Ga naar inhoud

nephilim : 27 december 2011 : Dr. Nolens : AZ Groeninge : Kortrijk


Aanbevolen berichten

Hallo, laat ik ons eens voorstellen:

mijn vriendin heeft mooie maar kleine borsten (maat 80 A), waar ze zo'n 12 jaar geleden toen we elkaar leerden kennen niet echt complexen over had, maar gaandeweg toch wel meer ontevreden over is. ze is groot en slank, 1m80 en 61 kg

een vriendin van ons heeft vorig jaar een BV laten doen, maar toen stond mijn vriendin er nog niet bij stil om zelf een te laten uitvoeren, maar nu kwam ze toch een paar weken geleden met het idee om te kijken voor een BV. Ik ben dan op zoek gegaan op internet naar foto's van voor en na en toen zag ze het vaneigens helemaal zitten :-)

ook op dit forum hebben we veel foto's gezien van heel mooie borsten en hebben we ook gelezen dat je beter iets groter neemt omdat het zo rap went en omdat velen achteraf toch spijt hebben dat ze niet iets groter gekozen hebben.

Ze wou eerst een B of kleine C, maar wil nu toch een grote C krijgen.

We hebben de koe bij de hoorns gevat en 3 afspraken vastgelegd: bij Dr Defrene in AZ Brugge, bij Dr Nolens in AZ Groeninge Kortrijk en bij Dr Vandevoort in Roeselare.

we denken (maar kennen er niet veel van natuurlijk) dat dual plane ideaal zou zijn vanwege de huidige A cup

mijn vriendin staat in het onderwijs, en het zou dus best net voor een schoolvakantie gedaan worden. ze is ook nog maar pas veranderd van school en kan dus niet zomaar eventjes op ziekteverlof gaan, vooral niet voor een BV. Ze moet ook turnen geven en moet dus wel af en toe dingen opheffen of voortonen. Hoelang heb je eigenlijk last van een BV met dual plane? Zou dit lukken in de kerstvakantie met 2 weken verlof, of moeten we toch best wachten tot de volgende grote vakantie in juli/augustus volgend jaar?

de eerste afspraak hebben we op 19 september bij dr De Frene in AZ Brugge, de volgende bij Dr Vandevoort op 22 september en de laatste bij Dr Nolens op 14 november.

zo, dit is zo onze eerste post in dit nieuw avontuur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai en beide welkom op het forum,

ja als het idee eenmaal in het hoofd zit kan het niet snel genoeg gaan, daar weten wij hier alles van!.

bij een dual-plane plaatsing word er een scheur in de borstspier geplaatst en word hiertussen de prothese geplaatst , de heling van zo'n spier kan flink zeer doen en ook langere tijd.

na 2 weken zou je weer kunnen werken (denk aan kantoorbaan , rustig werk). turnen , sporten en met kinderen werken en tillen gaat echt niet binnen 2 weken lukken! je zal dus echt moeten wachten tot de grote vakantie, want het kost veel tijd om te helen!.

veel succes met het uitzoeken van een goede plastisch chirurg, ik ben zelf met alle 3 de artsen niet bekend, dus kan je hier weinig goeds of slechts over vertellen.

ik ben zelf naar enorme tevredenheid geholpen door dr plovier be-clinic te overijsse , en hoor veel goede verhalen over dr nio, dr de meyere. je kunt in de albums van de meiden kijken naar voorbeelden en zien welke arts ze zijn geweest.

een passessie geeft gauw een vertekend beeld en als jullie denken aan een C cup zou ik toch al snel om een kleine D vragen, want het went zo ontzettend snel, en daarbij zijn "nep" borsten altijd iets kleiner dan echte borsten.

laat je verder niet afschepen met het verhaal dat een D cup niet mogelijk is ivm losse huid en dergelijke, want er zijn genoeg slanke meiden die veeel meer in een slanke lijf hebben gekregen.

heel veel succes en plezier op het forum!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom hier !

Zo , 3 consults , hopelijk raden ze zo ong. hetzelfde aan want anders schept het meer verwarring .

Ikzelf ben van een 'lege'B80 naar een 'volle' C80 (1m66/56kg) gegaan en ik wou ook een natuurlijk rezultaat .

Daar cupmaten en cc moeilijk in te schatten zijn (staar je dus niet blind op cijfers en letters) ben ik niet met een 'maat' in mijn hoofd op cunsult vertrokken ...

Ik heb op mijn consult duidelijk gemaakt dat ik een 'natuurlijk' rezultaat wou en de grootte in verhouding met mijn lichaam .

Ik heb dual plane en had een zwaar herstel maar dat is voor iedereen anders . Lees er indien interesse gewoon het eerste bericht in mijn topic even door : hier staat mijn herstel (zo beknopt mogelijk) beschreven . Je komt er wel via mijn profiel :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Welkom hier!

Ik ben geopereerd door Dr De Fréne en ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg tevreden!

Ik raad iedereen deze dokter aan! Hij is echt fantastisch! Heeft super veel uitleg en neemt ook tijd voor je! :D

Als je vraagjes hebt... bericht mij maar...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik ben 1.82 weeg 69 kilo en ben met 350 cc achter de spier van een 80A/B naar een 75 E gegaan die eerder een mooie D lijkt.

Staar je niet blind op cupmaten, want 'nepboobs' lijken kleiner dan echte boobs in de zelfde cupmaat.

Na twee weken ben ik terug aan het werk gegaan (mijn gevoel gaf aan dat het al sneller had gekund maar beter op veilig spelen he) en hoewel dat best goed ging, zijn er toch een paar bewegingen geweest waar ik wat langer moeite mee had.

Veel succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de afspraken zijn wat gewijzigd omdat er andere dingen tussen gekomen zijn.

we hebben nu op 19 september afspraak met dr. Nolens in kortrijk en op 29 september bij dr. Vandevoort in Roeselare.

we gaan eerst zien hoe de afspraken met beide verloopt en gaan dan beslissen bij wie we gaan en of we nog dr. De Frene ook gaan opzoeken.

het wordt spannend, binnen 3 weken onze eerste afspraak.

m'n vriendin heeft de galerij al doorzocht naar voorbeelden van mooie borsten zodat dit aan de PC kan getoond worden.

we houden jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo, we zijn zopas naar dr. Nolens geweest voor de eerste consultatie en we hebben er een heel goed gevoel bij. Ze heeft alles goed uitgelegd en op al onze vragen beantwoord.

Ze heeft mijn vriendin onderzocht en zei dat met haar fysieke lichaamsbouw het best zou zijn om niet al te groot te gaan in cc's. Blijkbaar komt haar borstbeen een klein beetje naar voren waardoor het natuurlijk zou zijn om een grote B, kleine C te nemen. Mijn vriendin zou wel graag een volle C cup hebben, maar heeft er het volste vertrouwen in dat dr. Nolens niet zomaar zal zeggen niet te groot te gaan met haar lichaamsbouw, vooral niet als ze weet dat je liever groter zou hebben.

Ze heeft uitgelegd dat ook met de tepelstand rekening moet gehouden worden en dat het niet de bedoeling is dat de tepels naar buiten gericht staan.

Ze zal tijdens de operatie zelf kijken welke prothese en hoeveel CC het beste resultaat geeft, ze heeft 12 verschillende soorten anatomische protheses en 3 soorten ronde protheses. Ze gebruikt ook tijdelijke wegwerp pasprotheses om het resultaat te bekijken om dan te beslissen welke prothese het beste resultaat geeft, rekening houdende met de wens van m'n vriendin, namelijk een volle C indien mogelijk zodat het toch natuurlijk blijft ogen.

Er is al een 2e afspraak vastgelegd waarbij mijn vriendin verschillende cc's kan uitproberen met pasprotheses.

Omdat mijn vriendin er een goed gevoel bij heeft, heeft ze beslist om niet meer naar de 2e PC te gaan en die afspraak te annuleren.

Mijn vriendin heeft ook al de afspraak gemaakt voor de operatie zelf bij dr. Nolens, omdat het zeker tijdens een schoolvakantie moet gebeuren. Afspraak is vastgelegd op dinsdag 27 december, de eerste dag van de kerstvakantie waarop de dokter operaties uitvoert. Op die manier heeft ze toch al bijna

De kostprijs van de volledige operatie komt op max. 3900 euro. Dit is rekening gehouden met de duurdere anatomische protheses. Ook moet 250 euro op voorhand betaald worden om de operatie in te plannen, zodat ze zeker zijn dat je die niet meer afzegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nephilim,

Gefeliciteerd met jullie datum!!! :64: Zal de titel alvast aanpassen en jullie topic verhuizen naar de operatieverslagen. Nog maar enkele maandjes aftellen, gaat nog best vlug hoor, benieuwd naar de passessie van je vriendin, misschien weten jullie dan al ongeveer hoeveel cc ze zal krijgen, houd er wel rekening mee dat het in het echt toch iets kleiner schijnt uit te vallen dan zo'n prothese voor je eigen borst, dus als het kan neem je best niet te klein.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben zopas de maten eens genomen en kwamen op dit uit

ondermaat: 78 cm

bovenmaat 81 cm

da's natuurlijk niet veel hé, volgens bhmaat.nl nog kleiner dan AA, nl 80AA

nu waren we eens met het meetlint aan het kijken en een 80B maat komt dan op 93 cm uit, da's toch een verschil van 12 cm omtrek

da's toch al niet mis, maar moeilijk om visueel voor te stellen eigenlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo, gisteren was er een pas sessie bij dr. Nolens. Het was een verpleegster die ons hielp.

Het merk van implantaten is Natrelle, want de pasprotheses waren van Natrelle alsook het topje in huidkleur bij de passessie.

De verpleegster liet mijn vriendin een B en C cup passen en we waren helemaal te vinden voor de C cup natuurlijk. De verpleegster ging dus aanraden aan dr. nolens om voor die C cup te gaan, en indien dit esthetisch niet mogelijk is door de vorm van de borstkas van m'n vriendin 1 maatje kleiner te nemen waarbij het toch een volle B cup zal worden. Het zal een anatomische prothese FF worden (FF = Full Height, Full Projection). We weten niet hoeveel cc dit dan zal zijn, maar ze gaan dus proberen om met de implantaten een C cup te verkrijgen.

ik weet niet of ik dit de vorige keer vermeld heb, maar in de prijs van +/- 3900 euro zit ook een dag hospitalisatie inbegrepen. M'n vriendin zal dus moeten overnachten in het ziekenhuis in Kortrijk.

We hebben ook een medisch dossier meegekregen waarin staat wat we nog allemaal moeten doen enkele weken voor de operatie. Dat is onder meer een mammo- en echografie, een klinisch onderzoek door de huisarts, een spuit tegen flubitis de avond voor de operatie, een bloedonderzoek. We hebben ook een voorschrift gekregen voor een thuisverpleegster voor 10 dagen om de wonde te komen verzorgen.

10 dagen na de operatie moeten we naar de dokter om de draadjes te laten verwijderen.

Voila, dit was het zo ondertussen, nu nog enkel afwachten tot 27 december... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo, vandaag was dus de grote dag voor m'n vriendin en ik zal kort beschrijven hoe alles verlopen is.

deze morgen om 8u30 werd m'n vriendin verwacht in het az groeninge bij dr. nolens. We wisten op voorhand dat m'n vriendin pas tegen de middag zou geopereerd worden omdat kindjes altijd voorrang hebben en het nu kerstvakantie is voor hen, dus waren er heel wat, vooral met oorcorrecties, die nog voor m'n vriendin kwamen

Rond 13u30 (wel lang wachten zo zonder eten en drinken) mocht ze eindelijk naar het OK en namen we afscheid. Ik kreeg te horen dat het toch wel een uur of 4 zou duren eer m'n vriendin terug was, rekening houdende met de recovery. Rond 17u kreeg ik telefoon van de plastisch chirurg op mijn GSM om me te melden dat alles perfect verlopen was. Ze vertelde dat m'n vriendin nog op recovery lag maar dat ze binnen een uurtje op de kamer zou zijn. Ik vroeg naar de prothesen die ze had gebruikt en ze zei dat ze nog een maatje groter had kunnen nemen dan wat op de passessie vermeld was. Op de passessie had m'n vriendin gezegd dat ze graag een volle C zou hebben maar de PC had gezegd dat ze niets kon garanderen op voorhand en werd er een volle B en een kleine C gepast omdat op het zicht dit het meest haalbare leek, maar het is dus uiteindelijk nog een maatje meer geworden. M'n vriendin schrok wel een beetje toen ze dit hoorde, maar na het aanschouwen van het resultaat was ze toch wel meer dan tevreden :-)

Hoeveel CC het uiteindelijk geworden is zal ik morgen eens navragen bij dr Nolens.

Ze heeft nu wel nog ferm veel pijn, wat natuurlijk onvermijdelijk is bij zo'n operatie, maar alles is dus tot nu toe vlot verlopen. Ze moet nu nog een nachtje in het ziekenhuis blijven en morgenmiddag mag ze na een laatste controle van de PC naar huis.

Er moet dagelijks een verpleegster komen voor de wondverzorging gedurende 10 dagen en daarna mogen de draadjes verwijderd worden.

zo, dit is zo wat in het kort het relaas van deze dag

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Gefeliciteerd met je vriendin haar nieuwe aanwinsten ;)

Fijn dat het zo goed is verlopen!

Het klinkt wel professioneel zeg, mammografie, klinisch onderzoek, bloedonderzoek en dergelijke!

Wel bijzonder dat de wonden iedere dag verzorgd moeten worden, dat hoor je nooit eigenlijk.

Veel sterkte in het herstel gewenst en laat je vriendin maar niet teveel doen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de aanwinsten! Leuk! Ook fijn dat het allemaal goed verlopen is!

Die dagelijkse wondverzorging, dat vind ik echt een pluspunt! Dat hoor je nooit en als we dat al zouden willen,dan moet je ook echt een indicatie hebben. Goed geregeld hoor!

Een fijn herstel gewenst!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! ivm niet veel doen: m'n vriendin staat voor 't moment de vloer te vegen :-)

ze heeft niet echt een zittend gat moet ik zeggen. 'k ga ze moeten verplichten in de zetel te zitten?

vannacht was dus de eerste nacht en heeft ze toch wel redelijk pijn gehad. om 3u werd ze wakker om naar het toilet te gaan en kon ze niet recht. ik heb haar moeten rechthelpen. toen ze terug kwam had ze erg veel pijn en heeft ze nog een Diclophenac (Voltaren) pil genomen. Het lukte niet om in slaap te raken en toen heeft ze ook een halve inslaappil genomen die de PC voor de zekerheid ook had voorgeschreven. Daarna is ze terug als een roosje in slaap gevallen :-) Vanmorgen heeft ze heel lang geslapen (tot 11 uur zelfs) maar had ze opnieuw pijn natuurlijk. Opnieuw pijnstiller (dafalgan codeïne) en nu kan ze er weer tegen :-)

in Belgie is wondverzorging door een zelfstandige verpleegster gratis voorzien door de ziekenbond. De verpleegster is hier zopas geweest en heeft nog eens bevestigd dat dit gratis is.

Dr. Nolens heeft gisteren laten weten dat het uiteindelijk 290cc geworden is.

De ene borst zit wat meer gezwollen dan de andere maar dat zal met de genezing wel vervagen

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.