Ga naar inhoud

wat smeren jullie??


jolly

Aanbevolen berichten

HOI!! omdat ik gewoon een nieuwsgierig aagje ben start ik dit topic.

Ik ben benieuwd wat jullie smeren?

Ik ben 9 aug geopereerd en ik smeer kelo-cote 2 maal daags op de littekens, de rest van mijn borsten smeer ik 2 maal daags in met Bio-oil.

Mijn littekens zien er erg mooi uit, hopelijk blijft dat zo!

Ik hoor graag jullie ervaringen! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week maandag geopereerd, ik heb hier al een tube cicabio crème van biodermal staan en een potje van het kruidvat. Mag je al meteen beginnen smeren nadat je knoopjes geknipt zijn? En vanaf wanneer mag je je borsten zelf insmeren en met wat want mijn tepels en daarrond pellen wat af, en wat bodylotion ofzo zou wel goed doen, mag dit?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eerst biooil gesmeerd en toen van de kruidvat maar het werkt niet echt naar mijn idee :unsure:

Toen ik na een half jaar stopte vond ik het herstel beter! Litteken creme helpt soepel te houden maar het licht echt aan je eigen lichaam hoe het word :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag gaan smeren als ik 3 weken po ben, dus vanaf as donderdag. Ik denk erover om bio-oil te gaan gebruiken.

Jolly: wat is de reden dat je de littekens niet met bio-oil insmeert maar met wat anders en de rest vd borst wel? ik dacht nl dat ik gelezen had dat bio-oil goed was voor de littekens?

hoi Sannetje! de littekencreme is mij geadviseerd door de pc, dus voorlopig smeer ik daar de littekens mee in, de rest van mijn borsten had ook wat verzorging nodig vanwege spanning op de huid (ik ben ook verveld!)

dus vandaar de bio-oil, als straks de littekencreme op is smeer ik gewoon alles in met bio-oil, je huid word daar heerlijk zacht van! Ik heb ook nog wat littekens op mijn buik en als ik dan toch aan het smeren ben gaat er daar ook meteen bio-oil op, het ruikt lekker, trekt redelijk snel in (niet te dik aanbrengen) en ik voel me dan gewoon lekker verzorgd, of het gaat werken op de littekens dat moet de tijd gaan uitmaken..

grappig dat iedereen toch wat anders doet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week maandag geopereerd, ik heb hier al een tube cicabio crème van biodermal staan en een potje van het kruidvat. Mag je al meteen beginnen smeren nadat je knoopjes geknipt zijn? En vanaf wanneer mag je je borsten zelf insmeren en met wat want mijn tepels en daarrond pellen wat af, en wat bodylotion ofzo zou wel goed doen, mag dit?

xx

Hoi ! ik mocht gaan smeren ongeveer 4 dagen nadat de knoopjes verwijderd waren!! op dinsdagochtend gingen de knoopjes eruit en ik mocht vanaf zaterdagavond van de pc gaan smeren!!

Toen ben ik ook meteen de rest van mijn borsten gaan insmeren, wel heb ik er steeds opgelet dat ik met de bio-oil niet te dicht bij de littekens kwam, gewoon omdat ik zelf te bang was dat ik er te vroeg in het proces olie op zou smeren.....ik ben wel voorzichtig omdat ik meestal niet zo mooi herstel van opertaties, ik heb een dunne witte huid en littekens duren bij mij echt heel veel jaren voordat ze minder zichtbaar zijn.. ook heb ik wat huidproblemen, dus vandaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag smeren zodra de korstjes eraf zijn gevallen.

Na de eerste BV heb ik met dermatix gesmeerd, op recept via de PC gewoon volledig vergoed.

Ik heb wel het idee dat het helpt, alleen ben ik veel te vergeetachtig om het elke ochtend en avond te doen. Dus als ik 1 x per 2 dagen smeer, ipv 2 x per dag, is het veel.

Bio oil hoor ik trouwens ook veel positieve reacties op.

Bij mij zijn de pleisters (van de wissel) en de knoopjes vandaag verwijderd, dus ik moet nog even wachten met smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van pc moest ik ook geen speciale zalfjjes kopen. wel mocht ik littekens ook mee inwrijven als ik borsten insmeerde met bodylotion of dergelijke (zodra littekens genezen zijn uiteraard en geen wondjes meer heeft). dit zou zijn voor littekens soepel te houden. ik heb borsten en littekens gesmeerd met bepanthol. is een vochtinbrengende zalf en helpt de huid herstellen. heb deze zalf ook gebruikt voor mijn tattoos en altijd goed geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wanneer mag je de littekens in gaan smeren? Ik heb het idee dat ze vanaf het begin al niet "gelekt" hebben. De hechtingen zijn oplosbaar. Ik ben nu (op 12 uur na haha) 3 weken po en ben net begonnen met smeren. Dit is toch niet te vroeg??

Als de korstjes eraf zijn kun je beginnen met smeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dermatix & Naturday creme :)

hee Marco!

Ik zie dat het voor jou al 4 maanden geleden is, hoe zien jouw littekens eruit?

Hoe zag het eruit in het begin? mijn littekens zijn, vind ik tenminste, mooi gedaan, niet zo groot, en dun, beetje rood maar niet zo erg en ze vallen perfect in de plooi onder de borsten!

Voor de zekerheid zal ik het wel goed verzorgen, want ik heb andere littekens die niet zo mooi zijn..

groetjes! jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 9 dagen p.o. en smeer dus nog niet met litteken crème.

Maar mijn tepels zijn droog, mag ik dat nu al insmeren en waarmee?

ik heb tepels ingesmeerd met bepanthol (kan je bij apotheker kopen) maar gewone body lotion kan ook wel denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.