Ga naar inhoud

Dual plane of achter de borstspier wat is het grote verschil??


Aanbevolen berichten

Eigenlijk is het gesprek (door mezelf) te snel voorbij gegaan bij Dr. Plovier waardoor ik nu toch wel wat vragen heb. Kunnen jullie mij helpen?

Dual plane of achter de borstspier en high profile wie heeft hier ervaring mee en wat is nu het grote verschil??

Hey Rianne,

Even in het kort uitgelegd:

Dual plane is gedeeltelijk achter de borstspier, de borstspier bedekt dan alleen de bovenkant van de prothese.

Hierdoor krijg je geen randen te zien aan de bovenkant maar zakt het implantaat wel mee met je eigen borst.

Dit voorkomt een double bubble (= als je bijvoorbeeld zelf al aardig wat borstweefsel hebt of ouder wordt en het zaakje allemaal wat gaat zakken kan het bij plaatsing achter de borstspier voor komen (als in: het komt voor) dat je een dubbele borst krijgt boven elkaar, want de prothese blijft achter de spier hangen en zakt niet mee).

Wat betreft de profiles, je hebt low - medium - high - ultra/extra high.

Het verschil zit hem in de projectie (naar voren)

Je zou het zo kunnen zien: (overdreven natuurlijk maar zo is het misschien wat duidelijker)

Low: |) Medium: |_) High: |__) Xtra/Ultra: |___)

Door verschillende profiles past er meer cc in een smallere prothese.

Lady's correct me if I'm wrong!

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan je alvast verder klikken voor algemene info ivm plaatsing/profiel : .

Ikzelf ging voor een 'natuurlijke look' en heb sinds 2008 dual plane , laag profiel .

Mijn borsten worden dus in de breedte geprojecteerd door het laag profiel . Bij hoog profiel worden je borsten naar voren geprojecteerd , je hebt dan ook een rondere vorm .

Dual plane geeft ronde protheses een druppelvorm en dus natuurlijkere look .

Wanneer de protheses helemaal achter de spier zitten zijn ze wat stugger , vallen niet zo 'natuurlijk' opzij wanneer je ligt .

Voor de rest heb ik niks aan te vullen op Parkiet's info .

Iedereen heeft de voor- en nadelen overwogen en gekozen wat hun het beste leek .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp (voor mij is ook alles nog nieuw)

Is hij dual plane dat je je borstspier door midden snijden en de bovenkant van de prothese eronder wordt gemaakt. Voorkomt dit dan ook die extreme bolling boven op de borst?

Ik wil mijn borsten laten liften met prothese (anders blijft er niks meer over) maar wil zo natuurlij kmogelijk hebben. Wat ik bijvoorbeeld ook niet mooi vind is als de borsten zo ver uitelkaar staan, is dit ook te voorkomen met dual plane (wat een naam trouwens, wie heeft dat verzonnen ?)

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Risje,

Klopt helemaal wat je zegt!

Op deze foto staet het gevisualiseerd: Dual plane

De borstspier bestaat uit verschillende spieren voor zover ik weet dus of het nu een kwestie van snijden of uit elkaar halen is weet ik niet echt.

Heb me namelijk bewust naïef opgesteld wat betreft de operatie zelf want ik ben een beetje een watje als het gaat om operaties / bloed / spieren enzo, dat wilde ik allemaal niet weten want anders durfde ik misschien niet meer.

Door dual plane heb je inderdaad iets minder bolling bovenop, het loopt wat meer geleidelijk over en heeft dus het effect van anatomische protheses.

Heb weleens gelezen dat je door dual plane juist iets meer uit elkaar staande borsten krijgt, dat verklaart het bovenstaande plaatje ook wel.

Maar het ligt voornamelijk aan de stand van je borsten van nu en je borstkas e.d.

Misschien is dit ook wel interessant voor je om te bekijken:

Succes met je keuze!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij achter de spier komt de prothese volledig achter je spier. bij dual plane alleen de bovenkant tot je tepel. dit zirgt er voor dat je borst was zachter voelt en mooier mee beweegt. bij zowel. dual als achter staan je borsten wat verder uitelkaar maar is he stand dicht bij elkaar dan blijft het zo ook na een dual of achter. plaatsing. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt precies wat je zegt Risje,bij dual plane heb je geen of nauwelijks die bolling,

ik heb die alleen als ik een goeie bh draag,natuurlijk ziet t er bij wel uit,maar ben geen voorstander van dual plane ,ook

al heb ik het zelf.

Ook staan ze dan idd wat wijder uit elkaar.....ook niet echt mooi vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De arts zal moeten bepalen wat t beste bij jou past en kan,maar weet wel dat Plovier t liefste uit voorzorg denk ik,

achter e spier plaatst.

Als je bolling wilt,kun je het beste voor de spier hebben,maar daar moet je dan wel de huid voor hebben.

Idd,heb je snller kans op hang,maar hoeft niet altyd een probleem te zijn.

Denk wel dat als men hogere CCs plaats,sneller zal kiezen voor dual plane of achter de spier,vanwege de veiligheid zeg maar.

gewoon duidelijk je arts zeggen wat je wensen zijn,hij zal dan daarop inspelen.

Desnoods even via email.rolleyes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met extra high profile dual plane, heb je zeker wel bolling meid!

Gewoon op consult gaan en vragen, dan heb je meer duidelijkheid wat aansluit op jouw wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.