Ga naar inhoud

Droog haar word er gek van!!


Marisjuh

Aanbevolen berichten

Grrr ik word gek van mn droge haar :133: Mn hoofdhuid is snel vettig...

Mijn uiteinde plus puntjes voelens soms als stro en raken in de klit!

Ik probeer vanalles en ben al een tijdje overgestapt op natuurlijke shampoo en conditioner (yes to lijn)

Gebruik daar ook een leave in en masker van! Maar het blijft droog!!

Iemand een tip voor me? Wat zijn goeie hydraterende shampoo's?

Hem vanmezelf lichte slag maar het hangt flut en stijl, droog :134:

Moet ik overstappen naar normale shampoo's? Iemand ervaring met elvive voor golvend haar?

Wil het liever niet afknippen :133:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van mijn kapper (die ook groothandel is in kapperspullen) een shampoo en conditioner gekregen speciaal voor krullen. Moet zeggen, ik merk dat het echt werkt!

Het merk is: catwalk bij tigi en dan de groene fles (curlesque)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hetzelfde. boven is het altijd heel vlug vettig. vroeger waste ik soms dagelijks mijn haar maar dat is dus ook niet goed!!! nu om de 2 dagen. de onderkant voelt ook altijd heel droog en stro-achtig aan. als je balsem of conditioner gebruikt zeker alleen maar de onderzijde (de puntjes dus) en paar minuten laten intrekken. zeker niet met conditioner volledig haar op het hoofd doen want dan wordt het haar ook heel zwaar en zal het nog platter op het hoofd liggen en vlugger vettig.

tips om van die droge puntjes af te geraken lees ik graag mee want is echt beu. staat altijd naar alle kanten gesprongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste tijd ook heel droog haar. Zal wel door de streepjes/coupe soleil komen. Bij de kapper heb ik speciale shampoo en verzorging voor droog haar gekocht, mar echt helpen doet het niet vind ik.

Gisteren heb ik bij de supermarkt "Nachtverzorging" van Andrelon gekocht. Dat is een soort olie die je voor dat je gaat slapen in je haar verdeeld. Het werkt dan de hele nacht in en 's ochtends was je het eruit.

Ik heb het alleen nog niet gebruikt, dus kan jullie helaas nog niet vertellen of het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marisjuh,

Had je topicje gelezen en zag net een commercial op tv, moest gelijk aan jou denken hihi, gaat om deze:

Dove tv commercial

Misschien is dit iets voor jou? Ook enkele reviews, zie je meteen wat anderen erover schrijven en of het jou zou kunnen helpen:

Mijn link

Mijn link

Mijn link

Hopelijk heb je er iets aan, kost iig geen fortuin! :D

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meis,

ik gebruik de shampoo, conditioner van I.C.O.N. india

deze is super!

daarbij gebruik ik ook de olie die je in je haren doet voordat je ze fohnt en op droog haar na het fohnen, worden je haren niet vettig van!! deze heet india oil ook van ICON

je betaalt er wel voor, maar je doet er super lang mee.. je hoef van de shampoo en cremespoeling spul te pakken ter grootte van 50 cent muntje:P en dit is echt genoeg, want mijn haren komen bekant tot me billen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ik had ook altijd heel dun haar wat altijd vettig of droog was en mij werd bij de kapper aangeraden om geen creme spoeling meer te gebruiken.

sinds ik daarme gestopt ben merk ik duidelijk vooruitgang mischien proberen? t kost in ieder geval niets haha

succes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje juud :136:

Het probleem is ik fohn het niet helemaal niks, was het alleen en laat het droger :(

Geen cremespoeling is niks voor mij! Word het pas echt stug!

Het gaat vooral om de uiteinde.. olie lijkt dan weer te vet voor mijn haar? Krijg ik van die slierterige puntjes van ook bij heel weinig! Mischien ook het tijd van het jaar? :9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een haar dat stuk is kan niet herstelt worden, enkel tijdelijk gladder gemaakt worden door verzorging, oa door shampoo, masker, olie en dergelijke

mijn advies, als je lang en mooi haar wil, je haar om de twee maanden laten punten, en enkel gewoon de puntjes, half cm, niet meer, en terwijl een zachte shampoo gebruiken , en de maskers enz enkel op de punten aanbrengen, het droge gedeelte.

En nog een tip, bedek je haar onder de zonnebank..

grts

mijn zaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ikzelf heb rood haar en dat is van nature al droog en stug.. ook verf ik het en gebruik ik vaak de stijltang..

de shampoo en conditioner van John Frieda (curl around) en het masker (miraculous recovery) doen echt wonderen met mijn haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als SylDion gebruik ik ook de produkten van John Frieda , dat merk koop je in het Kruidvat .

Heeft voor verschillende haartypes produkten . Ik heb pluizig haar terwijl ik graag stijl heb : dat lukt mij aardig met de 'anti-frizz' reeks .

Ook mijn kapster zei om conditioner weinig en enkel op de punten te gebruiken .

Ik blijf hier wel even meelezen , handige tips !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ik zal even wat duidelijker zijn :blush:

Ik heb na 2 dagen vet haar zoals pony en hoofdhuid maar denk dat dit redelijk normaal is, was het om de dag :rolleyes:

Mn haar zelf onderste deel is droog! Kortom als ik geen cremespoeling gebruik word het echt een ramp! Dit vond mijn kapster ook niet slim.

Ik smeer ook geen creme spoeling op mn hoofd :D

Die palmers heb ik ook maar daar word mn haar stug van heel gek hoe smeer je dat in? Of olie hoe doe je dat?

Producten zoals john frieda, andrelon, herbal kan ik niet tegen krijg ik haar uitval van :(

Ik heb mn haren nu voor het laatst een half jaar geleden geknipt mischien is dit simpel de oorzaak? Ik deed normaal om de 3 maanden maar had het idee dat ze er ook 3 cm af knipte :( Volgende week komt ze mischien is dit het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel dun maar veel haar, als ik dat erin doe gaat het plakken en ziet het er vies uit :(

Gladde creme gaat bij mij beter lijkt er dan in te trekken?

Wel bedankt voor je tip mop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de pompjes van Andrélon en af en toe een klein beetje serum, het werkt redelijk bij mij

Heb zelf ook een pony maar je moet oppassen dat je daar geen serum in doet, dan krijg je een sliertjespony :P

EDIT: oeps ik zag je post te laat waarin je verteld niet tegen Andrélon te kunnen :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hihi ik smeer niks in mn pony word anders mega lelijk :P

Wil mn pony laten groeien dus heb nu zo ie zo coupe niks :31:

Andrelon werkt bij mij niet :( Ik heb snel last van haar uitval bij bepaalde ingredienten

Hihi ik heb haar tot ongv mn tepel maar steil/golf dus zie je snel of het vettig is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeeey,

nee zal niet weer over creme spoeling beginnen :P

maar wat balen dat je haren zo slecht reageren op veel producten joH! dat maakt het niet makkelijker om van vet of droog haar af te komen.

misschien toch maar een bezoekje kapper? die kunnen t dan bijknippen ( scheelt al) en misschien hebben die nog goede tips!

succes met je haartjes meid!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marisjuh,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem! Heb blond dun haar snel vet van boven en droge puntjes

Het probleem is dat als ik veel gebruik het in de punten te vet en zwaar wordt, heb gemerkt dat het vooral door siliconen in producten komt.

Ben een half jaar geleden ook overgestapt op yes to (cucumbers in mijn geval) en dat was het toch niet helemaal.

Krijg daar erg statisch haar van en de droogheid is er niet weg van.

Nu gebruik ik baby shampoo van natusan baby - bedtime shampoo lavender in combinatie met guhl vochtbalans conditioner.

Deze conditioner is niet zwaar en de baby shampoo bevat niet echt allergeniserende bestanddelen.

In de shampoo zit wel SLS in maar dat is pas het derde ingredient dat reinigt en meestal is dat de eerste bij ingredienten. Er zitten verder ook weinig ingredienten in.

Ik heb snel last van ingredienten (loop bij de dermatoloog) maar hiervan heb ik gelukkig geen last.

Verder gebruik ik wel nog de leave in conditioner van yes to cucumbers, klein beetje op de puntjes helpt goed.

In mijn geval heb ik niet zozeer last van droog haar maar van vochtarm haar, dat is trouwens overal ook mijn gezicht/lichaam.

Dit maakt het ook droog alleen is het niet door vette producten te verhelpen.

Als je wel droog haar hebt zou je het alsnog kunnen proberen aangezien je aangeeft dat producten wel te zwaar zijn.

Hoop dat je deze producten nog niet geprobeert hebt :D

Groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.