Ga naar inhoud

Kir : 28 november 2011 : Dr. de Blecourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

ook hier is het woord GEDULD. hihi.. sowieso zit er 1 jaar herstel aan de bvk... gelukkig dat je wond al een stuk kleiner word. ben benieuwd wat je pc donderdag zegt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag is het alweer precies 8 weken geleden! :-)

En om dat te vieren heeft het horizontale litteken onder m'n rechter borst vandaag volgens mij een feestje gevierd ;)

Aan het rechter uiteinde voelt het nu nl nogal beurs aan en ik voel onderhuids ook een soort bult zitten.

Geen idee waar dit nu ineens vandaan komt. Ik heb voor de zekerheid ook m'ntemperatuur opgenomen, maar ik heb geen verhoging, dus ik denk niet dat het een ontsteking is.

Misschien heeft de band van m'n bh er wel op zitten irriteren ofzo, dus vannacht toch maar weer zonder bh slapen om te kijken of het helpt...

En als dat het niet is.....heb ik donderdag gelukkig weer controle, dus kan de pc er ook nog even naar kijken.

Ik heb trouwens nog wat raars, maar weet niet of het met m'n BVK te maken heeft.

Al een paar dagen heb ik een soort lam gevoel in m'n rechter arm. Geen tintelingen ofzo, dus de doorbloeding is denk ik wel goed.

Maar het is zo'n gevoel alsof je heel lang wat zwaars hebt getilt en dan daarna zo'n raar gevoel in je arm hebt alsof je er niks meer mee kan. Maar ik kan m natuurlijk wel gewoon bewegen, maar ik weet niet hoe ik het gevoel anders moet omschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechter borst een bultje en rechter arm een lam gevoel.....klinkt alsof er iets wordt afgeknelt. je hebt een druk weekend gehad, wie weet komt het daar door? ff een stappie terug denk. idd wel prettig dat je donderdag heen gaat. door mijn tietze krijg ik ok vaak een lam gevoel in 1 arm. dit komt door de ontsteking aan die borstspier.dat is dus niet alarmerend, wel irritant. sterkte. en hlijk gaat het snel weer weg.l

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, toch maar even rustig aan doen nu :)

Ik kijk het gewoon nog even aan en als het te lang gaat duren met die arm, ga ik wel even bij de huisarts langs.

De bult is niet echt minder geworden, maar het slapen zonder bh was vannacht ook niet zo'n succes haha.

Ik werd elk half uur wakker, omdat ik dacht dat ik vreselijk aan het lekken was, wat helemaal niet het geval was, maar goed.....om een uur of 3 ben ik er toch maar uit gegaan om m'n bh met gazen weer aan te trekken, zodat ik daarna nog even ongestoord kon slapen.

Ik let er nu iig wel op dat de bh-band niet op dezelfde hoogte zit als de bult.

Ik heb net trouwens weer wat nieuwe foto's online gezet.

Deze keer zonder blaren en met een dicht plekje onder de tepel

:D

Ik heb ook nog geprobeerd de bult op de foto te zetten, maar dat zie je dus niet, het is echt onderhuids.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was het bij die bult toch wel een ontsteking.....

Ik ging net douchen en toen kwam ik erachter dat het uiteinde van m'n horizontale litteken (bij de bult dus) een klein beetje open was gegaan en er was al best wat vuil naar buiten en gelukkig op het gaas gekomen. De bult is nu ook wat minder dik, maar voelt nog wel beurs aan.

Wat ik wel raar vind, is dat het op die plek is gaan ontsteken. Die plek is namelijk al die tijd dicht geweest, je zou eerder verwachten dat het op een van de plekken gebeurde die lang open zijn geweest.

Ik ga het donderdag toch maar even aan de pc vragen of dat normaal is en of ik er nog wat mee moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat zou ik zeker doen. is toch best wel eng hoor. het moet juist dicht. niet open. het is zo verradelijk he. je voelt je goed en doet dan snel te veel. maar je lichaam zit nog vol in de herstel modus. moet alle zijle bij zetten voor herstel. pas goed op jezelf. terug draaien kan je niet, wat langer rusten is uit te houden, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik controle gehad en de pc was tevreden :)

Wel moet ik over 2 maanden weer terug komen om te kijken hoe het dan met m'n gat staat.

Het gat is inderdaad kleiner geworden, maar is nog wel diep. Waarschijnlijk zal het dichtgaan en dat er dan eerst nog een soort deuk te zien is vanwege de holte erachter, maar dat trekt daarna vanzelf nog bij volgens de pc.

Ik heb hem ook verteld van de bult en waarschijnlijk was het inderdaad een ontsteking, maar alles zag er nu weer rustig uit, dus ik hoef er niets mee te doen.

En het allerbeste nieuws van vandaag: ik mag alles weer doen :D

Dus ook weer sporten! Ik moet het wel rustig aan weer opbouwen en goed naar m'n lichaam luisteren, maar ik kan de schade van de afgelopen weken er dus weer af gaan trainen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lekker zeg, dat je weer alles mag en mag gaan sporten! Sporten kijk ik ook alweer erg naar uit, maar helaas moet ik nog even geduld hebben. :P

En wat fijn dat je pc je gerust heeft gesteld over het gat, hoop dat er uiteindelijk niks of nauwelijks meer van te zien is en dat de bult nu ook vanzelf weer wegtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihaaa...terug naar het normale leven! super joh. en heerlijk dat alles goed is. nu dus lekker gaan genieten van je nieuwe lijf. hopelijk is je gaatje snel helemaal gesloten, dan hoef je daar ook geen rekening mee te houden. daar moet op geproost worden! ik wens je al vast een lekker weekend. groetjes ellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is wel een geruststelling dan, daar mag je zeker een borrel op drinken!

Als het goed is, hebben ze mijn weefsel ook getest, maar heb daar verder niets meer over gehoord......zal wel goed zijn dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het amc doen ze het alleen boven de veertig. en toevallig zat er bij mij wat vreemd weefsel. jeetje joh. wat is het gevoelig zonder de pleisters.en bijna alle hechtingen heeft hij mee getrokken. best eng zo zonder extra steun. was het bij jou ook zo gevoelig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het trok bij mij wel een beetje toen het tape er net af was. Ik hield ze de eerste dagen daarna ook de hele dag vast haha.

Is bij jou wel alles netjes dicht gebleven? Bij mij begonnen toen namelijk alle lekkages.

Je moet trouwens niet raar opkijken als het op bepaalde plekken ineens open gaat en er hechtdraad of knoopjes naar buiten komen. Dat heb ik op meerdere plaatsen gehad. Hoewel het oplosbaar hechtdraad was, loste het op de plaatsen van de knoopjes wat minder goed op en daar heeft m'n lichaam het zelf naar buiten gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet open, maar recht ziet er op alle gebieden anders uit. die wil nog niet erg bij trekken. misschien doe ik wel te veel. af en toe heb ik het gevoel of ik een bh met prikkeldraad heb en zo voel ik helemaal niets. ik ben gewoon zooo bang dat het open gaat springen. het ziet er nog zobkwetsbaar uit en dat maakt me zobonzeker denk ik. ik zie geen hechting meer zitten eigenlijk. is het meteen fout gegaan toen het tape er af ging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zag je ook geen hechtingen hoor, het was allemaal onderhuids gehecht, dus misschien valt het mee met dat ze eruit getrokken zijn.

Zo snel zal het niet open barsten denk ik, maar misschien toch maar even rustig aan doen voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat ziet er goed uit hoor, das mooi aan het genezen.

En het blauwe is toch ook al een stuk minder.

Volgens mij komt dat gespannen gevoel toch doordat het tape eraf is. Je huid moet er gewoon even aan wennen, maar dat gevoel trekt vanzelf weg hoor.

Ik had het ook de eerste paar keer dat ik zonder bh ging slapen. Toen werd ik om het kwartier wakker, omdat het zo'n raar gevoel was, maar waarschijnlijk ook omdat ik bang was dat m'n wondjes heel m'n bed onder lekten haha.

Het liefst slaap ik toch nog steeds met bh aan. Vannacht heb ik wel weer zonder geslapen omdat ik links per ongeluk een stukje huid heb open gekrabt. Niet op een litteken, maar vlak ernaast. En daar plakt nu ook steeds gaas aan vast, dus ik dacht: ik laat t maar weer eens een nachtje aan de lucht drogen. Maar zonder bh blijven het onrustige nachten, dus om 4 uur heb ik toch maar weer m'n bh aangedaan zodat ik nog een paar uurtjes rustig door kon slapen :)

Maar het plekje was wel droog toen, dus ik hoop dat het straks niet vastgeplakt zit als ik ga douchen....

Jij hebt niet echt open plekjes toch? Of heb je ook last van lekkages? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee,tot nu toe mag ik niet klagen. alles zit nog steeds dicht. maar ik denk idd voorlopig met bh te blijven slapen. die endoplast dingen voelen aan als een strak shirt dus irriteren doet het niet. en het blijft lekker strak zo ;-) morgen weer werken, jakkes. heb echt geen zin. moest jij ook naar de bedrijfs arts? ik kreeg gister een telefoontje, omdat ik maar halve dagen ga werken moet ik naar de arts. vind het wel een beetje raar hoor. ik ben echt nooooit ziek. en nu moet ik meten heen :-( misschien wordt het toch echt tijd voor een andere baan. als de zin er naar drie weken nog niet terug is, dan is dat niet goed. had jij zin om weer te gaan werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn leidinggevende heeft vooraf de arbo ingelichtben na de operatie heeft ze wekelijks een update naar de arbo gestuurd.

Waarschijnlijk heb ik me daarom niet hoeven melden.

Bij ons is het zo dat er na 6 weken gekeken wordt hoe je weer kan reïntegreren, maar ook daarvoor hoefde ik niet langs te komen, omdat ik bijna volledig weer aan het werk was, ik begon alleen wat later omdat ik buiten de spits wilde reizen vanwege m'n gat.

Maar sinds vrijdag ben ik weer volledig aan het werk :) omdat ik alles weer mag van de pc, ga ik nu ook weer op de fiets naar m'n werk, dus ik kan weer de normale tijd beginnen.

Aan de ene kant had ik wel weer zin om te werken, maar aan de andere kant vond ik het uitslapen ook wel lekker ;)

Maar als je echt geen zin hebt is dat meestalnniet zo'n goed teken.

Wat voor soort werk doe je eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eerste aanspreekpunt bij de ICT binnen ons bedrijf.

Ben nu 2 halve dagen vanuit huis aan het werk en het gaat redelijk, beetje zere boobies, maar na een half uurtje plat kan ik er weer tegen.

Dus vanaf volgende week maandag ga ik weer hele dagen aan de slag.

De bedrijfsarts wordt dus weer afgebeld.

Ik had er ook helemaal geen zin in.

nu ik weer bezig ben valt het toch weer alles mee en het verdient ook zo lekker hahaha erg niet.

ga voorlopig vanuit huis werken omdat ik 3 kwartier in de auto heen en dan weer 3 kwartier terug niet erg zie zitten....en dan die gordel....oef....

Ben jij al weer aan het auto rijden?

Of nog helemaal niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na 4 weken weer voor het eerst zelf gereden, maar vond dat toen nog niet zo heel erg prettig. Vooral met schakelen voelde ik het wel, de gordel heb ik op zich niet zo'n last van gehad.

Ik woon midden in de stad en probeer eigenlijk m'n auto zoveel mogelijk te laten staan, maar dat deed ik voor de operatie ook al :)

Nu voel ik ervoor zich weinig van hoor als ik rijd, alleen heel soms nog een beetje bij het naar z'n 1 schakelen, maar die versnelling gaat gewoon wat stroever dan de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.