Ga naar inhoud

T555 : 5 januari 2012 : Dr. De Cordier : Maria Middelares Gent


Aanbevolen berichten

Vandaag nog maar eens gebeld ivm met goedkeuring.

Eindelijk "telefonisch" goedkeuring gekregen. Ze gingen begin volgende week de papieren verzenden. :rolleyes:

Nu enkel nog de mammografie laten doen.

Indien deze OK is, kan ik eindelijk definitief beginnen aftellen naar 5 januari. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Ja, ik vind het SUPER !!!!

Elke keer als ik me aankleed, denk ik, als ik kleiner boobies heb kan ik alles dragen wat ik wil :4:

Nu moet ik altijd shoppen in functie van men boobies... :77:

Heb vorig weekend al verschillende bloesjes gekocht want ik denk dat ik geen T-shirt over men hoofd zal mogen/kunnen trekken.

Ge kunt toch geen maand in een pyama rondlopen hé. :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 nachtjes slapen, als je het zo rekent komt het vlug dichterbij :rolleyes:

Hopelijk kan ik de zenuwen nog een tijdje achter mij laten. :blush:

Ben een lijstje aan het maken met wat ik nog allemaal moet doen voor de operatie.

Ik heb het forum al een beetje uitgepluisd...

Hopelijk vergeet ik niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 nachtjes slapen, als je het zo rekent komt het vlug dichterbij :rolleyes:

Hopelijk kan ik de zenuwen nog een tijdje achter mij laten. :blush:

Ben een lijstje aan het maken met wat ik nog allemaal moet doen voor de operatie.

Ik heb het forum al een beetje uitgepluisd...

Hopelijk vergeet ik niets...

Het komt vast goed met die zenuwen.

Ik ben over 8 nachtjes aan de beurt en ben totaal nog niet zenuwachtig :)

Zo'n lijstje is inderdaad wel een goed idee, ga ik ook maar eens doen.

En ook wat ik allemaal mee moet nemen naar m'n ouders, want daar ga ik een paar weken logeren na de operatie.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kir,

Ik wou dat ik in jouw schoenen stond...

Jij bent er heeeeeel dicht bij.:141:

Ik hoop dat de laatste dagen voor jou heel rap gaan !!!

Ik ben vandaag naar de radioloog geweest voor het onderzoek dat ik voor de pc moest laten doen.

Het duurde 20min :wacko:, ik had gedacht na enkele minuten er vanaf te zijn.

Maar ja, alles voor men nieuwe boobs hé.

Op 5 december heb ik nog een consultatie bij de pc om alles te bespreken voor 5 januari (D-day).

Daarna nog een maandje en dan is het aan mij :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de dagen gaan mij eigenlijk iets te snel ;)

Ik probeer alles op m'n werk nog even netjes af te ronden, zodat m'n collega's niet met een bak ellende opgescheept worden. Maar ik vraag me af of het gaat lukken met nog maar 1 dagje werken te gaan......maar ik ga t toch proberen :)

Wat voor onderzoek hebben ze gedaan bij je?

Ik heb vooraf helemaal geen onderzoek gehad.

Het weefsel dat weggehaald wordt gaan ze na de operatie trouwens wel onderzoeken, dus dat is op zich wel fijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren hebben ze en mammografie en een uitgebreide echografie gedaan.

De pc zei dat dit nodig was.

Op die manier hebben ze iets voor te vergelijken als er jaren na de bvk een mammografie gemaakt wordt.

Aangenaam zijn deze onderzoeken niet. :84:

Ik snap nog altijd niet dat er niet een andere machine bestaat om een mammografie te doen.

Deze machine is gewoon barbaars !:104:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het de mammografie is echt geen pretje :ph34r: ...ik heb dit paar jaar terug moeten doen toen ik een knobbeltje had in mijn borst die later een fybro-adenoom bleek te zijn...maar net wat je zegt...ik snap niet hoe na jaren technologische vooruitgang en geen andere machine is gemaakt.. <_< ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond kreeg ik ineens een dipje.

Dacht ineens : eigenlijk is men bvk nogal egoïstisch. Men zoontje van 5j zal het grootste slachtoffer zijn...

Gisteren na school waren we samen aan het spelen. Ik was het paard en hij zat op men rug en we waren op weg naar de leukste locaties in onze fantasiewereld:lol:.

Toen kwam het besef, "dit zal ik een lange tijd niet meer kunnen doen"....:102: tot men boobies terug zijn genezen, wanneer dat ooit zal zijn...

Ik kijk zo uit naar een kleinere boezem, maar ik vraag me af tegen welke prijs...

Ik heb nu een super-relatie met men zoontje, wat als dat verandert omdat ik minder met hem ga kunnen doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me je twijfels best voorstellen, maar het is maar tijdelijk hè dat je minder met je zoontje kan doen. En kinderen van 5 begrijpen best veel, dus als je hem uitlegt dat je nog steeds even veel van hem houdt, maar van de dokter even niet alle spelletjes mag spelen, zal hij dat best wel begrijpen toch?

En als je straks de BVK hebt gehad kan je misschien nog wel veel meer leuke dingen met hem doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt waarschijnlijk gelijk hé.

Ja, mama's hé, t'is een soort apart :106:

Ik probeer hem inderdaad zo goed mogelijk voor te bereiden.

Af en toe zeg ik "dat gaat mama na 5 januari enkele weken niet meer mogen doen van de dokter"

We zullen moeten afwachten hoe het uitdraait.

Misschien dat ik hem na een paar dagen zelf naar school kan doen, dat zal een mooie verrassing voor hem zijn.:1:

Het is maar 50 meter stappen !

Als ik ga werken, zit hij al om 7u15 in de voorschoolse opvang.

Als ik thuis ben, kan ik hem afzetten om 8u30.

Laten we hopen dat ik rap terug op been ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond kreeg ik ineens een dipje.

Dacht ineens : eigenlijk is men bvk nogal egoïstisch. Men zoontje van 5j zal het grootste slachtoffer zijn...

Gisteren na school waren we samen aan het spelen. Ik was het paard en hij zat op men rug en we waren op weg naar de leukste locaties in onze fantasiewereld:lol:.

Toen kwam het besef, "dit zal ik een lange tijd niet meer kunnen doen"....:102: tot men boobies terug zijn genezen, wanneer dat ooit zal zijn...

Ik kijk zo uit naar een kleinere boezem, maar ik vraag me af tegen welke prijs...

Ik heb nu een super-relatie met men zoontje, wat als dat verandert omdat ik minder met hem ga kunnen doen...

Ik vind het niet egoistisch van je! Denk er eens aan als je een BVK hebt gehad....je zal je lekkerder in je vel voelen, je zal meer zelfvertrouwen krijgen en wat ook belangrijk is, als je nu vaak pijn in je rug/nek/schouders hebt, dat zal weg zijn of een stuk minder zijn! En als je minder moe bent of minder/geen pijn hebt, kan je een leukere moeder zijn!

En tijdens je genezing kan je toch ook nog steeds spelen met je zoontje en hem aandacht geven....alleen moet je iets rustiger doen.

En het genezen gaat best snel!

Bij mij is het nu 3 weken geleden dat ik een BVK heb gehad en ik doe bijna alle dingen zelf weer gewoon(alleen stofzuigen en bedden verschonen nog niet) De pijn is mij ook 100% meegevallen, dus wees daar ook niet te bang voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cupjekleiner

Bedankt, ik voel me al een stuk beter nu ik dit alles lees.

Men pc zei de vorige keer al dat ik "geen" pijn zou hebben van de bvk.

Ik wou hem niet geloven want ze snijden je 2 borsten toch open ....

Ik hoop dat hij gelijk heeft en dat ik vlug zal herstellen.

Maandagavond heb ik nog een gesprek met de pc.

Hopelijk is alles dan duidelijk en zal ik geruster slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt, over pijn hoef je je echt niet druk te maken! Ik was ook altijd vreselijk bang om het te laten doen en nu denk ik "is dit alles"?

Ongeveer 1 uur nadat ik de zaal was opgereden ben ik zelf mijn bed uit gegaan en naar de wc gelopen.Ik vond zelfs dat tijdens mijn menstruatie mijn borsten meer pijn deden dan gelijk na de BVK. Oke, dat zal ook komen omdat de morfine nog doorwerkt.

Ik heb de avond na mijn BVK tot rond 23 uur liggen lezen. Ik voelde me gewoon goed. De volgende ochtend heb ik me zelf m.b.v de verpleging aangekleed. De pijn viel nog steeds erg mee.Natuurlijk voel je wel wat, maar een flinke snee in je vingers doet meer pijn!

Het weghalen van de drains....daar was ik ook zo bang voor. Maar dat is ook niet nodig.!

Bij het weghalen bij mijn rechterborst voelde ik nauwelijks iets. Het weghalen van de drain uit mijn linkerborst voelde ik iets meer; te vergelijken met een paar flinke, scherpe speldeprikken....maar dat was alles!

De 3e dag na mijn BVK heb ik zelf mijn haren al gewassen onder de douche ( heel erg krom staan en je hoofd opzij buigen, dan gaat dat gewoon zonder je armen teveel te gebruiken)

Dus je pc heeft echt gelijk hoor, het valt echt heel erg mee allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is SUPER om te horen !!!!!:35:

Ik hoop dat het bij mij ook zo zal zijn...

Gisteren bij de pc geweest voor laatste afspraken.

Ik heb wel pech, ik mag op 5 januari maar om 10u30 naar het ziekenhuis, nuchter natuurlijk.

Ik had gehoopd 's morgens heel vroeg aan de beurt te zijn...

Ik heb ondertussen al een afspraak voor het maken van een EKG en bloedafname voor de stolling te controleren.

En natuurlijk een afspraak bij de kapper eind december, dan moet ik me daar alvast geen zorgen voor maken. :38:

Wat ik niet in de gaten had, was dat de dag dat ik naar huis mag en naar een lingeriewinkel moet voor een sportBH.

Het is dan de 1ste zaterdag van de solden...:74:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je geen bh van de kliniek?

En je kan er natuurlijk ook van tevoren een halen/bestellen.

Op www.emdaplast.nl kan je bh's kopen die speciaal voor na operaties zijn.

Er staat daar ook een maattabel voor welke maat je nodig zal hebben.

Ik neem aan dat je met de PC wel ongeveer een cupmaat hebt afgesproken?

En die bh's rekken vaak zoveel dat het niet zoveel uitmaakt als je van C uitgaat en het toch D blijkt te zijn door de zwelling.

Emdaplast kan je daar trouwens ook advies voor geven als je ze belt.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men pc hoopt een C-cup te maken, maar het kan ook een D worden.

Door de manier dat hij de "tekening" gaat maken juist voor de operatie, zal er redelijk veel weefsel langs de zijkant verdwijnen waardoor men omtrek ook zal wijzigen.

Hij zei dat het dus best zou zijn om pas een bh te kopen na de operatie.

Ben gisteren naar een winkel geweest niet ver van waar ik woon.

Ze zei dat ik een belletje mocht geven 15min voordat ik in de winkel kom en dat ze me gaat voornemen als het druk is.

Ik vond dat super !!

Er lopen dus nog goeie mensen rond.:35:

Weer een zorg minder, nog 26 dagen :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hier ben ik dan eindelijk terug.

Donderdag 5 januari ging ik om 10u30 binnen voor men BVK.

Daar hoorde ik dat door een spoedoperatie het later ging zijn.... :angry:

Uiteindelijk was ik in de operatiezaal om 16u30 !

Ik was merkelijk kalm als ik daar recht stond voor het aftekenen, dacht dat ik veel nerveuzer zou zijn.

Toen ik weer wakker werd, lag ik in de recovery en dat bleef maar duren....

Tot ze uiteindelijk zeiden dat ik naar mijn kamer mocht :D

Toen ik daar kwam zag ik eindelijk een klok, het was al 6u 's morgens !!!!

Maar wat voelde ik me mottig !!! Ik kon niet recht zitten, ik voelde me duizelig...

Volgens de dokter had ik nogal slecht gereageerd op de verdoving... Veel slapen en rusten was de boodschap.

Hij zei er toen bij dat alles goed was verlopen en in totaal 1.4kg had weggenomen.

Die dag heb ik niets kunnen eten of drinken, zo mottig was ik.

Toen dacht ik : waar ben ik toch aan begonnen :unsure:

De volgende morgen, kreeg ik mijn ontbijt niet door men keel en gaven ze me een cola.

Die had veel suikers en dat had ik klaarblijkelijk nodig zodat ik na 1u uiteindelijk eens uit men bed geraakte.

De dokter stelde voor om toch nog een nachtje te blijven en dat vond ik een super idee !!!!

Daarna ben ik een paar dagen op logement geweest bij men ouders.

Ik weet niet of ik die eerste dagen thuis alleen zou aangekund hebben.

Daar heb ik eindelijk eens goed kunnen kijken naar men nieuwe boobies, ik ben zeer content van de grootte.

Ik heb nu een C-cup, maar alles is nog gezwollen, dus ik vermoed dat het een kleine C wordt. SUPER :43:

Ondertussen heb ik al 2 controles gehad bij de pc en alles is in orde.

Hopelijk blijft dit zo.

Nu is het natuurlijk veel rusten om zo vlug mogelijk te genezen.

Al betwijfel ik het nu wel of ik weer kan gaan werken na een maand.

Maar ja, we zullen wel zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel.

Rustig aandoen is inderdaad de boodschap.

Woensdag een autorit (als passagier) gedaan van 2x 22km.

Dat had ik dus beter NIET gedaan. :mad:

Elk putje of hobbeltje heb ik gevoeld, met als gevolg al 2 dagen/nachten meer pijn dan dinsdag. :102: :102: :102:

Vandaag gans de dag in de zetel gelegen/gehangen, ik hoop dat het morgen toch terug wat beter gaat.

Nu terug naar men zetel en RUSTEN....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gehoopt dat het nu toch al beter ging gaan.

Vanaf ik wat meer rondloop en dingen doe, staan mijn borsten inderdaad strak en op de naden van men bh steekt dat dan enorm.

Het is alsof er duizend weerhaakjes opstaan en dat doet echt geen deugd... :102:

Het is nu toch al 16 dagen na de operatie...

Is er iets dat je in de bh kan plaatsen die dat steken op de naden tegen gaat ?

Deze namiddag de ballen uit de kerstboom gehaald, na de helft lag ik alweer in mijn zetel :103: :103: :103:

Uiteindelijk heeft mijn man de rest gedaan.

Ik zou super graag eens naar de solden gaan, maar ik vrees dat dat niet haalbaar zal zijn.

Ik heb nochthans dringend kleren nodig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel vaak dat de band van mijn sportBh dubbel gaat zitten. Dat gaat dan heel strak zitten en in mijn huid snijden. Ik deed soms wat dubbelgevouwen velletjes keukenrol onder de band van mijn Bh.

En wat ook goed helpt ( bij mij dan, het zal voor ieder anders zijn) ik heb zo'n strak corrigerend hemdje van de Hema over mijn sportBH aangedaan. Het lijkt alsof de band van de BH zo beter blijft zitten en niet dubbel gaat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.