Ga naar inhoud

Tietje : 29 januari 2010 : Dr. Koopmann : Medisch Centrum Scheveningen


Gast tietje

Aanbevolen berichten

Hi tietje,

Ik heb je topic even doorgelezen, jij bent 3 daagjes voor mij aan de beurt dus ik blijf je topic zeker volgen! Je krijgt wel grote zeg, 400 / 450 cc kanonne! Ik wil zelf vragen of ik van 275 naar ongeveer 300 cc mag, maar zit dan weer te twijfelen of dat niet te groot wordt.. Maar ik krijg ze ook voor de spier dus volgens mij scheeld dat ook.

Groetjes Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 173
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ha Tietje!

Spannend, je gaat bijna passen toch?

Over het roken, sprak gisteren op mijn fotocursus met een anesthesist en hij vertelde dat roken echt uit den boze is voor het herstel van de wonden.

In principe is het het meest belangrijk na de operatie, toch wel minimaal 2 weken, en minimaal 1 voor de operatie. Ik heb met hem overlegd of ik anders deze week nog af kan bouwen, en dat kon, maar hij raadde me echt aan 1 wk van te voren volledig te stoppen!

Grr valt me toch best zwaar, had ik niet verwacht. Maar ja, alles voor het beste herstel denk ik dan!

Jammer van je bh's! Maar des zo veel pret als je ze straks op laat meten om passende setjes te kunnen kopen:)

LIEFS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Ik lees met jullie mee, want ik ben ook van plan mijn bv te gaan doen in het MCS, maar bij dr. van Drunen.

Ik ben 1.64 en weeg 63 kilo en heb nu een a-cup na 2 zwangerschappen. Ik wil naar een volle c, kleine d. Er is 350cc, gladde, ronde prothesen onder de spier geadviseerd. Er is niet gesproken over low, medium of high profile.

Ik ga nog wel naar 3 andere klinieken voor een consult, maar over MCS ben ik eigenlijk al heel tevreden en het is 10 minuten rijden dus ja...

Ben erg benieuwd naar de resultaten van jullie operatie! Ga dit topic goed in de gaten houden!

Groetjes Sienna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames,

Gezellig dat jullie allemaal mee lezen!

Vandaag ben ik officieel gestopt met roken. (echt!)

Ook ben ik vandaag voor een laatste consult naar dr. Koopmann geweest om de exacte maat te gaan bepalen.

Het is een 450cc geworden!

Ik wou 400 of 450cc en Koopmann stelde voor om maar meteen als eerste de 450cc te passen.

Ik vond ze meteen perfect, alsof het gewoon bij mij hoorde.

Dus heb de 400cc niet eens gepast, maar ben meteen voor de 450cc gegaan! :14:

Wel wilde ik nog weten of het medium of high profile zou worden.

Hij ging mijn borsten op meten (high profile heeft namelijk een smallere diameter dan medium.

Hij vond dat ik van boven vrij smal ben en adviseerde daarom de high profile, bij medium zouden mijn borsten wat breder worden en wellicht iets 'uitsteken'.

Ook gaf ik aan dat ik wel natuurlijk ogende borsten wil en dat ik niet hoop dat met een hoog profiel mijn borsten strak naar voren steken. Ik wil er een natuurlijke hang in zeg maar.

Omdat de hoog profiel iets meer uit steekt heeft hij dus ook de neiging meer te gaan hangen, zei de chirurg.

Wat dus minder kan zijn bij medium omdat die wat platter is.

Ook word het dual plane i.p.v. geheel achter de spier. :1:

Ik vond het een erg prettig gesprek. Ik blijf hem vrij zakelijk/afstandelijk/koeltjes vinden...maar hij heeft wel echt verstand van zaken en ik heb echt een gevoel van vertrouwen bij hem!

Wat vitamine of antibiotica betreft, daar heb ik nog naar gevraagd. Zijn antwoord luidde:

'Nou we leven gewoon in nederland en als je een beetje gezond eet dan krijg je de vitamines binnen die je lichaam nodig heeft. Tenzij je elke dag naar Mac Donalds gaat. Antibiotica krijg je van ons tijdens de operatie.' :huh:

Ik blijf in elk geval doorgaan met het slikken van vitamine C. Verder zie ik het wel.

Kan niet wachten!!!!!!!! :43::43::43::43:

Sienna: Wat spannend! 350cc is een mooie maat. MCS is naar mijn idee een heel goede kliniek met zeer deskundig personeel. Maar het kan nooit kwaad om ook bij andere klinieken op consult te gaan. En google de PC altijd even!

Vlinder: Ja dat rook gedoe is ontzettend zwaar, heb het dan ook niet volgehouden, maar heb vandaag nog geen sigaret aangeraakt en ik ben van plan dat zo voort te zetten. Alles voor de boobies!

Coco: Wat leuk zeg, zal jouw topic ook zeker gaan volgen! Inderdaad, herstel bij plaatsing voor de spier schijnt sneller te verlopen en minder pijnlijk, dus dat scheelt!

450cc is inderdaad groot, maar toen ik ze ging passen zag het er uit alsof dit altijd bij mij gehoord heeft, qua aansluiting op de rest van mijn figuur. Daarom hbe ik meteen de knoop doorgehakt, dat worden ze gewoon!

Minime: Ik ben benieuwd wat voor profiel je krijgt. Gek dat ze alleen maar medium plaatsen, waarom zouden ze dat doen, is toch iets wat verschilt per persoon. Ik lees (en heb zelf ervaren) dat sommige chirurgen gewoon echt hun voorkeuren hebben voor een bepaalde plaatsing, maat of profiel. Ben benieuwd wat je maandag krijgt!

Liefs! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha tietje!!

Pfff wat spannend allemaal he!!

Fijn dat je nu zekerheid over de maat hebt!!

Ik ben benieuwd benieuwd!!

Wordt alleen wel een beetje onzeker van jouw diagnose. Volgens mij lijken onze erwtjes best op elkaar, en hij heeft ze laatst bij mij ook opnieuw opgemeten en medium profile was nog steeds goed, zei hij... Maar hoop nie tdat het bij mij gaat uitsteken...

Haha, moest wel erg lachen om zijn antwoord wbt de extra vitamines enzo. Ik hoor het hem zo zeggen.

Hoe gaat het met het stoppen met roken bij jou?

Mij valt het behoorlijk zwaar.

Gelukkig zit er in mijn fotografie groepje een anesthesist, waar ik meer info van heb kunnen krijgen, dus ben aan het afbouwen. woe mijn allerlaatste sigaretje...

rook er nu 3. dan 2. dan 1...... en dan 0............ en dan na de operatie minimaal 2 weken volhouden!!

Hoe voel jij je???

LIEFS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Vlinder!

Ja zeker spannend! Het begint nu een beetje door te dringen dat het ECHT is.

Ik denk dat je gewoon op zijn oordeel moet vertrouwen!

En je kan het voor de zekerheid voor de operatie nog even aangeven toch?

Of even opbellen dat je het voor de operatie nog even wilt hebben over het profiel.

Dan weten ze dat van te voren.

Stoppen met roken gaat tot nu toe goed.

Dit is de derde dag dat ik niet gerookt heb...

Hoop het vol te houden haha. En dan er na nog inderdaad...Zodra ik aan kom begin ik weer, anders zet ik het zo voort.

Ik voel me er wel goed onder hoor. Heb weinig last van trek behalve na het eten. Dan SNAK ik echt naar een peukie!

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi tietje,

Wat goed dat je al gestopt bent met roken! Ik wilde eigenlijk ook al stoppen maar het is me nog steeds niet gelukt! Ik ben wel al heel veel geminderd, rook nu ongeveer 3 a 4 sigaretten per dag! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgende week ECHT moet stoppen, dus geen 1 sigaret meer, nou dat gaat moeilijk worden... Ik denk dat ik de ochtend voor de operatie toch wel echt een sigaretje / of iig een hijsje nodig heb hihi. Heb jij eigenlijk al een tijd gekregen? Ik wel 11 uur - dus 10 uur aanwezig. Ik kan nog lekker rustig aan doen!

Hoe staat het met de zenuwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Coco!

Ja ik heb alweer gefaald hoor... :69:

Haha, de dag er na was zoooo zwaar ik dacht er de hele dag aan. Toen heb ik er twee gerookt.

Gisteren ook twee en vandaag heb ik een afspraak met een vriendin.

Dat word zeker aan de wijn en ik kan geen wijn drinken zonder sigaretje er bij...hihi

Het is minimaal een week van te voren stoppen met roken begreep ik.

Dus als ik vandaag voor het laatst rook, dan voldoe ik nog!

Het is echt moeilijk, maar gelukkig ben ik nooit een grote roker geweest (doe 4 dagen met een pakje), dat scheelt.

Ik heb nog geen tijd gekregen.

Jij 11 uur dat is echt een lekkere tijd! Hoop dat ik ook rond die tijd word geholpen.

Dan kan je tenminste rustig opstarten..

De zenuwen heb ik aardig in bedwang!

Ik moet zeggen dat ik het wel steeds meer begin te voelen, maar toch ook weer niet...

Ik heb nog een week werken voor de boeg en die dagen gaan altijd zooooo langzaam...

Maar het gaat natuurlijk sneller dan ik denk!

Jij ook bijna he!

Hoe voel jij je?

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaaaaaaa! :104:

Ik ben net gebeld door de kliniek.

Ik moet nog een laatste restant van het bedrag voldoen.

Wat ik begreep uit de post die ik heb ontvangen, kan het nog uiterlijk voor de operatie contact worden voldaan.

De mevrouw van de kliniek gaf aan dat het uiterlijk een week van te voren moet zijn overgemaakt, nou ik kan het pas maandag overmaken, hoop niet dat dat een heel groot probleem is...

Daarlijk kan het niet door gaan!!! :74:

En ze liet mij meteen even weten dat ik om 8 uur 's ochtends word geopereerd!!!

Wat een tijd!

En het duurt een uur tot anderhalf uur om daar te komen!

pffff, naja des te sneller ben ik geholpen he... :125:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.. Dat is een lekker vroeg dagje dan haha. Maar lijkt mij ook wel fijn, dan heb je ook geen tijd om zenuwachtig te zijn! En waarschijnlijk slaap je die nacht toch niet goed, ik niet in ieder geval, dat weet ik nu al!

Ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen over dat geld hoor! Ze willen zelf ook graag geld verdienen, en als ze jou afzeggen hebben ze een gat op die dag! Ik moest het zelf 2 weken van te voren al overmaken! Heb ik afgelopen maandag al gedaan. Ik had er moeite mee, heb er zooooo lang voor gespaard en was eigenlijk een beetje gehecht geraakt aan dat extra geld op me rekening haha. Nu ben ik echt helemaal blut :102: Nou ja, voor een goed doel zullen we maar zeggen.. Gelukkig krijg ik ook volgende week weer me salaris, zo arm als dat ik nu ben ben ik nog nooit geweest!

Pfff.. ik ben een beetje aan het ratelen. Toch een beetje de zenuwen denk ik.. Aan de ene kant wil het zooo graag en kan ik echt niet wachten, maar aan de andere kant vindt ik het ook wel eng idee dat ik zometeen ineens wakker wordt met 2 andere (misschien pijnlijke) borsten en 2 tampons in me neus (maar dat is een ander verhaal) haha.

Nou nu alle 2 nog stoppen met roken, en dan zijn we er echt klaar voor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker een vroeg dagje...Ging het maar wat sneller ik kan echt niet meer wachten!!!

Ik heb de kliniek opgebeld dat het echt niet eerder dan maandag gaat worden met die betaling.

Dat was gelukkig prima!

Hahahah inderdaad Coco, ik ben ook nog nooit zo blut geweest hoor, voor mij is het pas eind februari dat ik financieel weer een beetje kan ademen!

Maar ik heb het er graag voor over! :125:

Het is inderdaad ook een eng idee...er komt toch iets vreemds in je lichaam denk ik dan...

Maarja, het is voor de meesten van ons een wel overwogen keuze en een lang gekoesterde droom.

Ik sta er compleet achter en heb er ontzettend veel zin in (dat is nog zacht uitgedrukt)!

Liefs! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

ik kon het dezelfde dag contant aan de balie betalen, maar dat was meer omdat het toen allemaal onduidelijk was met MCS, later hoorde ik dat het was overgenomen door de B K.

Ieder nadeel heeft een voordeel, om 8 uur geholpen worden betekend idd vroeg je bed uit en op weg naar de kliniek maar betekend ook niet lang wachten omdat het uitgelopen is, of er moet iemand in de file staan <_< , haha! En lekker op tijd weer naar huis!

Ik werd om 13 uur geholpen en was pas om 22 uur weerd thuis!

Spannend hè, het komt nu echt dichtbij!

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey tietje!

Dat wordt inderdaad voreg je bed uit meid! Maar wel voor een heel goed doel! :) En dan hoef je op de dag zelf ook niet lang te wachten :) en ben je weer lekker op tijd thuis :)

Nog 7 daagjes wachten.... whaaaaaa!!

liefs minimaxi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha tietje!

De tijd tikt lekker door he!!!

Nu kunnen we gewoon al zeggen dat we aankomende week geholpen gaan worden!! whaaaaa!!!

Hahaha, hoe gaat het verder met je?

Ik wordt ook om 8.00 geopereerd, ben al op internet aan het zoeken naar een hotelletje, want dat gaat vanaf breda niet makkelijk lukken tijdens de spits.

LIEFS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Dames!

Ik beschouw me zelf niet als zenuwachtig maar onderbewust volgens mij wel!

Heb vannacht er over gedroomd...

Was in een ziekenhuis en het leek schiphol wel, zo druk. Het was allemaal lopende band werk.

Mijn borsten waren veel te klein geworden en de prothese was boven de spier geplaatst en het zag er onnatuurlijk uit.

Bovendien stond de prothese op zn zijkant in mn borst, hahah, dus dat moest ik steeds draaien.

En Dr. Koopmann was in ene Dr. Horror hahaha!

Misschien dat ik ook een hotelletje ga pakken.

Rekening houdend met de spits, moet ik 6 uur de deur uit om uiterlijk 8 uur daar te zijn.

Zonder spits is het voor mij vanuit Almere een uur en 15 min rijden.

Dus zit een beetje te twijfelen..

Ik vind het erg spannend en kna niet meer wachten, wou dat het morgen al zo ver was!

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaa Tietje!!

O oh oh, ja, die dromen herken ik wel!!

Het is wat allemaal ;)

Het is toch een happening, het verandert nogal een boel.

Nog een paar nachtjes slapen en het is zo ver..

Ik moet zeggen dat ik vrij angstig ben over het verschil in grote van je linker en rechter borst als de protheses er eenmaal inzitten.

Bij mn erwtjes nu valt het niet zo op, maar volgens mij is het straks wel een groot verschil... Wie weet hier meer over? Misschien een plan om anders in de ene borst meer cc te zetten?

LIEFS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is waar, het is ook een ingrijpende gebeurtenis voor de meesten van ons. Dus bewust of onbewust ben je er toch erg mee bezig.

Wat het verschil in maat van borsten betreft..

De meeste borsten zijn niet symetrisch. Bij sommigen zie je dat meteen en bij anderen moet je erg goed kijken om het te zien.

Ik denk dat als het nu nauwlijk opvalt, het niet nodig is om verschillende maten protheses te nemen.

Als je het nu duidelijk ziet dan is het wel een idee om dat te doen ja.

Maar als dat zo zou zijn lijkt mij dat een goede chirurg dat ook opmerkt tijdens het consult en ook zelf voorstelt twee verschillende aantallen cc te doen.

Ik keek net weer even in je foto album. Ik vind zelf dat je een verschil in borst helemaal niet duidelijk ziet, je moet echt heel goed kijken en dan nog...

Als je er toch je twijfels bij hebt is het misschien een idee om nu te bellen en aan te geven dat je vóór de operatie nog de gelegenheid wilt krijgen om dit te bespreken met de chirurg.

Groetjes! :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey.

het is bijna zover :D

spannent joh !

en voor je het weet, ben je weer weken verder ;)

ik las dat je moet stoppen met roken..

waar is dat goed voor als ik vragen mag ?

is mij nooit wat over gezegd hoor..

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlinder, ik heb ook een verschil in mn borsten, ben zo bang dat dat uitvergroot gaat worden door de prothese.. Maar volgens de pc wordt dat dan juist minder opvallend. Hij had best wel een logisch verhaal: Als nu je ene borst 100 cc en je andere 90 cc, is dat verschil 10% Als je daar nu prothese bij gaat doen van 200 cc (bv he) wordt je ene borst 300 cc en de andere 290 cc, dan is het verschil dus nog maar 3,4% Dus in verhouding wordt het verschil minder! Ik zou alsnog wel heel graag twee verschillende maten willen omdat ik mijn verschil best wel opvallend vindt! Dus dit wordt tijdens de operatie gepast / bepaald..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx meiden voor jullie antwoorden!! Het procenten verhaal stelt me wel wat gerust coco!

Ik ben ook gewoon heel zenuwachtig voor al wat komen gaat.

@ilona, het is belangrijk om te stoppen met roken vanwege de wondgenezing. Dus niet alleen de littekens etc, maar ook de wond van binnen. Het is een aanzienlijk verschil tussen wel en niet roken. Sommige artsen ( niet in prive klinieken hoor) weigeren zelfs te opereren als je nog rookt.

LIEFS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar 4 dagen voor jou, en 6 dagen voor mij! :20:

Ik hoop dat ik je verslag nog voor maandag kan lezen, anders misschien maandag op mn Ipod, als er in het ziekenhuis wifi aanwezig is (zal wel niet he?!) dan heb ik wel wat te doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Ik moet zeggen dat ik zelf nu erg nerveus begin te worden.

Ik sta er steeds bij stil dat:

- ik siliconen in m'n lichaam laat zetten, mijn borsten zullen niet meer hetzelfde zijn, en wat als ik het nou helemaal niet mooi vind?!

- Wat als ik toch te groot heb gekozen? Toch maar kleiner doen?

- wat als ik dood ga van de pijn als ik wakker word?!

- Wat moet ik nou in mn eentje...mijn vriend mag me afzetten en moet verder pleite, ivm privacy van andere patienten.

Dus ik ervaar dat niet als steun bij de operatie. Ik sta er helemaal alleen voor...ielg...

Pfffff....hoopo niet dat ik weg ren van de operatietafel op het laatste moment.. :wacko:

Coco, over dat verschil in borsten: dat klinkt inderdaad best logisch.

Sja ik laat het op me af komen, vind niet dat ik een opmerkelijk verschil in borst heb.

Maar kan me voorstellen dat als je dat wel hebt, je er wel het fijne van wilt weten.

Jij ook bijna he?! Hahahaha we kunnen elkaar hier allemaal steunen terwijl we plat liggen! Althans, niet helmaal plat...

Ilona, volgens mij is het stoppen met roken belangrijk omdat roken de kans op bloedingen vergroot, als ik het goed heb.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tietje, daar heb ik ook nachtmerrie's over hoor! Door dit forum denk ik steeds: ik moet groter, groter, groter haha. Maar soms denk ik idd wat als ik het TE groot vindt? Dat is misschien nog wel erger dan te klein... Nou we vertrouwen maar op de pc toch? Meer kun je toch niet doen..

Mag je vriend helemaal niet blijven? In de wachtkamer ofzo? Ben je dan alleen als je wakker wordt of komt hij dan weer terug? Mijn vriend en noeder mogen tijdens de operatie in de wachtkamer wachten, maar omdat het maar een kwartiertje van huis is gaan ze waarschijnlijk naar huis en komen ze weer terug als ik wakker wordt! En ook bij het aftekenen en het infuus aanleggen enzo mogen ze daar gewoon bij zijn. Totdat ik de ok in word gereden zeg maar.. Weet je wel zeker dat dat zo is, want een kennisje van mij is pas geleden bij de Bergman Kliniek geopereerd en zij heeft hier niks over gezegd. Volgens mij is haar vriend hier gewoon bij geweest..

Nou ja meis, ook al is het wel zo.. Het is maar ff voor een uurtje ofzo (dat je wakker bent dan he), dus dat kom je heus wel door! Ik neem aan dat hij je wel weer op komt halen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Coco!

Ik weet niet precies het fijne er van. Dus ik weet ook niet of hij wel bij het afteken enz mag zijn.

Van wat ik heb begrepen is dit niet het geval. Zodra ik uit de wachtkamer word geroepen moet hij vertrekken is wat ik kon opmaken uit de informatie folder.

Ja ik overleef het wel maar is wel jammer...

Ja ze bellen mijn vriend wanneer ze denken dat ik instaat ben om visite te ontvangen.

Dan komt hij me halen en gaan we met de auto in huis. (anderhalf uur rijden)

In de wachtkamer wachten was dacht ik geen optie...omdat de ingreep zelf een uurtje duurt en het kan zijn dat je 1 uurtje uit moet slapen maar het kan ook zijn dat je daar nog 4 uurtjes ligt...

Dus hij gaat in de tussentijd maar in de stad daar rond banjeren...

Ik word geopereerd bij Medisch Centrum Scheveningen. Het is nu dan wel gefuseerd met Bergmankliniek, maar bepaalde dingen zoals antibiotica enz, dat gaat nogsteeds verschillend. Dus mogelijk het regelement omtrent bezoek ook...

Ik ben erg benieuwd naar Vlinder25 haar ervaring. Ze is vandaag geholpen en ik zal veel hebben aan haar verhaal gezien het bij dezelfde kliniek en chirurg is..

Ik zal het meemaken! Nog 2 nachtjes! :14:

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.