Ga naar inhoud

Tietje : 29 januari 2010 : Dr. Koopmann : Medisch Centrum Scheveningen


Gast tietje

Aanbevolen berichten

Hoi Tietje,

Mijn man mocht gewoon mee met mij naar het verpleegkamertje waar je gaat bijkomen van de operatie. Hij hoefde pas weg op het moment dat ik naar de ok liep. Was dus ook bij het aftekenen :141:

Toen ik terugkwam van de ok wilde ik niet praten of wakker zijn maar vooral heel stil blijven liggen en slapen :144: Mijn man is toen wel gebeld dat ie me zo en zo laat kon komen ophalen.

Op een gegeven moment werd ik wakker gemaakt dat ik ff wat moest eten en plassen en toen was mijn man er ook zo.

Ik heb inderdaad 4 uurtjes geslapen na de operatie :38:

Komt helemaal goed hoor! Don't worry!

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 173
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Tietje, ik kwam even zeggen dat morgen jou dag is!! :43:

Maar nu zie ik op je ticker staan nog 2 dagen.. Maar ik denk niet dat het op een zaterdag is toch??

Hoe gaat het met je? De zenuwen nog onder controle? Alles al ingepakt / gekocht etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve tietje

het is allemaal goed gegaanhoor,pff had net een heel verhaal getypt, houd de computer er mee op!! Vraag zo of mijn vriend even wil gaan typen want ik moet wel rusten nu eigenlijk. De totale tijd dat je in de kliniek bent is ongeveer 7 uur.

Mijn vriend mocht er bij zijn toen mijn borsten werden getekend. Pas toen ik naar de ok ging moest hij naar de wachtkamer. Hij is daar gebleven tot hij de eerste keer heel even bij me naar binnen mocht vlak nadat ik wakker werd. Daarna heeft hij een paar uur moetenwachten. Hij is wel heel even weg geweest, maar wilde liever in de buurt zijn.

Mn verslag volgt, maar maak je geen zorgen. Het team is heel lief en het gaat prima met me!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames!

Ja het is erg spannend...

Begin 'n nu wel te knijpen.

Mijn grootste angst is de pijn achteraf.

Ik heb alles al ingepakt, klaargelegd en gedaan.

pffff...gewoon verstand op 0.

:122:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ook nog even langs om je morgen succes te wensen!!!

Ik ben benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren, komt echt goed, ze zijn heel lief daar.

Succes en ik wacht je verslag af!

Liefs bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid!

nog een nachtje met je oude vertrouwde boobies! morgen je NIUEWE!!! :104:

Heel veel succes, het gaat helemaal goed komen!

Ik kijk uit naar je bericht!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi tietje, heel veel success lieverd! Over een paar uurtjes heb je ze, en dat kan niemand meer van je afnemen! Ik hoop dat je niet te zenuwachtig bent (makkelijk gezegd), laat het allemaal lekker over je heen komen.. Ik wacht met spanning op je verslag! :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai lieve meiden!

Bedankt voor jullie felicitaties!

Ik zal het verslag typen, maar waarschijnlijk niet zonder spellingsfouten:

8 uur werd ik uit de wachtkamer gehaald en naar mijn privekamer gebracht.

Mijn vriend mocht mee. Hier moest ik het standaard 'operatie-tenuetje' aan.

De assistentes/verpleegsters en de anesthesist waren super vriendelijk. De chirurg bleef erg koeltjes en zakelijk...beetje jammer. <_<

Toen hij mij kwam afteken had ik heb nog even op het hart gedrukt dat ik geen koeien-uiers wil en geen ordinaire dikke tieten. Mocht hij met de pasprotheses al zien dat dat wel het geval ik dan mocht hij kleiner gaan. (uiteindelijk zit er dus toch 450cc in :125: )

Nadat ik was afgetekend en de anesthesist was langs geweest moest ik afscheid nemen van mijn vriend en mocht ik naar de opearatie kamer. Toen ik eenmaal op dat bed lag was ik vreselijk bang en begon ik me serieus af te vragen of het wel de juiste keus was en of ik niet beter weg kon gaan...maargoed, mijn pijstillers kreeg ik al binnen via het infuus, daarna een middeltje tegen de misselijkheid, en daarna de narcose.

Toen ik wakker werd op mijn kamer had ik veel pijn. Ik moest het een cijfer tussen de 1 en 10 geven en het was een 8,5.

Na extra pijnstillers was het een 7,5.

Ik voelde een druk op de borst waardoor ik erg kortademig ben. Normaal gesproken kan je een hele zin in 1 teug adem uitspreken, ik moest mezelf steeds onderbreken om weer even adem te halen.

De pijn aan de borsten zou ik niet beschrijven als een hevige spierpijn. Ik wil niemand bang maken, bij iedereen zal het anders zijn, maar bij mij doet het gewoon echt verdomd veel pijn! Dit is me echt tegengevallen en ik ging van het ergste uit, maar zelfs dat het ik onderschat! :102: Het is echt vreselijk!

De verpleegster vertelde dat ze in 10 jaar tijd nog nooit had meegemaakt dat het zo lang duurde voor iemand uit de narcose ontwaakt. Dit duurd normaal tot 5 min na de operatie, bij mij was dit 45 min.

Ze legde uit dat dit kwam doordat ik na het toedienen van de narcose, volgens de apparatuur nogsteeds te 'wakker' was.

Zij hebben mij dus 2x narcose voor 2 volwassen personen moeten toedienen.

Ze vertelde dat ze vermoeden dat ik waarschijnlijk meer gespannen was dan ik en zij dachten, waardoor ik zelfs onder narcose te 'druk' bleef.

Ik kreeg (nadat de drains waren verwijderd. Dit voelde ik wel maar geen pijn, de pijn die ik al had van mn borsten overheersten te veel om iets anders nog goed te voelen)een BH aan en zo'n elastische band boven mijn borsten.

Dit was wel even kut, voelde niet zo fijn!

De verpleegster vertelde er bij dat de chirurg had gezegd dat de BH die ik nu aan kreeg (welke de bergmankliniek normaliter gebruikt) niet zo geschikt was. Zijn voorkeur ging uit naar de BH's die zij normaal gebruiken, maar die hadden ze niet meer in mijn maat. ( hihi 80 D !) De verpleegster adviseerde ander te halen bij de hunkemuller.

Op een gegevend moment mocht ik , na wat gegeten en gedronken te hebben, naar huis.

Heb drie keer een poging gedaan maar dan werd ik onwel, dus moest weer 3 keer terug op het bed gaan liggen.

Uieindelijk was ik denk ik half drie daar weg, en 4 uur thuis.

Eenmaal thuis, heeft mijn vriend kussens neergezet op de bank en een lekkere deken.

Ik heb tot 's avonds laat daar geleden, onze bank is net een bed zo groot, dus erg comfortabel.

Hij kwam later nog met allemaal lekkere dingen aangezet en hij had een nieuwe BH voor me gekocht bij de hunkemoller.

Heel lief, hij heeft de verkoopster alles uitgelegd enz, maar die BH is toch wel een heel ander model sportbh dan wat ik nu aan heb en hij strecht helemaal niet...ik weet niet of het wel een goeie is heb mn twijfels.

Zie er ook erg tegen op om deze zometeen aan te gaan doen, hoop niet dat ik weer onwel word. De sluiting zit ook op de rug, had nog zo gezegd dat het vóór moest...maargoed, lief bedoeld.

Ik heb vanacht wel goed geslapen moet ik zeggen.

Helaas merk ik niets van de werking van de pijnstillers die ik mee heb gekregen..

Ik laat het maar over me heen komen al deze dagen...ik zal moeten doorbijten.

Als ik half lig dan is de pijn te doen. Zodra ik recht op zit of sta! Oei....das minder.

Ik zal proberen zo snel mogelijk fotos in mijn album te plaatsen!

En het lijk alsof mijn buik ook dikker is dan normaal..Herkennen jullie dit?

Veel liefs en bedankt voor jullie steun! :109:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lief tietje

dapper om na de heftige tijd van gister het verhaal hier al op te schrijven. het valt eventjes heel erg tegen, dus laat je lekker verwennen, rustig aan doen (maar meer kun je toch niet). die fotootjes komen nog wel, wij zijn geduldig!

alvast gefeliciteerd met je nieuwe borsjes, ik hoop dat het vandaag al weer iets minder pijnlijk is

veel sterkte!

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey lieve TIET!

Wat balen dat je allemaal zo is tegengevallen! :( Maar je heb de bv iig achter de rug en het is voor een heeeeeel goed doel :) en maar liefst 450 cc een een 80 D. dat zijn echte TIETEN haha.

Rust lekker goed euit en laat je goed verwennen. Ja zal zien dat het met de dag iets beter gaat en gewoon optijd de pijnstillers nemen he!

Wel raar van die BH. Ikvind toch op zn minst dat ze je een nieuwe hadden toe moeten sturen of een vergoeding moeten geven, je hebt er immers toch voor betaald! Hoe weet je nou of je een goede bh hebt gekocht?? Ik snap dat je daardoor wat onzeker wordt!

En twee keer narcose?? wat een vechtertje haha.

Die darmen?? heeel herkenbaar. Vlinder zei het ook al. Ik was drie kilo zwaarder en had het gevoel alsof ik drie pakjes vet op mijn buik erbij had gekregen. Komt echt door de narcose en trekt ook geleidelijk aan weer weg. Zorg iig dat je voldoende drinkt, vezels eet, kiwi's. koffie drinken op nuchtere maag ( ookal lust je dat niet :P) Je darmen moeten echt weer geprikkeld worden na die narcose.... Ik heb uiteindelijk een clysma moeten halen. Maar nij mij was het extraam hoor en heb er altijd al problemen mee dus maak je niet te druk!

Meis heeel veeel beterschap en zorg goed voor jezelf!

Ik blijf je volgen!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey !

Jammer dat je zoveel pijn hebt ! Maar ik hoop dat je zo tevreden zal zijn met het resultaat dat je die pijn snel zult vergeten :) !

Ik krijg zelf al een beetje schrik , maar zal wel bij iedere persoon verschillend zijn zeker.

In ieder geval veel sterkte en hopelijk vind je een manier om de pijn wat te verminderen.

En trouwens proficiat met je nieuwe aanwinsten.

Hehe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TIETje,

ja, het doet zeker pijn en dat kortademig weet ik ook nog, helemaal met die band om, ik wist niet hoe strak dat ding moest dus goed strak omgedaan, dat was niet prettig... Op de 1e nacontrole heeft de meneer die de hechtingen eruit heeft gehaald de band op de juiste manier omgedaan en ik heb hem toen afgetekend, een penne streepje gezet.

Ik had ook een recept voor diclofinac meegekregen en die hielpen me wel maar kreeg daar ontzettende maagpijn van.

Misschien als je je verveelt dat je het eea kunt opzoeken in mijn topic.

Ik wens je een goed herstel toe en laat je lekker verwennen hoor!

Liefs Bo

ps. ik heb trouwens wel eens gelezen dat een sportbh met voorsluiting niet zo 'steunend' zou zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tietje, wat vervelend dat je zo een pijn hebt meis! Ik hoop dat het snel beter met je gaat! Nou ja, waarschijnlijk wordt het vanaf nu alleen maar beter toch?? Merk je dat de pijn al een beetje zakt? Doe lekker rustig aan dan voel je je vast snel weer beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.