Ga naar inhoud

Bonita23 : 19 december 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst maar even netjes proberen voor te stellen.

Ik ben 23 jaar oud, 1.80 meter lang en ik weeg 65 kilo.

Toen ik jonger was, had ik het model van een plank (lees: geheel mager van top tot teen met bijna geen borsten, tussen aa en a).

Al die tijd natuurlijk in mijn hoofd gehouden dat het nog wel zou gaan groeien, maar eigenlijk is er sinds mijn 12e ook helemaal niks meer bijgekomen.

Inmiddels is mijn lichaam wel iets meer gevormd, maar is het geheel dus niet in proportie.

Ik wil dus eigenlijk al jaren een bv, maar had nooit verwacht dat het me ook daadwerkelijk zou lukken om zo ver te komen (o.a. door de kosten e.d.).

Inmiddels ben ik eindelijk zo ver, ben ik afgelopen week op consult geweest bij dr. van Onselen en staat de ingreep gepland op 19 december (i.v.m. de daarop volgende vakantie de enige mogelijkheid op mijn werk).

De plaatsing is in ieder geval via een snee in de borstplooi, onder de spier.

Ik heb bijna 3 weken om rustig aan te doen, voordat ik weer moet gaan werken. Mijn vriend weet echter niet goed hoe veel vrij hij moet regelen (is ook niet zo makkelijk te regelen). Ik heb sowieso begrepen dat het wijs is om de eerste week iemand bij je te hebben die je kan helpen met alles, maar hoe zit het met bijv. de tweede week? Kun je dan al wel meer dingen zelf? Of is het wijzer om voor 2 weken hulp te regelen? Ik begrijp dat het wisselend is, maar misschien kunnen jullie me hier wijs advies over geven..

Ik wil graag een midden tot grote C, liever geen D. Bij het passen kwam ik uit op een 4,5 of 5 (waarschijnlijk de 5), maar het passen geeft niet helemaal een goed beeld aangezien de vorm van de pasprothesen niet helemaal overeen komt met de echte implantaten. Toen ik tijdens het consult vroeg naar de cupmaten, wilden ze hier eigenlijk niets over zeggen (omdat de cupmaten bij ieder merk ook weer verschillend zijn etc.). Nu ben ik echter wel een klein beetje over de maat aan het twijfelen..verkijk ik me niet op de maat zodat ik straks ineens een te kleine (bijv. een B) of te grote boezem (een D) heb? :( Lastig!

Heeft iemand van jullie toevallig een idee of tip wat betreft deze maten?

Ik kan het echt nog bijna niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren en hoop dat het snel zo ver is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi hoi en welkom op het forum.

ik ben in juni op consult geweest bij ACCZ en zou daar pasprothese 5 krijgen wat neer kwam op 430cc

maat 4 was 360 cc volgens mij.

groetjes

o, ja ik heb nu 400cc ronde implantaten en zit op een goede 75E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Wat leuk dat je een datum heb!

Ik ben 15 aug geholpen door dokter van onselen! Ik ben zelf 1,68 en 55 kg! Ik heb maatje 6 gekregen 460 cc half onder de borstspier! Heb nu een 70 D al oogt het een volle C! Ben er heeel blij mee en alles is super gegaan! Van onselen vind ik een top man! En ben helemaal blij! De eerste 3 dagen was afzien en had de eerste 8 dagen wel hulp nodig! Daarna moest mijn vriend weer werken! We zijn nu 2 weken veder en ik kan alles weer! Al is ieder herstel anders! Afgelopen zaterdag zijn mijn hechtingen er uitgehaald en je ziet niks van het sneetje! Zo netjes gedaan! Spannend dat je een datum

Heb en nu is het aftellen voor je!

Liefs sylvana

Link naar reactie
Delen op andere sites

|Heej Bonita

Welkom:)

Gefeliciteerd met je datum!:) spannend of niet?

ik krijg morgenvroeg mn borstvergroting!! ook bij dokter van onselen

ik krijg (als het goed is) pas prothese 6 dat is 460cc

ik heb de zelfde lengte en gewicht als jou ( nou jah bijna, 1,77 en 65 kg)

ik heb 1 week mn moeder die bij me blijft, daarna kan je al wel wat meer ( wat ik heb gelezen) maar ik

heb langer hulp nodig omdat mn dochtertje anders niet op school komt:)

Liefs Alaysha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi.

Welkom hier!

Echt je hoeft niet bang te zijn dat je boobs te groot wordne.. Het went zooooo snel!

Prothese boobs zijn ook kleiner als een natuurlijke boob hoor! Ik heb een e maar lijkt een c.

Lees eens rond hier.. Heel veel meiden willen groter en hebben nu spijt dat ze te weinig cc hebben genomen!

Als je boobs maar mooi worden..dat is t belangrijkst!

Ik ga je topic verplaatssen naar de operatieverslagen aangezien je al een datum heb en ik pas je titel iets aan.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie leuke reacties en voor de aanvullende informatie!

Veel succes Alaysha! Ik hou je posts in de gaten!

Het is superspannend, ik denk er echt continue aan en wat zullen die 4 maanden lang duren zeg! :P

Maar de datum is verder perfect gepland i.v.m. vakantie en vrij van werk e.d...dus gewoon maar even volhouden.

Maat 5 zou dus waarschijnlijk zo'n 430cc zijn, maar het valt dus bij iedereen weer anders uit. Best wel lastig bepalen dan zeg! Ook aangezien ze bij het consult helemaal niet willen praten over cupmaten, alleen 1maal de vraag stellen welke maat je uiteindelijk graag zo'n beetje zou willen hebben. Hier heb ik aangegeven dat ik graag een C wil, en bij het passen raadde de consulente bij mij maat 4 in ieder geval af, en zou ze me een 5 of 6 aanraden (of 5,5).

Als ik echt met teveel twijfels blijf zitten over de maat, moet ik misschien nog maar een tweede consultafspraak maken..

Ik denk dat ik in ieder geval vandaag nog even met ze bel, aangezien ik ook nog wat andere vraagjes heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bonita,

Welkom op dit forum. Ik word op 10 oktober geopereerd door van Onselen. Erg spannend dus, maar het wachten duurt zo lang. Jij moet ook nog lang wachten zeg. Er zijn hier redelijk veel meiden die door van Onselen geopereerd zijn of geopereerd worden dus dat is wel fijn om te lezen hoe het met hun is gegaan of samen te wachten.

Ik heb dezelfde maten als jij (1,83 en 65kilo) en ik heb nu nog afgesproken dat ik maat 4,5 en 5 krijg, dit is 340cc en 380cc, maar na het lezen op dit forum heb ik toch besloten om voor maat 5 en 5,5 te gaan (380 en 420). Ik lees zoveel dat het uiteindelijk tegenvalt, dit komt doordat het snel went, de pasprotheses een vertekenend beeld geeft en doordat een C borst met prothese op een B echte borst lijkt. Ik wilde echt een C en geen D, maar een D zal eruit zien als een C dus daarom heb ik ervoor gekozen om toch een maatje meer te nemen.

Ik moet over twee weken weer op consult, dit vind ik wel heel fijn omdat ik zo lang moest wachten (had 30juni consult). Ik ga dan weer even passen, ws mijn maat veranderen en mn laatste vragen stellen. Is ook wel een tip vboor jou omdat je zolang moet wachten, de twijfels komen namelijk steeds meer hoe langer het consult weg is.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor je tips en je verhaal! Spannend hoor!

Ik heb zojuist weer even met ACCZ gebeld en ben weer wat wijzer geworden.. De maat 5 die we nu hadden genoteerd staat voor 360cc..dat is dus volgens mij niet zo heel veel...:S

Maar de afspraak is definitief geregeld (had na het vorige consult al gelijk aanbetaald) en ik ben tussentijds van harte welkom om nog eens te passen.

Kwam bij jullie de pasprothese redelijk overeen met het uiteindelijke resultaat? Of kon je echt duidelijk merken dat de pasprothesen anders (groter) waren van vorm?

Dan weet ik in hoeverre ik die pasmodellen serieus moet nemen of meer met een korrel zout ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Het blijft bijzonder hoe die cc's zo wisselend kunnen uitvallen. En dus ook lastig wat je ervan kunt verwachten..

Ik ben inmiddels na het uitgebreid lezen van veel topics hier op het forum (en foto's kijken) erachter gekomen dat ik een grote C/midden D wel heel erg mooi vind.

Ook aangezien ik wat bredere heupen heb, en wegens een buikoperatie 3 jaar geleden een klein beetje een 'buikje'.

De pasprothesen geven dus als ik het goed begrijp een behoorlijk vertekend beeld, ziet er groter uit dan wanneer je daadwerkelijk voor de betreffende implantaten zou kiezen (bijv. kipfilet nr. 5 ;) ).

Valt er veel cc weg als ze onder de spier worden geplaatst? Want dan weet ik dat ik het nog wat ruimer moet nemen met de cc's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bonita23!

Gefeliciteerd met je besluit en je datum :)!

Ik wordt 26 september ook door dr. van Onselen geopereerd. Bij mij is 300 en 335 cc besloten. En eigenlijk heb ik daar verder ook nog over zitten twijfelen. Ik vertrouw erin dat dr. van Onselen zoveel mogelijk ervan maakt als wat ik voor ogen heb. Ik had ook foto's bij me, dus dat vond ie fijn. Sowieso vond ik hem een fijne man.

Dus hier weer eentje die door dr. van onselen wordt geopereerd :). Nu is het aftellen geblazen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, gefeliciteerd met je datum!

ik ben 15 augustus geholpen. Zoals je gelezen hebt, eerste 3 dagen kun je bijna niks. Daarna gaat het herstel snel. Ik ben nu 2,5 PO en kan alles weer!

Ik heb kipfilet nr 5,5 en dat is 390CC!!!! Dus niet alle informatie wat betreft kipfiletnr en het aantal bijbehorende cc klopt wat hierboven vermeld staat. Maar opzich moet je je ook niet focussen op het aantal CC maar naar de maat die mooi bij jouw lichaam past. Ik was bang dat 390CC veel te groot zou worden. Maar omdat ik nog al brede kleine borstjes had valt dat nu onwijze mee. Als je twijfelt tussen 4,5 en 5, dan zou ik voor de 5 kiezen! Aangezien je best wel lang bent.

Maar dr. Van Onselen heeft jouw geadviseerd en volgens mij heeft hij er een hele goede kijk op hoor. Je kan hem wel vertrouwen. Ik heb precies de maat en vorm die ik hem omschreef!

groetjes blauwoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

`He Bonita,

Heb hier gelezen dat er z0'n 50 cc's wegvallen onder de spier.

Maar ook dat anatomische cc's kleiner vallen dan ronde cc's.

Weet zelf niet hoe dat precies zit.

Greetz Janine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie reacties! Des te meer informatie , des te beter :D

Ik denk inmiddels dat ik bij het volgende consult 5, 5,5 en 6 wil passen.

Omdat ik na het zien van de vele foto's de afgelopen tijd, toch van mening ben dat ik liever een D zou willen dan een grote B/kleine C.

Het liefste denk ik momenteel een grote C tot midden D (nijg al meer naar de D haha).

Ik merk dat ik echt dag en nacht ermee bezig ben, best frustrerend.

Op straat let ik op borsten, en bedenk ik wat bij mij mooi zou zijn.

's Nachts droom ik ervan. Wat gaan de komende maanden nog lang duren zeg!

Ik vind het persoonlijk best jammer dat het niet eerder kan, maar de timing van 19 december is gewoon perfect voor mijn omstandigheden.

Ik werk in het onderwijs, dus het is even vogelen rond vakantie e.d. Tegenwoordig vallen de vakanties die vroeger 2 weken duurden korter uit, dus had ik eigenlijk maar 2 aantrekkelijke opties. 1. De zomervakantie of 2. De kerstvakantie. Aangezien de zomervakantie net is geweest en ik nog herstellende was van wat lichamelijke kwalen, komt de kerstvakantie nu prima uit. In totaal heb ik ruim 3 weken om te herstellen, omdat ik heb geregeld dat ik een week voor de start van de vakantie wordt geopereerd (mijn collega neemt mijn dagen een keer over).

Ik heb mijn baas ingelicht (een man, maar ik heb een hele goede band met hem) en enkele collega's met wie ik het heel erg goed kan vinden. Eigenlijk reageert iedereen gewoon positief en begripvol.

Ik heb het ook, na lang wikken en wegen, aan mijn ouders verteld. Hier was ik echt doodnerveus over. Mijn ouders zijn niet de meest makkelijke, en hebben al heel veel meegemaakt (o.a. het verlies van 2 van hun 4 kinderen). Ik heb zelf 3 jaar geleden in een kritieke toestand een zware buikoperatie ondergaan, wat voor hen ook heel erg moeilijk was.

Dus..ik heel hakkelend het verhaal vertellen..reageren ze ineens heel simpel en haast een beetje laconiek. Dat het mijn eigen keuze is en dat ze er begrip voor hebben. Ze hebben het heel even gehad over 'of het wel veilig is' (men kent immers alleen de negatieve verhalen uit het nieuws), maar hier kon ik ze wel in gerust stellen. Dus uiteindelijk hebben ze vrede met mijn beslissing en steunen ze me. Ze staan niet te springen, maar vinden het mijn eigen keuze.

Natuurlijk ben ik blij dat ze zo reageren, maar deze reactie had ik absoluut niet verwacht. Heel onwerkelijk dus! :P

Heeft iemand nog een tip om de komende maanden snel door te komen? Die kan ik namelijk wel gebruiken ;)

En zijn er misschien meer dames hier die wat kunnen vertellen over hoe de implantaten vallen wanneer deze onder de spier zijn geplaatst? (in het bijzonder hoeveel cc er zoal weg kan vallen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Ik heb begrepen dat er 50cc wegvalt onder de spier.

Ook lees ik hier dat vrouwen vaak na hun operatie snel gewent zijn aan de grootte en dat het best iets groter had gemogen.

Dus wat dat betreft, als je twijvelt tussen twee maten kies dan voor de grootste. Van Onselen heeft ook best kijk op wat nog natuurlijk gaat staan en wat niet.

Spannend he? Vertellen aan je ouders!

Ik heb het alleen aan mijn moeder verteld en zij heeft het met mijn vader besproken. Mijn ouders reageren eigenlijk net als die van jou.

Mijn moeder vraagt er af en toe nog wel eens wat over, maar mijn vader hoor je nergens over.

Op mijn werk zeg ik niks van te voren. Mocht het naderhand erg opvallen dan zal ik wel moeten denk ik :lol: .

Dat aftellen duurt lang!

Maar toch gaat het ook wel weer snel. Ik zit veel op dit forum, maar eigenlijk denk ik dat de tijd daardoor juist langzamer lijkt te gaan ipv sneller.

Ben de hele dag (en idd ook 's nachts) met borsten bezig! Tot dromen over mijn operatie aan toe... :107:

Maar goed heb wel heeeeeeeeeeeeel veel gelezen en geleerd hier, dat lijkt mij een groot voordeel!!!

Liefs Janine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Janine,

Dit had ik inderdaad ook begrepen. Het probleem met het eerste consult was dat ik geen gezamenlijk gesprek had met zowel de consulente als van Onselen. Het was niet helemaal goed getimed (maar ik werd dan ook eerder geholpen dan eigenlijk de afspraak was..), waardoor ik twee losse afspraken had achter elkaar met beiden apart. Hierdoor heb ik toch bepaalde informatie gemist heb ik zo het idee.

Van Onselen heeft niet heel erg uitgebreid naar de maat gekeken, alleen naar wat er op papier was geschreven (dus de 360 cc, maat 5) en dat vond hij wel prima passen. Ik wil dus inmiddels vrijwel zeker gaan voor groter. Ik zal hem ook zeker vragen of hij denkt dat dat een goede keuze is bij mijn lichaam, maar gezien mijn verhoudingen denk ik van wel ;)

Het vertellen aan mijn ouders was doodeng. Wel fijn dat jou ouders het ook konden accepteren!

Ik stond niet te springen om het op mijn werk te vertellen (zeker niet aan mijn baas), maar ik ben van mening dat hij dergelijke zaken gewoon moet weten.

Mocht er iets fout gaan (wat ik uiteraard niet mag hopen) of mocht het herstel langer duren dan verwacht, kan ik hem hiervan wat makkelijker op de hoogte brengen als 'Oja, ik heb een week geleden een borstvergroting gehad'.

Ik vind het fijn dat ze weten wat er speelt.

Ik lees ook heel erg veel op het forum, wat super interessant is en goed. Maar de tijd gaat er inderdaad niet echt sneller door helaas. Ik krijg er alleen nog maar meer zin in als ik zo al die verhalen lees!

Dromen over de operatie zelf heb ik gelukkig niet, maar hier maak ik me eerlijk gezegd ook weinig druk om. Ik heb eerder, in veel ergere omstandigheden en in grote pijn, op de operatietafel gelegen ;) Alles is godzijdank hartstikke goed gekomen, en zodra je onder narcose gaat ga je gewoon lekker slapen :)

Het is absoluut een groot voordeel om hier te zijn. Voor alle ervaringen van iedereen, maar ook qua steun.

Ik zie net dat je ervoor hebt gekozen om je afspraak bij ACCZ af te zeggen, had je hier een specifieke reden voor?

Nog minder dan een maand voor jou, succes met aftellen! Ik hoop dat het snel voor je mag gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Bonita,

Toch ook maar kijken voor een maatje meer? Heb ik ook hoor, ik wilde echt geen D en nu ga ik toch voor meer cc kiezen en hoop ik heel erg dat ik op een D uitkom, haha.

Ook dat aan niets anders kunnen denken, echt verschrikkelijk. Ik heb ook echt een verslaving aan dit forum. Ik wil alles weten en zien, maar helaas zorg ik er alleen maar voor dat het allemaal nog anger duurt en je nog meer twijfels gaat krijgen.

Jij moet idd nog heel lang wachten. Ik heb er al heel lang wachten op zitten en merk nu wel dat het echt dichterbij komt. Ik hoop voor je dat het wachten straks net zo snel gaat als het bij mij gaat.

Echt fijn dat je ouders zo goed reageerde.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bonita,

Nee hoor, geen specifieke reden.

Ik las hier zoveel positieve dingen over plovier, maar ik vond het in de eerste instantie te ver weg.

Toen heb ik een afspraak bij het ACCZ gemaakt.

Maar ik stond er nog niet helemaal achter. En toen las ik op het forum bij een aantal dames dat ze consult en operatie op 1 dag hadden gedaan bij plovier.

Nou dat kan ik ook, dacht ik!

Toen heb ik besloten om toch voor mijn 1E keus te gaan en de afstand voor lief te nemen! En ook alles op 1 dag gepland!

Dus ik ga naar Plovier!!!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.