Ga naar inhoud

Wespel : 6 September 2011: Dr Welters : St Anna ziekenhuis te Geldrop


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier. Was opzoek naar wat informatie omdat ik toch tegen wat vraagjes aanloop en hier zitten waarschijnlijk een hoop ervaringsdeskundige. Ik ben 32 en ben moeder van twee kinderen. Ik ben behoorlijk

afgevallen bijna 50! Kilo. Eindelijk kwam ik in aanmerking voor een borstverkleining. Al jaren last van mijn veel te grote borsten. Voor het afvallen was dat een cup H na het afvallen een cup E.

Ik ben op 6 september geopereerd. De operatie heeft vier uur geduurd, er is een verkleining met vrije tepeltransplantaat gedaan gecombineerd met een flinke lift. Rond 12.30 werd ik wakker uit de narcose. De operatie is goed verlopen, de drains gaven amper wat bloed en de napijn viel mij alles mee, ik had erger verwacht. De volgende dag mocht het druk verband eraf en mocht ik een bh aan. Wat een verschil! Ik ben van een flinke E naar een C cup gegaan. Er is in totaal ruim 800 gram verwijderd. Ik had enorme hangborsten, wat een verbetering nu al!

Afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest, alles zag er goed uit ik vond de tepels er nog niet zo florissant uitzien maar volgens de pc is dat normaal. Nu is sinds gisteren het driepunt op mijn rechterborst flink aan het lekken terwijl dat de andere dagen gewoon droog is geweest. Ik heb dus gebeld en mag vanmiddag op controle. De tepels zijn nog bedekt met verband en daar komt ook geel/rood vocht doorheen. Ik hoop dus dat dat allemaal goed is want ik merk dat ik me wel zorgen maak. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wespel welkom op het forum....bij de ankermethode is het 3 landen punt altijd het lastigste deel om te genezen, er zijn hier veel dames die ervaringen met je kunnen delen.

Mag ik vragen bij welke PC je bent geweest en waar je bent geopereerd? Dan kan ik je titel aanpassen met de correcte informatie zodat jouw ervaringen ook anderen kunnen helpen.

Ik hoop voor je dat je controle vanmiddag goed verloopt en dat je gen infectie ofzo hebt opegelopen..

Liefs,

Yanet :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom hier.

gefeliciteerd met je nieuwe :1boobs: het 3 lande punt is het moeiijkste deel wat betreft genezing. ik heb er gelukkig geen ervaring mee. maar zat dames hier wel. ik wens je heel veel sterkte met het herste. doe het rustig aan en laat je verwennen.

Liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii, ik heb een borstlift gehad op 26 aug ( met prothesen) en ik mag As maandag op controle komen. Bij mij zijn mijn borsten wondvocht gaan lekken na het doorknippen van de hechting knoopjes. Ik draag maandverband in m'n bh omdat het anders te nat is. Mijn 3 landenpunt is 2 dgn open geweest, die zijn nu mooi dicht.

Ik denk dat het wondvocht verhaal een typische borstlift/ verkleinings kwaal is, bij een stevige operatie dan.

Mijn operatie duurde ook 4 uur.

Succes met je nacontrole!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geopereerd in het St anna ziekenhuis in Geldrop door Dr welters.

Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis. Het zag er onder de borsten rustig uit, wondvocht lekken was normaal. De tepels zijn ook uitgepakt en moeten twee keer daags gespoelt worden en dan verbonden met vetgaas en een gewoon gaasje. Ik schrok wel een beetje van de linkertepel, die was maandag nog prima heel maar is nu een wond lijkt wel. Rechts ziet er veel rustiger uit. Het lijkt erop dat het inpakken de tweede keer niet zo goed is geweest. Ben eigelijk wel blij dat het er nu van af is, denk dat het anders nog erger was geweest. De punt van de tepel is echt heel donker paars tegen het zwart aan. Ook hiervan leek hij niet onder de indruk, het schijnt normaal te zijn.

Goed om te lezen dat het driepunt dus blijkbaar gevoelig is, fijn om te lezen. Vind het toch wel spannend hoe het gaat met de genezing. Tuurlijk weet ik van alle complicaties en risico s maar hoop dat die wegblijven eigelijk! :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie echt elke dag verbetering! Het spoelen(wat ik doodeng vond de eerste keer) lijkt echt goed te zijn. Ik zag er eerst geen tepels in :124: maar ik begin er nu weer in te geloven :14:

Rest van de wonden gaat redelijk, het lekt nog wel maar het is niet open tot nu toe. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha wespel kan me best voorstellen dat voor het eerst spoelen eng is :unsure: ..hoezo zag je er eerste geen tepels in? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha wespel kan me best voorstellen dat voor het eerst spoelen eng is :unsure: ..hoezo zag je er eerste geen tepels in? :blink:

Omdat het eerder op een wond leek dan op een tepel... :7: Het lijkt wel of het wat is gaan vervellen ofzo, er zitten ook wat korstjes op enz. Maar het lijkt echt rustiger te worden nu. En het spoelen leek supereng maar gek genoeg voel je daar weinig van. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op het Forum.

heb net je verhaal gelezen maar fijn dat het goed gaat.

En dat het je mee valt allemaal.

Ik wens je veel suc6 met je verdere herstel.

Morgen word ik geopereerd ben benieuwd begin wel wat zenuwachtig te worden nu bbrrrr.

lief Gertiena,

Spannend is dat he? Ik heb geprobeerd het maar over me heen te laten komen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Komt goed!!! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je niks voelt snap ik want al je zenuwtjes moeten weer langzaam beginnen met genezen...ben benieuwd...ik moet woensdag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je niks voelt snap ik want al je zenuwtjes moeten weer langzaam beginnen met genezen...ben benieuwd...ik moet woensdag ;)

Spannend! Nog een paar dagen nog maar dus. Zie je er tegenop? Ben erg benieuwd hoe het jouw vergaat, hopelijk gaat alles voorspoedig dan ben je waarschijnlijk donderdag alweer thuis, dat is toch het fijnst vond ik.

Ik heb er absoluut geen spijt van, het valt mij tot nu toe erg mee. Het is echt een verbetering vind ik. Was wel blij dat ik de operatie achter de rug had, was nog nooit geopereerd dus wist niet goed wat ik moest verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neej hoor ik heb er juist veel zin in...ben ook helemaal niet nerveus...ik ben benieuwd of het verschil in methode ook invloed heeft op herstel tijd maar goed das een zorg voor later :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neej hoor ik heb er juist veel zin in...ben ook helemaal niet nerveus...ik ben benieuwd of het verschil in methode ook invloed heeft op herstel tijd maar goed das een zorg voor later :3:

Moest even zoeken maar jij krijgt de sleutelgatmethode zag ik. Ben erg benieuwd hoe je herstel zal verlopen, het zou fijn zijn als je snel hersteld bent maar het blijft een flinke operatie natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer op controle geweest. Het ziet er goed uit, wondje is idd wat wijkend van elkaar maar volgens co assistent wel al genezing te zien. Wel zal dat een wat groter litteken worden, dat is wel balen. :wacko::83: Andere kant ziet er op de littekens prima uit, wel erg droog dus moet het goed vet houden. Net maar even calendulanzalf gehaald, dat schijnt gunstig te zijn voor de littekenvorming. Las net ook wat van vitamine e creme, volgende keer maar even vragen. Over twee weken weer op controle. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedzo:D.....wel minder van de litteken...als het te erg wordt na de genezing kan je het altijd nog laten corrigeren...Er zijn verschillende cremes en olies die je kan smeren op je litteken...ik zou het ook niet weten welke nou de goeie is..hehe :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei oei vanochtend ook een klein gaatje op het driepunt weer die al dicht was. Andere wondje lekt wel minder, hopelijk gaat dat goed. Maak me wel een beetje zorgen over al die wondjes die ontstaan, baal er wel een beetje van eigelijk... Ik doe het superrustig aan, eet hardstikke gezond om alles maar goed te laten herstellen... :130:

Heb even een baalmomentje Ben superblij met hoe ze geworden zijn hoor maar wil ook wel graag dat het allemaal goed en netjes geneest :69:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Knap hoor dat je zoveel bent afgevallen!

Las dat je ook last hebt van "lekkage" bij mij nu voor de 2e keer op hetzelfde plekje. Op mijn linkerborst nu ook een wat groter litteken, maar goed de tijd zal uit wijzen of het mooi wegtrekt. Ik had ook geen plannen om topless :141: te gaan zonnen ofzo dus heel erg zit ik niet met mijn littekens.

Goede herstel!

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wondjes zijn hechtingkjes die naar buiten toe komen en dan weg zijn...beterz voor je lichaam wel minder voor je gevoel natuurlijk :blush: ..hopelijk is alles nu al dicht en kan je lekker verder herstellen.. :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.