werkt.

Ik kleed me altijd zo, zodat mijn grote borsten niet heel erg opvallen met sjaals en vesten ,jasjes etc, dus het zal de meeste waarschijnlijk niet echt erg opvallen na die tijd.

Maar de vraag is wat kan ik dan zeggen, want om nou een aantal weken vrij te nemen is ook niet de bedoeling, maar je bent toch 2 a 3 weken thuis denk ik. Ik wil dus wel de ziektewet in,maar dan wat anders zeggen, hebben jullie tips of heeft een van jullie dit ook op deze manier gedaan? En moet je tegen de arbodienst dan wel eerlijk zijn of niet? De arbo schrijft bij ons altijd een soort verslag en stuurt dat dan naar de werkgever,dus ja.........

Groetjes Marlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja Marlies,

ALs je de ziektewet in wil gaan dan denk ik dat het toch het meest verstandig is dat je op zijn minst tegen je werkgever verteld dat je geopereerd wordt.

Kun je anders de arbo vooraf niet eens bellen wat je rechten en plichten in deze zijn?

Desnoods bel je met een andere naam en geboortedatum (als ze erna vragen, weet ook niet hoe dat in zn werk gaat?)

Ik denk niet dat 3 wkn de ziektewet in, met een ander verhaaltje gaat lukken :(

Je collegas hoeven niets te weten, maar je baas heeft toch ook wel enige discretie naar jou toe?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

ik heb er weinig verstand van eerlijk gezegd. maar een borstverkleining is in principe geen cosmetische ingreep .

als het goed is word jou operatie dan ook vergoed en kun jij dus gewoon aangeven bij je baas/arbo dat je een operatie moet ondergaan met een herstelperiode van ongeveer 2/3 weken, en ben je niet verplicht te vertellen wat voor operatie dit is. als jouw huisarts een brief kan schrijven voor werkgever/arbo dat jij wegens gezondheid onder het mes moet hebben ze verder geen rechten om te weten waar het precies om gaat lijkt mij.

zou het even uitzoeken maar het lijkt mij dat je niet verplicht bent dit soort dingen te delen.

succes

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil ook wel vertellen dat ik word geopereerd,maar niet waaraan dus wilde ik wat anders verzinnen, omdat ze toch gaan vragen en zo.

Maar ik denk er nog goed over na, misschien speel ik toch open kaart, ik heb nog meer dan een maand de tijd.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het ook op mijn werk niet aan de grote klok hangen. Maar je zal het toch tegen je werkgever moeten zeggen... inderdaad ivm de arbo enz. Ik heb het aan mijn werkgever verteld en er meteen bijverteld dat ik het niet op prijs stel als het hele bedrijf het weet en ik heb nu dus ook "flinke griep" haha

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan je collega's ben je het niet verplicht om te zeggen maar tegenover je baas en de arbo zou ik openkaart spelen...ze kunnen makkelijk achterkomen dat het een borstverkleining is via je eigen dokter etc....zou zonde zijn als je erdoor in de problemen komt...Bovendien is je baas je ook wat privacy verplicht dus als je zegt dat je het graag niet openbaar wil maken kan je samen iets bespreken om ervoor in de plaats te zeggen..

Succes ermee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marlies,

Ik heb t deze week aan mijn baas verteld en zij nam t supergoed op. En toen bleek dat ze zelf ook een BVK heeft laten doen 10 jaar geleden. Dus ze zal straks ook goed snappen hoe t gaat met t herstel enzo.

Maar als je het echt niet zo specifiek aan je baas wilt vertellen, kan je altijd zeggen dat je een operatie krijgt om van je rugklachten af te komen, dan vertel je nog de waarheid ook :-)

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal,

Ik heb dinsdag 15 nov mijn borstverkleining gehad bij dr van der Lei in Heerenveen.

Supervriendelijke verpleging moet ik zeggen en ook het ok team kwam zich van te voren netjes voorstellen.

Volgens mij hebben ze in een privekliniek toch meer tijd en aandacht voor je, heel anders dan ik een ziekenhuis. Ik had een ef cup, ben 1.60 en nu een c cup.

Mijn borsten zijn nog wel heel erg gespannen en ik kan nog niet te lang uit bed of van de bank,dan gaan ze steken en het voelt af en toe ook als een soort stuwing, niet echt lekker, ik zit niet tegen het plafond,maar slik wel 2x per dag diclofenac en tussendoor paracetamol.

Ik heb ook een complicatie gehad, mijn rechtertepel was de doorbloeding niet goed(komt niet vaak voor), schrok ik wel van hoor!

Hij is blauwig,maar gelukkig niet zwart en als ik er gaatjes in prik met een steriele naald komt er bloed uit en dat is een goed teken,dus denk en hoop dat ie het gaat redden, anders sterft ie af en zit je ook niet op te wachten natuurlijk.

Nou, ik ga nu weer even liggen en probeer vanavond of anders morgen nog wat te schrijven.

Groetjes Marlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey

welkom hier:d. gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!

welke methode hebben ze bij je gebruikt? heel veel sterkte de komende tijd!! en doe het lekker rustig aan GEDULD is een groot woord.

ik heb 1 april dit jaar mijn bvk gehad. helaas loop ik nu nog tegen kleine probleempjes aan. kan je lezen in mijn forum (silvia dr bauland).

Liefs Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Angel,

Ben vandaag nog teruggeweest voor een extra controle,rechts is gaan ontsteken en een gedeelte van de rechtertepel sterft helaas af. Hen een kuur meer gekregen voor 5 dagen. Mijn huisarts kijkt maandag dan even of het wat verbeterd.

Er is niet zoveel afgegaan,samen ong. 600 gr. ik ben van een f naar een volle c gegaan denk ik.

Ik vind de vorm ook nog wat recht en vierkantachtig,maar het zal allemaal nog wel in model moeten komen denk ik, dat is ook wat ze zeggen. Dus ik moet geduld hebben.

Zijn ze bij jou mooi geworden?

Groet Marlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Marlies,

Hoe gaat het nu met je?

En je schreef over dat privé kliniek beter is kwa aandacht nou ik lag leg in het Martini in Groningen en op de afdeling van de Brandwonden centrum.

Daar lopen super aardige verpleging en ook heel zorgzaam en juist toen mijn tepel ging afsterven als nu bij jou waren ze echt zo lief he en legde ze alles uit.

Ik heb extra lang in ziekenhuis gelegen omdat ze daar ook gingen prikken om te laten bloeden daarna deden ze er gaasjes op met heparine ofzo dat zorgt ervoor

dat bloed niet gaat stollen op die plek.

Maar meis het is echt niet leuk om dit mee te maken ik weet er alles van bij mij is nu sinds 2 weken de tepel helemaal dicht dus duurt erg lang.

nu moet ik een half jaar tot een jaar wachten voor reconstructie en ook daar zijn ze in het Martini ziekenhuis heel goed in dus heb er alle vertrouwen in dat ook dit goed komt.

heel veel sterkte..

liefs Gertiena,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.