Ga naar inhoud

T555 : 5 januari 2012 : Dr. De Cordier : Maria Middelares Gent


Aanbevolen berichten

Op aanraden van de pc heb ik een sportBH die nogal een zijdelingse druk uitoefent.

Hij vond dat nodig voor een mooi resultaat omdat de meeste sportBH de neiging hebben om de borsten plat te duwen.

Met deze BH worden de borsten naar het midden "geduwd".

Daardoor lopen er aan de zijkanten 2 verticale verstevigingen en het zijn die lijnen die dan de borsten in model "duwen".

Maar daar doet het dan ook met momenten veel pijn. :102:

Ik heb stoffen zakdoeken op die plaats tussen gestoken en het voelt een beetje beter.

Van de banden over mijn schouders heb ik geen last, deze kruisen over mijn rug.

Dit ook om die zijdelingse druk op de borsten te creëren.

Veel rusten en veel geduld hebben is waarschijnlijk de boodschap.

Ik vraag me wel af wanneer ik zelf terug met de auto ga kunnen rijden.

Ik heb dat nog niet geprobeerd (gedurfd)... :unsure:

Normaal moet ik 6 februari terug aan het werk, maar zoals ik me nu voel, zie ik dat helemaal niet zitten...

Tenzij het allemaal vlug verbeterd... :106:

Dat corrigerend hemdje van Hema, zit dat heel strak ?

Ik weet niet of ik die druk voorraan zie zitten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Als ik met de auto kan rijden ga ik zeker eens naar de hema gaan kijken voor zo een hemdje.

Als ik in verschillende Topics hier lees, lees ik nergens iets van "lijmen" van de huidlaag bij de operatie.

Ik lees wel van tape gebruiken... Dient deze voor alles goed samen te houden? :106:

Bij mij heeft de pc langs binnen alles genaaid en de huidlaag dichtgelijmd met op enkele kritische plaatsen een draadje.

Het duurt 3 weken totdat de lijm weggaat.

Ben voor de zekerheid voorzichtig met douches nemen... ik zou niet willen dat de lijm vlugger weggaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Nederland kan je ook gewoon bestellen bij de Hema en het thuis laten bezorgen, geen idee of dat in Belgie ook mogelijk is?

Dat tape is er inderdaad voor dat de wonden goed bij elkaar blijven.

Rondom mijn tepel en het streepje naar onder is volgens mij ook via binnenuit gehecht bij mij.Deze zien er ook heel mooi en smal uit. De wond onder mijn borsten is veel grover om te zien en is gewoon buitenlangs gehecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijmen had ik nog niet eerder gehoord.

Bij mij was ook alles aan de binnenkant gehecht, maar daarna heb ik er tape op gekregen, dat er 1,5 week op heeft gezeten. Ik denk inderdaad om alles goed bij elkaar te houden.

Maar lost die lijm uiteindelijk op, of moet je het na 3 weken laten verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hoefden alleen de begin-en eindknoopjes van de wond onder mijn borsten verwijderd te worden, de rest was ook oplosbaar.

Maar de wond onder mijn borsten ziet er heel anders uit dan de littekens rondom mijn tepel en het verticale streepje naar beneden. De onderste wond is veel grover en iets breder, hij lijkt anders gehecht te zijn.

Niet dat het me verder uitmaakt hoor, ook niet als deze wat meer zichtbaar zou blijven.....ik heb nu in ieder geval kleinere borsten en ik loop toch niet topless over straat ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het deel van de lijm die bovenop de huid ligt, zou na 3 weken automatisch moeten "afschilferen".

Binnenin lost dit zelf op.

Het resultaat op lange termijn zou een fijn wit lijntje moeten zijn, maar dat kan niemand garanderen. :106:

Onderaan mijn borst kan ik nu nog moeilijk inschatten hoe het eruitziet.

Door de lijmlaag is er een dikke donkere streep (lijm die zich vermengd heeft met bloed tijdens de operatie).

Dus het is nog afwachten om te zien hoe dat eruit zal zien...

Begin februari moet ik terug om een paar draadjes te laten uithalen, dit kan niet vroeger omdat de draadjes in de lijmlaag zitten.

Ik hoop dat de littekens uiteindelijk er ideaal uitzien, indien niet, ze zitten toch weg in je BH hé ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jesus wat ben ik er laat mee maar je topic moest allang verplaatst worden...tis me gewoon ff uit het oog gegaan mijn excuses hiervoor...je bent allang geopereerd en geniet nu van je mooie nieuwe borsten...dus bij deze is tie verhuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen moet ik terug op controle bij pc.

Ik vermoed dat hij morgen de draadjes eruit gaat halen. :)

Ik vrees dat dat veel pijn zal doen, want ze zitten er toch bijna een maand in... :102:

Nu vraag ik me af : wanneer kan je eigenlijk terug aan het werk ?

Het is direct full-time, maar ik wil vermijden dat ik na enkele dagen werk terug thuis ga zitten...

Zal morgen eens vragen aan pc, maar ik denk dat hij zal zeggen, het is een maand voorbij, ga maar gaan werken...

Als ik nu gans de dag bezig ben geweest met "kleine" dingen, dan staan mijn boobies tegen de avond op springen... :102:

Weet dus niet of terug gaan werken al een goed idee is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort baan je hebt. Ik werk gewoon op een kantoor en ben na 4 weken weer begonnen, maar niet meteen volledig. Ik ben begonnen met 4 à 5 uurtjes per dag en daar heb ik elke week een uurtje per dag bij opgeteld tot ik weer volledig ging werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op controle geweest.

Op de meeste plaatsen was de lijm nog niet weg.

De pc heeft de lijm "afgepeld" op de plaatsen waar er nog draadjes zaten en dan de draadjes eruit gehaald.

Nu mag ik zelf de rest van de lijm eraf halen zodat ik de littekenzalf kan beginnen smeren.

Was dat kostelijk zeg, die zalf!!! 43€ voor een tube van 100ml. :102:

Hopelijk werkt da zalfje goed....

De pc heeft men ziektebriefje verlengd tem 15/2.

Dus ik kan nog op men gemak een beetje beter worden voordat ik er weer invlieg op men werk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Ik heb eens een vraagje.

Deze morgen bij het wassen, voelde de onderzijde van men beide borsten warmer aan dan vb de bovenzijde.

Het zag er ook "roder/blauwer" uit... :unsure:

Is dit iets om mij zorgen over te maken ? Zou dat een ontsteking kunnen zijn ?

Ik ben enkele dagen geleden gestopt met het nemen van Arnica-druppeltjes.

Ik dacht het is nu al een maand geleden en heb totaal geen blauwe plekken, dus stoppen die druppels...

Vind het een beetje raar om daarvoor men pc telefonisch lastig te vallen...

Kan er mij iemand raad geven aub ? :23:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook pijnlijk, of gevoeliger en dikker?

Ik zou het maar wel even in de gaten houden. Het zou zomaar kunnen dat het een ontsteking is, ik kreeg na 8 weken nog ineens een ontsteking.

Maar het zou wel heel toevallig zijn als het bij beide borsten is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen nog eens goed gekeken.

Het "blauwe" is bijna weg maar het is nog rood.

Het is een strook van ± 2cm, links en recht van het verticale litteken.

Pijnlijk is het niet en niet echt gevoeliger.

Enkel de littekens zelf voel ik nog wat pijn op veel plaatsen als ik de anti-littekenzalf smeer...

Misschien is het gewoon geïrriteerd omdat ik van de pc de lijmlaag mocht "afprutsen".

Of het is omdat ik meer en meer begin te doen... :106:

Donderdag 15 feb moet ik terug aan het werk, dus probeer ik elke dag wat meer te doen... :69:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat het pas anderhalve maand geleden is dat je het hebt laten doen...dus goed in de gaten houden om te kijken of het roder of pijnlijker wordt....je littekens zijn lang na je operatie nog actief hoor daarom heb je littekenzalf gekregen....het neemt 6 maanden tot 1 jaar voordat je borsten volledig genezen zijn....nou ik hoop dat je eerste werkdag van vandaag goed verloopt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag men 1ste werkdag achter de rug :P

Heb regelmatig toch wat pijnscheuten gehad, maar ja, deed ik dan toch een beweging die ik beter niet had gedaan...

Vele complimentjes gehad van de mannelijke collega's.

Ze zeiden dat ik enorm vermagerd was.

Ze konden niet geloven dat dat enkel door de operatie was :43:

Was toch blij als ik vanavond naar huis mocht vertrekken.

Nu in men zeteltje lekker gaan niets doen. :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je meteen een volledige werkdag gaan werken? Ik ben begonnen met 5 uurtjes per dag en daarna elke week 1 uur per dag erbij. Lichamelijk kon ik het op zich best volle dagen aan, maar ik was voornamelijk heel erg moe, dus langer lukte in het begin echt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er direct een ganse dag ingevlogen ... :106:

Ik heb 90% bureau-werk, dus dat valt mee.

Je moet natuurlijk wel opletten dat bepaalde mappen nogal veel wegen.

Vroeger stond ik daar niet bij stil, sinds vandaag weet ik al beter...

Denk niet dat men baas zou appreciëren moest ik minder uren komen om te starten.

Ga wel deze avond iets vroeger in bed om een beetje te recupereren.

Morgen is het vrijdag en dan heb ik een weekend om uit te rusten. :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Deze avond terug op controle geweest.

De pc vond het picobello uitzien.

Enkel aan het uiteinde van het litteken onder men beide armen, is er een kleine verbreding van het litteken.

Persoonlijk vind ik het niet storend, dus gewoon littekenzalf blijven smeren en hopen dat het niet meer breder wordt.

Allemaal goed nieuws dus. :35:

Juist het werken valt wat tegen. Als het 's avonds rond 19u is, zou ik al in bed kunnen, ben dan al doodop... :25: .

En dat na amper 8 uurtjes werken.

Hopelijk wordt dat binnenkort beter.

Dit weekend ga ik eindelijk achter een beugelBH.

ik heb dit tot nu toe nog niet durven proberen.

Ik vrees dat het toch nog veel pijn kan doen als je die soepele sportBH gewoon bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.