Ga naar inhoud

Is dit een domme keuze?


Schorpioen87

Aanbevolen berichten

Hai Meiden,

Ik dacht dat ik na dit weekend eindelijk tevreden was met mijn keuze aan cc's, maar de twijfel slaat weer heerlijk toe.

Ik heb bij van Onselen gekozen voor 340cc en 380cc, maar ik twijfelde de hele tijd of ik niet voor groter wilde gaan. Zaterdag ben ik weer op consult geweest en paste ik de maat die ik gekozen had bij van Onselen, ik vond dit nu toch ook eigenlijk te klein. De maat groter vond ik wel direct een beetje aan de grote kant, maar bedacht mij dat dit kleiner uit zou vallen door dual plane en doordat het in mijn eigen borst komt.

Dokter Kruppa kwam kijken en meten, hij vertelde mij dat mijn borst ong. 12,2 cm breed is en de prothese die ik wilde kiezen 12,7cm breed is dus 5mm te breed voor mijn borst. Hij zei dat dit onder mijn oksel zou komen te zitten en had een alternatief. Dit was een andere vorm namelijk één die 1 cm hoger is maar wel de breedte die ik kan hebben. Dit was meer cc's dus ging snel akkoord, maar eigenlijk zijn die meer cc's alleen maar te zien in de hoogte want projectie is gelijk.

Veel meiden hier die ook door van Onselen zijn geopereerd hebben meer cc's en dus ook die bredere prothese terwijl zij smaller zijn dan ik, komt dit dan toch doordat ik smallere borsten heb of kijkt bijvoorbeel van Onselen niet naar de breedte?

Nu twijfel ik dus echt heel heel heel erg, moet ik nou kiezen voor de prothese die ik met passen al iets te klein vond, maar die wel perfect binnen mijn borst valt of moet ik kiezen voor de grotere die ik wil met de kans dat er 5mm onder mijn oksel komt.

Als ik die kleinere neem denk ik wel dat ik tevreden zal zijn in shirtje met bh, maar zal ze denk ik bloot te klein vinden.

HELP!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid, moeilijk he die beslissing voor welke proteses!?

Het enige dat ik je kan adviseren is dat je er een neemt die de maat van jouw borsten heeft. Ik zou dus niet bredere nemen dan je eigen borsten zijn! Ik denk dat dit niet natuurlijk gaat zijn en niet fijn zal aanvoelen.

Ondanks dat andere meiden misschien smaller zijn, kunnen hun borsten wel breder zijn dan die van jou. Ik zou me dus wel daarin houden aan het advies van je pc.

Maar is het niet mogelijk om meer cc's te krijgen in de maat van jouw borsten dan?

Sterkte met je beslissing.

Liefs, Sammammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Schorpioen87,

Ik zou als ik jou was geen protheses nemen die te breed voor je lijf zijn, het zal er waarschijnlijk onnatuurlijk uitzien en misschien levert het ook problemen op met beha's kopen.

Je zegt ook dat je ze in beha wel mooi zult vinden maar naakt niet, maar mijn ervaring is dat je borsten zonder beha en zonder kleding groter lijken.. Ik weet niet hoe andere dames hier tegenaan kijken maar ik vind mijn borsten echt groot als ik in de spiegel kijk zonder beha aan.

Ik weet dat het rot is om twijfels te hebben maar ik zou echt vertrouwen op je chirurg!

Misschien is er trouwens een Xtra high profile prothese? Dus meer projectie en minder breed.

Groetjes en sterkte met je beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ah wat lastig zeg, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Net als de andere dames zou ik je aanraden om niet voor te brede protheses te gaan, wie weet hoe het uitvalt.

Maar allicht is het mogelijk om deze informatie weer mee te nemen richting van Onselen? Hij is immers degene die gaat opereren..

Misschien kan hij dan nog met een nog betere oplossing komen, dan je toch wat meer cc kan krijgen maar niet een te brede prothese..

Fijn om te lezen dat een consult overigens ook op zaterdag mogelijk is, toch gelijk zo maar eens bellen voor mijn tweede consult afspraak...

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gekeken voor je op; http://www.cereform.nl/pages/Anatomisch-.html

Maar er is blijkbaar geen Xtra high profile beschikbaar..

Ik zou gewoon gaan voor je eerste keuze, de 480cc

Als je namelijk groter neemt dan heb je maar 0,1 cm projectie meer, een klein verschil dus, maar steken ze wel uit aan de zijkant met de (eerder genoemde) nadelen van dien.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , de andere meiden hebben gelijk als ze zeggen dat je beter niet moet kiezen voor de prothese die te breed is!

Als ik jou was gewoon nog een consult aanvragen en dit uitgebreid bespreken met jouw pc, samen komen jullie er vast uit!

Ik heb wel 3 keer een consult gehad met mijn pc over de cc's, want ik kwam er ook maar niet uit!! en al moet je er tien keer over praten, gewoon doen hoor!!!!

Je moet alles goed kunnen overwegen, en nu kan het nog!!

succes met je beslissing!

jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me bij parkiet aan!!

Ik zou geen prothese nemen die breder als je eigen borst is geeft mischien een gek effect?

Ze willen niet voor niets dat de prothese mooi op je borsten aan sluit :blush:

Komt goed meisje al die twijfels zijn normaal :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor het alternatief van dr Kruppa gaan, dan heb je de cc's wel alleen extra in de hoogte, maar dus ook extra bolling. Als jij kiest voor die andere die passen, dan heb je die bolling nl niet bovenin.

We hebben het hier toch over 3 opties hé?

* je eerste keuze waar je nu over twijfelt kwa cc's

* de iets te brede protheses met meer cc

* de passende protheses met meer cc's in de hoogte

Right?

Ik zou de de laatste kiezen ;)

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, ik ben echt blij met jullie!!

Ook vet lief van Parkiet dat je helemaal de tijd neemt om onderzoek op de cereform site te doen om mij echt een goed advies te geven.

Piepke, jij hebt het precies goed neergezet. Die derde keuze is eigenlijk qua breedte en projectie hetzelfde als de keuze die ik als eerste had gemaakt, maar wel meer bolling van boven.

Als ik dus misschien wel smallere borsten heb dan andere dames die bij van Onselen geopereerd zijn zullen de protheses bij mij misschien ook wel groter uitvallen toch??

Ik moet maandag uiterlijk beslissen, maar voel mij al een stuk beter dankzij jullie.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, ik ben echt blij met jullie!!

Ook vet lief van Parkiet dat je helemaal de tijd neemt om onderzoek op de cereform site te doen om mij echt een goed advies te geven.

Piepke, jij hebt het precies goed neergezet. Die derde keuze is eigenlijk qua breedte en projectie hetzelfde als de keuze die ik als eerste had gemaakt, maar wel meer bolling van boven.

Als ik dus misschien wel smallere borsten heb dan andere dames die bij van Onselen geopereerd zijn zullen de protheses bij mij misschien ook wel groter uitvallen toch??

Ik moet maandag uiterlijk beslissen, maar voel mij al een stuk beter dankzij jullie.

Liefs

Hey Schorpioen,

Graag gedaan hoor :D

Begon zelf ook wel benieuwd te raken, weet namelijk niet zoveel van anatomische prothesen af.

Meer bolling van boven klinkt natuurlijk mooi maar misschien staan hoge protheses bijvoorbeeld weer niet zo mooi.

Denk er nog maar even goed over na wat je wilt, en misschien kun je nog een keertje passen?

Succes met je beslissing

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Schorpioentje,

Heb me ook eens in de tabel van Parkietje verdiept, en denk ook dat je zeker niet breder moet nemen dan je eigen borst, denk dat die keuze van 1 cm meer in de hoogte wel goed komt bij jou aangezien je vrij groot bent van gestalte, dus kun je denk ik makkelijk hebben dan. Mijn borst was 12 cm breed en m'n pc trok daar nog eens 2 cm vanaf om de breedte van de prothese te kiezen (dus 1cm aan beide kanten van de borst, dan past de prothese er mooi in), dus zou normaal maar een prothese van 10cm krijgen, uiteindelijk is het toch gelukt met 1 maatje groter, 10,5cm breedte, maar dit valt dus nog steeds binnen de diameter van m'n eigen borst, dus echt breder dan je eigen borst zou ik zeker ook niet aanraden.

Zou wel niet verwachten dat je zelfs met die cm meer in de hoogte meer bolling bovenaan zult krijgen, aangezien het hier toch om een anatomische prothese gaat, wil je meer bolling dan moet je eigenlijk eerder een ronde prothese kiezen.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey schorpioen!

Wat vervelend zeg dat je zo erg twijfelt.

Ik zou net als de andere zeggen, niet voor te brede gaan. Ik denk dat dit erg onnatuurlijk wordt, maar ik denk ook dat het lastig kan zijn met bh's (die beugel kan dan misschien in je tiet/prothese) gaan steken...

Maar als je je oorspronkelijke keuze iets te klein vindt, zou ik voor de hogere projectie gaan. Dan is het niet breder, maar optisch toch iets groter.

En ga nog lekker een keer in gesprek met van Onselen. Ik ben er van overtuigd dat hij jou uit je twijfel kan gaan halen. En als het hem niet lukt, dan denk ik dat je beter weegschaal had kunnen zijn dan schorpioen, hahaha! (Grapje hoor :P).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefje, fijn dat je ook even meegekeken hebt. Ik denk ook dat mijn PC er wat cm af heeft gehaald, want ben steeds aan het meten en kom steeds rond de 13cm uit voor mijn borst. Maar dan valt de prothese echt net binnen mijn borst dus ik ben er al bijna uit wat ik voor keuze ga maken.

Die bolling tsja ik weet dat ik dat niet echt kan krijgen met anatomisch, maar probeer wat positiefs te halen uit dat ik niet een maatje groter kan nemen, haha.

@Sophie, hogere projectie kan ik niet nemen, dan wordt namelijk de breedte groter. Heb nu wel een hoger model. Kijk maar eens op cereform.nl. Ik had de AM Medium 340 en AM High 380 en ga nu naar AT medium 360 en AT high 405. Is zelfde breedte en projectie, alleen hoger model. Bij beide vormen kan ik niet naar 1 maat hoger.

Thanks voor jullie reactie meiden, helpt mij echt heel goed

Oja Sophietje waarom kan ik beter een weegschaal zijn? Zijn dat twijfelaars?? Dan ga ik nog maar eens aan mijn moeder vragen wanneer ik nou echt geboren ben ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach meid, ik kon ook niet groter krijgen, ben er niettemin toch superblij mee, en een C ga je zeker wel krijgen hoor met die cc's en jouw omvang, komt goed meid en een projectie van 4,9/5,5 cm is mooi toch?! Bij mij is het ook 4,9cm en is het extra high profile, dus denk dat je echt al heel mooi zult uitkomen ermee hoor! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.