Ga naar inhoud

angelize : 26 september 2011 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

Hi,

Nou ik ben dus ook zo'n geluksvogel.... :1bouncingboobs: Ik voelde me de dag na de operatie alweer helemaal fit en had alleen een gevoel van zware spierpijn en een soort stuwend gevoel. Dat heeft nog geen 2 dagen geduurd. Ik heb toch voor de zekerheid 6 dagen lang pijnmedicatie geslikt, omdat de verpleging tegen mij zei dat ik niet moest gaan zitten wachten tot het zeer deed, maar gewoon op tijd m'n medicatie moest innemen.

Ik heb wel heel rustig aan gedaan en nog, omdat ik wel wil dat mijn prothesen goed kunnen inkapselen!

Dus: 3 weken vrij, lekker relaxen, op mijn rug slapen (mn vriend heeft me de eerste 2 weken overeind geholpen, want dat kon ik niet, omdat ik voelde dat dat teveel spanning gaf in mijn borstspieren, ook al heb ik sterke buikspieren door het sporten) en niets uit hoge kastjes gepakt! Een kopje koffie kon ik wel vasthouden, maar zwaarder servies niet. Dat deed geen pijn ofzo, maar het gaf eerder een vervelend gevoel in mijn borstspier. Douchen na 24 uur ging goed!

Nou, zoals je leest, is er niets van te zeggen. Iedereen ervaart het weer anders. Maandag ben ik 3 weken PO en dan stap ik weer in de auto...Ben benieuwd hoe dat gaat!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Angelize,

wat leuk dat e ook naar de Velthuiskliniek gaat,komen steeds meer meiden daar ,werd een keer tijd zeg,hahaha.

Ik heb zelf dual plane en helaas ben ik eentje die niet staat te juichen erom ,lolol,

heb een dual plane ervaring van...au au au.

maar om even op je vraagjes terug te komen:

Napijn is verschillend per persoon,ene hersteld sneller dan de ander,ligt er ook een beetje aan hoeveel je huid opgerekt gaat/moet worden ivm de CCs. 122.gif

Kopje thee krijg je daar zoveel je wilt,incl beschuitjes. 35.gif

Thuis kon in de eerste dag niet eens me kopje vasthouden,drinken moest met een rietje,zie je t voor je? lol 62.gif25.gif

Autorijden in principe na 6 weken . Bij mij duurde t iets langer vanwege de pijn nog....

Rekken en strekken is uit den boze de eerste 6 wkn.

Dus goede hulp is aan te raden..

Succes en sterkte alvast biggrin.gif

Dank je wel! Ik ga inderdaad maar rietjes klaarleggen!! Ik bereid me overal op voor, meer kan ik niet doen. vervelend dat jij veel pijn had, maar ik hoop dat het resultaat de moeite waard was. Ik hoor eigenlijk bijna alleen maar positieve ervaringen, heerlijk om eindelijk borsten te hebben!

groetjes Angelize

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wat leuk! Ik ben 6 sept. geholpen ook in Hilversum, Velthuis kliniek door dr. Laban.

Ik moet zeggen dat ik ook erg zenuwachtig was van tevoren voor de pijn. Aangezien ik best een groot pijn grens heb, denk ik.

Ik heb ook een dual plane gehad, 240cc.

De eerste 3-4 dagen waren voor mij het aller zwaarst. Ik kon met veel moeite mijn bed uitkomen (dit deed ik door eerst op zij te rollen, of met de buikspieren aanspannen/ benen klemmen aan bed en uitkomen). Echt alle transfer was moeilijk, ook naar de toilet gaan, in de auto zitten na de BV (deur open&dicht kon ik niet, hobbels op en af). Ik moest echt met alles rekening houden, de eerste 3-4 dgn. Ik heb de eerste week alleen maar op de rug geslapen, op de zij ging gewoon echt niet (was ook bang mijn borst te pletten hahaha).

Ik had van dr. laban paracetamol, diclofenac en zelfs oxynorm (soort morfine) tabletten gekregen op recept. Ik nam alles op vaste tijden in, paracetamol 4 dd 1000mg. diclofenac 3dd met maagbeschermer, en 1 keer oxynorm (doe ik echt nooit meer, jemig wat een obstipatie heb ik gehad hahahahahaah :wacko: ). Diclofenac heb ik alleen 3-4 dgn gebruikt. Paracetamol denk ik 4/5 dgn en afgebouwd tot stop.

Maar goed. Het verschilt per persoon, dus sta er open voor en laat het allemaal gebeuren. Ik ben na dag 5 eigenl wel pijnvrij (nam toen ook geen medicijnen meer in). Ik wens je veel succes en denk vooral aan de resultaat: geen vullingen meer in de BH!!! wow

Wel moet ik zeggen dat mijn held mijn lieve vriend is. Mag ook wel na 8 jaar samen zijn :wub: . Hij heeft mij echt goed verzorgd en verwend!

Ik krijg touwens fysiotherapie via de kliniek, jij? Ik vond dit wel prettig. Ik heb echt aan hun regels gehouden. En daardoor is alles best goed gegaan. Je kan ook al je vragen bij hun kwijt (zelfs mailen mag!).

Auto rijden doe ik nu sinds gisteren, zonder enige pijn. Ik heb begrepen dat dit wel kon. Ik heb een formulier met leefregels. Ik kan em wel voor je sturen alvast.

Ik ben fulltime verpleegkundige, dus kijk er tegenop te gaan werken... ik begin maandag!

Tot slot:

Het aller leukste vond ik, dag 6 :een nieuw sport BH kopen in de Livera, maat 70B (kwam van 70A). Volgens de verkoopster moest het echt een 70D zijn!!!! GEWELDIG :153:

Je kan me ook prive mailen als je meer wilt weten.

Oh ja, een kop thee vast houden, dat kon ik al na de BV (kreeg na de operatie een kop thee en bischuit met jam).

Groetjes soesje

Hi Soesje,

Wat toevallig. Leuk dat jij ook daar geweest bent. Ik heb inderdaad ook geen hoge pijngrens, ben best zenuwachtig voor morgen, brrrr ..Fijn dat het bij jou zo goed gegaan is. Ik ga inderdaad ook fysiotherapie doen daar! Dat formulier met leefregels zou ik best graag willen hebben. En ik verheug me inderdaad ook al op het bh kopen, yes!

Veel succes met het weer werken, hoop voor je dat het meevalt.

Groetjes van Angelize

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEy

Het scheelt idd van persoon tot persoon hoe rap alles gaat bij mij is het echt wel rap gegaan...

De eerste 3 a 4 dagen deed zowel alles pijn en kon ik bijna niets. Wat ik wel merkte hoe meer ik probeerde

hoe minder zeer ik had. Lag ik een hele dag in de zetel had ik veel meer pijn. Ik ben dan ook na 1 week en een half terug gaan werken.

Wat eigenlijk super ging na 1 week kon ik terug alles ben zelfs al na 1 week beginnen rijden terug met de auto met in het begin wat tegen trekking maar voor de rest ging het echt super.

En nu verloopt het nog altijd super. Dus zoals je hoort bij de ene gaat het rapper dan bij een ander he. Alvast veel succes he!!!

Hoi, bedankt voor de info! Fijn dat het bij jou goed ging. Ben toch erg zenuwachtig brrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ga haast twijfelen aan mijn dual plane plaatsing (met een borstlift erbij)

Ik heb géén last gehad :wacko: Ik heb 3 dgn spierpijn gehad, en reed na 6 dagen auto (nee ik heb geen automaat haha :P )

In principe kon ik alles, behalve een hele strakke spijkerbroek ophijsen...dat ging gewoon niet, en mijn haren borstelen was ook niet helemaal handig.

Maar verder, piece of cake.

Ik snap het echt niet, want was op een megaramp voorbereid. De druk achteraf heb ik wel gevoeld, maar dat was geen pijn :blush:

Ik denk dus dat het pijn moet doen, maar dat bij een hele enkeling het anders loopt :136:

.

Goh geweldig zeg!! Ik moet het gewoon maar afwachten, maar ben inderdaad ook voorbereid op ramp..

groetjes Angelize

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Angeliz, hierbij de regels die ik heb gekregen:

Instructie voor en na dual plane

Enkele hoofdzaken:

- Douchen mag na 24uur, niet te lang en te warm. Dit kan met de watervaste pleisters. Het liefst de pleister op laten zitten en niet afhalen. Niet te lang douchen ivm weken van de wond.

- Sportbh 4 weken dag en nacht dragen

- 6 weken niet sporten, zwemmen of baden

- Eerste 6 weken voorzichtig zijn met tillen

- U mag als u dat prettig vindt op uw zij slapen. Slaap de eerste dagen met extra kussen in de rug, plat liggen kan als pijnlijk ervaren worden.

- Niet te hoog reiken, elleboog niet hoger dan schouder, de eerste 4-6 weken

- Zorg ervoor dat de eerste 24uur iemand bij u in de buurt is om u eventueel te helpen. U kunt de eerste 24uur niet deelnemen aan het verkeer.

- U blijft in beweging met de oefeningen van de fysiotherapeut of verpleegkundige

- Probeer iedere uur even te lopen, dit is goed voor de bloedsomloop

Controles:

- De dag na de ingreep bellen wij u op om te vragen hoe het met u gaat

- Na 1 week wondcontrole verpleegkundige

- Na 2 weken bij de verpleegkundige voor het verwijderen van de knoop hechtingen

- Na 3 maanden komt u op controle bij de plastisch chirurg

- Omdat u ook fysiotherapie krijgt, zullen wij de afspraken met de fysio combineren met de afspraken bij de verpleegkundige

Medicatie/pijnstilling:

Dag 1-4

- Paracetamol 500mg, max 8 per dag (4x daags 2 tabletten, bijvoorbeeld om 8.00-13.00-18.00-22.00) Dit is ook goed om een pijnspiegel om te bouwen de eerste dagen na de BV

- Diclofenac 50mg, 3xdaags 1 tablet, bijvoorbeeld 8.00-14.00-22.00 uur (dit is een pijnstiller en ontstekingremmer)

- Omeprazol 20ng, 1xdaags 1 tablet. Inname s ochtends bij voorkeur.(dit is een maagbeschermer die u naast diclofenac dient te gebruiken)

Dag 5-7 (afbouwen medicijnen)

- Indien nodig paracetamol 500mg, max 8 per dag

- Indien nodig diclofenac, tot max. 3 x daags

- Omeprazol 20mg, alleen wanneer u nog diclofenac gebruikt

Werk en sport en vakantie:

- Nadat u een paar dagen gerust heeft, kunt u weer wat normale lichaamsbeweging doen.

- De meeste vrouwen gaan na 2 weken weer aan het werk. Twijfelt u, overleg dan met de arts of verpleegkundige

- Na 6 weken mag u weer zwaar werk doen en voorzichtig beginnen met sporten

- We adviseren u om vlak na de behandeling geen vakantie te boeken, blijf de eerste 2 weken in NED, zodat wij ook in de buurt zijn als er iets is.

Bij problemen, altijd bellen:

- Een bloeding die niet stopt nadat u er 10minuten stevig tegenaan heeft gedrukt met een handdoek

- Abnormale zwelling en pijn in het behandelde gebied

- Heftige pijn die niet verdwijnt of erger wordt na gebruik van de voorgeschreven pijnmedicatie

- Infectie van de sneetjes, u merkt dat aan plaatselijke roodheid, zwelling, pijn, en event. pus

- Koorts boven 38.5

Overigens: u kunt altijd bellen wanneer u zich zorgen maakt of vragen heeft!

Groetjes! en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is alles goed verlopen vandaag!

Heb je je eerste kopje thee al vast kunnen houden?

Hopelijk valt de pijn mee... Wens je een voorspoedig herstel toe :116: !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik mijn borsten gekregen. O wat is dat een bijzonder moment, wakker worden uit de narcose, lekker rozig in een warm bedje, en dan onder de lakens kijken, en daar waren ze, ik had helemaal geen verband ofzo..ik kon ze voorzichting aanraken, ik moest er van huilen. Vooral omdat ik dit eindelijk voor mezelf over had gehad, na jaren van onzekerheid, ermee leren leven, mezelf een aanstelster vinden. Lieve meiden die mij een berichtje gestuurd hebben/succes hebben gewenst, hartstikke bedankt. Geweldig om dit met elkaar te delen. Ik zal snel foto's plaatsen. Mooi zijn ze nog niet hoor, nog veel te hoog en hard, maar dankzij dit forum weet ik dat dat er bij hoort! Een tip heb ik trouwens ook al: in de Velthuiskliniek, waar ik geholpen ben, moet je uren tevoren al een coctail van pijnbestrijders nemen, dat helpt ontzettend goed. En ze gebruiken speciale narcosemiddelen zodat je niet misselijk bent (ik moest alleen in de auto terug even overgeven, daarna voelde ik me prima). En ze blazen lekkere warme lucht over je benen en voeten.. echt geweldig. Dr Laura Moojen-Zaal heeft het gedaan, echt een expert, en ook fijn dat ze een vrouw is, gaf me het gevoel dat ze me heel erg goed begreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk om te lezen dat je er blij mee bent ik ben nieuw op dit forum en lees graag jullie ervaringen mee. Ik zelf ben pas 12 december aan de beurt maar ben erg benieuwt. Hoe voel je je verder. Groetjes danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een heerlijk gevoel he heel herkenbaar.Meid de aankomende weken sta je tig keer voor de spiegel je zelf te bekijken het voelt bijna gelukzalend!heerlijk hoor lekker van je boobs genieten je hebt het verdient!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.