Ga naar inhoud

Wisselen nieuwe rage?


itsme78

Aanbevolen berichten

Hey meiden/vrouwen,

Ik wil toch eens kwijt dat ik mij erover verbaas hoeveel er over wissels gepraat word,en dan vaak al na 1 week p.o.

Het lijkt wel een "rage"

En dan heb ik het niet over de meiden bij wie er echt iets "mis" gegaan is,of die werkelijk ver beneden afgesproken resultaat hebben behaald.

Maar in MIJN ogen word er erg snel geroepen: niet groot genoeg,ik wil een wissel! Terwijl MJN inziens er dan al een behoorlijk forse maat is behaald.

Is dit anno 2011?

Tuurlijk "erger"ik mij daar sneller aan,omdat het mij niet gegunt is na 4 x,maar dan nog,bij sommigen vind ik de redelijkheid erg ver te zoeken.Ik merk dat ik het forum daardoor minder leuk begin te vinden,kan het al snel niet meer serieus nemen dan.

Los vd meiden die simpelweg wel tevreden zijn en dat hier ook posten,maar voor mij lijkt het momenteel wel of die id minderheid zijn.

Als ik dan foto"s bekijk van sommigen die ze niet groot genoeg vinden en dan toch echt een e-cup zie,kan ik er met mijn verstand niet bij.

Ja,ik weet,een ieder moet zelf tevreden zijn en happy met haar borsten,enz..( voordat de discussie die kant weer opgaat..).maar dat houd niet in dat we ook nuchter naar een ander/onszelf moeten kunnen kijken,en ( voor het gros) op zijn minst een aantal maanden verder zijn/kijken voor er over een wissel geroepen word.

Wellicht dat dit vooral mij opvalt en een ander niet,.,maar wou het toch kwijt.Het is voor mij zelfs een reden om minder vaak op dit forum te gaan kijken vanaf nu,op de 1 of andere manier gaat de lol eraf voor me,en dat terwijl ik toch 1 vd "oudgedienden" ben,maar ik zie dus een verschuiving die ik betreur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik ben het er wel mee eens :blush:

Maar voor de meiden die het nodig hebben omdat er iets is fout gegaan of chirurg heeft het niet goed ingeschat denk ik ja!!

Maar het valt mij ook op hoe snel word gezegt groter... na 1 week heb je niet eens de helft van wat het moet worden :blush: Dan denk ik meiden geloof in je lichaam kom op heeft echt tijd nodig!! Het lijkt ook wel of sommige mee getrokken worden door andere,, dus meer van o die gaat ook? O dan kan ik ook wel?

Ik hoor ook vele meiden achteraf toch zeggen nee het i s goed zo maar dat is vaak pas na een half jaar/jaar :blush:

Ik moet toegeven nu een jaar verder in lossere kleding denk ik ook wel eens hmm maar ben nog steeds heel tevreden hiervoor had ik helemaal weinig! :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi itsme!

Ik ben het wel met jou eens. Ik moet weliswaar mijn bv nog ondergaan, maar ik heb ook veel gelezen op het forum dat meiden al snel teleurgesteld zijn. Ik vind het goed van jou dat jij hierover je mening wilt geven en het onder de aandacht brengt, want ik denk dat wij ons goed mogen beseffen dat wij in een luxe positie zitten. Ik ben ook elke dag maar weer dankbaar dat ik met deze oplossing een stuk gelukkiger kan worden en zelfverzekerder. Dat is lang niet bij iedereen op deze wereld het geval. Er zijn genoeg dames die zich dit niet kunnen veroorloven. Ik denk dat het ook uit respect voor hen goed is om daar bij stil te staan en ik denk dat je dan al snel blij bent met de mooie cupmaten die je hebt gekregen met je bv :).

Nogmaals, ik ben nog niet onder het mes geweest, maar ik hoop dat ik straks elke dag dankbaar zal zijn voor de boobies die ik heb gekregen. Maar dat lijkt me wel, want ik heb nu echt NIX van mezelf :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik ben het er erg mee eens :)

ik kom af en toe zelfs minder op het forum kijken, omdat ik er af en toe erg onzeker van word. ik heb een e/f cup gekregen en ben er zielsgelukkig mee. maar na een avondje forum kijk ik de volgende dag toch kritischer in de spiegel. natuurlijk is ijdelheid heel gewoon, maar inderdaad vergeten we af en toe onszelf te vergelijken met onze voorfoto's en vergelijken we onszelf met meiden die groter, meer , ronder meer hang enz hebben. Ik probeer het echt een beetje langs me heen te laten gaan, omdat ik eigenlijk zielsgelukkig ben met mijn nieuwe lijf en het is onzin te denken dat NOG groter beter zou zijn (in mijn geval iig :D ).

de meiden waarbij iets mis is gegaan of die inderdaad niet de afgesproken maat behaald hebben geef ik 100% gelijk, maar de nieuwe rage is inderdaad doodzonde!!

hoop dat we allemaal leren liefhebben , genieten en accepteren van ons lijf :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens, wisselen lijkt wel een rage te worden.

Maar iedereen moet zelf natuurlijk kiezen waar ze blij mee zijn.

Ik denk alleen wel dat de drempel lager wordt omdat ''iedereen het doet''.

Ik ben zelf hartstikke blij met mijn boobs, omdat het zo'n verschil is met voorheen.

Kan er dan ook niet bij met m'n hoofd dat sommigen een D te klein vinden.

Maar ik durf eigenlijk geen foto's meer te bekijken hier, omdat ik bang ben dan minder tevreden te zijn met mijn eigen boobs.

Achja iedereen zijn voorkeur!

Maar wees wel reëel en blij met wat je hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben het met je eens Itsme, en vind ook net als rox dat je jezelf niet met een ander moet vergelijken maar met hoe jezelf was voor je bv, dan hebben de meeste meiden echt niets te klagen. Gelukkig zijn er ook een pak meiden tevreden, alleen jammer dat we wel in de minderheid lijken :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het topic is toch niet geopend nav mijn uitspraak op de chat ( ongeveer zelfde tijd zie ik dat deze topic is geopend) dat ik een wissel wil en liever 300 cc heb?!

Hahahaha want zoals de meeste ( die reageren in mijn verslagtopic) weten is dat een grap :1bouncingboobs:

Verder zou ik hier nl niemand weten die na 1 week po al roept " Wisselennn" :P

Geen idee wat je motivatie dus is, maar als het mijn uitspraak in de chat was vanavond, dat was een absolute joke ;)

Ben het er wel mee eens hoor dat er snel over een wissel wordt gesproken, maar als je een c voor ogen hebt en het wordt een b dan snap ik het verdriet en de teleurstelling.

En dan maakt het niet uit of je een C D of K wilde, als het niet is wat je had gehoopt en gedroomd en je hebt de financiële mogelijkheid om te wisselen... Sja?

Maar omdat je zo specifiek vermeld dat er " vaak na 1 week po" al over gepraat wordt dacht ik " het zal toch niet zijn nav een geintje op de chat hè ". Haha!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi nee er zijn veel meiden die na 1 week zeggen ze zijn te klein, zou mn arts willen wisselen?

Ik ben het met rox eens, ik voel me soms ook onzeker over het forum...

Je ziet steeds groter en soms twijfel ik had ik niet voor meer moeten gaan?

Maar als ik kijk nee het is goed zo :136: Ik hoor bij de weinige die voor minder cc is gegaan en ben echt blij :blush: Ik heb het gedaan om borsten te krijgen niet perse om grote te krijgen :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oké .. Ik dacht al: ik veroorzaak een rel met mijn grap Hahaha!!

Maar idd... In eerste instantie ga je voor borsten, en eerlijk is eerlijk.. Hier zitten veel vrouwen met grote borsten dus je bent al heel snel een stuk veeleisender als voor je ooit op het forum terechtkwam!

Daarom zeg ik ook altijd : ik leef hier na m'n operatie toe , lees ervaringen, plaats foto's van hoe het is geworden ( inmiddels gedaan :P )

plaats na 6 wkn of 3 mnd het eindresultaat en kom hier nooit meer want je kan jezelf hardstikke gestoord maken!

En 1 ding leer ik hier ook wel ; jealousy is a motherfucker!

Vrouwen en tieten.... De jaloersheidscombi bij elkaar ;) ;) er zijn er echt maar een aantal schatten die altijd lief en oprecht zijn en het op kunnen brengen om een compliment te geven. :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het hier ook mee eens. Ik heb het wel eens vaker gezegd, dat het echt onzekerheid oproept bij verschillende meiden als er meteen wordt geroepen 'ik wil een wissel', terwijl die boobs echt wel groot zijn. Vergelijken is echt een vrouwen ding volgens mij en op zich is het niet verkeerd om te kijken en te vergelijken, maar je moet het niet overdrijven. Inderdaad, vergelijk het met de situatie voordat je geopereerd was.

Ik kijk hier nog best vaak in de galerij, terwijl ik eigenlijk met mezelf af heb gesproken dat ik dat beter niet kan doen omdat ik er onzeker van wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben het er ook mee eens,al heb ik er ook 3 gehadblush.gif

afijn,mijn reden is bekend,maar ik vind ook dat er tevredenheid ver te zoeken is,idd als je een E/F cupt hebt behaald met nog geen 500cc en 1bv,dan mag je gewoon in je handjes klappen.

en idd klopt ook,vind dat de wissels laatste half jaar enorm aan de praat is op het forum,gaat bijna enkel nog maar over wissels,ook best jammer ja,want er hangt wel een enorme rare sfeer onderling,enorm veel jaloezie merk ik ook,en onzekerheid,en dat is zo zonde,want ik zie echt wel vaak goede en mooie resultaten met 1bv,maar het lijkt wle of iedereen elkaar onzeker maakt.

geniet dat je boobs hebt,en als dat ook nog eens goed uitpakt na 1operatie,wat wens je dan nog meer.

maar er zijn er ook waarvan ik dus echt wel de situatie begrijp en hun stap naar wissel snap.

wat mijn ook opvalt,dat Plovier ook enorm grote aantallen cc,s plaats,wat dus nooit ervoor was,krijg ik ook vraagtekens vanexcl.gif

er zijn dames die dat goed kunnen verdragen en hebben gevraagd,maar lees en zie ook andere kanten,smal,nog geen 50 kilo,en die komen aanzeilen met veel te grote prothesen,en dan gek vinden dat ze misvormd Zijn of in hun keel zitten,en na mij idee gewoon vervormd zijn door het proppen.

het lijkt wel standaard te worden,over de 500cc bij een eerste bv.

afijn,ik wijk af van het onderwerp,al ik vind dat het er wel beetje bijhoort159.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

@Piepke,ik heb je opmerking niet gezien op de chat hoor,dus nee,niet n.a.v een uitspraak van jou.

Het is in zijn algemeenheid,ik lees zoveel over wissels de laatste tijd en merk dat dat mij ( in veel gevallen) begint te irriteren.Zeker als er een mooi en behoorlijk groot resultaat is behaald.

Dat diegene er dan zelf niet tevreden mee is en ze klein vind is haar gevoel,maar in veel gevallen is de realiteit dan uit het oog verloren,en denk ik: alsjeblieft zeur niet zo.En wees dankbaar met wat je behaald en gekregen hebt.Los vh feit dat het een bom duiten kost en je dan ook perse enorm wilt krijgen omdat je er nu eenmaal veel geld voor hebt betaald...zo werkt dat natuurlijk niet.

Ik blijf benadrukken dat ik het bij een ieder bij wie het resultaat ECht beneden maat en in geval van complicaties het fantastisch is dat er gewisseld kan worden.

En ik hoop dat sommigen bij het lezen van dit topic zich nogeens achter de oren gaan krabben..zeker nu ik zoveel dezelfde reacties van jullie krijg ( top dat er zo veel gereageerd word)

En idd wat Moon zegt,tegenwoordig lijkt 500cc wel een startpunt te worden bij veel artsen,er is duidelijk een verschuiving gaande waarvan maar de vraag is wat estetisch verantwoord blijft en wat niet,nog los van wat bij sommige vrouwen zware implantaten voor lich.klachten met zich mee kunnen brengen.

Niks mis met grote borsten, i like them!, maar ih reeele svp..heb je na 1 bv een d-of e-cup,wees aub dankbaar en tevree,ook al ogen silliconen d-en-e"s nu eenmaal iets kleiner als natuurlijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er ook helemaal mee eens!!

Toen ik 6 maand geleden mijn bv kreeg vond ik 380cc best wel al veel en de meeste dames zaten er ook niet overheen met de cc's. Nu zie je aantal cc's die bijna niet meer onder de 500cc komen en indd hoor je veel meiden die na 1 week po al ontevreden zijn!!

Denken we tegenwoordig niet van te voren meer na voordat we onze borsten laten vergroten?? Je weet toch wat je wilt!!!!

Het is net als mannen met auto's . . . de een heeft een bmw, dan wil de ander daar niet voor onder doen en koopt een mercedes, vervolgens denk de bmw man tja dan maar inruilen en gaan voor die porsche!! Men wil steed mooier en groter, zonder dat ze zien wat voor moois ze zelf hebben.

Zoek de perfectie en tevredenheid bij jezelf en niet bij de anderen hier op het forum.

Er zijn altijd meiden met mooiere borsten, en een aantal dames hier hebben vele mooiere borsten dan ik zelf heb, maar ik ben tevreden met die van mij, want ik heb van te voren goed nagedacht over wat ik wilde en het resultaat hangt af van je eigenborst en niet altijd van het aantal cc's wat erin komt!!

Ander voorbeeld:

Mijn vriendin heeft 3 maanden terug haar borsten preventief laten verwijderen omdat ze dragen was van de borstkanker gen en haar moeder vorig jaar is overleden aan kanker. Al het weefsel is in het ziekenhuis weg gehaald en prothesen erin, nu is ze al 3 maand verder, 3 operaties en 4 weken lang aan de antibiotica gezeten omdat de huid niet wil helen en er een ontsteking zit die moeilijk geneest! Nu is het afwachten of het nog geneest anders moeten de prothesen worden verwijderd!

Dames denk na voor je uitspraken doet over een wissel, je kunt anderen hier erg mee kwetsen op het forum!!

Als je een wissel moet omdat het om gezondheidsredenen moet of er indd iets niet goed zit, tja dan heb je geen keus!

Mijn linkerborst is gevoelig en die prothese drukt en beweegt vaak in mijn borst, de rechterborst daar zit een zichtbare rand in, maar een wissel . . . geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!!

Zo pff Renate heeft gesproken ha ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben het met je eens. Ik heb al eens eerder geroepen op het forum " waar ligt de grens?"

Ik zeg sleutel eerst eens aan je innerlijk eer je aan de buikant begint.

We zijn geen barbiepoppen maar vrouwen van vlees en bloed.

Ookal had ik mijn borsten anders voor gesteld ik ben reuze tevreden over hoe ze er nu uitzien :)

Mijn protheses gaan ze hopelijk in mijn kistje vinden want ook ik wil nooit geen wissel meer.

Er is altijd een risico aan verbonden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ladies,

Ik ga ook voor een wissel maar omdat ik complicaties heb en idd ik ga ook groter, maar ik had wel tevreden geweest als ze recht hadden gestaan mijn implants zijn helemaal scheef op mij lihcaam, maar na 1 jaar na mijn BV zijn ze een stuk groter dan na het zetten. Ik vind het ook aan de artsen om pas na 1 jaar een wissel toe te staan. Dat is gewoon geldklopperij want na 1 j aar is de huid pas genoeg op rek om het uiteindelijke volume te zien.

ik denk dat we hieruit juist moeten leren en concluderen dat de artsen in NL veel te kleine borsten maken en dat vanaf 500 cc voor iedereen met cup a toch wel een mooi volle borst creeert. Ik denk dat Plovier gewoon vraag en aanbod zeer geod begrijpt en ik vind het meer dan goed dat dit bestaat.

IK ben in het dagelijks leven personal trainer en ik zie dit ook bij mijn sport jongens die body building doen ook niet meer zien hoe groot ze zijn en maar meer spuiten. Zo ook hier we leven in een "plastic wereld" en als je kiest voor een BV en niet tevreden bent is het JE RECHT om er iets aan te doen. en als je nog een spuit in je kont wilt doen ja doe t lekekr of t mooi is is een tweede maar onzeker worden door andere vrouwen hun borstne??? Sorry maar dan moet je toch echt bij jezelf te raden gaan hoor. NIET DOEN>>> Niet ieder lichaam is hetzelfde en je bent uniek in je soort..

Je kunt 1000 cc zetten maar als je van binnen niet happy bent word je dat aan de buitenkant nooit..elke dag zeggen dat je mooi bent in de spiegel helpt hihi xx voor alle mooie en lieve meiden hier die hun verhaarl delen.. vooral blijven doen ooka ldoe je 100 wissels het is jouw keuze.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ renate wauw zeg wat en sterke meid is het :blush: Heb heel veel respect voor haar. Als ik dat soort dingen wer lees denk ik: Ik heb veel geluk dat ik borsten heb en kon nog een bv krijgen ook!!

Ben het ook mee eens dat sfeer een klein jaartje terug veel leuk was!! Nu is het start getal 500 cc en meiden die minder krijgen worden onzeker en gaan twijfelen en het lijkt alsof het aantal cc's wel heerst over het forum :blush:

Ook vind ik het jammer dat sommige (jonge)meiden (bedoel jij niet hoor aarbeitje!!)nu al een F of G willen... ooit komen er kindjes of wissel wat moet het dan wel niet worden? :blush:

Toch heb ik er ook wel veel aan gehad hoor hihi!! :136:

Ben het met je eens fitness!! Je kunt zoveel veranderen aanjezelf als je wil maar als je vanbinnen niet happy bent straal je dat ook nooit uit ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fitnes!!! Je hebt het ei van columbus hier neergelegd!!

Ik kom zelf ook uit de bodybuildingwereld( heb er lang gelee al afscheid van genomen hoor),maar idd,al die kerels die spuiten om nog breder te worden,en er is gewoon een woord voor he: bigofrobie ( hoop dat k t goed typ),al enorm breed zijn,maar het zelf niet zien,spijtig genoeg het broertje/zusje van de vreselijke ziekte anorexia.

Maar dat is in feite wat je met bv"s ook ziet gebeuren ja,al behoorlijk grote borsten na een bv,maar het zelf niet zien.

Noem ik het nu een ziekte? Nee,wil er ook een beetje luchtigheid ingooien,moest er direct aan denken toen ik fitness haar post las.

Maar ik vind het heel positief dat we hier met zijn velen onze mening neerzetten en het doet me goed dat ik dus bij lange na niet de enigste ben die dit gevoel bekroop/bekruipt.

En we hebben allemaal recht van spreken,of we nu met 160-of 1000cc rondlopen.

En de vraag is natuurlijk ook:wie bepaald wat groot is of niet,en of iemand terecht "klaagt",nou,dit topic laat dus zien dat er veel nuchteren onder ons zijn,die echt wel zo"n beetje hetzelfde beeld van groot hebben.

Zoals bekend ben ik geloof ik juist degene die het vaakst onder het mes is geweest met mn 4x? En idd,had het nog groter gewild en in mijn ogen dus wel terecht ;-),wat niet wegneemt dat ik de eerlijke reacties hier id gallerij ook op me in laat werken,wanneer degenen die zeggen,ja ze zijn "klein" voor 700cc,maar wel mooi van vorm.En ook ik ben dan dankbaar dat ik iig geen complicaties heb gehad en denk ook soms,moet ik niet gewoon tevree zijn nu en naast me neer leggen dat dit mijn "lot" is?

Met het grote verschil dat ik alweer 2 en een half jaar p.o ben en alles dus uberhaupt goed laat bezinken en overweeg ( deze hint is voor de dames die na 1 week al roepen over een wissel)

Ik ga ook niet schijnheilig lopen doen en had graag de boobs van Moontje of Aardbei ( ja,aardbei,nu al),Daantje77 ,ik noem er maar een paar,gehad,al zijn die natuurlijk ook net iets groter dan gemiddeld,maar had ik na 1 of 2 bv"s het resultaat bereikt van wat ik nu heb,was ik ook dik tevree geweest.

Wat mij dus stoort bij mn eigen is dat ik hier 4x voor ben geweest,afijn,ik dwaal af.

Nogmaals,ik hoop dat deze "rage" tijdelijk is,een bv doen we voor onszelf,als je je goed inleest voor je een operatie laat uitvoeren kun je toch behoorlijk voorbereid erin gaan en weten wat je verwachten kan/mag en dan svp niet na een week al roepen: niet groot genoeg!( en ook hier weer: de uitzonderingen daar gelaten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey itsme,

Kan alleen maar bevestigen wat je hierboven schrijft. Toen ik pas op deze site kwam ,zo een maand voor mijn bv ( begin maand mei) was de tendens van groter Groter GROOOOOTER hier helemaal niet aanwezig.

Het was naar mijn mening gewoon een gezellige site waar vrouwen hun ervaringen en meningen uitwisselden. Ik vond na een tijdje ook dat het steeds meer de andere kant op ging, ik vond ( vind) het zelfs een beetje een oppervlakkige bedoeling worden in die zin dat sommige topics voor mij gewoon het "cliché" begonnen te bevestigen dat vrouwen die een bv laten uitvoeren over niet al te veel neuronen beschikken en behoorlijk inhoudsloos zijn.....

Iedereen zijn geval is anders, bij sommigen is het resultaat misschien niet zoals verwacht ( geen realistische verwachtingen ???) en bij sommigen is een wissel noodzakelijk omdat er bij de plaatsing iets misgelopen is, maar vind inderdaad toch dat we ons ten eerste al gelukkig mogen prijzen dat wij vrouwen zijn die ons een bv kunnen veroorloven ( er sterven in afrika mensen van de honger en dorst ) en we zouden ons beter ook eens vergelijken met de vrouwen bij wie er complicaties opgetreden zijn en bij wie de protesen verwijderd zijn of die gewoon veel pijn hebben.....

Ik kom ook steeds minder op de site.. is misschien ook wel verbonden aan het feit dat ik nu al een paar maanden po ben maar heeft zeker ook te maken met het feit dat ik het soms echt een oppervlakkige bedoening vind worden...

Als je ziet hoe slecht onderbouwd de reacties soms zijn die op een kritiek ( zoals deze ) volgen.. Sommige geven de indruk dat ze niet eens kunnen lezen of interpreteren...

So be it , misschien dat het hier over een tijdje heel anders aan toe gaat.

Juist ter info, ik heb 300cc laten plaatsen en ben er super gelukkig mee! Ik vergelijk het resultaat met wat ik ervoor had, en ik prijs me gelukkig dat er geen complicaties zijn opgetreden !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog iemand die het er mee eens is...

Waar ligt de grens inderdaad, en is het dan nog wel mooi? ballonnen met tepels( zoals mij pc dat beschrijft)

Ik kon ook kiezen maar heb natuurlijke gekozen...

Als er ooit een wissel komt is dat over 15 jaar! ;-)

Ik ben zeer tevreden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben TROTS op mijn ballonnen met tepels :D

Dat mag je ook zijn en jij hebt dat beeld van hoe je borsten moesten worden (ballonen met tepels)altijd al gehad.

Maar t gaat hier om sommige die zich mee laten slepen en die eerst wel tevreden waren maar nu zich haast mismaakt voelen omdat ze geen ballonen met tepels hebben gekregen.

Dit is niet waar t bij een bv omdraait. Het is puur en alleen een vergroting van je eigen borst die te klein was of niet aanwezig.

En niet een strijd over wie de grootste heeft en de meeste cc's.

Meiden get real!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.