Ga naar inhoud

Karin :) : 13 juli 2009 : Dr. Hermens : ATS Kliniek : Vlijmen


Gast karin :)

Aanbevolen berichten

Gast karin :)

Hallo allemaal,

Ik ben Karin, 21 jaar oud en maandag 13 juli 2009 zal mijn bv plaatsvinden. Althans, deze dag heb ik als optie vast laten leggen. Ik heb nog een week de tijd om de definitieve beslissing, wel of niet bv, te maken. Echter na dik 4 jaar erover nagedacht te hebben, ben ik er voor mezelf al wel uit. Alleen mijn omgeving (familie, vriend) brengt me aan de twijfel. Zij vinden me mooi zoals ik ben en kunnen niet begrijpen dat ik in een gezond lichaam laat snijden. Maar goed, ik heb op dit moment een kleine A-cup en zou graag naar een volle B/bescheiden C-cup gaan. Ik ben niet de dunste, 1.70 m en 67 kg, dus in verhouding zou dat gewoon veel beter bij mijn lichaam passen. Ik heb meerdere consulten gehad bij verschillende praktijken. Ook bij de nummer 1 van Nederland volgens de consumentenbond, de Velthuis Kliniek. Alleen had ik uiteindelijk het beste gevoel bij de ATS-kliniek in Vlijmen en dus heb ik ervoor gekozen door Dr Hermens geopereerd te worden. Helaas heb ik nog maar weinig over deze kliniek en dokter kunnen lezen op dit forum. Ben toch wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Mijn eerste keuze heb ik nu gemaakt en dat is mijn keuze voor de ATS-kliniek. Alleen blijven er daarna ook nog zoveel dingen te kiezen...haha en kiezen vind ik niet altijd even gemakkelijk. Ronde/anatomische prothesen? Grootte prothesen? Stugheid prothesen? Onder/tussen/boven de borstspier? Laag/gemiddeld/hoog profiel? Via de oksel/borstplooi/tepelhof? Pfff...en overal zitten dan weer zijn voor- en nadelen aan. Het advies van mijn dokter is: ronde geruwde prothesen van merk Eurosilicone (gemiddeld of hoog profiel), 260 cc onder de borstspier en inbrengen via de oksel. Overigens een heel ander advies dan bij de Velthuis kliniek (anatomische ruwe prothesen, 300 cc boven de borstspier). Maar goed, ik kan me wel vinden in het advies van de dokter. Alleen had ik nog nooit eerder gehoord van het inbrengen via de oksel...heeft iemand hier ervaring mee? Dit lijkt me overigens wel de beste manier om littekens het minst zichtbaar te laten zijn. Sauna, topless liggen op 't strand enz. zou dan allemaal kunnen zonder dat iemand waarschijnlijk ziet dat je geopereerd bent aan je borsten. Al vind ik de littekens in de borstplooi in de meeste gevallen zeer zeker ook niet opvallend. Toen ik mijn arts vroeg waarom dan niet iedereen voor een operatie via de oksel ging, zei hij dat de mogelijkheid ervan afhankelijk is van de wensen van de persoon in kwestie. Zo kunnen anatomische prothesen en grote maten prothesen al niet via de oksel worden ingebracht. Ook is het gemakkelijker voor de arts om de prothesen via de borstplooi in te brengen en om die reden wordt er vaak voor deze manier van inbrengen gekozen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen en vind het erg fijn dat deze site bestaat! :35:

Veel liefs,

Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Karin!

Allereerst nog even: welkom op het forum!

Ik zou zeggen, lees lekker alle verslagen van de borstvergrotingen door en als je ergens vragen over hebt, zet je ze gewoon hier in je topic;) Dan krijg je vanzelf wel antwoord!

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Ik heb aan mijn pc gevraagd over de mogelijkheden van inbrengen (oksel, tepel, borstplooi) en hij legde mij uit dat de silliconen die vroeger veel gebruikt werden (dus die met vloeibare silliconengel) vaak via de oksel werden ingebracht. Er wordt dan een tunneltje gemaakt van de oksel naar de borst. Tegenwoordig worden volgens vaak cohesieve silliconen gebruikt die dus niet vervormbaar zijn, daarvoor moet dus een veel grotere tunnel worden gemaakt. De kans is daarom ook veel groter dat deze prothesen terug gaan omhoog die tunnel in, en dan zitten je borsten dus te hoog.

Dat was de reden waarom mijn pc (dr Winters) ervoor kiest om het via de borstplooi te doen.

Ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt! Succes met alle keuzes!!

liefs May

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heeey Karin!

Dat is even geleden!

Wat gaat de tijd snel he! Inmiddels heb ik ze al, en jij bent ook bijna aan de beurt, spannend!!

Nou je hebt misschien in mijn topic gelezen hoe ik de dag ervaren heb, en het is me echt meegevallen hoor.

Nu alweer 3 dagen na operatie, de ergste (spier)pijn is weg, voel af en toen nog wat steken maar als ik rustig aan doe gaat het echt prima!

Benje erg zenuwachtig?

Het beste advies wat ik je kan geven is, laat het allemaal over je heen komen. Je hebt er lang en goed genoeg over nagedacht, twijfels blijven altijd, maar laat het gewoon gebeuren. En dan zal je zien dat het helemaal goed komt, en je over een week ook met een lekker strakke BH MET BOOBIES zit!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Ben op van de zenuwen..haha En ik weet ook wel dat dat niet nodig is, maar kan er gewoon nix aan doen.. :P Ik hoop dat het bij mij ook allemaal gaat meevallen en dat ik straks kan zeggen dat die zenuwen nergens voor nodig waren geweest. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes aanstaande maandag!

Wat ik trouwens niet snap, ik lees vaak dat vrouwen al helemaal weten wat ze zelf willen (rond/anatomisch, hoeveel cc, of voor of achter de spier) maar waarom zou je zo iets zelf kiezen als je je laat opereren door iemand die er verstand van heeft? Ik zou me er niet mee bezig houden.

Nog maar een weekend en dan is het zo ver. Succes :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

hihi was nog niet helemaal klaar met m'n berichtje en drukte per ongeluk op OK. Maar bedankt voor je berichtje Excella. Ik zie dat jij ook al bijna aan de beurt bent! Fijn hoor! ;) Kun jij de twijfels wel goed van je afzetten? Jij ook heel veel succes!

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst ook 13 juli geopereerd worden, tegelijk met jou dus, maar het is verplaatst naar de 16e. Dus dan kom ik nog gauw lezen hoe het bij jou gegaan is (als je een update kan geven dan ^_^ , anders houdt het op haha)

Wat ontzettend spannend he?

Ik twijfel niet echt, maar ben wel een beetje bang omdat ik nog nooit geopereerd ben. Ik vertrouw helemaal op hem en moet maar gewoon ervanuit gaan dat alles goed komt. Ik kan niet veel meer doen dan dat..

Ooohh ik ben ook helemaal zenuwachtig voor je haha! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Tuurlijk ga ik jullie op de hoogte houden! :141: Ik heb zelf ook echt superveel gehad aan alle ervaringsverhalen hier op dit forum. Ik moet zeggen dat het nu wel meevalt met de zenuwen (dat zal vanavond wel weer komen als ik de prik moet gaan zetten :131: ). Ik heb ook heel m'n weekend volgepland met van alles en nog wat, zodat ik een beetje afleiding heb en niet steeds aan de bv hoef te denken. Zometeen ga ik lekker higt-tea'en met de fam., de spanningen wegsnoepen.. :134: haha Maar 't gaat vast helemaal goed komen Excella! :35:

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Een fraxipirineinjectie ter preventie van trombose. Haha, was nog een heel gedoe om die te (durven) zetten. Uiteindelijk heeft mijn lieve vriend het met veel pijn en moeite gedaan. ;) Ga ik nu maar eens proberen te slapen...want morgen is de dag! :D

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Uiteraard niet voor de volle 100 %, maar ik zal proberen om, tussen het gevecht met al die slangetjes die in de weg hangen, door even verslag te doen van alles.

Pfff...waar zal ik beginnen...het ging allemaal zo ongelooflijk snel! 's Ochtends om 7.30 uur moest ik aanwezig zijn in het ziekenhuis en begonnen de voorbereidingen (laatste vraagjes behandelen, aftekenen etc.) en om 8.00 uur werd ik geopereerd. De nacht ervoor spookte er nog van allerlei gedachten door m'n hoofd (doe ik er wel goed aan? En zal het allemaal gaan zoals het hoort te gaan?) en voelde me dus ook zo gaar als iets de ochtend van de operatie. Maar toen ik 's ochtends nog een laatste keer in de spiegel keek, had ik toch wel weer zoiets van: 'Yes, ik ga ervoor!' Het ging allemaal zo snel. Ik had een Belgische anesthesist en vroeg nog of ie 't ook op z'n Belgisch zou gaan doen (lekker flauw :P). Toen was er nog even klein beetje paniek, want ze hadden het allemaal over dr. Schumacher die me zou komen opereren terwijl ik toch echt door dr. Hermens geopereerd zou gaan worden (ik had hem overigens nog geen 5 minuten geleden gesproken!). Ik heb gezegd dat ik hem nog een keer wilde zien voordat ze me onder zeil brachten, zodat ik zeker wist dat ik door de goeie geopereerd zou worden. Gelukkig kwam dr. Hermens me snel geruststellen en wenste me welterusten. Toen ging het allemaal zo snel. Ik kan me niet meer het moment herinneren dat ik wakker werd in de recovery maar ik was er gewoon opeens. Van het ene op het andere moment lag ik in een keer weer op mijn kamer, nog half versufd dat wel. Deddelde volgens mijn vriend en moeder de hele tijd over het mooie weer buiten!? Haha, net of je gedronken hebt! Vervolgens tot vanochtend lekker gerust en verwend door de onwijs leuke/lieve verpleging in het ziekenhuis. Ik moet zeggen dat het me wat pijn betreft tot vanochtend toe nog 100 % is meegevallen. Ik voelde mezelf dan ook het gelukkigste meisje van de hele wereld tot ons katje vanmiddag helaas plotseling is overleden (is vorige week aangereden en zou vandaag aan haar verwondingen geopereerd worden maar is niet uit de narcose gekomen :() met flinke paniek en een huilpartij als gevolg. Dit heeft m'n lichaam uiteraard niet goed gedaan en dat is ook wel te merken. Ik probeer nu dan ook zoveel mogelijk aan mijn eigen herstel te denken, hoe moeilijk dat ook is, want rust is toch echt de beste manier om pijn tegen te gaan en te herstellen. Nog even over het resultaat, er is uiteindelijk 280 cc in gegaan onder de spier via de borstplooi. Ik moet zeggen dat ik ze nu nog erg puntig vind, maar ze zitten ook nog helemaal verpakt in de tape. De dokter zei dat alles goed was gegaan en dat het qua vorm helemaal goed gaat komen dus daar vertrouw ik dan maar op! :) Donderdag mogen als alles goed gaat de drains eruit en zal de tape worden ingeruild voor een sportbh. Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe maat..Het is allemaal wel een beetje dubbel nu...blijdschap en verdriet wisselen elkaar nu af..

Liefs Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Wat leuk al zo snel een verslagje. Fijn dat het je allemaal 100% meevalt qua pijn.

Wat ontzettend zielig zeg wat er met je katje is gebeurd :24: Dan denk je dat alles beter wordt en dan loopt het zo af :(

Probeer toch wat te rusten.. zoals je zelf zegt is het beste wat je kan doen rust te nemen. Ik snap dat je heel erg verdrietig bent, ik moet er niet aan denken dat 1 van mijn katjes zo iets gebeurd.

Sterkte meis :116: . Het lijkt mij ook raar. Je voelt je blij na de operatie om hoe je er uit ziet, maar dan met dat slechte nieuws erbij weet je ook niet echt hoe je je moet voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karin:)

Blij te horen, dat je BV zo voorspoedig verlopen is en wat sneu van je katje! Ik weet er alles van, ik heb al meerdere katten verloren met een aanrijding helaas! :139:

Excella heeft gelijk, probeer goed te rusten! Maar als je wilt huilen gewoon huilen! Opkroppen vanwege je herstel doet je geen goed!

Wat betreft de puntige vorm nu... dat komt door het tape idd ;) Ik had hetzelfde (voelde me net madonna met die puntbeha toen haha) Je zal zien, dat dat weg is, zodra het tape eraf is! Ze worden vast schitterend :D

Kop op meis, ik weet hoe verdrietig je je voelt nu... :119:

Liefs, Trici xXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast listy123

Mooi dat alles zo goed is gegaan super. En sorry van je katje.

Je moet nu lekker uitrusten en genieten van de beide nieuwe vrienden haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karin!

Wat goed om al zo snel van je te horen! En wat fijn dat alles goed is gegaan! Gelukkig is het jou ook meegevallen!

Je zult wel heel benieuwd zijn naar het resultaat onder de tape!

Maar wat ontzettend zielig van je katje zeg :( Kan me voorstellen dat dat zo tegenstrijdig voelt op dit moment.

Wat de meiden al zeggen, probeer toch te rusten en praat er vooral over en huil als het moet. En je mag natuurlijk altijd hier komen met je verhaal!

Sterkte meis, en probeer ondanks alles toch te genieten van je boobies!

liefs, May

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.