Ga naar inhoud

Sebbin prothesen veilig?


spillepootje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik sta gepland voor operatie in september bij Plovier. Ik was er heel zeker van omdat ik zijn resultaten heel mooi vind. Ik ben nu toch weer gaan twijfelen (pff). Ik deed paar dagen geleden wat onderzoek naar de prothese Sebbin (had ik natuurlijk wat eerder moeten doen). Dit omdat Plovier met deze prothese werkt. Ik heb niet echt veel verstand van prothesen, weet alleen dat er in NL vooral veel met McGhan en Mentor wordt gewerkt. Het verontrustte me een beetje dat ik bijna geen info over Sebbin prothese kan vinden. Daarentegen vond ik een filmpje op youtube over de prothese waar ik best van geschokken ben:

 

Zou het kunnen dat Sebbin meer zweet dan andere prothesen? Het is immers een goedkopere prothese dan McGhan en Mentor, zou natuurlijk kunnen betekenen dat de kwaliteit ook wat slechter is? Sommige mensen zeggen dat alle prothesen die op de Europese markt worden verhandeld tegenwoordig aan de juiste standaarden voldoen, maar ik herinner me dat vorig jaar de gevaarlijke prothese PIP van de markt is gehaald die ook gewoon in NL en Belgie werd gebruikt. Ik las ergens dat vrouwen met de PIP prothese meer last hadden van rimpelvorming en dat de prothese heel erg zweette. Het voldeed iig niet aan de standaarden maar was net als de Sebbin een stuk goedkoper en artsen gaven toch aan dat de PIP veilig was.

Misschien ben ik een zeur of zijn het operatie zenuwen, maar ik vroeg me af of hier vrouwen zijn die al een lange tijd de Sebbin prothese hebben en problemen hebben gehad?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

ik begrijp dat je je zorgen maakt, ik weet niet of deze zorgen terecht zijn.

Ik heb specifiek gevraagd om cereform prothesen, zij geven namelijk levenslange garantie op de implantaten.

Sebbin maar 10 jaar (correct me if I'm wrong).

Misschien is dit voor jou ook een optie?

Groetjes Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen voorstander van Plovier, maar dit enkel omdat ik het niet voor die supergrote boobies heb. Dat buiten beschouwing gelaten lijkt hij mij een behoorlijk bekwaam arts, die weet waar hij mee bezig is en dus zeker geen implantanten van slechte kwaliteit zou gebruiken.

Zelf had ik bij mijn PC de keuze tussen de Natrelle (MC Ghan) of de minder gekende Nagors en ik ben toch ook voor de gekende zekerheid gegaan <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

Ik weet niet hoe goed jullie in Frans zijn maar ik heb een paar Franse sites gevonden (forums) waarin allerlei dames klagen over SEBBIN. Bij sommige vrouwen is de prothese kapot gegaan na een paar jaar. Dit alles vrij recent (2010/2011). De prothese wordt op deze sites vergelijken met de PIP prothese en ik las dat een aantal vrouwen een aanklacht willen indienen tegen Sebbin Lab. Ook las ik dat Sebbin tot 2000 is gesloten omdat het toen niet zou voldoen aan de veiligheidstandaarden. De sites zijn allemaal in het Frans (spreek je geen Frans maar wil je het toch lezen dan is Google Translate optie??). Misschien dat ik mijn ingreep ga cancellen.

http://www.bonjour-docteur.com/question-sante-avez-vous-des-prothese-mamaires-du-labo-sebbin-defectueuses-822.asp?1=1

http://www.bonjour-docteur.com/question-sante-avez-vous-des-prothese-mamaires-du-labo-sebbin-defectueuses-822.asp?1=1

http://forum.aufeminin.com/forum/chirurgie/__f11939_chirurgie-Site-sur-les-implants-a-voir-absolument-sebbin-laboratoires.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jakkes dat is niet zo'n fijne ontdekking. Maar gelukkig zie je het nog op tijd?!

Welke protheses claimen dan wel langere houdbaarheid??

Dan kun je om die protheses vragen. Zou ik over bellen of mailen zodat je zeker weet dat ze ze hebben op jouw operate dag!

Volgens een recent krantenartikel is de levenslange garantie die bepaalde merken geven trouwens lariekoek, en moet je sowiezo om de 10 jr vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb over Sebbin gelezen dat in minder dan 1% van de gevallen er sprake is van scheuren. Dit is ondersteund door klinische onderzoeksresultaten, dus is niet zomaar iets wat ze zeggen om goed over te komen. Dus het valt allemaal wel mee.

Niet te veel waarde hechten aan het gissen van vrouwen op internet. Bovendien zijn er zo ontzettend veel complicaties na borstvergrotingen, binnen alle merken, en als vrouwen met een complicatie en met hetzelfde merk elkaar vinden op internet wil niet zeggen dat het aan dat merk ligt.

Bovendien, zou een professionele, succesvolle, gewetensvolle arts als Plovier echt prothesen gebruiken van een slechte kwaliteit terwijl er zat andere keus is? Nee, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele prothese is voor levenslang! pas een heel artikel over zitten lezen...

Eigenlijk ook logisch als er zon zakje gevuld met gel 50 jaar in je lichaam zit? lijkt me ook niet echt gezond ongeacht het merk

Denk dat ze allemaal op den duur gewoon slijten.

Dus gewoon een wissel na 15/20 jaar :-)

of eerder natuurlijk

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jakkes dat is niet zo'n fijne ontdekking. Maar gelukkig zie je het nog op tijd?!

Welke protheses claimen dan wel langere houdbaarheid??

Dan kun je om die protheses vragen. Zou ik over bellen of mailen zodat je zeker weet dat ze ze hebben op jouw operate dag!

Volgens een recent krantenartikel is de levenslange garantie die bepaalde merken geven trouwens lariekoek, en moet je sowiezo om de 10 jr vervangen.

Hee Janine!

Ik lees jou reactie nu net pas terug ;-)

wat jij zegt heb ik ook gelezen, en het is lijkt mij beter om ze te wisselen ongeacht duur of goedkoop! Het zal hem wel ergens in zitten natuurlijk het merk zal t zijn maar verder niet veel...

Afwachten iedereen tot over 10/15 jaar hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Saartje, het zou inderdaad heel vreemd zijn als hij bewust met slechte kwaliteit zou werken. Ik vind de Sebbin prothese bij de dames die door Plovier zijn geholpen er wel heel natuurlijk uitzien. Ik heb voor de zekerheid toch even gemaild om te vragen of ik de Eurosilicone mag. Ik las op dit forum dat sommige vrouwen ook dit merk prothese hebben gekregen bij Plovier. Dit merk valt onder Allergen, dezelfde producent van McGhan en ze hebben ook een levenslange garantie. Ben benieuwd of ze er net zo mooi uit zien als Sebbin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mij lijkt het gewoon grote bullsshit !!!!!!!!

Dr.Plovier zou echt niet met die prothese werken als het echt een gevaarlijk merk is!

Hij heeft een goede naam en kwaliteit hoog te houden!!

En als je er echt bang voor bent vraag je toch gewoon om cereform of eurosillicone?

Ik heb ook cereform, maar als ik sebbin zou hebben zou ik me ook niet druk maken hoor!!

Gewoon altijd je boobs op tijd laten controleren maar dat moet je met alle siliconen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden mag ik iets stoms zeggen?

Soms maken we elkaar hier ook gek hoor op het forum!!!

Over alles is een slecht artikel te vinden maar hoeft niet altijd waar te zijn :136:

Zoals ik weet zijn mentor, mcgan de meest gebruikte en goedgekeurde protheses ook in vs.

Maar ook hier zijn slechte verhalen over te vinden :blush:

Kortom meid zit wel goed hoor!

Ps: Het merk prothese bepaald niet of je een natuurlijk resultaat krijgt of niet hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spillepootje je kan vragen om een ander merk prothese maar als jij net als ik en bv Saartje heel smal ben dan kan hij niet anders dan de sebbin plaatsen.

Ik zou gewoon vertrouwen hebben in dr. Plovier en al die negatieve berichten laten voor wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een uitgebreid onderzoek gedaan naar protheses voordat ik begon met de operatie.

Een pc-arts heeft ons geinformeerd dat cereform WEL veel zweten en kwalitatief slechte protheses zijn, hij is daar om die reden hiermee gestopt. Hij vergeleek cereform met PIP prothesen.

Over Sebbin kan ik mij niet uitspreken, het is een frans merk waarmee dezelfde arts ook o.a. mee werkt. Hij heeft wel gezegd dat hij verwacht dat de franse merken in de toekomst niet zullen overleven. Dit kan te maken hebben met de marktstrategie en de FDA. Er is trouwens geen enkel europees merk goedgekeurd door de FDA. Zowel Mentor en Mcghan zijn amerikaans, mentor wordt ook in Leiden geproduceerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar sowieso is alleen een FDA goedkeuring nodig voor verkoop in de Verenigde Staten, dus dan is het logisch dat Amerikaanse merken die goedkeuring al hebben (anders konden ze dus niet eens bestaan) en Europese merken die hier gebruikt worden niet (tenzij ze wel in de US verkocht worden)... wil niet zeggen dat Europese merken slechter zijn.

Bovendien geeft de FDA ook goedkeuring voor gebruik van Saline gevulde implantaten, terwijl onderzoek hier al zover is dat er al consensus over bestaat onder chirurgen dat deze helemaal niet zo goed zijn! Die worden in de Verenigde Staten nog volop gebruikt!

Dus hoeveel zegt die FDA goedkeuring nou eigenlijk... fijn voor de VS dat ze dat systeem hebben.. maar ik heb net zoveel vertrouwen in de wetenschappers en onderzoekers hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sabia, Sebbin is niet goedgekeurd maar er staat dat de materialen zijn goedgekeurd waarmee Sebbin werkt. Op de website van FDA kan je zien dat alleen Mentor en McGhan zijn goedgekeurd.

Wat Casandra zei, daar ben ik juist bang voor. Dat die siliconen meer zweten dan andere siliconen. Wat die pc zei dat heb ik inderdaad teruggelezen op Franse en Spaanse forums omdat in die landen Sebbin en Cereform meer gebruikt werden. Veel vrouwen hadden daar na een paar jaar last van. Maarja wellicht zijn dit soort verhalen ook over Mentor en McGhan te vinden?

Ik heb iig al Valerie gemaild dat ik Eurosilicone wil en dat zou ze doorgeven aan Plovier..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een uitgebreid onderzoek gedaan naar protheses voordat ik begon met de operatie.

Een pc-arts heeft ons geinformeerd dat cereform WEL veel zweten en kwalitatief slechte protheses zijn, hij is daar om die reden hiermee gestopt. Hij vergeleek cereform met PIP prothesen.

Over Sebbin kan ik mij niet uitspreken, het is een frans merk waarmee dezelfde arts ook o.a. mee werkt. Hij heeft wel gezegd dat hij verwacht dat de franse merken in de toekomst niet zullen overleven. Dit kan te maken hebben met de marktstrategie en de FDA. Er is trouwens geen enkel europees merk goedgekeurd door de FDA. Zowel Mentor en Mcghan zijn amerikaans, mentor wordt ook in Leiden geproduceerd.

Lijkt me toch raar dat Cereform een slecht merk prothese is, er zijn meerdere pc's die dit merk gebruiken. Ook accz werkt ermee!

Ik heb Cereform, maar weet je was die waar wat je nu zegt he, het kan me werkelijk geen hol intereseren, eerlijk gezegd.

Een wissel moet je toch nemen na een jaar of 10, en tot die tijd laat ik me boobs gewoon controleren, kijk je moet nu niet denken dat je 30 jaar met dezelfde prothese kan blijven lopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.