Ga naar inhoud

Sebbin prothesen veilig?


spillepootje

Aanbevolen berichten

Hoi mii18,

Wat wij nooit te horen krijgen van de pc`s is welke winstmarges ze hebben op de implantaten.

En als je als arts veel afneemt van 1 bepaald merk, dan komt er vermoedelijk ook nog wel kwantumkorting eroverheen.

Ik zeg natuurlijk niet dat de pc voor de keiharde euro`s gaan i.p.v. voor het welzijn van de patient. Wat ik mij wel afvraag is wat de beweegredenen zijn van de pc om voor een bepaald merk te kiezen.

Daarom ben ik ook zo huiverig voor de aanbiedingen die je soms ziet voor wel erg lage bedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk, dan weten we ook niet en vraag het mezelf ook wel eens af!

maar lijkt me raar als pc's een merk gebruiken wat eigenlijk slecht is, ze hebben toch wel een naam hoog te houden!

Net zoals jij ben ik huiverig voor aanbiedingen, net zoals de Wellnesskliniek!

Daar zou ik persoonlijk al nooit heen gaan maar dat is ieder voor zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch raar dat Cereform een slecht merk prothese is, er zijn meerdere pc's die dit merk gebruiken. Ook accz werkt ermee!

Ik heb Cereform, maar weet je was die waar wat je nu zegt he, het kan me werkelijk geen hol intereseren, eerlijk gezegd.

Een wissel moet je toch nemen na een jaar of 10, en tot die tijd laat ik me boobs gewoon controleren, kijk je moet nu niet denken dat je 30 jaar met dezelfde prothese kan blijven lopen....

hee Mii

je hebt echt helemaal gelijk! zoals je zegt je blijft echt geen 30 jaar met die dingen lopen...

en ik dan bij wellness kliniek! wat voor protheses moeten dat dan wel niet zijn voor die prijs?!?

wie gelooft er nog dan dat protheses levenslang blijven zitten zonder geen enkel probleem of risico??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Wat van het net geplukt, door de vertaalmachine gegooid, dus is niet perfect nederlands.. ik weet niet wat ik ervan moet denken, er is overal wel weer wat anders over vinden, je vind over alles tegenstrijdige berrichten....

Van LES LABORATOIRE SEBBIN (FRANKRIJK)

Les Laboratoire Sebbin S.A. of de Laboratoria Sebbin zijn een Franse producent van siliconeimplants en producten sindsdien ongeveer 1987 op de markt gebracht. De president en de belangrijkste promotor worden verondersteld om Gino Chitarrini te zijn. Sebbin schijnt om administratieve verband met andere firma's te houden producerend gelijkaardige producten in Frankrijk en elders. De verkoop en de distributiecentra voor producten Sebbin werden gecre�ërd in circa 1988 van Noord-Amerika en schijnen om onder de jurisdictie van lokale freelance contractanten in Californië en Quebec Canada te zijn.

De catalogi van Sebbin maken een lijst van punten die op andere plastic lijnen van het chirurgieproduct van de gevestigde V.S. overlappen. firma's. Borst implants maken omhoog de belangrijkste Sebbin productlijnen. Zoute opblaasbaar, het multi-lumen, de gel-gevulde en schuim-behandelde prothesen wordt samengesteld en in diverse stijlen onder de handelsnaam van LS™ verkocht. Enkele punten nemen grondstoffen op die door Omega Silicone op de markt worden gebracht. Sommige producten Sebbin kunnen uit onderaannemersfaciliteiten voortkomen.

LS™ de producten zijn ook ingevoerd ad hoc in Noord-Amerika sindsdien ongeveer 1987. Het bedrijf Sebbin kwam aan de aandacht van de V.S. autoriteiten in recent-1989 tijdens een onderzoek door het Beleid van het Voedsel en van de Drug (FDA). Tijdens het onderzoek, werd UNImed™, een Santa op Barbara-Gebaseerde verdeler, aan het licht gebracht. Deze organisatie had op de markt gebracht producten Sebbin voor wat tijd maar geen 510 (k) met FDA ingediend. De overtreding leidde tot inspectie van UNImed™. Het productiecentrum in Pontoise, werd Frankrijk later bezocht door de V.S. Ambtenaren als deel van een FDA onderzoek op implants van het Bedrijf.

Talrijke afwijkingen van Good manufacturing practice of Richtlijnen werden genoteerd met inbegrip van het nalaten om grondstoffenspecificaties, ontoereikende kwaliteitsverzekering, ongepaste verpakking en opslag, etiketterings evenals steriliteitscontrole deficiënties te verstrekken. Tussenvoegsels van het product en de promotieaspecten werden ook geacht met FDA richtlijnen nietvolgzaam. Men merkte verder op dat veel van hun producten onderworpen aan pre-marktgoedkeuring waren en voorlegging PMA voorafgaand aan verkoop vereisten. FDA adviseerde rappel van Sebbin productencirca 1991. De verdere correspondentie adviseerde voortzettend follow-up van geïnplanteerde, patiënten voor mogelijke ongunstige reacties.

Verscheidene specimens van borstimplants die door Sebbin wordt gemaakt zijn verkregen. Wat waren geïnplanteerdn verscheidene jaren. Anderen waren nieuw; de kwaliteit is gevonden constant slecht. De belangrijke productietekorten soms zichtbaar aan het oog zonder hulp, werden vaak genoteerd. De abnormaliteiten zoals brutoproductiepuin, onzekere steriliteit, het onvolledige genezen van de shell materiële en belangrijke assemblagetekorten zijn alledaags. De apparaten die van gebruikers na explantation voor complicaties of apparatenmislukkingen worden teruggekregen zijn betrekkelijk zeldzaam tot op heden geweest en meestal voortgekomen uit Zuidelijk Californië. Dit is verrassend gezien het grote aantal implants die door postorder wordt en die door plastic chirurgen extemporaneously binnen wordt gebracht ingevoerd die buitenlandse conferenties bijwonen. Er is zo een basis voor zorg, in het bijzonder met betrekking tot zoute opblaasbare implants wegens mogelijke steriliteitsontoereikendheid en ongepaste materiële selectie die tot vroege apparatenmislukking leiden.

Het blijkt dat de meeste vroege apparaten Sebbin die in Noord-Amerika worden gebruikt individueel en direct door artsen te inplanteren werden verkregen. De recentere gebruikers verkregen implants in grotere hoeveelheden door UNImed™ van Santa Barbara.

When the FDA issued the moratorium on silicone gel implant usage, the supply of implants was severely curtailed and domestic prices rose dramatically. Many clinicians sought lower priced alternatives. The attractive pricing policies of Sebbin/UNImed thus gave it a strong promotional advantage. Conference exhibition booths sometimes gave promotional implants to influential surgeons. As a result, many surgeons who attended conferences abroad rediscovered the Sebbin products and are privately importing some of these items.

The Laboratoire Sebbin products are of marginal quality and may entail different risks from their U.S. counterparts. The use of unsanctioned medical devices subject to Class III regulations is a violation of the U.S. Medical Device Amendment. It appears surprising that a physician would implant or advise favorably about the implantation of an uncharacterized product at variance with FDA regulations. It is even more surprising that surgeons and medical product suppliers would knowingly import and distribute non-complying implants for the purpose of resale or unrestricted clinical use.

Le Laboratoire Sebbin has had multiple addresses. Some are shown below:

- LS. Lab _ SEBBIN, 62, rue Saint Martin - 96300, Pontoise, France (circa 1986-89)

- LS. SEBBIN LABS, 9-11, rue Benoit Malon - 92150, Suresnes, France (circa 1987-89)

- LS. SEBBIN LABS, 111 Oceano, Suite G, Santa Barbara, CA 93109 (circa 1988-89)

- POLYTECH, 44 - rue Saint Isidore - 69003, Lyon, France (circa 1990-present)

- UNIMED, P.O. Box 40626, Santa Barbara, California 93140 (circa 1989-92)

- Omega Silicone, 725 Yanonali St., E., Santa Barbara, CA 93103 (circa 1991-94)

- Sebbin Laboratories, 38, rue de Latour Billy, Argenteuil, France

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik heb prothesen van het merk Sebbin, en als ik er naar zocht, vond ik goede artikelen hierover.. Ik heb ook gevraagd aan dokter Plovier waarom hij met deze soort prothesen werkt. En waarom zijn voorkeur naar Cereform of naar Sebbin gaat en heb voor zijn beweegredenen ook gegronde antwoorden gekregen :). Je moet niet op alles afgaan wat je leest op het internet, want de helft van jullie chirurgen allemaal heeft bijvoorbeeld ook al een dode gehad bij een simpele cosmetische ingreep, onder andere ook dokter Plovier.

Vrouwen klagen gewoon omdat ze een complicatie hebben, maar er treden ook complicaties op bij eender welk ander merk, want de kans zit er nu eenmaal bij iedereen in dat er iets mis gaat, hoe bekwaam je arts ook is.

Ik vertrouw op mijn prothesen, en ik ben nu al geld opzij aan het leggen voor mijn wissel over 10 jaar. Want dit word door mijn chirurg waar ik op vertrouw aangeraden. En ja als je je prothesen dan toch lang houdt en ze scheuren of er gebeurd inderdaad iets, is het je eigen domme schuld want dan moet je maar luisteren en af en toe eens op controle gaan.

Ik kan over andere merken ook horrorfilmpjes vinden op Youtube.. En Sebbin is net zoals de Pip ook een frans merk, maar in mijn ogen is dit de enige overeenkomst dan ook.

Ik laat me allesinds niet bang maken ( al is dit waarschijnlijk ook de bedoeling niet.. ) en vertrouw op dokter Plovier, en ik begrijp zijn beweegredenen ook helemaal waarom ik Sebbin heb gekregen en waarom hij op dit merk vertrouwd :). Dit zou trouwens iedereen aan zijn pc moeten vragen, al krijg je een A-merk prothese of niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
Gast wonderfull

Hallo dames,

ik schrik van sommige reakties... laten we er van uitgaan dat BV door artsen worden uitgevoerd met een goed hart enja ze verdienen eraan enja waarom niet.

Ik heb net 14 januari implantaten sebbin erin laten zetten waar ik heel blij mee ben ;-) Dank je wel voor de positieve insteek saartje, spillepoot & vooral sabia met dezelfde als ikkes hi

Zonnige groet, wonderfull

May all your wishes and dreams come true

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wonderfull

Hallo dames, ik schrik best van de reacties. Laten we ervan uitgaan dat artsen het doen om de kundigheid enja ze mogen er aan verdienen daar is niks nis mee. Ik heb zelf net op 14 januari jl. bv gedaan met implantaat sebbin waar ik heel tevreden over ben. Dank je wel voor de positieve insteek saartje, spillebeen & vooral sabia :-)

zonnige groet, wonderfull

May all your wishes and dreams come true

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wonderfull

Hi dames, er zijn 2 berichten van mij geplaatst.... de narcose heeft duidelijk nog invloed haha. zelfs de datum van mijn nieuwe boobies staat verkeerd hi dit is 14 augustus.

zonnige groet, wonderfull

May all your wishes and dreams come true

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...

:45: Bam, die zat, alleen die meiden die het hierboven bespreken, die zijn niet meer actief op het forum ;)

Sloeg hierop.. Maar ABSOLUUT niet zo slecht bedoeld :155:

Hier zeggen ze dat allemaal.. Net als de Polen Curva roepen.. gewoon als stopwoordje.. in contexten als deze.

Net zoals.. Verdikkie... :dash1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...
Op 18-8-2012 om 23:00 zei wonderfull:

Hallo dames,

ik schrik van sommige reakties... laten we er van uitgaan dat BV door artsen worden uitgevoerd met een goed hart enja ze verdienen eraan enja waarom niet.

Ik heb net 14 januari implantaten sebbin erin laten zetten waar ik heel blij mee ben ;-) Dank je wel voor de positieve insteek saartje, spillepoot & vooral sabia met dezelfde als ikkes hi

Zonnige groet, wonderfull

May all your wishes and dreams come true

 

Hey! 

Ben je nog steeds tevreden van de sebbin implantaten? Ik wil ze namelijk ook nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.