Ga naar inhoud

Linkerborst moet opnieuw geopereerd worden...zucht...


Baby'sDrankkast

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik wil mezelf even voorstellen...Alvorens ik dat doe wil ik jullie alvast bedanken voor de uitgebreide topics

die jullie hebben geschreven.Ik zoek al een tijdje naar info op deze site en werd wel gerustgesteld door

sommige verhalen van jullie :-) Oh ja.....mezelf even voorstellen dus....Ik ben een vrouw van 35 jaar en heb

een zoontje. Ik heb in februari van dit jaar een BV gehad.Doordat ik in het verleden zo afgevallen was,had ik

weinig over,zeg maar.Ze waren wel stevig,maar een klein A cupje geworden.Ik heb een ''dual plane'' BV laten

doen omdat het resultaat dan veel natuurlijker zou zijn.Ik heb gekozen voor een volle B-cup en ben er erg

blij mee(gek he?...dan toch eerst die twijfel achteraf van ''goh,had ik niet toch voor een C-cup moeten gaan?'')

Maar ze zijn prima zoals ze nu zijn.Erg natuurlijk en het past mooi bij mijn lichaam,niet te groot....en dat was wat

ik graag wilde! Alles is eigenlijk voorspoedig verlopen,alleen mijn linkerborst(de prothese) zit nog erg hoog!

Daar zal ik eerdaags een topic over starten want het is 6,5 mnd geleden gedaan nu(al ben ik mij er bewust van

dat je eigenlijk pas na 1 jaar kunt zien wat het resultaat is.Dan zit alles echt op zijn plek)

Dat was m even voor nu,ik heb nog wel wat vragen aan jullie dus start eerdaags met een topic :-)

Alvast een fijn weekend allemaal!! :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste Reactie

Ok,volgens mij heb ik m door :-P

Hey piepke,

dank je wel voor je reactie!Ja,het gaat wel goedkomen met die linkerborst hoor...heeft waarschijnlijk wat

meer tijd nodig.Het grappige is dat mijn PC zei dat mijn rechterborst ''voor op schema lag'' Die was na 3

weken al bijna klaar zelfs.Voelde al gelijk heel soepel aan en zat goed op haar plekje:-) Toen begon ik ook

dat enorme verschil te zien tussen die twee.In maart van dit jaar had ik de laatste foto's gemaakt en 2 weken

geleden weer en de linkerkant is wel ietsje gezakt....maar zit nog erg hoog.Teveel borst boven het

bandenplakkertje,zeg maar...haha.Eind september is mijn PC weer terug van vakantie en dan ga ik even langs

bij hem.Al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust:-) De linkerborst is ook de kant waar ik ''de ziekte van

Mondor had''(wat overigens helemaal weggetrokken is hoor)...gewoon een dwarsliggertje dus! :-P

Hoe gaat het met jouw boobies?Of gaat het nog gebeuren?(ik zal eerdaags je blogs lezen,leuk!) Jij hebt ook

een leuke naam trouwens!

Fijn weekend alvast! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo allemaal,

dat de linkerkant flink achterbleef op de rechterkant was al snel duidelijk maar na 6 mnd po

hoopte ik toch meer resultaat te zien.Al die tijd voelde de linkerborst ook veel stugger aan en

de prothese zat erg hoog.Nu na 7 maanden vond ik het hoog tijd worden om terug te gaan

naar mijn plastisch chirurg.Dat was vanmiddag.Echt leuk nieuws was het niet....toch teveel

kapselvorming.Hij adviseerde mij om toch opnieuw onder het mes te gaan.Beter dan dit wordt

het sowieso niet en de kans dat de kapselvorming erger wordt is aanwezig.Met alle ellendige gevolgen

van dien(pijn en vervorming van de borst) De linkerborst lijkt ook smaller dan die rechter.

Lekker dan.....eerst de ziekte van mondor aan diezelfde kant(zie mijn reactie op het blog ''mondor's cord)

en nu dit!! Mijn PC zei me dat ik er maar rustig over na mocht denken en dat ik kan bellen wanneer ik

wil.Om te praten of om gelijk een afspraak te maken voor een herstel operatie.Hij gaf me uitgebreide info

en melde gelijk dat dit onder de garantie valt.Wel netjes geregeld allemaal.

Tja.....vervelend joh! Maar ik heb mijn keuze al gemaakt.Ik ga het opnieuw laten doen.Ik stoor mij er toch

aan en het risico lopen op verergering met pijn erbij....dat zie ik dus helemaal niet zitten.

Ik heb voor die tijd al allemaal filmpjes op you tube zitten te bekijken over verwijdering van kapsels

en ja....werd er niet vrolijk van,hahaha(brrr)

Ik ben allang blij dat het de linkerkant is,aangezien ik rechts ben.Dat scheelt een hoop.Veel dingen kan ik

blijven doen met rechts dus en ik kan op mijn rechterzij liggen want ik ben geen rugslaper ;-)

Mijn vraag aan jullie is: Zijn er dames hier op het forum die hetzelfde hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan,

laten opereren of niet?Zijn de klachten erger geworden?Ging het herstel vlotter dan de BV ervoor?

Heel graag jullie ervaring hiermee(of van iemand die je kent) Please,stel me gerust,haha :-)

Dank jullie wel alvast!

Verder wens ik jullie een fijne avond en ik hou jullie op de hoogte.Morgen ga ik bellen voor een afspraak voor

de operatie.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ik zit met hetzelfde probleem als jij, ik heb ook kapselvorming.

ik heb deze inplantataten 4 jaar geleden gekregen.

ik moet nu dus ook weer onder het mes.

ikzelf heb weinig verschil in pijnbeleving .... wat betreft mijn eerst bv en de wissels die ik heb gehad.

als je nu kapsel hebt al zou ik het advies zeker opvolgen gaan en andere laten plaatsen.

het kapsel gaat namelijk niet vanzelf weg.

en de pijn word ook alleen maar ergerder dus........... GA ER MAAR VOOR>........

liefs vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mamavan3 en Jolly :-)

Thanx voor jullie reactie,heel lief!Vanmiddag heb ik de kliniek gebeld om zo snel mogelijk een afspraak te maken

voor de herstel operatie.Morgen wordt ik terug gebeld want er moest even overlegd worden(ze willen me toch zo spoedig

mogelijk helpen)dus dan weet ik meer.Ik hoop dat het half/eind nov nog kan :-)

@ vlinder: Dank je wel voor je uitgebreide info! Echt super dat je even de tijd wilde nemen om te reageren.

En jeetje....ik heb zoveel vragen aan je....Zijn dit je tweede implantaten?Of heb je hiervoor al een wissel gehad?Wanneer begon jij

te merken dat het niet helemaal goedzat?Zag je het aan de vorm van je borsten of het stugge gevoel?Heb je er veel pijn aan?

Hoelang na je operatie werd er vastgesteld dat je last had van kapsel contractie?Heb je het aan 1 borst?....Wordt jouw herstel-

operatie vergoed?Of moet je de kosten zelf betalen?...sorry voor het overladen aan vragen,haha ;-)

Ja,mijn PC zei me wel dat na 7 maanden kapselvorming erg snel was.Meestal duurt dat langer.Ergens ben ik wel blij want nu valt

het nog onder de garantie.En misschien kunnen ze de boel makkelijker loskrijgen van binnen(geen idee hoor...)omdat het nog kort geleden is.

Ik heb ze gevraagd hoe zo'n operatie in zijn werk gaat,aangezien je verschillende methodes ziet en leest.Ze halen de prothese eruit

en dan maakt mijn PC de holte helemaal schoon door het kapsel weg te snijden...en dan wordt de prothese weer teruggeplaatst.

Ik heb m dual plane trouwens.Nou ja....we zullen zien:-) De ergste schrik van gisteren is alweer weg en heb steun aan jullie reacties! :-)

Ik ga er inderdaad voor anders ga ik er zeer zeker spijt van krijgen.Ik hou jullie op de hoogte,thanx!! Liefs :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

in de namiddag de kliniek weer even gebeld en het is nogal druk momenteel.Er moet nog behoorlijk geschoven worden met afspraken(misschien staan er opties open,die nog niet zeker zijn of ze wel doorgaan) en de assistente kon mij nog niet goed vertellen wanneer ik tussendoor kon.Op de een of andere manier heb ik erg de behoefte om een vaste datum te hebben....zodat ik ernaartoe kan leven.Dat is 29 november.Duurt dus nog wel even,maar we hebben afgesproken dat zij mij bellen als er eerder een plekje vrijkomt.Dat zou ik dan een week van tevoren horen,dus misschien wordt het eerder :-)

De bh heb ik nog,dus die neem ik weer mee....hahaha,ik was al zo blij dat ik van dat A-sexuele kreng af was...maar ja :-P

Ik ben opgelucht dat het sowieso voor de kerst allemaal achter de rug is :-)

fijne avond allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik zit met hetzelfde als jou baby :blush:

Ik had allen vanaf 3 maanden al het gevoel dat links niet goed zat. Na een half jaar terug gegaan en mijn arts zei dat er niks was.

Nu na meer dan 1 jaar is er links bij mij te veel kapsel ontstaan alleen wel in lichte mate!

Mijn arts vond het zonde om te opereren want met uiterlijk is alles nog zo mooi! (links is alleen wel boller)

Ik weet alleen nog niet wat ik moet doen :(

Ik blijf je echt volgen want ben heel benieuwd hoe jij het ervaard!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallow.

ik heb kapselvorming aan mijn rechter borst, ik heb deze proteses ongeveer 4 jaar nu.

het is inderdaad in het eerste jaar begonnen maar uiteindelijk zo erg geworden dat het nu ook niet

meer mooi is , de borst met het kapsel is veel grooter geworden dan de andere, en pijnlijk

het is nu mijn derde wissel. de eerste bv, het vullen van mijn thee zakjes (LOL) maar dat werden

uiteindelijk tennisballen waar ik niet op kon slapen en erg hard waren. toen kreeg ik dus mijn eerste wissel

na die wissel was het wel veel beter, veel zachter ook.

deze wissel moest er wegens het kapotte inplantaat eruit gehaald worden.

toen kreeg ik wissel nummer 2 en nu dus mijn derde wissel en heb problemen met kapsel vorming aan mijn rechter borst.

ja een heel verhaal maar ik ga nu dus 30 november weer na de ok. en nu hoop ik toch dat eht allemaal uiteindelijk

goed gaat komen.

ik ga er dan wel op letten om niet te snel wat te gaan doen en rust te nemen da's wel belangrijk.

p.s word alleen jou linkerborst gedaan? bij mij dus alletwee.

liefs van vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vlinder dat denk ik ook! Ik ben bang dat ik in het begin teveel heb gedaan waardoor dit is ontstaan :(

Vanaf de 3de maand dacht ik nee hij blijft harder en boller maar goed dan ben je nog maar zo kort po!!

Wel jammer meid dat je nu voor de 3de keer moet hoop dat het nu echt goed komt! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Vervelend van de kapsel vorming :(.

Ik heb hier een vraagje over: hoe merk je dat een implantaat niet goed zit en er dus kapsel vorming aanwezig is.

Na hoeveel tijd kan dit ontstaan?

Mijn ene borst is nl ook nog steeds iets hoger en dikker aan de bovenkant dan de ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallow

kapselvorming is niks het doet pijn en je borst veranderd (teminste bij mij wel)

degene met het kapsel is veel grooter geworden..........mijn andere borst heeft helemaal geen kapsel.

wel gaan ze allebij gedaan worden.

ik krijg nu natrell .......valt onder mc ghan.

kapsel komt vooral in het eerst jaar.......en ja ik zal ook wel te veel hebben gedaan.

ik krijg nu mijn derde wissel en ga nu dan ook rustiger doen.....echt de tijd er voor nemen.

dan heb ik de rest van m'n leven er plezier van (LOL)

liefs vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

[hallo,

vooral de eerste 6 weken........daarna kan je langzamerhand alles wel weer hervatten.

ik mag 6 weken niet stofzuigen haha ik dacht dat dat gein was van m'n plastisch chirurg....

maar dat was echt (LOL) laat je mannetje dat maar doen zei die nog haha

liefs vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte het omdat zelfs na een half jaar mijn linkerborst toch echt stugger was en bij het inknijpen leek alles strakker. Ook als ik mijn armen naar achter deed zie je duidelijk links echt een bol en rechts geen lijnen alles heel mooi natuurlijk! Aan het uiterlijk zie je bij mij niks behalve dat deze ietsjes boller is maar valt echt niet op!

Buikliggen en zij liggen doet me wel pijn er komt dan extra druk op en de prothese zit wat vast waardoor het pijn doet :unsure:

Als het zo ver is merk je het wel hoor meid het komt maar bij 1 tot 3% voor dus maak je niet druk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja helaas trekt het niet meer weg :( Ik wil het aan kijken tot mei blijft het zo probeer ik het uit te zingen tot na kinderen hup wisselen maar dan beide met meer cc's

Word het meer ga ik toch over een her nadenken maar zie het niet zitten :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marisjuh :1:

hoe zit het bij jou met een evt vergoeding van de kliniek?Stel dat je wel alsnog besluit om

het kapsel weg te laten halen?Want je PC heeft toch de verkeerde diagnose gesteld na een half jaar...

Gelukkig heb je het in lichte mate.Heb je het gevoel dat je toestand(ja sorry...klinkt een beetje raar)

hetzelfde is gebleven?Dat je nu na een jaar ''uitgekapseld'' bent?Als ze mooi gelijk staan,je er verder

geen last of pijn van hebt en alleen 1 borst ietsje boller is dan de ander...dan zou ik het misschien

ook laten zoals het is.Bij mij is het ook niet heel extreem(ik ben nu 8 mnd po) maar je ziet duidelijk

verschil.Ik heb er geen pijn aan verder.Alleen als ik op mijn rechterzij lig en mijn linkerarm leunt op mijn

linkerborst...dan voelt dat niet prettig aan.Mijn linkerborst is veel boller van boven en ook wat smaller.

Leuk dat je het gaat volgen bij me :1: Ik ben ook heel benieuwd hoe het eruitziet na de tweede keer.

29 november is het zover dus ik hou jullie op de hoogte van alles! Thanx voor je reactie

liefs Baby'sDrankkast

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallow.

ik heb kapselvorming aan mijn rechter borst, ik heb deze proteses ongeveer 4 jaar nu.

het is inderdaad in het eerste jaar begonnen maar uiteindelijk zo erg geworden dat het nu ook niet

meer mooi is , de borst met het kapsel is veel grooter geworden dan de andere, en pijnlijk

het is nu mijn derde wissel. de eerste bv, het vullen van mijn thee zakjes (LOL) maar dat werden

uiteindelijk tennisballen waar ik niet op kon slapen en erg hard waren. toen kreeg ik dus mijn eerste wissel

na die wissel was het wel veel beter, veel zachter ook.

deze wissel moest er wegens het kapotte inplantaat eruit gehaald worden.

toen kreeg ik wissel nummer 2 en nu dus mijn derde wissel en heb problemen met kapsel vorming aan mijn rechter borst.

ja een heel verhaal maar ik ga nu dus 30 november weer na de ok. en nu hoop ik toch dat eht allemaal uiteindelijk

goed gaat komen.

ik ga er dan wel op letten om niet te snel wat te gaan doen en rust te nemen da's wel belangrijk.

p.s word alleen jou linkerborst gedaan? bij mij dus alletwee.

liefs van vlinder

Hey Vlinder :1:

zo zeg....het zit jou ook niet mee he?Echt heel vervelend voor je allemaal!

Weet je hoe het kwam dat je implantaat na je 1e wissel kapotging?En hoe kwam je

daarachter?En je tweede wissel?Wilde je meer cc?Of was er iets niet in orde? Echt erg

dat jij voor beiden borsten moet! Bij mij is het alleen de linkerborst.Je bericht heeft mij

echt aan het denken gezet joh....ook ik heb veel te snel te veel gedaan daarna.Dat heb

ik ook eerlijk verteld aan mijn PC maar hij zei me dat dat niet een directe oorzaak hoeft

te zijn.Toch ga ik het nu veel rustiger aandoen(die 6 wkn zijn niet voor niets)Gelukkig ben ik

rechts dus dat scheelt al heel wat.Goh....dus jij gaat 1 dag na mij? Ik ben benieuwd hoe het

je zal vergaan,ik zal je topics volgen.En ik wil je alvast veel succes en sterkte wensen :1:

liefs Baby'sDrankkast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte het omdat zelfs na een half jaar mijn linkerborst toch echt stugger was en bij het inknijpen leek alles strakker. Ook als ik mijn armen naar achter deed zie je duidelijk links echt een bol en rechts geen lijnen alles heel mooi natuurlijk! Aan het uiterlijk zie je bij mij niks behalve dat deze ietsjes boller is maar valt echt niet op!

Buikliggen en zij liggen doet me wel pijn er komt dan extra druk op en de prothese zit wat vast waardoor het pijn doet :unsure:

Als het zo ver is merk je het wel hoor meid het komt maar bij 1 tot 3% voor dus maak je niet druk!!

Sorry Marisjuh....ik heb niet goed opgelet en heb dit bericht van je gemist.Je hebt er dus wel pijn aan als je op je zij of buik

ligt.Ja,in dat geval snap ik dat je de overweging maakt om volgend jaar mei voor een wissel te gaan.

liefs Baby'sDrankkast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.