Ga naar inhoud

Is het normaal dat je je prothese voelt zitten?


aapie

Aanbevolen berichten

Hey dames..

ik ben vanacht ontzettend geschrokken en erg overstuur geweest..

ik kreeg een pijnsteekje in mijn linkerborst, vrij normaal, dus ik voelde gewoon even zachtjes over mijn litteken heen!

Littekens ofzo doen verder helemaal geen pijn!

Maar, ik voelde mijn prothese wel zitten en wat hard..

ik had echt het gevoel dat hij een stukje dubbelgevouwen zat!

Is het normaal dat je je prothese voelt zitten?

M'n moeder is vanacht bij me komen zitten en zegt dat het komt omdat ze nu gaan slinken en ik ze dus zal gaan voelen..

TOCH heb ik het idee dat de prothese dubbel zit ofzo..

heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

:22: :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi meisje je voelt van alles waarvan je denk hoort dit? :blink:

Maar geloof me alles zit strak, vocht enzv dat je de prothese voelt kan hoor (heb het nu nog lichtjes) word wel minder :136:

Ik weet zeker dat alles goed zit echt waar maak je geen zorgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik kan hem ook voelen zitten, alleen aan de rechterkant een cm onder het litteken en als ik lig kan ik er zelfs een vinger onder doen. Ik ga hiervoor in september opnieuw op controle...

Deze borst doet ook het meest pijn vandaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

O als je denk dat je er een vinger onder ka doen druk je de prothese als het waren weg ;)

Je kan je prothese niet optillen en met je vinger eronder die zit netjes vast hoor maar het voelt wel zo voor je gevoel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel me vinger onder me prothese doen, ik duw hem dan niet weg, als ik lig kun het goed zien. Mijn prothese zit ook ruim een cm lager dan me litteken, denk soms wel eens

dat ie gezakt is ofzo maar goed daar is de pc voor om dat te bepalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan hoor dat je litteken hoger zit :136:

O wat gek?? Ik had dit laatst met mn pc besproke ik dacht ook dat ik echt mn vinger eronder kon doen... maar hij zei laat mij is? En toen voelde ik pas echt goed dat ie er niet onder zat (kon je ook zien) maar dat je hem iets omhoog duwt en de vulling iets over je vinger zat (lijkt of je er dus onder zit ;)) je prothese zit ingekapseld je kan niet onder het kapsel lijkt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,dit heb ik ook gehad en dan idd de eerste maanden p.o,voelde heel duidelijk een rand,maar is helemaal goed gekomen en verdwenen.

Er zit nu ook wat nieuws en onbekends in je lichaam he.

Ik ben natuurlijk geen chirurg,als het je dwars blijft zitten gewoon even navragen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk gaat wel weg hoor lins :)

ennn wat je ook zou kunnen voelen is bijvoorbeeld opgezette kliertje(s)!!

dat had ik ook in de 2e week voelde heel raar, voelde een soort langwerpige knobbel dingetjes hahaha (dat voelt bij iedereen anders is mij verteld) maar dat is ook weg getrokken :)

idd wat maris zegt je voelt vanalles zo in het begin hihi :P maar komt ook allemaal goed :D

denk in ieder geval dat dat harde wat je voelde niet je prothese was maar gewoon opgezet (litteken?)weefsel of opgezette kliertjes en dat trekt allemaal vanzelf weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hey Lin, ik heb ook dat ik mijn prothese voel,. aan de onderkant. Mijn litteken zit ook een stuk hoger dan waar mijn borst begint. En als ik dan lig dan voel je idd zo'n nare rand. Ik vraag me af of ik dit ooit normaal ga vinden qua gevoel. Ik ben 6 maanden PO en ze doen eigenlijk nooit meer pijn. Wel ga je steeds meer doen en voel je in eens waar je borstspieren zitten haha.. ik heb prothese onder de spier, maar dan voel je in 1 keer alles omhoog komen. Wel grappig. Litteken jeukt soms,. ik ben benieuwd wat je arts zei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lin, ik heb ook dat ik mijn prothese voel,. aan de onderkant. Mijn litteken zit ook een stuk hoger dan waar mijn borst begint. En als ik dan lig dan voel je idd zo'n nare rand. Ik vraag me af of ik dit ooit normaal ga vinden qua gevoel. Ik ben 6 maanden PO en ze doen eigenlijk nooit meer pijn. Wel ga je steeds meer doen en voel je in eens waar je borstspieren zitten haha.. ik heb prothese onder de spier, maar dan voel je in 1 keer alles omhoog komen. Wel grappig. Litteken jeukt soms,. ik ben benieuwd wat je arts zei!

hihi hoe bedoel je dat, dat je alles in 1x omhoog voelt komen?? :):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik had dat ook dat ik de prothese aan de rechterkant echt heel erg voelde zitten. Je ziet bij mijn foto's ook dat die een beetje onderuit gezakt was aan de onderkant (je moet goed kijken hoor). Afgelopen woensdag heb ik er een correctie op gehad. Mijn pc dacht dat hij alleen een stukje meer hoefde te liften, maar toen het open lag zag hij toch dat de pocket wat uitgezakt en te groot was. Hij heeft er toen de prothese uit gehaald, en de pocket kleiner gemaakt. Hoe het nu is weet ik nog niet, het zit allemaal nog hoog en strak, maar hij zegt dat het helemaal verholpen is en heel erg mooi geworden. Het kwam zei hij ook omdat mijn huid heel dun was en ik heel erg weinig eigen weefsel had, en best zware prothesen (450 cc).

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.