Ga naar inhoud

T555 : 5 januari 2012 : Dr. De Cordier : Maria Middelares Gent


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb besloten om een bvk te laten doen.

Ik ben 1m60, ±62kg, BH : 85H

Ik wou het 8 jaar geleden al laten doen, maar toen zei iedereen : wachten tot je kinderwens is vervuld.

Nu is het eindelijk zo ver... huh.gif

Maar welke dokter, welk ziekenhuis kiezen .....

Hoeveel kost het, wat betaald mutualiteit, hospitalisatieverzekering, ....

Allemaal vragen waar ik een antwoord op zoek.

Ik heb volgende donderdag een afspraak gemaakt met Dr Heintz te Gent omdat ik die naam "positief reacties" online terugvind.

Kan er mij iemand helpen met al mijn vragen aub.

Is er nog een andere dr voor regio Gent die "goed" en betrouwbaar is ?

Alvast bedankt smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey T555 welkom op het forum,

Er zijn verschillende dames uit belgie die een bvk hebben laten doen en die het helemaal verzekerd kregen en maar mini kosten hadden....

Ik zou je advisere alvast te kijken bij de operatie verslagen van de borstverkleining

Hier heb je er alvast 1, ze heeft hele goede ervaring gehad met Dhr myny ook in gent..

Link naar topic van Prutseke

Als er vragen zijn over hoe de consult gaat en wat je moet vragen als het zo ver is...vraag maar raak wel zijn er allemaal om je te helpen.

Liefs,

Yanet :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Yanet,

Dank je voor het vlugge antwoord.

1 van de vragen die ik vermoed dat de dr zal vragen is : naar welke cupmaat wil je gaan.

Hoe moet je dat bepalen ?

Naar iemand die je niet kent stappen en vragen : welke cupmaat heb jij ?

Dat durf ik niet echt.... :69:

Ik vermoed dat een C-cup iets is voor mij, maar hoe weet ik dat zeker ?

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Cup maat garantie heb je nooit.....dat zal je PC ook tegen je zeggen...hij zal zijn uiterste best doen om het naar je zin te maken...het ligt aan je PC om te bepalen wat het beste is voor je lichaam in overleg met jou zelf... en dan over te gaan tot de operatie

Ik ben van een 85 F naar een volledige cup C of kleine Cup D...de precieze maat weet ik nog niet omdat ik pas vorige week woensdag ben geopereerd...maar dit heb ik in overleg met mijn PC besloten....hij heeft ook heel veel weggehaald om het mooi te maken naar mijn lichaam en ook rekekinghoudend met mijn klachten....

En hij is dik geslaagd moet ik zeggen ook al ben ik pas een week PO...ik heb geen klachten meer van mijn nek of rug...

Je moet veel kijken naar plaatjes die je PC zelf in zijn portfolio heeft of van natuurlijke borsten en die meenemen en zeggen zoiets...

Wat vind je zelf?..wil je echt wat borst overhouden omdat je dat erg mooi vind? of wil je gaan voor erg kleine borsten?..dit zijn vragen die je je zelf moet vragen...

Op een gegeven moment is de gene die je voelt om je maat te bepalen over en ga je echt denken wat is het beste voor mij..

Ook heel belangrijk is dat je je helemaal zonder twijfels je PC vertrouwd..daarom als je je consults hebt moet je kijken bij wie je je het meest comfortabel voelt...en als het niet goed voelt wees niet bang om naar een andere PC te gaan...want het tenslote om een belangrijk onderdeel van je lichaam ;)

Als je nog meer vragen hebt hoor ik die graag :7:

Liefs,

Yanet :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond al mijn moed bij elkaar gepakt en gebeld naar iemand die ik ken.

Zij heeft ongeveer dezelfde lichaamsbouw als ik en persoonlijk vind ik dat ze een prachtige boezem heeft.

Ik heb haar gebeld en gevraagd welke cup ze heeft en ze heeft een C-cup.

Ik zal inderdaad nog overal goed rondkijken.

Nu heb ik toch een gedacht hoe een C-cup eruitziet. :rolleyes:

Groter dan een C-cup zou ik niet willen, maar het moet natuurlijk mogelijk zijn hé.

Ik kijk uit naar volgende week om alles van dr Heintz te horen.

Ben daarnet 1.5u naar de fitness geweest.

Daar ga ik echt werk van maken want ik wel nog 8kg afvallen voor de eventuele operatie.

Bedankt en tot later

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen waarom je 8 kilo wilt afvallen...want je bmi zit goed hoor voor de operatie..

Ik ben ook benieuwd naar je intake.. :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar geleden woog ik 71kg (niet mijn trotse periode... :wacko: )

Ik zou nog willen afvallen tot ± 56kg.

Zal ook heel goed zijn voor mijn zelfvertrouwen, de "probleemgebieden" (billen en buik) zijn dan hopelijk verminderd.

Dan voel ik me al wat beter in men vel.

Nu kan ik men "buikje" nog camoufleren doordat men T-shirt wat overhangt door mijn grote Cup.

Eens ik een kleinere boezem heb ... weg camouflage :139:

Dus veel water drinken en veel bewegen is de boodschap.

Je kan er maar zo gezond mogelijk op staan hé :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar...succes met afvallen en je verschillende consults...heb je al de moed bij elkaar geraapt om een consult te plannen?...want tussen wachten en goedkeuring en een datum plannen gaat ook veel tijd...dus genoeg tijd om je gewenste gewicht te bereiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen,

Ik heb nog een 1ste gesprek bij dr De Cordier (Maria Middelares Gent) op 10 oktober.

Deze pc werd me aangeraden door de mama van de vrouw die ik gebeld had om te weten welke cup ze had.

Goed dat ik het durven vragen had, want anders had ik nooit geweten dat haar mama een bvk gedaan had.

Ik mocht bellen met de groeten van die mama.

Toen ik de dr De Cordier gisteren aan de lijn had, wist hij zelf nog wie die mama was.

Vond dat wel een goed teken want haar operatie is ondertussen toch al 10j geleden ...

Eerst zal ik dus moeten beslissen welke van de 2 dokters ik de bvk wil laten doen. :unsure:

Ik hoop dat dat geen moeilijke beslissing wordt.

Weet je toevallig hoe lang het in België duurt, ziekenkas OZ, voordat de tussenkomst bvk wordt goedgekeurd ?

Daarna moet ik natuurlijk eerst eens met mijn baas afspreken wanneer het voor het werk past, of toch tenminste op tijd kan verwittigen.

Ik kan enorm slecht tegen pijn, dus zal ik vermoedelijk toch enkele weken thuis zijn van men werk.

Groetjes,

Truus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een BV laten doen door Dr. Heintz en ben zeer tevreden, vriendelijke man.

Ben trouwens maar alleen bij hem geweest, het gevoel zat direct goed.

Ook van de nazorg ben ik héél tevreden.

Een kennis van me heeft een BVK laten doen door hem en ook zij is héél tevreden.

Ik geloof dat het maar een paar weekjes duurt eer je al nieuws hebt van de mutualiteit.

Ga een keer op consult met al je vragen hij zal je alle nodige info geven ;)

Een consult was tussen de 30 en 35 euro geloof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de info.

Ik kijk enorm uit naar volgende week zodat ik alle info kan vragen.

Daarna kan ik men zoontje van 5jaar beginnen voor te bereiden dat mama hem enkele weken niet zal kunnen/mogen optillen.

Hij is een echte knuffelbeer, dus dat zal hij niet echt leuk vinden...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie avond iedereen,

Ik kom zojuist van mijn eerste gesprek met Dr Heintz.

Hij nam zijn tijd om alles uit te leggen. Heel vriendelijke dokter.

Hij denkt mijn H-cup te kunnen verkleinen naar een D-cup.

Ik vroeg of een C-cup niet mogelijk was maar dat zag hij niet echt zitten.

Misschien dat tijdens de operatie een grote C wordt, maar dat durft hij zeker niet zeggen.

Hij zei dat ik ook liposuctie nodig heb op de zijkant van mijn borsten...

Dat had ik niet verwacht. :69:

Als ik vroeg of ik veel pijn zou hebben na de operatie, zei hij dat ik het meest last zou hebben van de liposucie ... :wacko:

Voor de rest zou het wel meevallen.

Maandag heb ik nog een afspraak bij Dr De Cordier.

Ik was vanavond nogal zenuwachtig, jaja, ik weet het, het was maar een gesprek ....

Ik heb dus enkele vragen vergeten stellen, ben vooral vergeten vragen om foto's te zien van voor en na.

Heb dat in mijn boekje geschreven om maandag aan andere dokter te vragen.

Oeps, dat was een lang verhaal.

Nu alles wat laten bezinken...

Begin er eigenlijk al naar uit te kijken, nochtans dat ik nog niet weet bij welke dokter ...

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

YAy nou je eerste consult is in ieder geval achter de rug.. :136:

De Liposuctie is nodig bij vrouwen die soms te brede borsten hebben en daarvan ben je na de operatie vooral blauw en beurs...niet iets om je af te schrikken maar wel iets om rekening mee te houden.. ;)

Ben benieuwd wat de andere arts zegt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is raar, maar door vanavond bij de dr te gaan, werd alles zo "echt".

Ik begin al te denken : als ik volgende week zou beslissen, 2 à 3 weken wachten op de goedkeuring, dan nog een maand wachten op de operatiedag ...

Ik kijk er al naar uit en ik heb nog niet beslist. :106:

Weet je toevallig of ik ergens online voor en na foto's kan zien ?

Foto's die betrouwbaar zijn, foto's die niet als reclame dienen.

De dr zei dat ik waarschijnlijk 1500€ zelf zal moeten betalen.

Is dat een bedrag dat ik via de hospitalisatie kan terugkrijgen of is dit echt uit eigen zak te betalen ?

Ik vermoed dat het "ere"lonen zijn.

De dr. sprak van 1 nacht in het ziekenhuis en moest lachen als ik vroeg of het niet beter zou zijn om een nachtje langer te blijven.

Is dat normaal 1 nacht ? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 nacht is normaal in het ziekehuis hoor voor een bvk...en langer wil je zelf ook niet blijven...ik moet eerlijk zeggen ik was blij toen ik thuis in me eigen vertrouwde omgeving was met mijn eigen dingen...

Enige reden om langer te blijven is als iets van een complicatie optreed wat weinig voorkomt..dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :7:

In belgie weet ik niet hoe het zit met hospitalisatie en ere lonen maar ik weet wel dat je veel vergoed kan krijgen en ook nog eens zorg aan huis hebt bij sommige verzekeringen...dat is wat ik weet van de dames hier op het forum die het hebben laten doen...er is dan een verpleger die je wonden thuis verzorgd etc...

Hier op het forum heb je albums staan in de galerij van dames die het hebben laten doen...ook veel dames hebben ervoor gekozen om een prive album aan te maken met een wachtwoord erbij dus die moet je dan een prive bericht sturen om hun ww te vragen om hun foto's te mogen bekijken..

Ik zelf heb ook zo'n prive album en als je mijn wachtwoord wilt moet je ff een prive berichtje doen naar mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist terug van een 1ste consult bij de 2de dokter.

Ik voelde me al heel vlug op men gemak door de manier dat hij begon uit te leggen.

Hij doorliep de ganse 1ste dagen , zowel van opname, wanneer en hoe naar de kamer, wanneer naar operatiezaal, wat er daar gebeurt als je nog wakker bent, wanneer ze je pas in slaap doen, ..... Tot de dag van de laatste controle.

Hij zei ook waar je normaal gezien last van zou hebben, en hoe lang dat allemaal zou duren.

Deze dokter zei me dat een C-cup wel haalbaar was. Was gelukkig om dat te horen. :3:

Hij had ook foto's op zijn fototoestel staan van dames die van een F naar C of G naar C of H naar C gegaan zijn.

Op die manier kon ik een beeld vormen van hoe mijn nieuwe borsten eruit kunnen zien.

Ik ging met een goed gevoel buiten.

Hij ging de papieren voor de mutualiteit al opmaken en naar mij doorsturen.

Ik ga ze zo vlug mogelijk een afspraak nemen om de papieren te gaan afgeven bij de mutualiteit.

Ik zou het ideaal vinden om begin januari de operatie te laten doorgaan maar dat zal rap dichtbij komen...

Ik begin al de mensen op dit forum te begrijpen dat ze dag per dag aan het aftellen zijn.

Ik zal nog veel geduld moeten hebben voordat het zover is.

Vanaf ik een operatiedag heb, ga ik men baas zeggen dat ik er een maand niet zal zijn.

Dat zal één van de weinige personen zijn die het niet leuk zullen vinden. :angry:

Hopelijk komt mijn hospitalisatie tussen beide, indien niet moet ik 2000€ zelf betalen :74:

Wat ik juist bedenk, deze dokter sprak niet van een liposuctie...

Zou dat dan niet nodig zijn ?

Wel sprak hij dat hij de borst bij het aftekenen iets meer zou verdraaien naar binnen toe, omdat mijn borst op zij nogal ver doorloopt.

Misschien lost hij dat dan zo op ????

Oei, nu ga ik stoppen met typen want het is al een lange lijst geworden. :blush:

Aan yc_angel : dank je wel om je foto's te willen tonen. Maar zal niet nodig zijn, ik heb vanavond al verschillende foto's gezien en ben al meer op men gemak.

Hoe gaat het met jou ? Heb gisteren eindelijk de tijd gehad om jouw verslag te lezen... Jij bent er al vanaf van je operatie, gelukzak !!! :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond heb ik eens gebeld naar de dokter die ik gisteren gezien heb.

Ik vroeg hem of hij tijdens de bvk ook een liposuctie van de zijkant, ter hoogte van mijn borsten, deed.

Omdat hij daar niet over gesproken had ...

Hij zei dat dat bij mij niet nodig was.

Dat vond ik SUPER !!!

Volgende week zei hij dat hij de formulieren voor de mutualiteit ging opsturen.

Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat ik de goedkeuring krijg.

Vlgs de dokter is het maar een formaliteit door mijn H-cup.

Laten we het hopen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Het is nu 2 weken geleden dat ik de aanvraag gedaan heb bij de mutualiteit.

Nog altijd niets gehoord :103::139:

Ik hoop dat het komt doordat de feestdag 1 november er voor iets tussenzit...

Ik heb wel al een datum met de dokter besproken.

Natuurlijk op voorwaarde dat ik de goedkeuring krijg.

Hopelijk krijg ik vlug een positief antwoord.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik inderdaad vandaag gedaan.

Ze gingen mijn dossier met spoed behandelen, dus hopelijk krijg ik volgende week een antwoord.

Ik kreeg nog beter nieuws want de 2000€ die ik vermoedelijk zelf zou moeten betalen, daar zou mijn hospitalisatieverzekering in tussen komen en dan moet ik maar ±200€ zelf betalen. :rolleyes:

En ik kan 3 maanden gratis een ruggesteun krijgen om rechter in men bed te zitten.

Dus allemaal goed nieuws vandaag. Joepie :59: :59: :59:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou das idd goed nieuws..haha nou hopelijk heb je dan begin volgende week nog meer goed nieuws tussen zitten....heb jij ook thuisverpleging erbij net zoals alle andere belgische dames hier op het forum die een bvk hebben laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet van dames in het verleden dat ze er die gewoon bijkregen uit belgie...hier in NL krijgen we dat niet en moeten we alles zelf doen wat prima bevalt overigens maar als het er gewoon bij zit zou ik er zeker van profiteren de eerste paar weken :4:;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond als ik thuis kwam en brievenbus bekeek kwam ik bijna zot,

NOG ALTIJD GEEN GOEDKEURING :angry: :angry: :angry:

Noemen ze da met spoed behandelen ..... ??????

Normaal ging het 2 weken duren, ben nu al 3.5 weken aan het wachten ! :102: :102: :139: :139:

Zal morgen nog eens bellen.

Ik had al de afspraak gemaakt om de operatie te laten doen op 5 januari, hopelijk komt de goedkeuring uiteindelijk binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.