Ga naar inhoud

Bonita23 : 19 december 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

goede morgen Bonita,

Spannend allemaal he, mijn nachtrust is ook niet optimaal! Komt ook omdat ik afgelopen vrijdag een erg belangrijk examen had, maar denk toch dat het een her word :-(. Dus heel veel geleerd en nu dus volgende week maandag de operatie dus word weer een spannende week, en niet veel slapen ,maar pff die kriebels gieren door mijn lichaam ,komt nu wel al erg dicht bij ,nog vier dagen werken heb mezelf vrijdag vrijgegeven, ben personal trainer en heb op vrijdag geen sessies staan, heb ik even zo ingeplant :-) wel lekker hoor voor de laatste dingen te kopen en te regelen. Wil ook nog even twee nieuwe kussen kopen want slapen zal lastig worden denk ik zo??? Vooral ook met mijn bwc, mijn vriend heeft zo wie zo 2 weken vrij maar gaat proberen er nog een weekje bij te krijgen......

En jij ook erg zenuwachtig al ? Het is ook zo spannend vooral omdat je niet weet hoe je zal reageren op de pijn!! maar we komen er wel hoor ik ga er positief in om je heen vooral mijn moeder, ze staat er volledig achter maar ze vind het erg eng die slaap ook al nachten niet!!

Nou toch een fijne week en ik spreek je snel weer op dit forum..

OH ja, ik had wel even gebeld vaan de week voor de tijd ik zal als eerste aan de beurt zijn door mijn meerdere operatie's en ze zei dat ik waarschijnlijk 7:00 aanwezig moest zijn dan en deze week krijgen we de brief dus nog even geduld pfff ,moeilijk he????

liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo schorpioen,

Ik heb mijn tijd hoor en ik moet 7:00 aanwezig zijn denk dat ik 1 van de eersten ben, ben de eerste heel spannend nu hoor, hoor ook van de andere dames hun tijd dus het komt steeds dichterbij yessss. Voel me goed wel gezonde spanning en ik weet dat het zwaar word en daar stel ik me ook echt op in...Bed staat op klossen we krijgen een nieuw bed (boxspring) voor de kerst maar die is er nog niet helaas die iz zo wie zo ook hoger maar me bed staat lekker hoor (te hoog) ben maar 167 ha ha . Joe gaat het verder met jou boobs zag dat ze er echt mooi uit zien super mooi hoor!!

liefs Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sporty en Schorpioen,

Ja, ik heb de brief ook binnengekregen! Ik mag om 11:00 uur. Nog wel in de ochtend gelukkig...We gaan wel lekker vroeg rijden i.v.m. file enzo (ik zie het zo gebeuren dat we ook echt 1-2 uur te vroeg zijn, maar liever te vroeg dan te laat!).

Het is zeker heel erg spannend allemaal, ik stroom eigenlijk een beetje over haha. Ik ben iemand van de 'onbewuste' zenuwen, en heb nu dus al weken dat ik slechts slaap en kan er sinds maandag misselijkheid bij rekenen..Ach, ik probeer zo veel mogelijk ook met andere dingen bezig te zijn..

Mijn reactie op de pijn kan ik slecht pijlen. Ik heb in het verleden hele erge pijnen moeten doorstaan i.v.m. een zeldzame darmaandoening en heb hierdoor ook uiteindelijk een vrij 'heftige' operatie moeten ondergaan (mijn hele buik werd verticaal opengeritst). Van de ingreep zelf heb ik eigenlijk helemaal geen last meer gehad, omdat mijn lichaam al gewend was geraakt aan veel ergere pijnen..

Dus ik heb nu eigenlijk geen idee hoe het nu zal zijn, maar ja we weten waar we het voor doen!

Het lijkt me wel vervelend als je zelf echt helemaal niks kan. Ook zaken als je haar wassen en naar wc gaan enzo, hopelijk valt het mee.

Sporty, wel fijn dat je zo vroeg aan de beurt bent hoor.Dan ben je er lekker vanaf! Ik had ook wel liever heel erg vroeg gehad eerlijk gezegd ;) Jij ook nog succes toegewenst met het wachten en natuurlijk op de grote dag zelf. Ik zal je waarschijnlijk niet meer zien, maar wel aan je denken.

Schorpioen, bedankt dat je aan me denkt! Hoe gaat het inmiddels met jouw herstel? Heb je nog tips in het bijzonder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bonita,

Waarschijnlijk zie ik je juist nog wel (als ik kan praten) ha ha . Ik heb meerdere ingreepen, borst_lift+implantaten en bwc dus pittig. Dus ze zijn wat langer met mij bezig dus dan lig ik om 11:00 uur in de uitslaap kamer en zal er wat langer over doen dan jullie doordat ik natuurlijk langer onder narcose ben geweest...Spannend he allemaal...pffff kriebels gieren door mijn lichaam gezonde spanning noem ik het maar. En ik heb net als jij ook al het een en ander meegemaakt ooit in 1983 een borstverkleining en in 2008 baarmoederhalskanker gehad was een zware buikoperatie lymfen ook allemaal weggehaald banden enzv dus die 2 bij elkaar dat gaat nu gebeuren dus heftig maar we gaan het aan hoor!! veel sterkte de laatste dagen ,slapen doe ik ook niet echt en spugen komt mij ook bekend voor ha ha

liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bonita23 en Sporty

Alvast veel succes toegewenst bij de operatie, nog 5 daagjes zo te zien.

Ik hoop dat jullie allebei een uitgebreid verslagje gaan plaatsen, ben wel benieuwd.

Denk er ook al jaren aan, maar eigenlijk nog nooit echt overwogen.

Maar nu denk ik er constant aan om toch te doen.

Morgen mijn eerste consult, wel een andere pc, en dan zien we wel.

Vind het heel interessant om de verslagen van anderen te lezen, daar ga ik dus nog effe mee door,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ga ik zeker doen een verlagje schrijven heb er zo veel aangehad van de andere dames..Dus ga ik zeker doen, en ben je er voor jezelf al uit of je ook echt een bv wil laten doen of wacht je eerst je consult af? Spannend hoor.... Fijne dag

gr Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ga ik zeker doen een verlagje schrijven heb er zo veel aangehad van de andere dames..Dus ga ik zeker doen, en ben je er voor jezelf al uit of je ook echt een bv wil laten doen of wacht je eerst je consult af? Spannend hoor.... Fijne dag

gr Sporty

Ik zou het wel willen doen, maar heb wat schrik voor complicaties,

en ook voor wat de mensen in mijn omgeving gaan zeggen, op het werk en zo.

Ik zou ook 1 week verlof nemen, hoop dat dit genoeg zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!!

Nog iemand die op de 19e mag!! Ik heb gister ook mijn tijd gekregen! Om 13u met ik aanwezig zijn.. Spannend meiden..

Wat ontzettend herkenbaar allemaal al die verhalen om te lezen! zo fijn.. :)

En straks allenaal herstellen....

Maar eerst samen aftellen ;)

grtjes Pamela

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid, je zal wel bijna aan de buurd zijn net als ik vlede week had wauw wat spannend allemaal . nou komt allemaal goed met de kerst heb je 2 mooie boobs sterkte met herstel daantjuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog bedankt voor jullie reacties!

Ik kan helaas nu pas reageren, aangezien ik de afgelopen dagen grotendeels ziek en spugend heb doorgebracht.

Ik ben inmiddels niet langer misselijk, maar heb soms wel heftige pijnaanvallen. Steken in de wonden, die door merg en been gaan.

De Celebrex krijg ik helaas niet weg ,en de paracetamol innemen ging ook niet zonder problemen. Ik heb nogal problemen met het slikken van grotere pillen en capsules, vandaar.

Ik zit inmiddels aan de paracetamol zetpillen, om de 6 uur. Werkt redelijk, maar sommige pijn gaat er dwars doorheen lijkt wel.

Maar, we wisten dit van tevoren..Gewoon doorzetten maar he.

Er komt nog wel n verslag, maar dat doe ik als ik wat minder pijn heb! (typen gaat dan ook een stuk makkelijker)

Ik wens jullie hele fijne kerstdagen toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me inmiddels al weer een stuk beter, dus ik zal nu mijn best gaan doen om een verslagje te schrijven..

Afgelopen maandag had ik de afspraak staan om 11:00 uur. Mijn vriend en ik zijn types die liever ergens veel te vroeg aanwezig willen zijn, dan krapjes of te laat.

Dus gingen we belachelijk vroeg weg..Mijn vriend kon niet slapen en ik was ook aan het stuiteren van de zenuwen, dus zijn we maar gewoon gaan rijden. We hadden er niks aan om op deze manier te gaan zitten wachten thuis.

We zijn vertrokken om 5:45 :)..

We hebben heel erg geluk gehad met de reis, want we zijn precies om de gladde wegen, sneeuw en files heen gereden. We kwamen om 9:00 aanrijden in Bocholt. De kliniek was nog even erg goed zoeken..en we waren in eerste instantie te ver doorgereden. Helemaal naar beneden tot de deur, terwijl we eerder al op een bel hadden moeten drukken...Resulteerde in zeer krap en eng achteruit terug de heuvel oprijden en alsnog op de bel drukken om de parkeergarage in te worden gelaten..

Eenmaal aangekomen in de kliniek werden we verwelkomd door een medewerkster van ACCZ. Ze stond ervan te kijken hoe vroeg we waren, en gaf aan dat de afspraak van 11:00 zelfs al een uur eerder was dan de operatie zelf..ik moest dus nog wel een tijdje geduld hebben. We hebben ons dus even aangemeld, en zijn daarna de stad in gegaan. De winkelstraten even doorgelopen en vriendlief even een koffie gedronken. Om 10:30 kwamen we terug bij de kliniek en konden we daar gaan wachten. We mochten meteen doorlopen naar de tweede (luxere) wachtkamer, met luxe banken en mooie tvschermen. Ik was inmiddels nog nerveuzer geworden en werd steeds misselijker van de zenuwen.. Na een tijdje kwam er iemand langs die me alvast een pijnstiller liet slikken. Ik ben een ramp met het slikken van pillen e.d, maar deze kreeg ik gelukkig snel weg. Toen was het nog even wachten en vervolgens werden ik samen met mijn vriend meegenomen naar een klein kamertje. Hier moest ik me omkleden (een schortje , blauwe 'voetjes' en een fantastisch haarnetje). Dr. van Onselen kwam bij ons, maakte nog even voor-foto's en een tekening op mijn borst. Daarna was het tijd om mijn vriend gedag te zeggen en ging ik naar een volgens kamertje. Ik was bloednerveus, dus ging eerst nog een keer weer naar het toilet.

Ik kwam in een soort behandelkamer met enkele bedden, waar twee dames mij enkele vragen stelden in het Duits/Engels en ik een infuus kreeg. Vervolgens werd ik neergezet op een bed in een hoekje, en kreeg ik een scherm voor mijn neus geplaatst...Ik moest wachten totdat iets ging werken, en ik zou vanzelf opgehaald worden en naar de operatiekamer worden gebracht. Terwijl ik aan het wachten was achter het scherm, werd er een andere patient binnen gereden. Degene die net voor mij uit de operatie kwam. De persoon was helemaal aan het 'trippen' en wauwelen, niet echt fijn om te zien voordat je zelf onder het mes gaat!

Enkele minuten later kwam de anesthesist binnen en stelde hij zich netjes aan mij voor. Vlak daarna mocht ik mee naar de operatiekamer. Daar aangekomen mocht ik met mijn armen gespreid op de tafel gaan liggen. Ik kreeg diverse dingen bevestigd. Kort hierop werd me verteld om aan vrolijke zaken te denken en begon de narcose te werken..Ik kreeg een bijzonder vervelend brandend en zwaar gevoel in mijn linkeram, wat zich als een idioot zo snel verspreide door mijn lijf. Voordat ik het wist was ik vervolgens buiten westen..

Ik kwam bij in dezelfde ruimte waar ik eerder heb moeten wachten op bed. Ik was wel in één keer wakker en vroeg meteen aan de zusters hoeveel cc ik had gehad. Ik had eerde met van Onselen afgesproken dat hij echt zou kijken naar wat mooi bij mij zou staan, het mocht meer of minder zijn van de afgesproken 405cc. Ik kreeg het antwoord dat er 430 cc in is gegaan. Verder lag ik een beetje suf op het bed. Kort daarop (voor mijn gevoel) werd ik naar de uitslaapkamer gebracht. Ik voelde me heel erg raar. Suf en een pijnlijk lichaam. Licht misselijk. Gelukkig kwam mijn vriend binnen en konden we elkaar weer zien. Hij was ongerust, want ze hadden hem ondertussen helaas niet op de hoogte gehouden. Hij had gezien hoe een ander in de wachtzaal wel werd verteld hoe de operatie was verlopen van zijn vriendin, maar hij kreeg zelf niets te horen. Ik stelde hem gerust dat het goed was gegaan. Ik had hele erge last van mijn rug. In de kamer werden we nog diverse keren bezocht door de anesthesist, zusters en dr. van Onselen. We kregen advies mee voor de komende tijd en er werd eten gebracht. Ik moest eten, anders mocht ik niet naar huis (zo zei de persoon het ook echt, terwijl ik supermisselijk was..). Ik heb het broodje naar binnen gewurmd, terwijl de patiente naast me (die ook net een bv had gehad) aan het rond'springen' was en een grote mond had dat ze nergens last van had. Terwijl ik me verschrikkelijk miserabel voelde, lag zij over de Burger King te praten, dat ze zo'n zin had in chickennuggets en een burger..Bah!

Na het eten en na het toiletbezoek mocht ik de kleren aantrekken en werd ik in een rolstoel netjes weggebracht naar de auto. Toen begonnen we aan de weg naar huis. Ik wilde het liefst zo snel mogelijk thuis zijn en slapen..

De bochten en drempels in de weg waren niet fijn..alles is te voelen.. Bij thuiskomst was ik kapot en wilde ik alleen maar liggen. Mijn rug voelde nog steeds helemaal beurs.

De dagen die volgden ben ik alleen maar heel erg misselijk en ziek geweest van de narcose. Spugen als je net een bv heb gehad is verschrikkelijk, maar ik was zo blij als ik telkens weer eventjes van de misselijkheid was verlost.

Sinds gisteren gaan het beter en kan ik alweer een beetje eten. Slapen is heel moeilijk, maar lukt beetje bij beetje wel. Het douchen was doodeng. De borsten voelen zwaar en gevoelig. Het ziet er verder al wel mooi uit. Maar ik wil telkens zo snel mogelijk weer alles aan en om hebben. De bh heeft overigens aan beide kanten mijn rug/schouderbladen half open gemaakt, de huid is beschadigd en zeer pijnlijk. Dus vanaf gisteren draag ik er een hemdje tussen, wat zeker wel wat helpt tegen de pijn. Ik zit om de 6 uur aan de paracetamol zetpillen (wegens last met het slikken), niet fijn maar wel goed werkend gelukkig. Ik heb enkele keren hele enge steken gehad in de wond aan de linkerkant. Deze pijn gaat echt door alle pijnstilling heen en is echt hels. Gelukkig heb ik het nu al een tijdje niet meer gehad. Verder jeukt de boel flink, maar dat betekent alleen maar dat het aan het genezen is. Ik kan al steeds beter zelf op staan uit bed.

Ik maak me wel zorgen over het herstel van '6 weken'. Je armen laag houden is praktisch onmogelijk als je voor de klas staat (schrijven op het bord, de kinderen een hand geven, kleine dingen als je jas aantrekken, etc) Ik wil rustig aan doen en ervoor zorgen dat alles zo goed mogelijk kan herstellen. Ik heb 3 weken vrij, maar daarna moet ik toch echt weer aan de slag. Heeft iemand nog advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat een lang verslag. Wat ontzettend balen zeg dat je je zo rot heb gevoeld en het allemaal zo n drama is geweest. Wel fijn dat het nu iets beter begint te gaan. Maar toch 430cc wauw!

Over je armen je mag ze helemaal vooruit strekken en ook naar de zijkant alleen niet omhoog. Ik dacht eerst ook dat ik ze alleen maar naar beneden mocht houden, maar gelukkig is dat niet zo. Welke maat sportbh heb je gekregen? Mijne gebruik ik natuurlijk niet meer dus miss kan je die omdoen als hij qua breedte breder is of als wissel bh bij het wassen.

Ik hoop dat je toch nog een beetje gezellig kerst kan vieren deze dagen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bonita,

Wat vervelend voor je dat je zo misselijk bent geworden van de narcose,(daar was ik ook zo bang voor) Ik weet hoe erg dat is pfff dat is niet fijn voor je geweest. ben blij voor je dat je weer wat kan eten! En 430cc zo zo dat word wel een e denk ik? Ik heb 350 cc en vind ze groot zat ,ha ha....wAT VOOR MAAT BH HEB JIJ VAN DE KLINIEK gekregen? ik 70 C

Hoop dat je nog lekker kan genieten van de 2 de kerstdag zonder dat je misselijk word en met minder pijn, gaat wel lukken denk ik!

Liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullier reacties!

Het gaat inmiddels wel echt al stukken beter hoor, gelukkig.

Alleen daarstraks iets te uitgebreid gedouched (haren moeten toch een keer gewassen worden..) en daar wel even wat last van gekregen naderhand.

Ik heb een bh gekregen in maat 70 (of 75)c, maar het zit echt heel strak ingebonden ;)

Ik vermoed zelf dat het een d of misschien e wordt uiteindelijk.

Schorpioen, is de bh dezelfde maat als wat jij hebt gekregen? Ik zou een extra bh heel erg fijn vinden!

Heb je die band toevallig ook nog? Vandaag wilden we deze wassen, maar het drogen duurde eeuwen..was dus niet zo'n succes.

Fijne tweede kerstdag nog toegewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullier reacties!

Het gaat inmiddels wel echt al stukken beter hoor, gelukkig.

Alleen daarstraks iets te uitgebreid gedouched (haren moeten toch een keer gewassen worden..) en daar wel even wat last van gekregen naderhand.

Ik heb een bh gekregen in maat 70 (of 75)c, maar het zit echt heel strak ingebonden ;)

Ik vermoed zelf dat het een d of misschien e wordt uiteindelijk.

Schorpioen, is de bh dezelfde maat als wat jij hebt gekregen? Ik zou een extra bh heel erg fijn vinden!

Heb je die band toevallig ook nog? Vandaag wilden we deze wassen, maar het drogen duurde eeuwen..was dus niet zo'n succes.

Fijne tweede kerstdag nog toegewenst!

Hoi bonita,

Wat een gedoe he dat douchen, ik had een stoel in de douche gezet en daar heb ik op gezeten dat mijn man me kon douchen. ik was bang dat mijn hechtingen nat zouden worden dus hebben we een vuilniszak kapot geknipt en over mijn hoofd heen gedaan en daarna mijn haren gewassen, hoef je ook niet bij de wasbak voorover te staan :rolleyes:

Je wordt creatief he met dat soort dingen.

Mij was bij de kliniek verteld dat je de bh ook in de droger kon doen op een laage stand, misschien is hij dan eerder droog.

groetjes kleintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bonita,

Wat een gedoe he dat douchen, ik had een stoel in de douche gezet en daar heb ik op gezeten dat mijn man me kon douchen. ik was bang dat mijn hechtingen nat zouden worden dus hebben we een vuilniszak kapot geknipt en over mijn hoofd heen gedaan en daarna mijn haren gewassen, hoef je ook niet bij de wasbak voorover te staan :rolleyes:

Je wordt creatief he met dat soort dingen.

Mij was bij de kliniek verteld dat je de bh ook in de droger kon doen op een laage stand, misschien is hij dan eerder droog.

groetjes kleintje

Hey Kleintje,

Ja het douchen is zeker een gedoe. Wel creatief bedacht haha! Mijn vriend had een extra handdoek dubbel gevouwen om mijn borsten heen, dat werkte ook wel goed want op die manier zou eventueel vocht niet zo snel de hechtingen kunnen bereiken.

Thanx voor de droogtip!

Groetjes Bonita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inmiddels best wel goed. Ik heb niet zo heel erg veel pijn meer en hou ook duidelijk niet zoveel vocht meer vast dan eerst.

Het enige waar ik heel erg last van had, was dat de bh mijn ribben afknelde. Ik heb een 70c gekregen, maar heb normaal 80...! Het deed echt onwijs pijn en ik heb de doorgedrukte plekken in mijn huid staan..

Maar, dankzij Schorpioen ben ik nu even verlost van de pijn. Ik mocht haar oude bh lenen (80c) , heb hem meteen aangedaan en kan nu zowaar adem halen! Heerlijk!

Heel erg bedankt meis, en het was gezellig om zo even 'in het echt' te kletsen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid!!

Wat een verhaal... jeetje daar wordt je nit blij van z misselijk als jij was!! En dan nog spugen ook die eerste dagen erna. Wat vreselijk moet dat zijn geweest! En heb nog niet eens durven niezen haha kun je nagaan..

Ik ben blij dat je een bh er bij hebt van Schorpioentje, dan scheelt alweer en idd 10 is wel heel erg krap! Ik zat zelf altijd op de 80b of 75c, De sportbh die ik nu om hem is een 75D.. En ik vind hem krap genoeg, heb nu ook vaak genoeg de jeuk er van omdat hij zo in je huid drukt!

Ja dat douchen, blijft een uitdaging haha Heb me tot nu toe ook alleen maar gewassen bij de wastafel en ben naast het bad gaan zitten met mijn haar wassen ..

Idd over je armen, de eerste dagen voelde ik me net een pinguin, maar nu gaat het best goed! Kan alweer gewoon zelf mijn jas aan doen enzo. Vooral mt links kan ik veel, ook wel 'gevaarlijk' want voor je het weet doe je eigenlij te veel!

Nou i hoop dat je je steeds beter gaat voelen!!

gr Pam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.