Ga naar inhoud

Kir : 28 november 2011 : Dr. de Blecourt : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Ik heb vandaag dit forum ontdekt en zal me even voorstellen:

Ik ben 33 jaar en denk al een jaar of 15 na over een BVK. In het begin heb ik dit een beetje weggeschoven, omdat ik in de veronderstelling was dat t niet vergoed zou worden en zelf heb ik er het geld niet voor.

In de loop der jaren ben ik ook nog eens heel veel aangekomen door de combi: stoppen met sporten, op kamers gaan, studeren en ook de echte student daarbij uithangen (lees veel stappen, drinken en slecht eten :38: ), dus door mijn overgewicht zat een BVK er sowieso niet in. Eind 2010 was ik het helemaal zat en heb ik 'de knop' drastisch omgedraaid: begin januari 2011 ben ik begonnen met een eiwitdieet, waarmee ik tot nu toe 33 kilo ben afgevallen biggrin.gif. En nu ik zoveel ben afgevallen, lijkt t wel of m'n klachten (door m'n grote borsten) erger zijn geworden. Dat zal vast iets te maken hebben met de verhoudingen van m'n lijf die nu minder goed kloppen, want bij m'n borsten ben ik maar 1 cupmaat afgevallen, terwijl ik qua kledingmaat wel ruim 4 maten kleiner zit.

Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben me sinds april wat meer gaan verdiepen in de BVK, door andermans verslagen te lezen, klinieken/artsen online te vergelijken etc en eind augustus/begin september heb ik bij 3 klinieken een consult gehad. Het waren op zich alledrie aardige artsen, maar ze hebben toch wel een aantal verschillende werkwijzen (behalve dan de ankermethode, want die zouden ze alledrie gaan toepassen).

Bij de een zou ik dezelfde dag van de operatie nog naar huis mogen/moeten, bij de andere 2 moest ik wel blijven overnachten, wat me op zich wel een prettiger gevoel geeft zo'n overnachting.

De een gebruikt weer wel drains en de andere weer niet en zo waren er nog veel meer verschillen die ik moest vergelijken om m'n keuze te kunnen maken.

Uiteindelijk is het toch een gevoelskwestie geworden en heb ik gekozen voor Dr de Blecourt in de Bergman Kliniek in Bilthoven.

13 september is de goedkeuring bij m'n verzekering aangevraagd en daar zit ik nu dus op te wachten.

Ik heb nu 85 E/F en ik hoop straks een C/D te krijgen biggrin.gif

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Kir,

Welkom op het forum ;)

Wat goed dat je de stap hebt genomen om tot een BVK over te gaan..Ik zelf ben komende woensdag aan de beurt en ik vind het reuze spannend :3:

Ik hoop voor je dat je goedkeuring snel binnen is en dat je dan een datum kan inplannen..als dat zover is en je een datum hebt verplaats ik je topic naar de Operatie verslagen van BVK en dan kan je lekker beginnen met aftellen :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yanet,

Ik zat toevallig net jouw topic te lezen. Balen zeg dat je eerste datum niet door is gegaan.

Maar over 3 daagjes gaat t dan toch gebeuren, spannend hoor!

Succes alvast!

En ik hoop dat ze bij mijn verzekering een beetje snel zijn, want over een kleine week ga ik met vakantie en hoop eigenlijk voor die tijd te weten waar ik aan toen ben.

Anders lig ik straks op t strand de hele tijd in gedachten bij m'n brievenbus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha wat toevallig :3: ..het was idd balen toen het niet doorging mrgoed nog 3 daagjes..ik hoop voor je dat je met een gerust hart en de goedkeuring op zak op vakantie kan :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Welkom hier :)

Spannend om dan eindelijk die knoop door te hakken he! Ik ben in april dit jaar geopereerd en heb er absoluut geen spijt van!!

Veel succes met afwachten op de goedkeuring!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

En zit er al wat meer schot in de zaak...heb je je goedkeuring en datum al binnen? :7:

Ja de dag voor m'n vakantie heb ik de goedkeuring binnengekregen!!

Natuurlijk meteen gebeld om een datum in te plannen, maar ik kreeg m'n beautycoach niet te pakken :-( Wel een terugbelverzoek achtergelaten en voor de zekerheid ook nog maar een mail gestuurd haha.

En inderdaad, ze belde me tijdens m'n vakantie terug, dus de datum is vastgezet: 28 november 2011!!

Het aftellen kan beginnen :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow gefeliciteerd met je datum :136:

Ik zal zo je topic verhuizen naar de Operatie verslagen ;)

We tellen allemaal met je mee hoor :3:

Liefs,

Yanet :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kir,

Wat goed dat je de knoop hebt door gehakt en gefeliciteerd met je datum nu dus druk aan het aftellen.

Zelf ben ik 19 sept. Geopereerd ik ben erg tevreden met mijn mooie borsten alleen heb ik de pech dat ik een complicatie heb.

Maar ooit komt dat goed hoor.

Liefs Gertiena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gierden de zenuwen door m'n lijf :63: Ik had nl een gesprekje met m'n baas aangevraagd om t 'blijde nieuws' te kunnen vertellen.

En haar reactie.........."meid gefeliciteerd! wat goed van je! ik heb het zelf ook laten doen 10 jaar geleden"

Ok, die had ik even niet aan zien komen haha.

Maar ben wel superblij dat ze het weet nu :1: en helemaal dat ze het zelf ook heeft gedaan.

Dan snapt ze straks dus beter hoe het zal gaan met het herstel enzo.

Verder zal ik t ook nog wel aan m'n directe collega's vertellen, maar voor de rest van de collega's houd ik het gewoon op een operatie voor m'n rug ofzo.

Hoe hebben jullie dat gedaan op je werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen op mn werk wist het, weet je wat het is, ze kletsen toch wel over je dus als de een zegt: Ze wordt geopereerd voor borstverkleining en de ander zegt oh ik dacht juist aan dr rug?

Krijg je alleen maar meer praatjes van.

Als je het aan je collega's wil vertellen zou ik gewoon de ware reden zeggen. Liegen heb je niks aan, kan je alleen het vertrouwen mee beschamen..

Van harte gefeliciteerd met je datum! Nu lekker aftellen :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, ja ik dacht ik meld me hier ook maar aan :-) ik had jou trouwens ook nog niet gezien, maar ben dit forum ook nog een beetje aan t uitvogelen.

T was zeker een opluchting dat m'n baas zo reageerde! Nu kan ik tenminste echt met een gerust gevoel gaan aftellen: nog maar 53 nachtjes slapen!!

Ik lijk wel een klein kind dat aan t aftellen is tot haar verjaardag haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd met de goedkeuring van je verzekering.

goed van je dat je de keuze hebt gedaan voor een bvk.

succes met aftellen ik hou je topic in de gaten!!

Liefs Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen op mn werk wist het, weet je wat het is, ze kletsen toch wel over je dus als de een zegt: Ze wordt geopereerd voor borstverkleining en de ander zegt oh ik dacht juist aan dr rug?

Krijg je alleen maar meer praatjes van.

Als je het aan je collega's wil vertellen zou ik gewoon de ware reden zeggen. Liegen heb je niks aan, kan je alleen het vertrouwen mee beschamen..

Van harte gefeliciteerd met je datum! Nu lekker aftellen :136:

Ik was ook niet echt van plan om te gaan liegen maar er meer een beetje om heen te lullen.

M'n directe collega's vertel ik wel gewoon hoe en wat, maar ik werk op een afdeling met zo'n 100 collega's en die ga ik echt niet allemaal in geuren en kleuren vertellen wat ik ga laten doen.

In principe vertel ik de rest van de collega's helemaal niks en als ze er naar vragen, zeg ik gewoon dat m'n rugklachten verholpen zullen worden (wat ook zo is).

En aan de collega's die ik het wel vertel, zal ik ook vragen om het niet rond te gaan bazuinen.

Hoewel ik het zelf wel steeds moeilijker vind om het niet aan iedereen te vertellen, ben er nl zooooooo blij mee dat het eindelijk gaat gebeuren :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehe jah kan ik me voorstellen...tis een groots gebeuren en het liefs schreeuw je het van de daken af :4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou het begint inmiddels al lekker op te schieten, morgen nog maar 4 weken! :3:

M'n directe collega's weten het nu allemaal en ik heb eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad.

De overige collega's vertel ik het pas na de operatie, als ze er zelf naar vragen.

Wel echt superlief: ik kreeg van m'n bazin al een flesje bio-oil om straks op de littekens te smeren.

Ze is zelf op vakantie als ik geopereerd word, dus vandaar dat ze het me nu al gaf :)

Nog 4 weken.......ik kan haast niet wachten tot het zover is!

Gelukkig heb ik een overvolle agenda de komende weken, dus dan gaat de tijd lekker snel.

En het weekend voor de operatie ga ik gezellig met m'n vriendinnen vieren dat ze eraf gaan, een soort afscheidsfeestje haha :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

En we zijn weer 2 weken dichter bij de operatie :1:

Ik ben er bijna helemaal klaar voor.

Alle makkelijke kleding is in huis gehaald, heb een berg kussens klaar liggen, heb een hele zooi dvd's uitgekozen die ik in de periode na de operatie kan gaan bekijken (heerlijk 6 seizoenen Grey's Anatomy kijken :57:) .

Vandaag ook even naar de apotheek geweest om alvast de medicatie op te halen...........maar die hadden niet alles op voorraad liggen, dus nou moet ik volgende week nog een keer terug :angry: Gelukkig ben ik vandaag gegaan en niet volgende week pas, want dan had ik het dus mooi niet op tijd gehad.

Dus behalve het ophalen van de medicatie, hoef ik alleen nog maar af te tellen: nog 14 nachtjes! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.