Ga naar inhoud

Kir : 28 november 2011 : Dr. de Blecourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Nou inmiddels is het alweer 4 dagen geleden en het gaat nog steeds super!

Vanmiddag na het douchen werd ik wel heel even duizelig, maar toen ben ik meteen op bed gaan liggen en was het zo weer over :)

Alle wonden zitten op zich wel goed dicht (denk ik, want er zit nog allemaal tape overheen), alleen bij het drielandenpunt van m'n rechterborst lekt het een klein beetje na het douchen.

En ik heb een heel vervelend plekje op m'n zij ter hoogte van de bh-band. Ik denk dat er bij het verwijderen van tape dinsdag een klein beetje huid mee is gegaan, dus nu zit er een soort schaafplek die ik elke dag weer opentrek als m'n bh uitgaat :23:

M'n moeder heeft bij de apotheek nu een beetje vettige gaasjes gehaald om daarop te doen, dus ik hoop dat dat een beetje helpt.

De zwelling is volgens mij wel iets minder dan maandag/dinsdag maar ze zijn nog steeds behoorlijk gezwollen. Ben ook wel benieuwd hoe lang het duurt voordat die zwelling grotendeels weg is en ik een beetje een idee krijg van het uiteindelijke formaat :1big_boobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste Reactie

Mooi dat het goed gaat!!

Bij mij is de zwelling al wel deels afgenomen nu 1 week en 1 dag PO maar links is nog steeds meer gezwollen. Als ik veel loop of sta dan merk ik ook dat ik meer druk voel

dus het heeft echt even tijd nodig en veel rust is ook wel goed merk ik. Geduld is het keyword... :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inmiddels is het alweer 4 dagen geleden en het gaat nog steeds super!

Vanmiddag na het douchen werd ik wel heel even duizelig, maar toen ben ik meteen op bed gaan liggen en was het zo weer over :)

Alle wonden zitten op zich wel goed dicht (denk ik, want er zit nog allemaal tape overheen), alleen bij het drielandenpunt van m'n rechterborst lekt het een klein beetje na het douchen.

En ik heb een heel vervelend plekje op m'n zij ter hoogte van de bh-band. Ik denk dat er bij het verwijderen van tape dinsdag een klein beetje huid mee is gegaan, dus nu zit er een soort schaafplek die ik elke dag weer opentrek als m'n bh uitgaat :23:

M'n moeder heeft bij de apotheek nu een beetje vettige gaasjes gehaald om daarop te doen, dus ik hoop dat dat een beetje helpt.

De zwelling is volgens mij wel iets minder dan maandag/dinsdag maar ze zijn nog steeds behoorlijk gezwollen. Ben ook wel benieuwd hoe lang het duurt voordat die zwelling grotendeels weg is en ik een beetje een idee krijg van het uiteindelijke formaat :1big_boobs:

Hoi Kir,

Nou, ik heb net jou verslag doorgelezen.Wat heb je een prestatie geleverd om zoveel af te vallen! En wat fijn dat het zo goed met je gaat. En het is pas 5 dagen geleden! Ik houd je updates in de gaten. Is voor mij natuurlijk heel fijn om te lezen. Ik wens je beterschap en geniet ook van de tijd dat je je niet druk hoeft te maken over het huishouden ha ha.

gr. Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee heb weer een klein beetje gevoel terug in m'n linker tepel :)

Nu rechts nog......

Als ik ze in de spiegel bekijk, vind ik ze qua formaat wel gelijk aan elkaar, maar als ik ze vervolgens op de foto bekijk, zie ik toch nog wel een verschil. De rechter is toch wat groter dan de linker, maar dat kan ook nog door die nabloeding komen. Voor me gevoel was m'n rechterborst toen namelijk 2x zo groot als de linker ;)

Ik heb nog een foto van donderdag in m'n album geplaatst en zal morgen of dinsdag weer wat nieuwe foto's maken want dan is het inmiddels alweer 1 week geleden :)

Ik merk wel dat ik doordat de pijn zo meevalt alweer veel te weinig rust neem. Gelukkig wordt dat meteen afgestraft doordat dan de wondjes een beetje gaan 'trekken'. Op zich doe ik geen huishoudelijk werk ofzo, maar ik loop wel veel door het huis en dat vinden m'n borsten toch nog niet zo prettig ;) vandaag maar weer een dagje rust dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag op controle geweest en alles zag er goed uit volgens de arts die me hielp.

De tape is eraf gehaald en das was iets minder prettig, maar ja het hoort erbij, kan moeilijk de rest van m'n leven met tape op m'n borsten blijven rondlopen ;)

Toen het tape eraf was kwam er toch nog wel wat wondvocht uit m'n onderste hechtingen, met name bij de rechterborst, maar dat scheen normaal te zijn.

Zelf heb ik er nog niet heel veel van kunnen zien, omdat er geen spiegel in de kamer was.

Dus ik heb alleen nog maar m'n tepels kunnen zien en dat zag er wel heel netjes uit :)

De rest zal ik morgen wel zien als ik ga douchen en dan zal ik ook meteen weer wat nieuwe foto's maken.

Het is wel vreemd hoor, zo zonder de tape. Ik heb toch een beetje het gevoel dat het nu minder stevig is in m'n bh, maar dat zal wel psychisch zijn denk ik. Ook denk ik de hele tijd dat ik het voel lekken, terwijl dat ook wel mee zal vallen waarschijnlijk.

Ach ik zie het morgen allemaal wel met douchen.

Ik heb trouwens al de hele week heel erg snel koud, met kippenvel en al, hebben anderen daar ook last van gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lekker dat jouw tape eraf is,Kir!

Ik moet blijven tapen tot en met Kerst; elke 3e dag moet ik het tape eraf halen en nieuw erop plakken. Het tape gaat af en toe flink irriteren en jeuken, ik zal blij zijn als ik tape-loos ben.

Ik heb geen last van de kou of kippenvel gehad ( in ieder geval niet binnen in huis) Maar misschien heb je het nu sneller koud omdat je weinig of niks doet en stilzit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die jeuk herken ik wel ja, dus ik ben idd blij dat de tape eraf is. Het gaat nl toch een beetje broeien onder de tape. Volgens m'n moeder (die er vandaag bij was) zag het er ook een klein beetje geïrriteerd uit, maar dat kan ook door het lostrekken kunnen komen.

Ik ben alleen wel weer aan t lekken bij t drielandenpunt nu, zag t net door m'n shirt heen komen :( gelukkig is t alleen vocht en geen bloed, maar toch.....

Morgen na t douchen laat ik ze misschien toch eerst maar even aan de lucht drogen voordat de bh weer aan gaat. Was ook het advies van de arts zolang er nog 'lekkages' zijn ;)

T koud hebben vind ik op zich niet zo erg, maar het kippenvel voelt wel erg vervelend bij m'n borsten. En t voelt ook raar dan, omdat m'n nog tepels niet mee doen met het kippenvel haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag weer nieuwe foto's erop gezet waarbij de tape eraf is.

Vooral m'n linkerborst vind ik al erg mooi, dus als de rechter ook naar dat formaat gaat ben ik echt superblij :3:

En alles wat het nog kleiner wordt, is alleen maar mooi meegenomen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve alle lekkages gaat t steeds beter :)

Vandaag zelfs zonder hulp m'n haren gewassen.

T duurde allemaal wel wat langer dan normaal, maar goed....heb t wel helemaal zelf gedaan ;)

Van dat lekken word ik alleen wel een beetje simpel zeg.

Ik heb m'n bh helemaal volgestopt met gaas, maar het lekt er dwars doorheen.

Vanmorgen was t links droog, dus ik blij natuurlijk, maar na t douchen begon t weer te lekken :(

En rechts is nog helemaal niet droog geweest. Maar daar moet misschien nog wat vocht uit omdat die kant nog steeds meer gezwollen is dan links, dus op zich is t ook wel weer fijn dat t eruit komt.

Na t douchen ga ik nu steeds even zonder bh op bed liggen in de hoop dat de lekkende plekken opdrogen. Links gebeurt dat gelukkig, maar rechts is dan na een uur nog steeds niet droog, dus dan gaat toch de bh maar weer aan met een berg gaas erin.

Maar de pijn valt gelukkig nog steeds heel erg mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging even de goede kant op met m'n lekkages.

Zaterdag was even het toppunt, toen begon m'n linkerborst ineens als een gek te lekken, moest bijna om het uur schoon gaas in m'n bh doen haha. Zondag was ik weer zo goed als droog, dus ik had weer goede moed :)

Maar vanmorgen begon de rechterkant weer bij het drielandenpunt en ook bij allebei m'n tepels is het ineens eronder beginnen te lekken.

De bh dus maar weer flink volgestopt met gaas, je ziet met kleren aan bijna geen verschil meer t.o.v. voor de operatie ;)

Ik heb ook weer nieuwe :1boobs: foto's geplaatst. Het ziet er een beetje raar uit op sommige plaatsen, maar dat komt door al dat gaas dat ik in m'n bh heb, die laat afdrukken/indeukingen achter op m'n borsten. Deze foto's zijn van voor het douchen, maar na het douchen is het al weer weggetrokken (alleen heb ik daar nog geen foto's van). Bij het vooraanzicht kan je ook zien dat het net onder de tepels een klein beetje open is, hopelijk gaat het niet verder open. Ik blijf het in ieder geval rustig aan doen om te voorkomen dat de wondjes verder open gaan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik weer voor een paar dagen richting m'n eigen huis vertrokken.

Ik durfde het alleen nog niet aan om zelf auto te rijden, dus m'n moeder heeft me gebracht.

Een collega van me had vandaag een afscheidslunch en daar wilde ik wel bij zijn, dus vandaar........

Maar wat een volksverhuizing zeg haha. Buiten m'n kleding moest natuurlijk ook m'n hele voorraad gazen mee en m'n voedingskussen (want die ligt toch wel heel erg lekker) en de DVD-collecties en boodschappen, zodat ik hier niet meteen naar de supermarkt hoef en m'n sinterklaascadeaus en.......man wat heb ik toch een hoop spullen ;)

En ik mocht natuurlijk niks tillen, dus moest alles aan mams over laten, de lieve schat!

Hier aangekomen was ik eigenlijk al kapot en toen moest ik dus nog naar de lunch.

Wel leuk om m'n collega's weer te zien, maar ook super vermoeiend.

Halverwege de lunch zat ik echt helemaal in te storten haha

Gelukkig was een van m'n collega's zo lief om me na de lunch met de auto naar huis te brengen, hoefde ik gelukkig niet in de tram :)

En nu is het dus mezelf behelpen.......

Ben vooral benieuwd naar morgen, want dat wordt dus de eerste keer na het douchen die strakke bh aantrekken en volstoppen met gaas zonder de hulp van m'n moeder.

We hebben wel tape gekocht, zodat ik eerst de gazen aan m'n lijf vast kan plakken en daarna beide handen vrij heb om die bh aan te trekken.

Gelukkig woont m'n beste vriendin naast me, dus zij kan me in geval van nood helpen :)

Maar ik ben er al wel uit dat ik volgende week in ieder geval nog niet ga werken, hoewel dat in eerste instantie wel mijn plan was.

Ben echt veel te snel moe. En daarnaast vind ik ook dat ik nog teveel lek. Het zou wat zijn zeg, dat je leuk aan je bureau zit te werken en dat er ineens zo'n enorme vlek op je tiet zit haha.

Ik denk dat ik tussen kerst en oud en nieuw wel een paar uurtjes ga werken, al is het alleen maar om er even uit te zijn en m'n mail alvast een beetje weg te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de eerste dag zonder hulp overleefd ;-)

Gister een lekker luie dag gehad, dus daar had ik sowieso weinig hulp bij nodig haha, maar vandaag weer lekker gedoucht en met de gazen in de weer. De open plekjes hadden een soort wittig spul erin zitten, hopelijk is dat een teken dat het dicht aan het gaan is.

Ik had via internet een bh besteld in C en D en zowaar pas ik de C, ben zooooo blij :D

Het is wel een bh zonder beugel en heeeeeel onsexy, maar toch.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje het is alweer 3 weken geleden! De tijd vliegt echt voorbij :)

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik heb het idee dat het lekken eindelijk iets minder begint te worden.

Toch heb ik mezelf maar wel goed ingepakt met gaas haha, want ik heb al een keer eerder gedacht dat het iets minder werd en toen zat er ineens toch een enorme vlek in m'n bh en kleding ;)

Ik heb ook weer wat nieuwe foto's geplaatst van hoe het er vandaag uitziet.

En ik heb er ook foto's bijgedaan van m'n open drielandenpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit kir, lekken wordt vanzelf beter, het zal toch wel een keertje op zijn. En zwelling moet er toch uit! Jammer van de drielandenpunten. Maar ook dat komt goed als je berichten hier op het forum leest. Voor mij vandaag nog 10 weken. Haha das nog maar 70 nachtjes slapen. En je weet hoe snel de tijd gaat.

Groetjes en succes maar weer

Liene.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik even op m'n werk wezen buurten, niks gedaan hoor maar gewoon even thee gedronken met m'n baas en collega's.

Ik woon 5 minuten bij m'n werk vandaan (met de tram of fiets), dus ik vond dat t best wel even kon ;)

We hebben ook afgesproken dat ik volgende week weer voorzichtig ga beginnen met een paar uur per dag, gewoon kijken wat ik aankan.

Ben er wel weer aan toe, want dat thuis zitten heb ik nu wel zo'n beetje gezien.

Met m'n lekkages gaat het nu echt de goede kant op (denk ik). Vanmorgen zaten de gazen voor het eerst niet vastgeplakt aan de wonden.

Het had nog wel gelekt, maar echt een stuk minder dan voorheen. Alleen het eerste (dikkere) gaas had vlekken en alle andere gazen waren nog droog :)

Ben ook zo benieuwd wat de pc er donderdag van zal zeggen als ik op controle ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, hoe gaat het nu met je?

Je foto's zien er goed uit, niet vurig of zo.

Ben je al aan de nieuwe aanwinst gewend?

Of mis je de oude?

Hoe doe je het nu met slapen?

Je hebt zo te zien een mooie maat gekregen.

Ik las dat je het thuis zitten een beetje beu was.

Kan me er wel iets bij voorstellen hoor en dan weer thuis, alleen toch?

Dan is een praatje en het werk toch weer een goeie afleiding.

Ga jij nog smeren met litteken crème?

Want daar lees je ook zo veel verschillende dingen over.

Voor mijn zoon heb ik toen een hele vette crème gekregen van de dokter.

Die zei lekker vet houden en veel masseren.

Hij heeft een haak in zijn arm gehad en is daardoor puur uitgescheurd.

Of het heeft geholpen weet ik dus niet :-)

En nu op naar de feestdagen!

<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude zal ik nooit missen haha, maar gewend aan m'n nieuwe borsten ben ik ook nog niet helemaal. Ik sta ze nog elke dag te bewonderen onder de douche ;)

Sinds 2 nachten probeer ik weer een beetje op m'n zij te slapen. Eigenlijk is het een beetje tussen zij- en rugslapen in. Ik heb een voedingskussen gekocht en daar lig ik lekker 'in' met 1 kant in m'n rug als ondersteuning.

Ik ben nog niet begonnen met smeren, omdat ik nog open plekken heb, maar misschien begin ik binnenkort wel met de plekken die al dicht zijn. Van de kliniek heb ik een monstertje gehad met litteken crème en ik denk dat ik daar nog een potje van haal morgen. Het is wel duur spul, maar ik heb er wel goede verhalen over gehoord. En als die op is, ga ik verder met bio-oil.

Het is idd erg stil thuis, maar soms is dat ook wel lekker hoor :)

Volgende week zal wel druk zat worden als ik weer aan het werk ga, dus ik geniet er nog maar even van ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik op controle geweest bij de PC.

Links is het drielandenpunt nu bijna dicht :1bouncingboobs: en het open plekje bij de tepel hoefde ik me ook geen zorgen over te maken, dus links zag er prima uit :)

Rechts dacht ik dat het dicht aan het gaan was, omdat er een soort witte emulsie in de wond was gaan zitten, maar volgens de PC verhinderde dat witte spul juist de genezing, dus hij heeft het witte goedje weggeknipt. Vervolgens kwam hij met een spiegel en zei: je moet niet schrikken hoor, maar je kan er nu zo inkijken. Vooral dat zinnetje 'niet schrikken' deed t 'm haha.

Maar goed je kon er dus inderdaad zo inkijken, er zat gewoon een hele holte. Ook dat was niets om me zorgen over te maken zei hij. Het zal van binnenuit genezen, dus het gat zal steeds minder diep worden en uiteindelijk weggaan. Het zal nog wel enkele weken duren voor het helemaal dicht is :( Dus ik ga zo maar weer een nieuwe lading gazen halen bij de apotheek.

Waarschijnlijk is dit gat toch een gevolg van die nabloeding, maar goed niets om me zorgen over te maken dus.

Verder zag alles er wel echt prima uit en genas alles volgens de regels.

Eind januari moet ik weer op controle, dus ik hoop dat het tegen die tijd wel dicht is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps Kir,

Kan me voorstellen dat je schrok, ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel een beetje van schrok.

Maar het zal vast goed komen, heb er wel vaker een foto van gezien wat weer helemaal goed kwam.

De rest van je littekens zien er wel erggggg mooi uit zeg!

Vooral die van de tepel naar beneden loopt, die lijkt nu wel te vervagen!

Moet je nu weer snel terug voor controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het ziet er waarschijnlijk erger uit dan t is ;)

Ik heb er gelukkig ook geen last van ofzo. De rest geneest inderdaad heel mooi :) sinds een paar dagen ben ik ook met littekenspul van de kliniek aan het smeren op de dichte plekken.

Ik hoef 26 januari pas weer op controle te komen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het gat dan al dicht is. Dus daarna zal er ook nog wel een controle gepland worden.

Hoe is t met jou? Beginnen de zenuwen al een beetje te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep en niet zo’n klein beetje ook!

Stond op het punt om het uit te gaan stellen.

Misschien ben ik wel een mega aansteller, maar ik kom maar niet van mijn angst af.

Vreemd niet.

Maar ik houd het gewoon op 12 januari.

Dus jou volgende controle is een maand verder?

Wow, dan heb ik ook een paar maatjes kleiner en weet eindelijk hoe jij je voelt met je nieuw jongens!

Lekker Kir, van de zomer kunnen de nieuwe kleren in de kast……en dan niet maatje 46 bovenmaat!

Maar een normale maat zonder dat de knopen er af knallen en hopelijk minder koppijn.

Ik hoop dat je openingetje helemaal gesloten is voordat je volgende controle er is.

Dan kan je lekker shoppen en genieten van je nieuwe lijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet uitstellen hoor!

Als het straks achter de rug is, zal je zo blij zijn :)

Zelfs als ik vooraf geweten had dat ik die nabloeding zou krijgen of dat ik dit gat kreeg, zou ik het toch gedaan hebben.

En idd straks lekker normaal kunnen shoppen en leuke topjes en jurkjes dragen, ik kijk er al naar uit! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje he, wat gaat het nu snel bij je!

Je zou echt niet zeggen dat het nog maar zo een korte tijd terug is.

Heeeeel netjes, daar kan je echt trots op zijn en je arts ook.

In het begin ziet alles er zo eng uit he, maar nu.

Toppie, goed begin voor het nieuwe jaar!35.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, alle plekken die dicht zijn zien er echt heel mooi uit :)

Je ziet nog wel eens dat littekens rood en dik zijn, maar dat is bij mij helemaal niet het geval.

Ik moet natuurlijk niet te vroeg juichen, want je weet maar nooit hoe het zich nog gaat ontwikkelen ;) maar tot nu toe ben ik heel tevreden!

Nu alleen dat gat nog 'even' dicht en dan ben ik helemaal blij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.