Ga naar inhoud

Afvallen door joggen/hardlopen


mii18

Aanbevolen berichten

Hoi ladies,

Nu ik van baan veranderd ben en de hele dag op kantoor achter me pc zit, komen er toch wel wat kilootjes aan.

Ik heb altijd netjes 52 kilo gewogen, toen na 5 maanden stage in het buitenland 62, was er na een tijdje helemaal af !

Nu weeg ik gewoon 60 kilo en ik vind het gewoon echt teveel.

Heb best wel een buikje namelijk vooral als ik zit, af en toe lijkt het net of ik zwanger ben!

Ik eet door de week savonds al geen lekkere dingen meer, alleen me avond eten dus en daarna niks meer. Toch blijft het eraan komen.... :(

Wat is nu een goede manier om af te vallen ? Ik wil niet echt een speciaal dieet volgen, meer iets van sport gaan doen!

Heb maandag gejogd maar merk dat ik het niet lang volhoud mede omdat ik echt geen conditie heb en er ook jaren niks aan heb gedaan! maar is joggen wel zo effectief ? Hoelang en hoevaak moet je dit doen?

Hoop dat jullie me kunne helpen..

liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ga om de dag 10 tot 12 km joggen. Maar verlies hier niet echt kilo's door. Wel merk ik dat mijn huid veel strakker geworden is.

Joggen moet je opbouwen. Het is niet gezond om zomaar ineens 5km te gaan joggen. Bv beginnen met start 2 run.

Veel succes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

joggen/hardlopen is best effectief als je het maar op de juiste manier doet!

je kan van het internet een schema halen zo kun je het heel goed opbouwen :35:

3x in de week ff joggen maar wel steeds en rustdag ertussen dat is het allerbest

suc6

groetjes mel

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker beginnen met 2x per week naar sportschool,toestellen genoeg,en pak alles om de beurt eens,en kijk dan eens na een week of 2

je eet zoiezo ookal heel anders als je sport,dus beweegt,denk dat dit puur een kwestie is van lekekr iets meer bewegen,en zal je ook goed doen na een hele dag pc-kantoorwerkrolleyes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben juist heel veel afgevallen door joggen. Ik heb 13 kilo verloren, door te hardlopen, spinnen en bodycombad te doen. Ik heb iedere dag gesport, ik mertke dat ik bij het hardlopen het meest verloor, maar idd net als jij kon ik dit niet goed volhouden, maar zelfs toch ben ik er veel mee afgevallen. Ik moet er ook bij zeggen dat ik helemaal niks gegeten heb in die tijd dan alleen mijn 3 maaltijden, dus echt niks tussendoor gegeten, ook de weekenden niet, maar dan gaat het wel het snelst hoor.

Maar hou er rekening mee..... je borsten worden er niet mooier van :139:

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Risje: Ik wil ook niet zo heel veel afvallen, zo rond de 52 kilo is wel goed.

nou dat is het rare, aan mijn borsten merk ik niks dat er meer kilos aan me lijf zitten eigenlijk alleen aan me buik. je zou toch zeggen dat het daar dan ook weer af moet gaan?

wil inderdaad wel vaker gaan hardlopen... of een stuk fietsen, zou dat ook helpen?

of misschien toch maar op dieet, pff lastig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mii,

ik ga als het goed is komende week beginnen met better belly training ( misschien hebben ze dat bij jou in de buurt ook?)

je krijgt een warme band om je buik met folie en gaat daarmee 3x in de week 30 minuten oefeningen doen.

je word van te voren gemeten en gewogen en ze zeggen dat je tot 2 maten kwijt kan zijn binnen 4 weken.

na die 4 weken kun je andere sport gaan doen om het gewoon onder controle" te houden zeg maar.

natuurlijk moet je wel op je eten letten erbij, maar zo te horen doe jij dat al.

ik heb ook echt stilgezeten sinds mn zwangerschap en weeg nu rond de 64 en zou graag 58/60 willen wegen.

zodra ik ermee begonnen ben zal ik je laten weten of het wat is ;)

hardlopen is ook echt mijn ding niet hoor, zowel qua conditie als volhouden OM het uberhaupt te gaan doen :D

wat ook goed schijnt te zijn en leuker is ( vind ik) is een paar km skaten. dat schijnt voor je hele lijf goed te zijn!

dus mijn plan komende weken is 3 km skaten naar sportschool better belly en weer 3 km terug. nou dat 3x in de week zou k toch aardig vlot die 4/6 kg kwijt moeten zijn :P

succes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roosje2011

Hai Mii,

Ik kan volmondig zeggen dat ik ( ik loop al jaren) wel afval door lopen.

Ik heb slanke benen en buik gekregen. Overal op je lijf verdwijnt het vet.

Nu na deze borstvergroting heb ik het helemala gemerkt.

5 weken niet hardlopen heeft op mijn buik zijn sporten achtergelaten, daarmee bedoel ik dat daar zich een laagje heeft gevormd.

Daarnaast heb ik altijd buikspieren getraind na het lopen.

Ik heb dus gemerkt wat harlopen voor je lijf doet, het houdt je behoorlijk slank.

Met name je buik regio.

Nu ben ik alweer 3 weken aan het rennen doe dit altijd 3 keer in de week soms 4.Zo blij mee nu kan ik die laag erweer af rennne:rolleyes:

Ligt aan hoe goed ik mij voel, Lang rennen op een laag tempo geeft de beste verbranding.

Hoog tempo geeft ook goede spiertraining.

Maar opbouwen is prima te doen hoor. Ik heb nooit een schema gevolgd.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt

Liefs Zonnetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mii,

ik ga als het goed is komende week beginnen met better belly training ( misschien hebben ze dat bij jou in de buurt ook?)

je krijgt een warme band om je buik met folie en gaat daarmee 3x in de week 30 minuten oefeningen doen.

je word van te voren gemeten en gewogen en ze zeggen dat je tot 2 maten kwijt kan zijn binnen 4 weken.

na die 4 weken kun je andere sport gaan doen om het gewoon onder controle" te houden zeg maar.

natuurlijk moet je wel op je eten letten erbij, maar zo te horen doe jij dat al.

ik heb ook echt stilgezeten sinds mn zwangerschap en weeg nu rond de 64 en zou graag 58/60 willen wegen.

zodra ik ermee begonnen ben zal ik je laten weten of het wat is ;)

hardlopen is ook echt mijn ding niet hoor, zowel qua conditie als volhouden OM het uberhaupt te gaan doen :D

wat ook goed schijnt te zijn en leuker is ( vind ik) is een paar km skaten. dat schijnt voor je hele lijf goed te zijn!

dus mijn plan komende weken is 3 km skaten naar sportschool better belly en weer 3 km terug. nou dat 3x in de week zou k toch aardig vlot die 4/6 kg kwijt moeten zijn :P

succes xxx

he rox,

ik heb dit vorig jaar gedaan en moet zeggen dat het bij mij helemaal niets heeft egdaan...

alleen een hoop geld gekost..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat is het rare, aan mijn borsten merk ik niks dat er meer kilos aan me lijf zitten eigenlijk alleen aan me buik. je zou toch zeggen dat het daar dan ook weer af moet gaan?

Als je verzwaart is het het vetweefsel dat toeneemt, aangezien wij niet veel vetweefsel van nature in onze boobs hebben komen we daar niet bij en vallen we daar nadien ook niet af, dus klinkt heel logisch dat alleen je buik is toegenomen, hardlopen kan zeker helpen om dit er weer af te krijgen, maar inderdaad heel geleidelijk opbouwen met een start to run schema (bijvoorbeeld van Evy Gruyaert op mp3, krijg je meteen een leuk muziekje en aanmoediging van Evy, wedden dat je het dan wel volhoud en fijn vind om te doen!)

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afvallen is een lastig iets. Oke ik heb er 30 vanaf maar die laatste paar kilo's die er van mij ook wel af mogen zijn zo lastig eraf te krijgen. De 30 kg ben ik afgevallen door fanatiek te gaan sporten en het hartstichting dieet te gaan doen. Ik ging toen geloof ik 4x per week sporten.

Ik heb Start to Run gedaan, 0-5km en 5-10km en dat is me goed bevallen maar niet dat je dan echt gaat afvallen. Op dit moment ben ik vooral te vinden op de sportschool. Ik doe nu Slim Back en Legs voor de 2de maand en heb hiervoor 1 maand Slim Belly gedaan. Daarnaast doe ik nog spinning 1 of 2x per week.

Mocht je Start to Run willen doen stuur een berichtje want dan heb ik wel een link voor je waar je gratis kan downloaden. Je hebt dan wel die van Evy maar die is ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je Start to Run willen doen stuur een berichtje want dan heb ik wel een link voor je waar je gratis kan downloaden. Je hebt dan wel die van Evy maar die is ook goed.

Heb die link net hierboven geplaatst hihi :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mii,

ik ga als het goed is komende week beginnen met better belly training ( misschien hebben ze dat bij jou in de buurt ook?)

je krijgt een warme band om je buik met folie en gaat daarmee 3x in de week 30 minuten oefeningen doen.

je word van te voren gemeten en gewogen en ze zeggen dat je tot 2 maten kwijt kan zijn binnen 4 weken.

na die 4 weken kun je andere sport gaan doen om het gewoon onder controle" te houden zeg maar.

natuurlijk moet je wel op je eten letten erbij, maar zo te horen doe jij dat al.

ik heb ook echt stilgezeten sinds mn zwangerschap en weeg nu rond de 64 en zou graag 58/60 willen wegen.

zodra ik ermee begonnen ben zal ik je laten weten of het wat is ;)

hardlopen is ook echt mijn ding niet hoor, zowel qua conditie als volhouden OM het uberhaupt te gaan doen :D

wat ook goed schijnt te zijn en leuker is ( vind ik) is een paar km skaten. dat schijnt voor je hele lijf goed te zijn!

dus mijn plan komende weken is 3 km skaten naar sportschool better belly en weer 3 km terug. nou dat 3x in de week zou k toch aardig vlot die 4/6 kg kwijt moeten zijn :P

succes xxx

Ok ik ben wel hee; erg benieuwd of het iets is rox, hou me maar op de hoogte !

skaten ben ik niet zo van maar het schijnt wel goed te zijn voor je lijf inderdaad.

ik let op mijn eten, overdag eet ik 2 tussendoortjes op mijn werk, 2 liga's en crackertjes. avond eten en daarna niks meer.

in het weekend eet ik wel een keertje chips.. maar probeer er wel op te letten..

denk dat ik maar ga fitnesse, dan kan ik ook op zon band lopen natuurlijk word nu allemaal snel donker savonds en koud.

zou 1 keer in de week al effect hebben of beter meerdere keren?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat ik maar ga fitnesse, dan kan ik ook op zon band lopen natuurlijk word nu allemaal snel donker savonds en koud.

zou 1 keer in de week al effect hebben of beter meerdere keren?

xx

Ja nu het weer terug minder wordt kun je zeker ook start to run op de loopband doen, maar voor effect moet je toch zeker 3x/week iets van beweging doen hoor, 1 x zal niet veel uithalen. :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg: 3x per week krachttraining en 2x per week uurtje cardio.

dat is supergoed voor je verbranding.

Na Krachttraining blijf je nog 48 uur extra energie verbruiken.

Uurtje na je avond eten zou ik bakje magere kwark eten.

Helemaal niet eten na je diner en voor je ontbijt vertraagd je stofwisseling en dat wil je niet, toch?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.