Ga naar inhoud

Nataliefix : 2 augustus 2011 : Dr. Mertens, ZNA Middelheim


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

toen ik een tijdje op zoek ging naar informatie over Dr. Mertens kon ik op 1 of 2 posts niets vinden. Daarom dat ik hier mijn verslagje kom neerschrijven, om wat meer info te geven aan "twijfelaars" of vrouwen die op zoek zijn naar informatie over deze dokter.

sinds mijn tienerjaren heb ik een buikje. Helaas is dit buikje na mijn zwangerschap een heuse buik geworden en voelde ik me elke dag slechter en slechter. Fitness, infraligne, bodystyling....ik kreeg hem niet weg!

Ik ben dan op zoek gegaan naar alternatieven en had besloten een buikliposuctie te laten doen. Via via had ik 2 dokters: Dr. Clement Coenen & Dr. Marianne Mertens. Ik heb bij beide dokters een afspraak gemaakt.

Ondertussen had ik besloten om dan ook maar ineens mijn borsten te laten liften. Dit heb ik altijd willen doen, dus beter alles in 1 keer!

Ik had eerst een afspraak bij Dr. Coenen. Zijn praktijk was heel clean...heel netjes. De dokter was een zeer vriendelijk man! Net zoals op tv mocht ik voor de spiegel gaan staan en mij uitkleden. Pfffff...niet goed voor het zelfvertrouwen. Er werd gesleurd en getrokken aan mijn vel, en ik werd attent gemaakt op al mijn "foutjes".

Hij vermelde wat er allemaal mogelijk was en daarbij ook de kostprijs.

Toen ik buiten stapte was ik voor 90% overtuigd dat dit mijn plastisch chirurg zou worden.

De week nadien had ik een afspraak bij Dr. Mertens. Om eerlijk te zijn: geen vriendelijke dame. Ze geeft bijvoorbeeld geen hand als je binnen of buitenkomt. Dat is toch elementaire beleefdheid, niet? Maar bon, daar kwam ik toch niet voor ;-)

Net zoals bij dokter Coenen mocht ik mezelf uitkleden. Een eerste verschil viel me op: ze teste eerst mijn buikspieren. Die waren gelukkig ok! De verdere vleeskeuring was gelijkaardig.

Het enigste verschil was dat dokter Mertens eerlijker was. Zij liet me duidelijk verstaan dat de revalidatie geen lachertje zou zijn met een zoontje van 2.5jaar.

Dat heeft voor mij de doorslag gegeven.

Na een bloedcontrole meteen een afspraak gemaakt: 2 augustus.

Vorige week was het dus zover!

Om 8u werd ik in het Middelheim ziekenhuis verwacht. Kort daarna zat ik al op de kamer. Rond 10u was de dokter er om me vol te kriebelen met haar stylo. Vanaf dan was het wachten, lang wachten! Tijdens onze laatste afspraak werd er gezegd dat ik 2des was. Uiteindelijk zijn ze me pas om 14u30 komen halen! Vreselijk lang wachten waardoor ik alleen maar zenuwachtiger werd!

Ik heb toen nog een half uurtje in een zaaltje moeten wachten en rond 15u was het aan mij!

Rond 19u lag ik op de recovery...helemaal ingepakt! Ik voelde me misselijk en was kortademig. Uiteindelijk hebben ze me om 20u30 naar mijn kamer gebracht.

De nacht was onrustig. Ik lag op mijn rug...geen ideale slaappositie. Ik schrok telkens wakker van het minste geluid. De nachtverpleegster was super! Echt een "lieveke"

De ochtend daarop: misselijk! Ik kreeg een yoghurtje maar dat maakte het alleen maar erger...het kwam er ook meteen terug uit. Dit heeft helaas de hele dag geduurd. Op pijn was ik voorbereid maar dit vond ik veel erger! blijkbaar een bijwerking van de narcose.

De pijn viel best mee, veel minder dan ik verwacht had. Rond 8u werden de drains eruit gehaald...AUW! Om 13u was Dr. Mertens er! Mijn verband ging eraf en kreeg nieuwe. Ik keek snel even naar mijn borsten :-) Ik zag dat ze terug op hun plek stonden...haleluja! Maar schrok wel van het alle draadjes, ... Best wel vies, daar kan ik niet zo goed tegen. Ze hielp me in mijn sportbeha en ik mocht naar huis! Met verschillende bakjes voor in de auto want ik was nog steeds ziek!

Die nacht heb ik heel goed geslapen! De misselijk was weg en de pijn viel heel goed mee. Alleen op je rug slapen is een hele aanpassing.

Op vrijdag 5 augustus mocht ik op controle. Voor de buikliposuctie was ik bedekt met tape en deze werd vervangen. Dit was echt het pijnlijkste van allemaal! Alle pleisters werden voorzichtig van mijn borsten gehaald en nieuwe werden opgekleefd.

Gisteren, 8 augustus, opnieuw op controle. Tape op de buik mocht er voorgoed af (auw) en de draadjes werder verwijderd. De panty moet ik nog zeker 3 weken aanhouden. Wat een vreselijk ding! Dit komt van mijn knieën tot net onder mijn borsten. En je wordt helemaal fijn geknepen! Zo spannend seg. Het word ook met bretellen opgehouden...echt sexy hoor! De draadjes in mijn borsten moeten er nog inblijven. De pleisters werden vervangen en de sportbeha weer aan!

Vrijdag 12 augustus weer op controle!

Spannend allemaal hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nathalifix,

Gefeliciteerd!! Wat heerlijk voor je, een platte bij en gelifte borsten :)

Een C-cup is helemaal super toch!

Ik heb 5 mnd terug een borstlift met prothese ondergaan, ik had zelf niet voldoende weefsel meer om er een mooie cup van te maken. Nu heb ik een mooi D-cup :)

Heb je een ankerlitteken gekregen?

Heel veel sterkte met je herstel! Lijkt me zwaar van 2 dingen te herstellen :o

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Xanaa,

om eerlijk te zijn heb ik totaal geen idee wat voor litteken ik heb! Er werd me enkel verteld dat ze van de tepel naar beneden ging snijden, en de tepel verplaatsen.

Het is inderdaad niet makkelijk om van 2 dingen tegelijk te herstellen. Qua pijn is het niet erger denk ik maar je hebt wel veel meer ongemakken. Ach ja...ik vond het belangrijker om niet 2 keer onder het mes te moeten.

Nu ben ik zeer blij dat ik het ineens allebei heb laten doen. Ik was zo ziek van de narcose dat het lang zou duren eer ik het nog eens zou durven!

Groetjes

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja joh, was je zo ziek van de narcose? Daar heb ik gelukkig geen last van gehad.

Wel ben ik wel 6 wkn na de operatie, duf en sloom geweest. Ja ik begrijp dat je liever maar één keer onder narcose gaat, het is toch niet zo gezond voor je lichaam.

Ik weet dat ik heel veel gebruik heb gemaakt van mijn buikspieren na mijn operatie. Met het omhoog komen van de bank en uit bed enzo.... Maarja dat kan jij nu ook niet natuurlijk :o

Zwaar zeg! Ik hoop dat je goede hulp hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.