Ga naar inhoud

De financien van een borstvergroting...


Gast lovely

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 19 jaar (over 2 maanden 20) en ik zit met een heel erg groot probleem..

Ik zit al 3 jaar in hele diepe onzekerheid over mijn borsten. Ik heb het gevoel of ik het bovenlichaam van een 10 jarig meisje heb.. Ik heb maat 75A, weeg 55 kilo en ben 1.63 m. Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend, en dat gaat eerlijk gezegd steeds slechter omdat ik vreselijk onzeker ben in alles. Ik geef hem ook vaak de schuld van veel dingen, zoals kijken naar vrouwen die wel grote(re) borsten hebben. Het klinkt heel jaloers ik weet het, maar zo voel ik me dagelijks. Ik hou super veel van mijn vriend en wil hem voor geen goud kwijt en hij mij ook niet, hij staat ook 100% achter me samen met mijn moeder.

Ik zit er heel erg mee, want bijvoorbeeld naar het strand gaan doe ik ook niet meer, terwijl ik GEK ben op het strand. Maar omdat het geen gezicht is met die platte dingen in een bikini ga ik niet meer.. We zouden in augustus naar Zuid-Frankrijk gaan (daar woont de familie van mijn vriend) maar ik wil niet omdat ik me daar dan zo onzeker voel..

Dus mijn 'grote droom' is een borstvergroting. Alleen is er 1 'klein' :unsure: probleempje...

Ik heb er helemaal geen geld voor. En ik heb ook geen familie of vrienden die me kunnen helpen met lenen..

Mijn ouders zijn gescheiden, heb geen contact meer met mijn vader en we hebben het thuis niet breed..

Dus sparen heeft geen zin want al mijn geld die overblijft (- rekeningen enzo) gaat naar mijn moeder anders redden we het niet thuis..

Nu hebben mijn schoonouders wel aardig wat geld (eigen bedrijf) maar daar heb ik niet echt een goeie band mee... en ik durf niet echt om met mijn schoonmoeder erover te praten, misschien vind ze het raar of afkeurend :83:

Dus ik weet eigenlijk totaal niet wat ik moet doen... Ik heb het gevoel dat ik steeds meer in een depressie val, mijn moeder zegt ook dat nooit blij kijk als ik over straat loop. Maar dat komt omdat ik me gewoon niet lekker in mijn vel voel, heel onvrouwelijk.

Ik weet zeker dat er veel meer meiden zijn met dit gevoel, maar zijn er ook misschien meiden die ook met het financiele probleem zitten of hebben gezeten?

Ik zou het heel erg fijn vinden als iemand reageert op mijn verhaal :)

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes een ongelukkig meisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi loveley,

je kan inderdaad een financiering aan vragen een persoonlijke lening dan wel of wel moet je een geldreserve aanvragen dat kan je ook bv. via www.cofidis.com hopelijk lukt het je want ik ken je verhaal heb juist hetzelfde aan de hand ik heb nu een BV gepland op 25 juni na veel jaren verveeld te zitten met kleine borsten. alvast succes met je zoektocht.

groetjes dydy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Waarom leg je je probleem niet uit in een goeie brief aan je zorgverzekering? Op cosmetisch gebied vergoeden ze niet maar misschien wel op psychisch gebied? Als je een goede verzekering hebt met aanvullend pakket, wie weet wat de verzekering dan kan/wil. De aanvraag loopt meestal via een plastisch chirurg. Je kan via de huisarts een consult aanvragen bij een pc in een ziekenhuis. Dat consult is dan gratis. Als je je probleem voorlegt aan de pc kan hij ook een aanvraag doen bij de verzekering. Wel wil de verzekering een eigen verklaring en foto's zien.

Je zou ook via de huisarts naar een psycholoog kunnen gaan om je zelfvertrouwen te kunnen vergroten. Nieuwe/grotere borsten is niet altijd de oplossing voor zelfvertrouwen.

Kijk eens naar mijn foto's. Ik had cup tepel en oke, ookal vond ik het niet erg mooi ik ging wel naar de sauna of het zwembad. Als je je hoofd rechtop houdt en uitstraalt dat je mooi bent dan ben je dat ook.

Je schrijft dat je 75A hebt, dat is 70B... Dat is nu waarschijnlijk mijn eindresultaat met een borstvergroting...

Succes ermee en hopelijk gaat het lukken. Misschien anders een bijbaantje erbij nemen? Of heeft je vriend een gevulde spaarrekening waarvan je kan lenen en een terugbetaal regeling mee treffen? Ik ben erg tegen persoonlijke leningen omdat je bakken geld aan rente betaald, dan zit je pas goed in de shit...

Groeten, Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dydy,

Ten eerste heel erg bedankt voor je reactie ;)

Kan je die lening ook aanvragen als je geen vast werk heb? Want dat heb ik namelijk (nog) niet...

Betaal jij nu je BV d.m.v. zo'n lening? Als dit een oplossing zou zijn voor mijn probleem zou ik heel gelukig zijn =D

Maar wat fijn dat je een BV gepland hebt staan! Jouw droom komt binnekort al uit ;) Gefeliciteerd :43:

Groetjes Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Jij ook bedankt voor je reactie meid!

Dat is idd misschien wel een idee om te doen. Ik zal het er met mijn moeder over hebben en gewoon de gok wagen. Proberen kan altijd toch ;)

Van mijn vriend lenen is ook helaas geen optie.. Hij is net klaar met school en op dit moment op zoek naar werk, dus die heeft ook geen rooie cent.. Maar fijn dat je met me meedenkt ;)

Groetjes Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi lovely,

wat merel zegt kan je inderdaad proberen maar ik heb het geprobeerd op die manier en het is jammer genoeg niet gelukt enkel als je totaal geen borstontwikeling zou hebben zou het sneller lukken hebben ze op het zieken zorg tegen mij gezegt maar je kan altijd proberen natuurlijk. ja ik beh zo een lening van een geld reserve afgesloten en een vaste job is niet nodig maar wel een inkomsten garantie dacht ik bij mij is het wel anders ik heb werk maar dan maar 26 uren per week en dan verdien je eigenlijk ook niet zo veel maar kijk alvast op die site er is geen verplichting.

groetjes dydy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Merel

Ik lees net pas wat je er nog tussen had geschreven..

Ik zou eigenlijk niet echt weten welke cupmaat ik heb, maar ik koop altijd BH maat 75A ..

Maar ik weet wel dat als ik op mijn rug lig ik zo plat als mijn vriend ben. Of ook als ik zonder BH een strak truitje aandoe.. Is echt geen gezicht, ik voel me dan net een jongen..

Maar ik vind trouwens dat het heel mooi gedaan is bij jou ;) niet te groot, anders kloppen de verhoudingen niet echt =P

Groetjes Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dydy,

Ja ik ga eerst proberen bij mijn zorgverzekeraar en via de dokter..

Als dat allemaal niet doorgaat kan ik altijd nog een lening overwegen. Ik heb trouwens een 0 uren contract (oproepbaar) dus ik heb ook niet echt zekerheid op veel werk..

Ik heb de site een beetje doorgekeken , ga het nog ff samen met mijn vriend en moeder bekijken.

Ik hoop maar dat er een oplossing is =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wat ze controleren bij een creditcard aanvraag maar als je nergens anders een lening hebt is dat ook een optie. Ik heb voor mij CC nooit een controle gehad bij mijn weten.

Nu is dat wel duurder dan een lening bij een bank maar als je net aan t werk bent kan je vaak dingen heel snel terugbetalen en is het effectief zelfs goedkoper.

Je zou nu al kunnen beginnen met sparen, alles wat je al hebt is mooi meegenomen.

Persoonlijk leen ik nergens voor behalve mijn huis en gebruik ik mijn CC alleen voor aankopen wanneer ik mijn bankpas niet kan gebruiken. Toch kan ik het me wel voorstellen hoor.

Als je dan toch moet lenen zou ik het liever bij familie doen.

Mijn ouders zouden mij ook niks kunnen lenen maar mijn oma had me het bedrag zo geleend. Gewoon omdat ik dit zo graag wilde....

De kans om het vergoed te krijgen is heeeeeel klein, maar als je er zo mee zit kan je het iig proberen.

Heel veel succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Ach meisje

Ik kan heel erg met je meeleven. Bedenk wel, dat als je op een lening overgaat (in welke vorm dan ook) je goed realiseert OF je het ook daadwerkelijk kan terugbetalen.

Aangzien je een 0 uren contract hebt en in principe nergens op kan terugvallen.

Is het geen optie om een goed contact met je schoonouders op te bouwen? Of wachten tot je vriend een vaste baan heeft.

Mocht je daar geen geld van kunnen lenen, dan weet je wel dat je een back up hebt in geval je je eigen lening niet tijdig terug kunt betalen.

Tot die tijd adviseer ik een beha van After Eden Double Gel.

Deze beha heeft bijna de grootte gecreeerd als wat ik nu heb na mijn BV.

Hoe frustrerend het ook is, doe geen dingen die je achteraf niet waar kan maken. Dat zal meer ellende met zich meebrengen dan waar je nu mee zit.

Heel erg veel succes en laat maar van je horen.

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tietie

Ik heb er ook al aan zitten denken om er met mijn oma over te praten, zij weet al dat ik er heel erg mee zit maar verder gaan we er nooit echt diep op in.. Ze is ook een beetje ouderwets in die dingen, zovan je hebt het nou eenmaal.

Maar ik kan proberen om erover te praten, maar aan de andere kant vind ik het ook zo rot om zoveel geld van mijn opa en oma te vragen...

@ anoniempje

Ik heb er gisteravond een tijdje over na zitten denken en ik heb er niet echt een goed gevoel over om een lening aan te sluiten bij een bank (of met CC). Gewoonweg omdat ik bang dat de kans bestaat heeel diep in de schulden te komen.

Maar misschien inderdaad als mijn vriend een vaste baan heeft, en niemand in de familie me kan (of wilt) helpen met lenen dan ga ik misschien wel een lening via de bank aansluiten.

Hoe graag ik het ook aan mijn schoonmoeder wil vertellen, ben ik toch ergens bang dat ze me gaat uitlachen of dat ze er grapjes over gaat maken, zoiets van 'Moet je wat van mij hebben?' (zij heeft namelijk grote borsten)

Het klinkt misschien gek want ik weet natuurlijk helemaal niet of het wel zo zal gaan.. wat een drama allemaal he meiden! haha ;)

groetjes Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Meiske,

Ik heb je verhalen zitten lezen en heeft me enorm geraakt daarom toch ff een replay,

Ik weet hoe je je voelt als niemand je wilt kan helpen of niet aan je familie durft te vragen.

Als je familie, goede kennis/collega of vriendin van me was had ik je het geld zo maar gegeven.

Vind het een vervelend situatie voor je.

Ik hoop dat je op 1 van der manier toch eruit komt.

Succes.

Liefs Meloentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nieuwe_borsten

hoi lovely,

Als je nu al financieel niet breed zit, last hebt van depressies en geen vaste baan hebt, zou ik als ik jou was niet aan een lening beginnen.

Als je eenmaal een lening hebt afgesloten is het moeilijker om uit je schulden te komen.

Mijn tip is, zorg eerst dat je een baan hebt, en hou je nog even een jaartje taai, hoe moeilijk dat ook is!

En geloof me, als je na die lange tijd wachten word beloond met een paar nieuwe borsten die je helemaal ZELF kan betalen, zonder lening en schulden, dan voelt dat des te beter! Ook heb je dan helemaal geen reden tot stress en depressie. Want schuld leidt ook tot die 2 dingen, en relatieproblemen.

Je vriend en moeder staan achter je zoals je zegt. en ik geloof ook echt niet dat hij expres naar andere meiden zal kijken om hun borsten.

Als hij dat zo belangrijk had gevonden was hij nu echt niet al 3 jaar bij je geweest!

Ik heb ook in die situatie gezeten, alleen MOEST ik wel wachten omdatik nog geen 18 was. nu heb ik zelf wel genoeg geld bij elkaar gespaard, ben bijna jarig, en heeft mijn vriend, die me al dietijd heeft gesteund omda ik het moeilijk had, (financieel en geestelijk) nieuwe boobs voor mijn verjaardag geregeld!

Het is natuulrijk je eigen keus, maar ik denk dat je veel gelukkiger zal zijn met je nieuwe boobs als je er nog even mee wacht zodat je het zonder problemen zelf kan betalen. dan kan je nog trots op jezelf zijn ook! In die tijd kan je ook al op consult gaan, en passen en alvast een maat kiezen. dan heb e genoeg tijd om info te verzamelen, een pc/kliniek uit te zoeken, passessies te houden en misschien wel van gedachten te veranderen.

heel veel succes,

xxxMelany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet me echt heel goed dat jullie allemaal met me meedenken, echt dat meen ik oprecht ;)

@ Meloentje

Wat lief dat je dat zegt :) Was ik maar een kennis, goeie vriendin van je :P haha grapje hoor ;)

Maar het doet me goed als ik zulke reacties krijg :)

@ tietie

Ik denk dat ik gewoon ga proberen er met mijn oma over te praten en heeel misschien met mijn schoonmoeder... alleen daar zit ik wel nogal tegen op :unsure:

@ Melany

Ja ik denk ook niet dat ik een lening via een bank ga doen. Eerst maar eens bij familie proberen..

En het is idd wel handig als ik alvast op consulten ga, dat ik een beetje een idee heb hoe het eraan toe gaat.

Maar verwacht de PC dan niet gelijk een datum van me wanneer ik geopereerd word??

Bedankt voor jullie steun!

Liefs Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, een consult is vooral om te kijken of je je thuis voelt bij de chirurg en om je een beetje het idee te geven hoe het allemaal in z'n werk gaat ;)

Heb je topic gelezen, ik weet hoe het is om er financieel niet bij te kunnen (al doe ik een bvk, die vergoed word). Heb hetzelfde als jij. Ik zou inderdaad wachten tot je een vaste inkomensbron hebt, dat je alles zelf kan betalen want geloof mij, een lening is geen slim plan..

Heel veel succes ermee! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, ik heb trouwens aan mijn mams gevraagd hoe het zit met een BV vergoeding (ze werkt bij Achmea). Als je echt psychische klachten hebt, kan je pc inderdaad een papiertje sturen naar de verzekering. Het komt heel zelden voor dat het vergoed word, maar niet geschoten is altijd mis, toch?

Wil trouwens niet zeggen dat het bij elke zorgverzekeraar hetzelfde is, de één is strenger dan de ander!

Nogmaals heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Melissa,

Bedankt voor je reactie ;)

Ik heb veel nagedacht over een lening aanvragen maar ben er ook van overtuigd om het te doen als ik meer geld heb :)

Maar ik zit bij Menzis dus misschien is het daar idd anders en strenger maar ik ga denk ik binnekort op consult en mijn verhaal vertellen aan de pc (voelt ook denk ik wel goed als ik mijn verhaal kwijt kan..) en dan maar hopen dat de pc er iets mee kan..

Succes met je BVK ;)

Groetjes Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraagje; Kan iemand me misschien vertellen hoe je een afspraak maakt voor een consult en hoe het er allemaal aan toe gaat bij een consult?n Misschien jullie eigen ervaringen, en welke kliniek jullie aanraden enzo..

Ik heb wel gelezen dat het geld kost..

Alvast bedankt!

Liefs, Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lovely,

Ga op internet op zoek naar een kliniek waar je je goed bij voelt en vraag wat informatie aan, meestal hebben ze wel zo'n pakket wat ze je toesturen.

Daarna heb ik gebeld voor een afspraak. Bij de Velthuiskliniek kost je eerste consult 50 euro, maar dat krijg je terug zodra je besluit je daar te laten opereren.

Gewoon eens praten en kijken kan helemaal geen kwaad.

Mocht je voor een vergoeding gaan, zou je via de huisarts een verwijzing kunnen vrafen voor een PC in een ziekenhuisWie weet maak je dan meer kans bij je verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een verwijzing gekregen van mijn huisarts, zodat het eerste consult gratis is.

Nou ja gratis: Ik kreeg dus vorige maand wel mooi een briefje van mijn zorgverzekeraar dat ik eerst mijn eigen risico moest betalen, dus heb ik het consult alsnog moeten betalen :wacko:

Zorgverzekeraars..... grrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lovely :)

Waar ik ben geweest, is het consult gratis én vrijbljvend! Dus zonder verdere verplichtingen om daar ook daadwerkelijk een bv te moeten doen en zo.

De kliniek is in Amsterdam en heet Boerhaave.

Ik ben er super geholpen, dus voor jou lijkt het me, gezien je financiele plaatje, een goed optie om alvast eens kennis te maken met de wereld van consults en orientatie op gebied van BV's ;)

Succes meid! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ik heb een verwijzing gekregen van mijn huisarts, zodat het eerste consult gratis is.

Nou ja gratis: Ik kreeg dus vorige maand wel mooi een briefje van mijn zorgverzekeraar dat ik eerst mijn eigen risico moest betalen, dus heb ik het consult alsnog moeten betalen :wacko:

Zorgverzekeraars..... grrrrrr

Ja!! Dat had ik dus ook! Moest gister even 102 euro betalen voor het 1ste consult! Schijn je een eigen risico te hebben van 155 euro... pff... maargoed, daar zitten we nu aan dus nu moeten we maar alles doen, kost het niks meer, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ja daar zat ik namelijk ook aan te denken, dat het alsnog betaald moet worden van je eigen risico :P

Maarja ik heb dat geld niet in 1 keer, ik heb al genoeg onkosten aan mijn eigen risico van medicijnen voor blaasontstekingen ..

Ik word er steeds gekker van dat geld zo'n grote irritante rol speelt in mijn leven..

Groetjes Lovely

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

Ik heb een tijd zitten nadenken om een gesprek aan te gaan met mijn huisarts.

Maar zie er nogal tegenop, want ik ben bang dat hij het gek gaat vinden of het niet nodig zal vinden.

En dat hij er dan geen moeite voor gaat doen om iets te regelen voor een vergoeding..

Ik ben nogal onzeker in dit soort dingen, dus ik hoop dat iemand misschien tips heeft voor me hoe ik het best mijn verhaal kan vertellen aan mijn huisarts.

Groetjes Lovely :120:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.