Ga naar inhoud

Bonita23 : 19 december 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

* Update*

Ik heb gisteren de hechtingen laten verwijderen..was even een naar gevoel, maar viel me verder reuze mee.

Ik dacht eerst dat links al wat verder was gedaald, maar het is exact andersom. Links is al goed gedaald en rechts nog niet. Ook qua vorm zie ik wel een aanzienlijk verschil, maar dat zal vast wel anders worden als de boel is 'gedaald'...

Ik ben ook eindelijk geheel van de pijnstillers af, waar ik erg blij mee ben. Ik was eerst namelijk nogal bang dat ik er niet meer vanaf zou kunnen komen..

Ik heb wel heel veel last van mijn schouderbladen/rug , vooral na veel lopen. Ook ben ik erg snel moe. Zijn er hier meer dames die daar last van hebben/hadden?

Het maakt me onzeker wat betreft het weer opstarten met werken volgende week..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Bonita, wat fijn dat de hechtingen eruit zijn. Ik mag morgen. Ben op dezelfde dag geweest als jij :). En ik heb ook erg veel last van mijn schouderbladen en dan vooral 's ochtends. Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan en is me heel erg meegevallen. Ben alleen heel erg moe. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Sterkte nog. Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey schorpioen,

Bedankt voor je vraag! Ik wilde net een update geven.

Ik zou vandaag weer gaan beginnen met werken, maar het viel vreselijk tegen (waar ik al bang voor was). Ik merk dat ik na een tijdje lopen en bezig zijn met mijn handen steeds meer spierpijn krijg, het loopt echt op. Het start bij mijn schouderbladen, trekt dan door naar mijn linkerarm en naar mijn rechterborst. Uiteindelijk gaat mijn rug mee doen en weet ik niet meer waar ik het moet zoeken..Ik heb het na een halve dag op moeten geven en ik wilde graag met mijn baas iets bedenken voor de komende werkdagen (ik werk normaal op donderdag en vrijdag). Nu hebben ze het voor deze week afgedaan als 'blijf maar thuis en rust maar uit', maar weet niet wat ik ervan moet denken..Ik vond het wel fijn om weer bezig te zijn, maar mijn lijf werkt gewoon tegen.

Bij ACCZ kreeg ik de reactie dat ik dan maar een klassenassistente of stagiair moet krijgen, maar dat is ook niet zomaar geregeld...Lastig!

Ik wil graag werken, maar wil absoluut ook weer niet te ver gaan en mijn eigen herstel bemoeilijken.

Heb verder als ik gewoon rustig de hele dag zit en lig geen last van pijn. Ga ik echter dingen ondernemen is het al snel teveel.

Hebben hier meer mensen last van gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben inmiddels al een aardig tijdje PO, maar heb eigenlijk nog behoorlijk last.

Zo had ik wel verwacht om na 3 weken weer gewoon te kunnen starten met werken (ik sta voor de klas), maar ging het gelijk na een paar uur al helemaal verkeerd. Ik kreeg steeds meer last van spierpijn, beginnend bij mijn rechterarm, schouder en door trekkend naar mijn borst en rug. Tegen de middag werd ik gek, vooral van de rugpijn, en ben ik naar huis gegaan.

Op het werk willen ze eigenlijk niet dat ik het nu ga proberen, want ze hebben een probleem als het toch weer niet lukt (vervanging zoeken is lastig). Ik mocht alleen komen werken als ik zeker wist dat ik de hele dagen zou volhouden, waarvan ik eigenlijk zeker weet dat het me niet lukt. Heel erg balen, want ik zou zo graag weer aan de slag willen.

Als ik al probeer om een wasje te vouwen, heb ik hier direct spijt van en moet ik het gelijk bekopen met stekende pijn in mijn schouder en borst.

Ik heb de laatste dagen heel veel last van in het bijzonder mijn rechterborst. Hij is duidelijk harder dan de andere, maar voelt ook pijnlijk bij het masseren. Ik voel de borstspier regelmatig pijnlijk kloppen en weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Ik weet dat dergelijke pijntjes erbij horen, maar ik weet niet zo goed of dit nu nog normaal is. Is het wijs om ernaar te laten kijken, of is het gewoon normaal en kan het komen door overbelasting van de spieren?

Zijn er meer mensen die maar met moeite konden werken, ook na nog zo'n 3 a 4 weken?

Wat raden jullie aan? Ik word langzamerhand gek van het binnen zitten en niks doen :(

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt deze pijn idd van je borstvergroting? Ik bedoel door je silliconen?

Ik weet niet hoe het bij een BV gaat, lig je dan ook met je armen wijd gespreid? Ik denk het wel?!

Ik had na mijn borstverkleining ook enorme pijn in mijn linkerschouder,arm uitstralend naar mijn borstspier. Het ging maar niet over en leek steeds erger te worden.

Het bleek dus dat het kapsel van mijn schoudergewricht tijdens de operatie teveel uitgerekt was en dat kapsel was tussen het gewricht vast komen te zitten. Deze schouderspier heet je Rotator Cuff.

Na 1 bezoekje aan de fysio was ik er van af!

Succes en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik op controle gaan bij je plastisch chirurg meid, wat jij allemaal ervaart heb ik na 17dagen po zelfs niet meer.. Ik kan al behoorlijk veel terug paar pas er wel met op, en voel alleen s'avonds van oef jeetje heb vannales gedaan.. Af en toe heb ik ook nog een branderig gevoel, of steken, maar niet dat ik bijna op de grond ga liggen van de pijn en is ook na eventjes over, soms ook eens een kramp in de linker of rechter borst, maar echt heel doenbaar..

Maar iedereen zijn herstel is ook anders, de ene staat na een week te springen, de ander ligt een maand plat, dus jouw herstel kan ook trager gaan gewoon..

Dat harde gevoel in je borsten, heb je dat altijd gehad? Of is dat ineens gekomen?

En had je altijd al die pijnen die je nu hebt, of zijn die er ineens terug bijgekomen?

Kop op meid, en als je niet gerust bent, maak dan een afspraak met je PC voor de zekerheid, of neem even telefonisch contact op..

Doe ik ook als ik ergens niet gerust over ben , en zo weet je meteen of het normaal is of niet..

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind persoonlijk dat je er wel erg veel last van hebt.... :( Ik herken het niet in ieder geval, misschien anderen?

Je kan er niet in kijken hè, vaak wordt het dan afgedaan met "jaaa komt wel goed, heeft tijd nodig" maar de meeste kunnen na 2 weken wel weer aan de slag.

Dat je borstspier klopt herken ik ook gewoon niet, en bij mij is het echt aardig op gerekt, en er is 900cc onder gegaan.

Zou het toch even aangeven bij je chirurg.

Succes/beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pc had mij verteld dat ik echt 6 weken rust moest houden, aangezien ik in een winkel werk is het voor mij niet mogelijke om weer terug in mijn funtie tegaan. Ik ben gisteren voor het eerst weer 3 uurtjes gaan proberen, maar dat gaat echt niet teveel tillen en mijn armen bewegen. Wat jij beschrijft heb ik niet maar als ik teveel doe krijg ik steken in mijn borsten dat het lichaam zegt van nu een stapje terug :mellow: . Het is heel erg sneu voor mijn collega's maar ik heb hier veel geld voor neer geteld en ben niet van plan dat het door mijn werk verkeerd gaat. Misschien gaat het herstel bij jou wat minder snel als bij een ander ik zou gewoon rustig aan doen en pas weer aan het werk gaan na die 6 weken. Als je het niet vertrouwd gewoon de kliniek op bellen ze vinden hat echt niet erg als je belt hoor. nou sterkte meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben morgen een maand PO en zit thuis in de ziektewet.

mijn borsten doen erg veel zeer, ook als ik ze heel zachtjes indruk. vooral vanaf mn tepels naar beneden (en naar binnen) doet echt heel zeer. ze zijn ook nog steeds heeel hard en worden naar mate de dag vordert harder. Ik loop momenteel bij de acupuncturist. en de behandeling van afgelopen maandag gaf even lichte verbetering, maar die is ook weer weg....

had me er zooo iets anders van voorgesteld.. :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben morgen een maand PO en zit thuis in de ziektewet.

mijn borsten doen erg veel zeer, ook als ik ze heel zachtjes indruk. vooral vanaf mn tepels naar beneden (en naar binnen) doet echt heel zeer. ze zijn ook nog steeds heeel hard en worden naar mate de dag vordert harder. Ik loop momenteel bij de acupuncturist. en de behandeling van afgelopen maandag gaf even lichte verbetering, maar die is ook weer weg....

had me er zooo iets anders van voorgesteld.. :(:(

Dat je borsten alleen maar harder gaan aanvoelen is geen goed teken denk ik hoor meid? Zou je niet een afspraak maken voor controle bij je plastisch chirurg, gewoon voor de zekerheid?

Mijn tepels zijn ook enorm overgevoelig, en draag een klein sokje tussen mijn sportbh en mijn borsten omdat de minste wrijving ook een beetje ' pijn ' doet en onaangenaam is, maar is gewoon omdat deze nu overgevoelig zijn.. Ik kan mijn borsten wel al indrukken zonder probleem, zou er al in kunnen knijpen zelfs maar durf dat nog niet goed, alleen is de onderkant wat stugger, en ik ben 17 dagen po.

Maar die zachtheid enzo komt normaal naarmate van de tijd wel hoor, alleen zouden je borsten niet harder en harder mogen worden?

Maak voor de zekerheid gewoon een afspraak bij je pc :) om toch eens naar te laten kijken, of desnoods gewoon telefonisch contact om je klachten uit te leggen en wat het zou kunnen zijn? Veel beterschap gewenst nog meid x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Bonita,

Ik zou gewoon terug gaan naar je pc. Ik heb ze dan wel niet dualplane,dus ik weet niet hoe dat voelt, maar als je nog zoveel pijn hebt, dan is het misschien toch beter om er even naar te laten kijken. Dat geeft ook rust, als je weet wat er aan hand is....

Ik ben nu 5 weken po en ik heb juist te veel gedaan,waardoor ik nu juist last heb...dat had ik er voor niet, dus nu gewoon ff pas op de plaats voor mij.

Sterkte!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en advies!

Het harde gevoel had ik eigenlijk al ja, alleen is links inmiddels 'zachter' en makkelijk te masseren en rechts dus andersom.

Bij het masseren rechts krijg ik al snel echt pijnlijke steken, waardoor ik niet echt verder kan gaan.

De pijn zit of bovenaan in de borst , of van de zijkant naar de oksel toe. Ook is de onderkant bij de rechterborst snel pijnlijk en naar.. links eigenlijk geen probleem.

Ik hoop dat het al wat minder aan het worden is(kan het nog niet goed bepalen), maar zal in ieder geval maandag ook nog even de kliniek bellen voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en advies!

Het harde gevoel had ik eigenlijk al ja, alleen is links inmiddels 'zachter' en makkelijk te masseren en rechts dus andersom.

Bij het masseren rechts krijg ik al snel echt pijnlijke steken, waardoor ik niet echt verder kan gaan.

De pijn zit of bovenaan in de borst , of van de zijkant naar de oksel toe. Ook is de onderkant bij de rechterborst snel pijnlijk en naar.. links eigenlijk geen probleem.

Ik hoop dat het al wat minder aan het worden is(kan het nog niet goed bepalen), maar zal in ieder geval maandag ook nog even de kliniek bellen voor advies.

Hoi, Bonita

Moet jij je borsten masseren dan ik alleen de littekens?? Zo zie je maar tegen mij niks gezegd dat ik mijn borsten moet masseren??

fijn weekend ik ben ook de 19 voorzien van boobs door van onselen maar niet echt tevreden!! L sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sporty,

Lees nog even alle papieren door die je van ze hebt gehad. Ik geloof dat ze eerder bij anderen ook onduidelijk zijn geweest. Ik wist al dat het moest, dus heb ik het zelf tijdens de controle ook ter sprake gebracht. Ik weet even niet meer hoe ze bij jou zijn geplaatst, maar bij dual plane moet je de bovenkant van de borst masseren zodat je een zo natuurlijk mogelijke overgang krijgt. Mag met iedere soort massage-olie, ik gebruik momenteel Bio-oil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,even over het masseren: Ik mocht mijn borsten van mijn PC absoluut NIET masseren. Dat geldt voor alle ruwwandige prothesen! Met masseren van een ruwwandige prothese werk je overmatige kapselvorming in de hand.

Dual plane is er juist om een natuurlijke overgang te krijgen, dus hoeft niet gemasseerd te worden. Bij gladde prothesen is masseren geen probleem, dan wordt het inderdaad vaak juist aangeraden.

On topic: Ik ben nu ruim drie weken PO en ik herken mij ook niet in de heftige pijnen die jij omschrijft. Aan het einde van de dag zijn mijn borsten wel wat harder als ik me veel heb ingespannen. Dan heb ik het over lichte huishoudelijke klussen, autorijden, boodschappen doen, etc.

Hopelijk wordt jouw pijn snel minder en kan je van je boobs gaan genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Ik heb ook niet die pijnen die jij omschrijft alleen ik ben nu 6 weken PO en ik merk wel dat mijn linkerborst heerlijk zacht aan het worden is en mijn rechterborst is nog steeds vrij hard en ik heb daar een beetje een prikkelend gevoel in.

Ik heb ook ruwe prothese's maar ik moet juist wel masseren. 2 keer per dag een kwartier met olie of lotion. Het is bij iedereen anders.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.