Ga naar inhoud

Caressa :10 november 2011 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

Heej allemaal!!

Ik heb een nieuw topic geplaatst bij plastisch chirurgen, maar misschien kan ik mijn topic beter hier neerzetten.

Na lange tijd te hebben nagedacht, alles overwogen etc heb ik besloten om een borstvergroting te laten doen.

Ik heb vorige week 2 consulten gehad bij verschillende klinieken, maar na die 2 gesprekken twijfel ik vreselijk voor welke kliniek ik moet gaan.

Ik ben toen gaan zoeken op internet naar meer info en hoopte ervaringen van anderen te lezen.

Zo ben ik dus ook op dit forum terecht gekomen.

Na een bevalling in dec 2009, 1.5 maand borstvoeding en begin dit jaar 11 kg te zijn afgevallen zijn mijn borsten van voor mijn bevalling (75D) naar twee slappe theezakjes veranderd.

Ik schaam me als ik in de spiegel kijk, omdat ik van boven gewoon geen inhoud meer heb in mijn borst, vandaar dus ook mijn beslissing om een BV te laten doen.

Ik had gekozen voor 2 verschillende klinieken om daar een eerste consult te hebben, de Velthuiskliniek in Rotterdam en de Parkkliniek in Rotterdam.

Beiden waren prima gesprekken.

Had eerst bij de Velthuiskliniek een afspraak met Dr. Laban en de volgende dag bij de Parkkliniek met Dr. Nio.

Bij allebei de klinieken heb ik gepast en we kwamen bij allebei op 300cc uit en de borstprothesen worden geplaatst boven de spier.

Maar nu komt het dus wat mij aan het twijfelen brengt:

De Velthuiskliniek ofwel Dr. Laban geeft de voorkeur aan ronde protheses van het merk Mentor en de Parkkliniek ofwel Dr. Nio geeft de voorkeur aan druppelvormige protheses van Eurosiliconen die, als je op je rug ligt wel inzakken, dus niet de stugge anatomische druppelvormige, maar de 85% Fill

Heeft iemand ervaring hiermee of herkent iemand mijn verhaal?

En voor wat en wie zouden jullie kiezen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie meningen/ervaringen.

Groetjes Caressa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 127
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Caressa,

Vervelend dat je twijfelt!

Je zegt dat je vulling aan de bovenkant van je borsten mist, nu ben ik geen plastisch chirurg maar dan lijken ronde implantaten mij een betere optie dan anatomische!

Ik zou zeggen, bekijk veel verschillende foto's en baseer je keuze op ervaringen van anderen, en niet te vergeten je eigen gevoelens bij de klinieken!

Groetjes en sterkte met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Caressa,

Vervelend dat je twijfelt!

Je zegt dat je vulling aan de bovenkant van je borsten mist, nu ben ik geen plastisch chirurg maar dan lijken ronde implantaten mij een betere optie dan anatomische!

Ik zou zeggen, bekijk veel verschillende foto's en baseer je keuze op ervaringen van anderen, en niet te vergeten je eigen gevoelens bij de klinieken!

Groetjes en sterkte met je keuze

Thanks!

Ik had dat zelf idd ook al in mijn hoofd (ronde prothesen) voordat ik naar de consulten toe ging.

Maar Dr. Nio heeft aangegeven dat de ronde prothesen de bovenkant idd opvullen en zorgen voor een mooie decolleté, maar dat ze met ronde prothesen niet gelift worden.

En blijkbaar doen die ronde 85% Fill, die in druppelvorm hangen als je rechtop staat, dat wel.

Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar mensen die ook die borstprothesen hebben (Eurosilicone ES80 = Low Profile 85% Fill of ES81 = High Profile 85% Fill) en naar de meningen over Dr. Laban en Dr. Nio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi CAressa!

beide pc's staan als zeer goed bekend dus dat zit wel snor!

Nu moet je zelf de tijd nemen om te beslissen, ga vooral op zoek naar foto's van vrouwen met ongeveer dezelfde beginsituatie (precies hetzelfde vind je niet hoor)

en kijk dan wat zij gedaan hebben en hoe het resultaat is....

ik heb zelf veel berichtjes gestuurd naar vrouwen over hoe hun ervaringen zijn en of ze nog steeds tevreden waren...

ik zou zeggen neem de tijd, laat je niet haasten en desnoods nog wat consults aanvragen!!!

veel succes !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb altijd B gehad en door zwangerschap naar D gegaan. ikke blij natuurlijk hihi. jammer genoeg na zwangerschap naar lege B gegaan (droeg bh maat A). ik heb 300cc ronde protheses om ook de bovenkant te vullen anders bleef het ook leeg.

wat nu best bij jou zou zijn weet ik niet echt. heb je foto van hoe het nu is?

anders moet je gewoon even bellen / mailen of eventueel 2de consult plannen bij dr Laban om te vragen of het idd geen probleem zou zijn dat met ronde protheses niet gelift zou worden en ze dus blijven hangen. maar ik denk dat mss liften ook niet echt nodig is. vullen kan al voldoende zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Caressa,

Welkom! :D

Heb je ene topicje weggehaald en deze verplaatst naar de voorsteltopics, als je later een keuze hebt gemaakt en een operatiedatum hebt zullen we je topicje dan weer verhuizen naar de operatieverslagen.

Zou je ook aanraden eventueel nog een tweede consult te doen bij een of beide chirurgen als je nog twijfelt en goed navraag te doen waarom en wat de voor- en nadelen zijn. Succes!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Caressa,

Welkom! :D

Heb je ene topicje weggehaald en deze verplaatst naar de voorsteltopics, als je later een keuze hebt gemaakt en een operatiedatum hebt zullen we je topicje dan weer verhuizen naar de operatieverslagen.

Zou je ook aanraden eventueel nog een tweede consult te doen bij een of beide chirurgen als je nog twijfelt en goed navraag te doen waarom en wat de voor- en nadelen zijn. Succes!

Liefs, :54:

Dank je!

Ik wist ook niet precies waar ik nou mijn topic moest openen, dus bedankt voor het verplaatsen ;)

Ik heb naar allebei de PC nog een mailtje gestuurd met een aantal vragen en dan vooral wat betreft die prothesen. En vandaag werd ik teruggebeld door Dr. Nio.

En ik verwacht morgen of overmorgen antwoord van Dr. Laban.

Ik hoop dat ik dan een keuze kan maken. Ben nu ook foto's aan het kijken op het forum van meiden die dezelfde PC hebben gehad.

De operatie wordt sowieso in november, als ik het precies allemaal weet, kan je het verplaatsen naar operatieverslagen ;)

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ik ga zelf ook bij dr. Nio maar dan in het SLAZ in Amsterdam! Betaal je een stukje minder voor hetzelfde ;)

De 85% gevulde protheses zijn ook rond alleen bewegen veel natuurlijker mee met je lichaam.

Als je staat worden ze anatomisch en als je ligt blijven ze niet rechtop staan.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 400cc 85%fill geplaatst door dokter Nio.

Ik vind ze zelf heel natuurlijk en ze zijn wel 'rond' en niet anatomisch. Je krijgt dus geen ballen. Volgens Nio zijn die volle ronde "Pamela's". Ik weet niet voor welke look jezelf in gedachten had?

Kijk maar in mijn album dan kun je zelf oordelen :)

groetjes, Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej allemaal!!

Ik heb een nieuw topic geplaatst bij plastisch chirurgen, maar misschien kan ik mijn topic beter hier neerzetten.

Na lange tijd te hebben nagedacht, alles overwogen etc heb ik besloten om een borstvergroting te laten doen.

Ik heb vorige week 2 consulten gehad bij verschillende klinieken, maar na die 2 gesprekken twijfel ik vreselijk voor welke kliniek ik moet gaan.

Ik ben toen gaan zoeken op internet naar meer info en hoopte ervaringen van anderen te lezen.

Zo ben ik dus ook op dit forum terecht gekomen.

Na een bevalling in dec 2009, 1.5 maand borstvoeding en begin dit jaar 11 kg te zijn afgevallen zijn mijn borsten van voor mijn bevalling (75D) naar twee slappe theezakjes veranderd.

Ik schaam me als ik in de spiegel kijk, omdat ik van boven gewoon geen inhoud meer heb in mijn borst, vandaar dus ook mijn beslissing om een BV te laten doen.

Ik had gekozen voor 2 verschillende klinieken om daar een eerste consult te hebben, de Velthuiskliniek in Rotterdam en de Parkkliniek in Rotterdam.

Beiden waren prima gesprekken.

Had eerst bij de Velthuiskliniek een afspraak met Dr. Laban en de volgende dag bij de Parkkliniek met Dr. Nio.

Bij allebei de klinieken heb ik gepast en we kwamen bij allebei op 300cc uit en de borstprothesen worden geplaatst boven de spier.

Maar nu komt het dus wat mij aan het twijfelen brengt:

De Velthuiskliniek ofwel Dr. Laban geeft de voorkeur aan ronde protheses van het merk Mentor en de Parkkliniek ofwel Dr. Nio geeft de voorkeur aan druppelvormige protheses van Eurosiliconen die, als je op je rug ligt wel inzakken, dus niet de stugge anatomische druppelvormige, maar de 85% Fill

Heeft iemand ervaring hiermee of herkent iemand mijn verhaal?

En voor wat en wie zouden jullie kiezen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie meningen/ervaringen.

Groetjes Caressa

Hoi Caressa

Ik weet alleen dat je ronde prothesen zachter zijn dan anatomische, dat ze meer met je lichaam meebewegen en dus natuurlijker aanvoelen. Het schijnt wel zo te zijn dat je, om ze boven de spier te plaatsen, minstens drie centimeter eigen vet moet hebben daar, anders ga je een rand zien. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes

groetjes Angelize

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ik ga zelf ook bij dr. Nio maar dan in het SLAZ in Amsterdam! Betaal je een stukje minder voor hetzelfde ;)

De 85% gevulde protheses zijn ook rond alleen bewegen veel natuurlijker mee met je lichaam.

Als je staat worden ze anatomisch en als je ligt blijven ze niet rechtop staan.

xxx

Hey,

Ik ben via dit forum er idd wel achtergekomen dat het bij Dr. Nio in het SLAZ een stukje goedkoper is.

Is daar de wachttijd dan langer?

Het klopt idd dat die protheses die 85% gevuld zijn, rond zijn.

En ik geloof idd dat deze misschien toch voor een wat natuurlijkere look zorgen, twijfel alleen dat ze misschien teveel onder opvullen en niet genoeg boven in de borst.

Aangezien ik zelf al "druppelvormige" theezakjes heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een mailtje met vragen gestuurd naar Dr. Nio en naar Dr. Laban.

Dr. Nio had mij gisteren teruggebeld en Dr. Laban heeft mij vandaag gemaild.

Er stond alleen in dat mailtje iets waar ik een beetje van schrok en absoluut niet wist.

Ik vroeg aan Dr. Laban (Velthuiskliniek) waarom je voor een eigen sportbh moest zorgen en je geen compressie vest aan krijgt na de operatie.

En zijn antwoord was deze:

Ten aanzien van het postoperatieve verband. Compressie vesten zijn zeer achterhaald. Ik hoop eigenlijk niet dat dat nog ergens in Nederland wordt aangeraden? De BH die wij voorschrijven voldoet prima. Niet alleen moet de borst rust hebben, maar te veel druk op de borst en dus op de wond, zoals bij zo’n compressie vest, is zowel zeer slecht voor de wondgenezing, als voor de uiteindelijke vorm en plaats van de prothese..

Aangezien je bij de Parkkliniek wel een compressie vest aankrijgt na de operatie, weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Wisten jullie dit? En hoe hebben jullie het gedaan na de operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord...

Bij het SLAZ moet je sowiezo je eigen triumph tri action sportbh aanschaffen.

In het SLAZ zijn de wachttijden wel ietsje langer. Maar ik kon binnen drie weken geholpen worden dus dat viel me ontzettend mee!

Wilde alleen langer wachten ivb met vakantie van school.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

een compressievest is dit dan als je volledig rondom ingetapet bent?? lijkt me ook heel pijnlijk en ongemakkelijk maar wat de eventuele gevolgen zijn weet ik niet. elke pc zal iets anders aanraden. ik heb triumph triaction workout aangeschaft en zat echt super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een compressievest is dit dan als je volledig rondom ingetapet bent?? lijkt me ook heel pijnlijk en ongemakkelijk maar wat de eventuele gevolgen zijn weet ik niet. elke pc zal iets anders aanraden. ik heb triumph triaction workout aangeschaft en zat echt super.

Ik weet dat je het krijgt bij de Parkkliniek Rotterdam en volgens mij heb ik hier ook een foto voorbij zien komen op het forum waarop iemand het aan heeft.

Ik vond het alleen gek dat Dr. Laban in de mail zei dat dat achterhaald is en zich niet kan voorstellen waar het nog gebruikt wordt.

Is toch wel raar omdat van een andere pc te horen.

Maar goed, ik heb nu een afspraak bij SLAZ en als ik het goed heb, gebruiken ze daar geen compressievesten, maar sportbh's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alle twijfels ben ik er nu uit voor welke pc ik ga.

Alleen doordat ik er een aantal keer op gewezen werd dat het prijsverschil zo groot is tussen de parkkliniek en SLAZ, ben ik toch gaan nadenken en ook al is het een aardige rit naar SLAZ, het scheelt toch wel erg veel.

Dus ik heb vanochtend gebeld en ik kan 10 oktober bij Dr. Nio in het SLAZ terecht voor een consult.

Ik ben ook wel blij dat ik nog een consult heb om opnieuw te passen, want twijfel nog steeds over het aantal cc's.

Dat forum is toch niet zo goed voor me :P Dacht zeker te zijn na 2 consulten om voor 300cc te gaan.

Na te hebben gekeken in de maattabel van de siliconen, begon ik te twijfelen om voor 325cc te kiezen.

En nu ik al die verhalen lees op het forum, denk ik aan 350cc.

Hellup!!!

Toen ik tijdens de consulten 375cc paste, vond ik het te groot en voelde het niet de juiste keus.

Omdat die pasprothesen toch anders overkomen en een aantal meiden ook al hebben gezegd dat het kleiner uitvalt als ze geplaatst zijn weet ik gewoon echt niet wat ik moet doen.

De 2 plastisch chirurgen vonden allebei sowieso 300cc voor een mooi effect.

Dit zijn mijn maten:

Lengte: 1.64 cm

Gewicht: 57 kg

Bovenwijdte: 92 cm

Onderwijdte: 78 cm

Wat zouden jullie zeggen en kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb voor de operatie zo'n 400 cc en 450cc in mijn handen gehad, en dacht oh my god, die 450 is echt veel te veel en zwaar! Tijdens de ok heeft de pc besloten om toch de 450 te gebruiken (nav mijn voorbeeldfoto's van hoe ik mijn borsten t liefst zag), en nu heb ik dus die hele zware (volgens mijn beeld toen) en dat is helemaal niet te veel, en qua zwaarte, dat voel je echt niet als het in je lichaam zit!

Succes!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb voor de operatie zo'n 400 cc en 450cc in mijn handen gehad, en dacht oh my god, die 450 is echt veel te veel en zwaar! Tijdens de ok heeft de pc besloten om toch de 450 te gebruiken (nav mijn voorbeeldfoto's van hoe ik mijn borsten t liefst zag), en nu heb ik dus die hele zware (volgens mijn beeld toen) en dat is helemaal niet te veel, en qua zwaarte, dat voel je echt niet als het in je lichaam zit!

Succes!

Groetjes van Ingrid.

Thanx voor je antwoord!

Ik ben benieuwd naar je foto's :)

Ben even naar je album gegaan en je foto's bekeken en echt super netjes :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hai Caressa,

Hier een dr. Nio-fan :101:

Ik zou als ik jou was ook voor 375cc gaan.

Bij mij zijn de siliconen ook voor de spier geplaatst, maar je went echt gigantisch snel aan de grootte! :7:

Zelf heb ik nu de 85% gevulde siliconen 400cc voor de spier laten plaatsen.

Maar nu 8 maanden verder (en na het zien van Femmy en haar wissel) zou ik eigenlijk voor de 100% gevulde ronde siliconen gaan,

want dan krijg je echt een perfecte bolling bovenin naar mijn idee... :35:

Het heeft mij ook echt aan het denken gezet, want ik vind dat echt nog mooier dan hetgeen ik nu heb :unsure:

Succes met je consult in het SLAZ bij dr. Nio volgende week! :71:

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ben even in de war ofzo :P

Dacht dat je gister had.

Je bent niet in de war hoor ;)

Ik had 10 okt een consult staan bij SLAZ, maar werd helaas afgebeld omdat Dr. Nio er niet was.

Het is nu naar 17 okt geschoven. Weer een extra week in de zenuwen :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.