Ga naar inhoud

Ik wil stoppen met roken.


Gast cinta

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wil graag stoppen met roken. Tja, moeilijk ik weet het. Ben nu ziek thuis doordat er rare geluidjes in mijn longen te horen zijn. Heb ook wat pijn achter mijn longen. Een flinke kuur gehad van de huisarts zodat het weg moet gaan. En eerlijk is eerlijk roken is ook slecht. Niet dat altijd alles te wijten is aan het roken hoor. Morgen dus de huisarts bellen voor eventueel een stukje begeleiding erbij. Hoop dat dat kan he. Weet ook dat in een keer stoppen moeilijk is maar het is wel karakter hebben en dan ook natuurlijk niet meer beginnen. Ben toch een beetje benieuwd of dat er dames zijn die ook gestopt zijn met roken en hoe dat het nu met ze gaat. Wat voor tips hebben jullie verder. Geen snoeptips alsjeblieft.

Liefs,

Cïnta63.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi cinta,

Mijn ouders zijn gestopt met medicijnen die ze via de huisarts hebben gekregen.

Ook mijn broer is daardoor kunnen stoppen met roken.

Veel succes! (Champix oid heette die medicijnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Lianne. Morgen moet ik de huisarts terug bellen en dan zal ik dat met hem overleggen of dat ik dat ook kan krijgen. Hoop voor je ouders en je broer dat ze nu ook echt van die sigaretten afblijven. Goed om te horen dat ze dat nu nog wel doen. Kei goeie tip meid. Mocht ik de medicijnen krijgen dan laat ik je dat natuurlijk wel weten.

Liefs,

Cinta x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cinta

Ik ben nu bijna 4 jaar gestopt met roken. Ik rook nog wel maar dan elektronisch. Ik rookte al iets van 35 jaar en na de zoveelste antibioticakuur en prednisonkuur had ik er genoeg van.

Als je eenmaal elektronisch rookt wil je niet anders meer. Lijkt je dit wat, pm me dan voor tips waar te kopen enzo, want je moet in ieder geval niet die supersmoker kopen, onwijs duur en niet zo goed.

Je kan elektronisch roken met of zonder nicotine, dus je kan eventueel ook afbouwen om helemaal te stoppen.

Ik had na 2 weken al veel meer lucht, kon weer trappen lopen zonder te hijgen, nouja je kent dat wel.

En ik was een echte kettingrookster hoor, mijn eerste gelijk in bed bij het opstaan en de laatste drukte ik uit als ik ging slapen naast me bed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Inkie,

Jeetje meid rook jij al 35 jaar joh. Ik bij elkaar zo´n 9 jaar. Toen ik zwanger was van mijn dochter werd ik er ziek van dat wil je niet weten. Na 5 jaar was ik weer begonnen omdat mijn relatie met haar vader over ging. En nu ik ziek geworden was en pijn achter mijn longen kreeg plus een peniscilline kuur had ik zoiets van en nu moet ik er wat aan gaan doen. Klaar!! De pijn achter mijn longen is nog steeds niet weg hoor. Zal ook wel een tijd duren voor dat dat weg is. Het is gewoon stress roken wat ik doe. Nja als ik met mijn vriend samen weg ben rook ik meer dan normaal en dat is gewoon niet goed. Vooral de dag erna heb ik bijna geen stem meer. Roken doe ik niet in huis maar onder de afzuigkap en buiten en zeer zeker niet in de auto of in bed. Mijn dochter en vriend vinden het verschrikkelijk dat ik rook en vooral mijn dochter. Zij weet namelijk dat je er dood aan kunt gaan. En raakt steeds in paniek dat ik nog steeds rook. Vooral nu dat ik die medicijnen heb gehad voor een zogenaamde verkoudheid die ik verwaarloosd heb. Mijn huisarts was ook heel boos dat ik niet eerder gekomen was.

Morgen doe ik je wel even een pb over die sigaret die jij nu hebt meid. Pppfff he he nu even de strijd aangaan en hopen dat ik er binnenkort vanaf ben. Ontzettend bedankt voor je reactie meid.

Liefs,

Cinta x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Cinta, je berichtje hier boven mij lijkt me genoeg motivatie om ineens HOPSAKEE te stoppen ;)

Ik ben gestopt na mijn consult met Plovier ;)

Ik moest 4 wkn voor de operatie stoppen voor een mooier littekenherstel en complicaties, dus ik ben 6 wkn vtv gestopt.

Mijn gezondheid is motiverend genoeg.

Heb er geen moeite mee, roken is een soort van verslaving. Het is een gewenning, en gewoonte...een handeling. Ik heb een hekel aan afhankelijk zijn, echt een bloedhekel...dus ik wil zeker niet afhankelijk zijn van die stinkcigaretten.

Die gedachte kon me heel makkelijke laten stoppen (ook in al mn zwangerschappen trouwens, kon het heel makkelijk voor de gezondheid van mn kindje laten)

Dus áls ik in de verleiding kom of ik denk er héél soms aan, dan bedenk ik meteen weer : pff ik ben toch niet zwakker dan die behoefte aan een stokje tussen mn vingers?!

Zet hem op, maar als ik je bericht lees...dan staat daar méér dan voldoende in om je te motiveren. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Piepke,

Jij hebt zeer zeker gelijk meid. Het is een verslaving een gewoonte om dat stomme vieze stinksigaretje tussen je vingers te hebben. En wat doet dat stokje eigenlijk nou helemaal niks dus. En omdat ik ook graag weer gezonde longen wil hebben is het belangrijk dat ik stop. Maar ook belangrijk omdat ik nog graag een wissel wil. Dus ja jij hebt gelijk als je zegt dat er redenen genoeg zijn om te stoppen. Eigenlijk toch belachelijk dat we van zo´n stokje afhankelijk worden he. En dat moet helemaal niet dat afhankelijk worden of zijn. Afhankelijk zijn of worden betekend dat je in de rest van je leven en gedrag ook snel afhankelijk bent. Pfff belachelijk eigenlijk he. Voel nu wel de angst van stoppen maar ik ga het aan meid. Moet gewoon.

Overigens wat jij mij schrijft jeetje wat ben jij dan een sterke meid.

Liefs,

Cinta x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bang zijn om te stoppen, gewoon doen! En zoveel mogelijk afleiding zoeken....gewoon niet nadenken, en zodra die gedachte over een cigaret eraan komt meteen opstaan en poets van mij part even de aanrecht of de kraam, áls je maar wat anders doet hahaha :101:

Weg met die troep, idd belachelijk dat we daarvan afhankelijk kunnen worden :(

Maar je kan het, jij wil dolgraag nieuwe boobies, dan doe het daar maar voor. Ieder centje wegleggen, stop het in een oude sok onder je matras, en ieder euro'tje wat daarin komt zal je een goed gevoel geven omdat het een stapje dichterbij je boobies is :1bouncingboobs::136:

Go for it!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meid dat is het he die stomme rotte afhankelijkheid. Gewoon idioot belachelijk. Dan zit je uiteindelijk aan die stomme sigaret te zuigen en dan denk je steeds weer doe weg het is al niet lekker.

Sjonge sta gewoon te kijken van je ijzersterke karakter man. Hahahaha die is wel bijzonder sterk meid. Ik kan je alleen gelijk geven. Gewoon stoppen en ga wat doen als je trek gaat krijgen. Heb er nooit zo bij stil gestaan dat het zo erg kan worden met roken en dat je zo afhankelijk kunt worden van zo´n stom stokje. Hou je zeker op de hoogte van het hoe en wat meid. En ook ik kan stoppen. Al is het voor mijn dochter ik kan het ik kan het. HET MOET GEWOON EN IK KAN HET.

Liefs,

Cinta x

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

stoppen met roken is gewoon echt zoooo moeilijk! mijn moeder is gestopt dmv accupunctuur, weet niet of het jouw ding is maar schijnt te werken.

ze heeft daarvoor hypnose actige therapie gedaan en dat werkte tot een half jaar is ze weer begonnen.

ook zijn er hele goede medicijnen op de markt die echt schijnen te werken en ja overstappen op de electrische sigaret is ook een optie.

ik ben zelf gestopt geweest na mn ruggenprik ( was gewoon vergeten dat ik roker was!) na een 4 weken STOM STOM STOM toch weer begonnen...! :(

verdere tips is echt de eerste tijd niet nadenken over het roken (moeilijk) , zorgen dat je iets om handen hebt, proberen niet te vervangen met eten, liefste niet rokers in de buurt hebben :) , en meteen vanaf dag 1 het rookgeld in een potje doen, is echt motivatie en lekker sparen voor je wissel ;)

ik wil zelf binnenkort ook een poging doen om te stoppen want rook echt veeeeel te veel. dus ik ga je volgen!!!

heel veel succes meid!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Rox dit hoor ik graag meid. Toch fijn om te weten dat er toch nog een dame is die ook wil stoppen. Kunnen we elkaar steunen. Gisteren had ik de h.arts al gebeld over het stoppen met roken en die moet ik morgen terug bellen. Maar wat ik van je hoor is dit ook een mooie motivatie om elkaar te steunen. Tenminste als jij dat wil he. Stoppen is ook moeilijk en ik moet afleiding gaan zoeken. En ja het geld is dan voor mijn aankomende wissel zeer zeker. Het kost ook steeds meer belachelijk veel geld voor een stokje wat totaal eigenlijk niet smaakt. Alleen in de ochtend en na het eten zal wel moeilijk zijn. Hahahahahaha in de ochtend met wat koffie heerlijk en dan hoppa naar de toilet. Mja daar zijn ook zemelen weer voor he. Dus hoppa niet moeilijk denken en gewoon doen. Zeg ik nu. Nee meid ik ga morgen aan mijn arts bellen en zal hier ook neerzetten wat hij ervan vind en zegt.

Liefs,

Cinta x

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

ik ga je zeker volgen, ik ben mijn stoppoging al even aan het uitstellen dan weer tot na dat feestje, dan weer tot na het weekend dan weer.. nou ja je herkent het vast wel :).

ik ben dus echt van plan 1 deze dagen te stoppen dus misschien hebben we wat aan elkaar!

ik baal enorm van dat vieze gerook, wil straks een goed voorbeeld zijn voor mn kleine meid!

en heb ook met manlief afgesproken ( die is al 5 jr gestopt) dat ik dan vlug voor een wissel kan gaan ( rook nu anderhalf pakje sigaretten op een dag!!!! 13 euro ongeveer, dus even snel rekenen is 246 dagen dus ong 9 mnd :P zou ik 3200 al bij elkaar hebben, maar leg er dan over een half jaar gewoon geld bij :)

is ook weer een mooie motivatie dacht ik zo :)

als ik nadenk over stoppen breekt het zweet me al uit hahahaha :P maar ik wil er eigenlijk wel vanaf! ik zit zelf in een dartteam daar willen ze ook stoppen 2 zijn vorige maand gestopt en ik en een andere jongen willen dus deze maand kappen! hoop echt dat het gaat lukken brr.... hahahaha

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg dat wel dat ik veel steun krijg van de lieve dames. Doet me ook heel erg goed moet ik zeggen. Mag vandaag medicijnen gaan halen van de huisarts en dan moet ik een datum prikken wanneer ik echt wil gaan stoppen. De medicijnen moet ik een week of twee weken al voor het stoppen innemen. Dan heeft het meer kans van slagen. Nou ik ben benieuwd. Er zijn dan vier pluspunten als ik ben gestopt met dat vieze roken.

1. Gezond voor mijn lijf

2. Gezond voor de omgeving

3. Ik kan sparen.

4. Sneller een wissel.

En daar doen we het voor. Ja ja Vlinder hahahahaha beter senseo verslaving hahahaha lol.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad aastig

ben 2 keer zonder problemen gestopt toen ik zwanger was

en ook 2 keer weer begonnen na 6 weken

heb nu de bv gepland staan voor 14 november,en wil eigenlijk ook 4 weken vantevoren gaan stoppen

heb mezelf als doel gesteld om de 14 de van deze maand te stoppen

her gekke is dat ik gewoon van mezlef weet dat ik er makkelijk vanaf kan blijven,maar ik begin er toch elke keer weer mee

gewoon zonde!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi cinta,

4,5 jr geleden ben ik gestopt met roken...ik was er helemaal klaar mee. Ben echt een sportfanaat en op een dag toen ik aan het hardlopen was, dacht ik bij mezelf: 'dit strookt toch helemaal niet met 4 pakjes gauloises per week???' nou, ik had toevallig nog 3 sigaretten, die heb ik opgemaakt en toen heb ik geen nieuwe meer gekocht. Mensen om me heen: hahaha, dat houd je toch niet vol. Ik dacht: nou, dat zullen we nog wel eens zien!! Het was 3 weken heel raar en best afzien, MAAR het is me gelukt!!!!

Mijn smaak werd veel beter en mijn conditie werd nog beter! Ik werd minder moe & na een tijd stoppen werd mn huid veel mooier!!! Mn rookstem is weg. 9 februari 2012 ben ik dan 5 jr gestopt!!

Meid, zoek een methode die bij je past & heel veel succes!!!!!!!! Je kan het!!!!!

En in moeilijke tijden vraag jezelf altijd af: wie is de baas, ik of die sigaret??

Jij bepaalt het!!!

Liefs! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stylista,

Ohh wat goed meid al 5 jaar gestopt. Het lukt me ook. Ik hoor ook mensen zeggen van dat lukt je nooit. Hahahaha nou dat zullen we dan wel eens zien en of dat het me lukt. Wil er echt ook om redenen perse vanaf. Hoop dat de mediciijnen zijn werk doen en ja als dat niet zo is IK BEN DE BAAS. Op die manier kun je het ook goed overwinnen. Dan nog proberen te gaan sporten en dan komt mijn conditite ook weer helemaal op peil. Sporten doe ik op het moment ook niet meer vanwege drukte mijn dochter en werk. Dat alleen al is een slecht excuus van mij dus nu ga ik ervoor. Zo we worden weer gezond.

Liefs,

Cinta x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je het boek van Allen Carr, stoppen met roken? Een vriendin van me is het hiermee gelukt om te stoppen. je kan het altijd eens proberen.

En mijn zus is gestopt d.m.v. van acupunctuur, met van die prikjes in haar oor.

En anders in gedachten houden dat roken gewoon slecht is voor je huid, die verouderd sneller en later als je dan boven de 40-50 jaar komt krijg je dan van die lelijke rimpels in je bovenlip ;-)

Sterkte en succes, ik hoop dat het je gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Allen Car die ken ik wel maar nooit gelezen. Tja, helaas maar waar die rimpeltjes in mijn boven lip heb ik al. Mijn moeder en oma hebben dat ook. Veel familieleden trouwens. Vele daarvan roken niet eens hahahaha. Mja maakt niet uit. Vandaag heb ik Champix gehaald bij de apotheek en heb al mijn eerste pil ingenomen. Ben dus al begonnen he. Mag nu alleen nog niet stoppen maar pas tussen de 8e en de 14e dag. Moet zo nog een datum prikken wanneer dat dat is in mijn agenda. Mijn vriend en dochter zijn in ieder geval giga blij dat ik ga stoppen. En ik ook hoor joehoe eindelijk bezig met stoppen. Komt helemaal goed met mij en met dat stoppen.

Liefs,

Cinta xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cupkleiner. Natuurlijk meid gaat het me lukken. Het geld wat ik per maand oprookte ga ik nu opzij leggen voor een wissel. Dat is toch een 100 euro per maand ongeveer.

Ikook. Hey wat goed om te horen dat jij al een jaar niet meer rookt. Ja ben der vandaag mee begonnen. Moet zeggen dat ik wel een beetje misselijk ben. Mja schijnt ook te kunnen van die pillen. Het belangrijkste is gewoon dat ik straks geen sigaret meer aanraak en dat het ook zo blijft. Hoppa sparen voor de komende wissel.

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.