Ga naar inhoud

Kir : 28 november 2011 : Dr. de Blecourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Dames,

Ik wil jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling wensen!

2011 was voor mij een topjaar: nieuwe baan, nieuw lijf (33 kilo afgevallen) en nieuwe boobs :D

En ik hoop dat 2012 net zo top wordt voor iedereen!

Liefs Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb ze net even opgemeten en volgens een schema dat ik op een ander forum zag, heb ik nu maat 80/85 C :D

Eerlijk gezegd denk ik dat als ik bh's ga kopen dat het dan toch eerder een D zal worden, omdat ze volgens mij best nog wel breed zijn, maar ik ben blij! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ja die blaren....... Ik had vorige week een dagje m'n gaas vastgezet met tape en nou blijkt dus dat ik daar allergisch voor ben :(

En blijkbaar ben ik er dus zo allergisch voor dat ik er zelfs blaren van gekregen heb.

Wel vreemd, want van de tape van de kliniek heb ik dus geen last gehad, maar dat zal dan wel een ander soort tape geweest zijn.

Maar buiten alle blaren en gaten op m'n rechter borst gaat het echt super! Links vind ik echt al heel mooi en dat schijnt alleen nog maar mooier te worden als de littekens gaan vervagen. Verder heb ik m'n normale leventje weer zoveel mogelijk opgepakt.

Ik werk nog niet hele dagen, maar dat heeft met het vervoer te maken. Normaal ging ik altijd op de fiets, maar bij m'n werk moet ik m'n fiets een flinke heuvel opduwen en dat kan ik nog niet vanwege dat gat. Dus nu ga ik met de tram, maar ik wilnwel kunnen zitten zodat ik me niet ineens ergens aan vast hoef te grijpen als we door een bocht gaan, dus vandaar dat ik buiten de spitsuren reis.

En ik ben alweer een paar keer naar de kroeg geweest en dat ging super.

En op de een of andere manier krijg ik ineens veel meer aandacht daar. Misschien dat ik door de BVK toch iets anders uitstraal ofzo ;)

Voor jou begint het nu ook al op te schieten hè.

Ben je er al helemaal klaar voor?

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de soft tape van hansaplast gekocht.

Daar stond al hypoallergeen op, maar blijkbaar had mijn lijf daar maling aan haha.

Maar ik heb nu bij de apotheek ander tape gehaald, die bedoeld is voor mensen die allergisch zijn.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, want ik wil die blaren eerst laten genezen.

Ik heb al 2 keer een nacht zonder bh geslapen, maar dat is echt raar. Ik werd ook wel 20 keer wakker ofzo haha.

Maar dat is de enige manier waarmee ik kan voorkomen dat het plekje onder m'n tepel steeds weer aan het gaas vastplakt.

Hoe is het nu met jou?

Alles goed met de boobs? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig dat je eerst de blaren wil laten genezen!

Hier gaat het lekker! Ik doe alles weer.Gelukkig ook weer op mij zij slapen!

Eigenlijk deed ik met een week of 4-5 alles al weer bijna, inclusief zo'n 60 vierkante meter laminaat verwijderen in mijn moeder's huis. Gelukkig heb ik er geen last van gehad en is alles goed genezen en dicht.

Wel vind ik dat de littekens onder mijn borsten nog steeds iets opgezet zijn, vooral aan het begin en eind, waar de knoopjes van de hechtingen hebben gezeten. Het wordt wel steeds iets beter.

Sinds gisteren ben ik dus helemaal tapevrij...best eng vind ik. Ik heb toch het gevoel dat het tape extra steun gaf.

Ik heb nog niet zonder BH geslapen. Dat wil ik vanavond voor het eerst proberen, dat moet toch wel kunnen, het is morgen 9 weken geleden.

En ik wil binnenkort weer eens voor een beugelBH gaan kijken; die sportBH's ribbelen zo op en dat voelt niet fijn, zo'n dubbele prop elastiek! Het gaat zo snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waar had je dat tape zitten dan? Ik gebruikte het tape eigenlijk alleen om m'n gaas vast te plakken (wat ik nu dus los in m'n bh heb zitten).

Ik moet echt nog niet aan een beugelbh denken hoor ;) maar goed, voor mij is het natuurlijk ook pas 6 weken geleden.

Wel heb ik al 2 bh's zonder beugel, maar geen sportmodel gekocht en daarbij past cup C!

Maar het meeste draag ik toch de bh's van emdaplast, want die zitten gewoon het fijnst en geven ook een beetje een veilig gevoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tape (Leukopor)zat bij mij over de wonden geplakt. Dus rondom mijn tepels, dan een stuk tape vanaf de tepel naar beneden en dan nog onder mijn borsten over de "wond".

Vlak na de operatie waren de wonden hiermee afgeplakt. Ik kon gewoon douchen met dit tape. Na mijn controle adviseerde mijn arts mij nog eens 6 weken lang om de 2 dagen opnieuw af te plakken. Dus elke 2 dagen het tape eraf en weer nieuw erop plakken.

Zelf heb ik 2 sportBH's bij de Hema gekocht ( Heavy Sport) een 75C ( van Emdaplast heb ik een 34D/Marena) en die zitten ook heerlijk. Alleen na een dag gaat de onderkant soms dubbel zitten en dat gaat flink irriteren en snijden in mijn huid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ja die blaren....... Ik had vorige week een dagje m'n gaas vastgezet met tape en nou blijkt dus dat ik daar allergisch voor ben :(

En blijkbaar ben ik er dus zo allergisch voor dat ik er zelfs blaren van gekregen heb.

Wel vreemd, want van de tape van de kliniek heb ik dus geen last gehad, maar dat zal dan wel een ander soort tape geweest zijn.

Maar buiten alle blaren en gaten op m'n rechter borst gaat het echt super! Links vind ik echt al heel mooi en dat schijnt alleen nog maar mooier te worden als de littekens gaan vervagen. Verder heb ik m'n normale leventje weer zoveel mogelijk opgepakt.

Ik werk nog niet hele dagen, maar dat heeft met het vervoer te maken. Normaal ging ik altijd op de fiets, maar bij m'n werk moet ik m'n fiets een flinke heuvel opduwen en dat kan ik nog niet vanwege dat gat. Dus nu ga ik met de tram, maar ik wilnwel kunnen zitten zodat ik me niet ineens ergens aan vast hoef te grijpen als we door een bocht gaan, dus vandaar dat ik buiten de spitsuren reis

En ik ben alweer een paar keer naar de kroeg geweest en dat ging super.

En op de een of andere manier krijg ik ineens veel meer aandacht daar. Misschien dat ik door de BVK toch iets anders uitstraal ofzo ;)

Voor jou begint het nu ook al op te schieten hè.

Ben je er al helemaal klaar voor?

Groetjes Kir

s gelukig. het zag er nog al heftig uit, zelf kan ik ook niet tegen veel soorten tape. maar jou reactie is nogal heftig zeg. blij te lezen dat het zo lekker met je gaat. want voor mij ben jij toch een beetje een voorbeeld. :-) ja,nog 2 nachtjes slapen. bibber. dus kekker naar de kroeg hahaha heeerlijk ff een borrel gedronken op je nieuwe boebies? proost! de aandacht komt vast door je stralende verschijning. geniet er lekker van.jij hebt het k.lekker achter de rug. kan je al een beetje op je buik slapen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat je heftige reactie hebt gehad op de tape....ik heb dat ook met bepaalde soort pleisters...Hoe gaat het verder met je nieuwe boobs?

Liefs,

yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik schrok er ook wel even van. Ik had nog nooit een reactie van pleisters gehad en toen ik het tape ging gebruiken jeukte dat al wel een beetje, dus was ik er weer mee gestopt. Tot ik oud en nieuw ging vieren en hetbtoch wel weer handig vond om het vast te plakken, maar ik wist dus ook niet dat je er zo'n heftige reactie van kon krijgen :(

@Yanet: verder gaat het met m'n linker borst heel goed! Alles zit heel mooi dicht, alleen op het drielandenpunt zit nog een klein plekje dat af en toe een beetje lekt, maar dat stelt eigenlijk niet zo heel erg veel voor.

Rechts gaat iets minder voorspoedig. Onder m'n tepel heb ik een open plekje door een hechtingknoopje dat naar buiten is gekomen. Maar bij m'n drielandenpunt heb ik echt een flink gat zitten, je kan er zo inkijken, dus daar ben ik nog wel even zoet mee ;)

Het doet gelukkig geen pijn, maar ik kan met rechts wel een stuk minder dan links vanwege dat gat.

Hoe is het nu met jou? Alles helemaal dicht nu? Want jij hebt toch ook een tijd open plekjes gehad?

@Freedom: op m'n buik slapen durf ik nog niet hoor. Af en toe probeer ik het wel een beetje op m'n zij, maar ik ben inmiddels zo gewend aan het op m'n rug slapen dat ik daar helemaal geen problemen meer mee heb. Ik heb nu in totaal 3 nachten zonder bh geslapen zodat het wondje onder m'n tepel goed kon drogen, maar dat is echt raar hoor haha. Vroeger moest ik er niet aan denken om met een bh aan te slapen en nu wil ik eigenlijk niet meer zonder. Misschien als straks alles helemaal dicht zit, dat het dan prettiger voelt om zonder bh te slapen.

Succes nog even met aftellen. En voor je het weet heb je mooie nieuwe boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu wel beter...ik heb alleen nu een bult op mijn linker borst die ik komende donderdag laat controleren bij mijn PC.....ik heb 3 maanden op en af last gehad van wondjes...maar die gaan met de tijd weg maar zijn wel ff vervelend jah....tot ongeveer 3 maanden is het normaal om nog wondjes te hebben als je daarna er nog last van hebt moet je ff langs voor controle bij je PC....wat mij heel erg heeft geholpen zijn als de prut van de wondjes ( dus alle witte spul en de hechting en vieze bloed) eruit was het te bedekken met een hypoallergeen vettige gaasje....er zit dan zalf op die help met littekens erna en help met genezen....het wordt ook gebruikt bij brand en schaafwonden....en dan heeft echt geholpen....ik merkte dat gewoon een gaasje erop zetten en het zo droog laten betekende dat het wondje langer openbleef wat ook de nodige irritatie gaf.....ik zal even op zoeken in mijn lades thuis naar de naam want ik heb het namelijk gewoon bij de drogist gehaald en tis super handig :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc had gezegd dat ik geen vettige gaasjes op open plekjes moest doen, omdat er dan tijdens het douchen niet genoeg water bij kan komen om het schoon te spoelen, omdat er dan ook een vettig laagje op de wond blijft zitten.

Maar inmiddels is dat plekje onder m'n tepel al een paar weken open, dus misschien moet ik het toch maar wel proberen.

Dus als je op zou willen zoeken hoe het heet.....graag! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid....bij het douchen deed ik altijd alle gaasjes inclusief de vettige af hoor....en maakte de wondjes schoon met sebamed douche gel want antibacterieel is en neutraal in ph dus het irriteert niet...en ik verving het 2 maal daags...dus als ik het afdeed savonds voor het slapen gaat gewoon even met een washandje met sebamed weer wassen en even laten luchten en dan de vettige gaasje en de echt gaas erover heen met tape zodat ik kon slapen....je moet een balans vinden tussen even je borsten laten luchten door de dag heen...dat deed ik sochtens na het douchen altijd ff geen bh en geen gaasje... en daarna savonds weer ff...dus 2 keer gaasjes wisselen en 2 keer ff 30 tot een uur laten luchten.....tjah het werkte voor mij mrgoed je moet het zelf weten...

Het merk heet HeltiQ...je moet dan de schaaf- & brandwonden zalfgaas pakken ervan...je kan het gewoon bij de drogist kopen...ook heb je van datzelfde merk gewone gaasjes....eerste deed ik mijn gaasjes bij de apotheek halen en dan zelf betalen maar deze zijn precies dezelfde gaasjes alleen dan wat zachter in prijs....tjah de keuze was toen al snel gemaakt.

Het komt verpakt met grote gaasjes in aparte verpakkingen in de doos...wat ik deed was even kijken hoe groot mijn wondje was en dat de gaas in repen knippen en dan vervolgens weer in kleine delen....met zo'n zakje deed in vervolgens dan weer 1 week of meer....zo hoef je alleen maar 1 doos te kopen...als je het haalt snap je waarom in het knipte...omdat het gaasje gewoon erg groot is....knip de kleine delen groot genoeg om over de randen van je wondje te passen en plak daarna je gewone gaas erover heen....tis heel makkelijk :46:

Hopelijk helpt het jou zoals bij mij....toen ik hiermee begon waren mijn wondjes binnen 2 dagen tot 1 week dicht afhangend van hoe groot ze waren...eerste met een dun laagje huid en daarna merkte ik er niks meer van...mischien dat die gat van jou net even wat langer duurt maar het gaat uiteindelijk wel dicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yanet: ja ik bedoelde ook eigenlijk dat zo'n vettig gaasje ook een vette laag op je wondje achterlaat, wat volgens de pc niet goed was omdat je dat er dan weer met zeep af moet wassen. Maar Sebamed is misschien ook wel een goed idee.

Ik ga van t weekend wel eens even op zoek. Dat luchten doe ik al wel elke avond na het douchen, maar in de ochtend heb ik daar geen tijd voor. Heb altijd ernstige problemen om m'n bed uit te komen, dus ik moet elke dag haasten haha

@Freedom: van m'n schouders heb ik sinds de operatie geen last meer gehad en daar had ik voorheen altijd het meeste last. Wel heb ik af en toe last van rug, maar dat komt ook doordat ik af en toe nog een beetje rare houdingen aanneem om alles goed te beschermen ;)

Ben je nou morgen of donderdag aan de beurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaatjes zijn irritant en soms steken ze maar al met al is het gewoon te doen hoor..als je het moet vergelijken met andere pijntjes van je schouders en rug enzo valt alles echt reuze mee....en dat is trouwens het eerste wat je gaat merken....je schouders en nek zullen licht aanvoelen...klinkt heel gek maar tis wel het gevoel dat ik had..

@ Kir...ik wist dat ik mijn wonden met speciale antibacteriele douchegel omdat ik meestal heel erg jeuk krijg van geparfumeerde zeep en douchegels.....tis super handig en met een flesje alleen voor je borsten doe je best lang...Ik snap was je pc zegt...alle pc's hebben een andere mening over vettige gaasjes op wonden...mrgoed je moet zelf beslissen wat je doet....hehe tjah en dat wakker worden kan ik geen advies overgeven want ikzelf kom soms erg moeilijk uit bed haha als je maal lucht is het goed hoor....met dit soort dingen is geduld het meeste wat je moet hebben ook al lijkt het soms irritant om het te hebben :46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

donderdag moet ik me om tien uur melden. en dan mag de pc zijn kunstwerk gaan knutselen:-) duimen dat hij zijn dag heeft haha hoest met je gaatje. zie je al vooruitgang? en doet het pijn?

Met m'n gaatje gaat het nog steeds hetzelfde. Soms denk ik dat het wel aan het opvullen is binnenin, maar omdat het onder m'n borst zit kan ik het niet zo goed zien. En op foto's is het ook niet goed te zien helaas. Maar gelukkig heb ik er niet zoveel last van, behalve dan dat ik met m'n rechter arm veel minder kan dan met links, maar daar valt voorlopig nog wel mee te leven ;)

Lekker dat je in de ochtend mag, dan hoef je ook niet zo lang nuchter te blijven enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, ik ga eindelijk weer de goede kant op met m'n rechter borst! :)

M'n eerste blaren zijn helemaal weg nu, het plekje onder m'n tepel heeft al 4! dagen een korstje dat nog niet gelekt heeft en ik heb zowaar het idee dat het gat bij m'n drielandenpunt kleiner aan het worden is :)

Ik zal morgen weer wat nieuwe foto's in m'n album plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gevoel is nog niet overal terug, maar dat schijnt zelfs na een jaar nog te kunnen komen. M'n linker tepel heeft al wel weer gevoel, zelfs iets meer dan voor de operatie. Alleen aan de onderkant ban m'n linker borst heb ik nog een gevoelloos plekje, maar dat vind ik niet zo erg.

M'n rechter tepel heeft nog geen gevoel, maar reageert wel op temperatuur, dus ik denk dat het daar nog wel terug komt. Verder heb ik in die hele borst wel gevoel.

Je krijgt zeker een ander lichaam, ik sta nog elke keer vol verbazing in de spiegel te kijken ;)

Nou heb ik door het afvallen sowieso een ander lijf dan een jaar geleden, maar op de een of andere manier vind ik m'n borsten meer veranderd dan de rest.

Hoe is het nu bij jou? Ik las in je topic dat jij een band hebt gekregen? Hoe lang moet je die dragen voor je bh's mag gaan dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.