Ga naar inhoud

Mols1234 : 26 februari 2009 : Dr. Roddi : Franziscus Ziekenhuis : Aken


Gast Mols1234

Aanbevolen berichten

Gast Mols1234

Dit word mijn 2de BV, eigenlijk een prothesewissel, maar omdat ze anders worden geplaatst een nieuwe BV.

Ik heb veel pijn aan mijn linkerborst al een week. Ik heb al 9 jaar protheses ondertussen.

Ik bel begin februari de kliniek en kan meteen de dag erna terecht! De pc constateerd Baker 2 (kapselvorming) . Normaal heb je baker 1 en nergens last van.

Dr. Roddi wil me nog in februari helpen als ik dat wil, omdat ik zo'n last heb.

Na overleg thuis besloot ik ervoor te gaan. 26 februari was het dan zover.

Ik ben geopereerd in het Franziscushospital in Aken.

Daar was iedereen even lief en vriendelijk.

Om 07.00uur moest ik aanwezig zijn;

7.30 uur Dr Roddi komt foto's maken en aantekenen, we overleggen even en hij beloofd me ook deze keer weer niet teleur te stellen.

10.00 uur kwamen ze me halen, gaven me een roestablet en reden me naar de ok.

13.30 uurweet ik voor het eerst dat ik wakker ben.

Dr. Roddi komt nog 2x kijken hoe het gaat. Ik heb 395 cc gekregen en alles is goed gegaan.

Rond 15.30 uur krijg ik rijst met vlees, wat heb ik honger!!

Om 17.30uurhalen ze mijn drains eruit, dat doet pijn zeg!!! Nu moet ik toch echt langzaam uit bed komen, want ik mag zo naar huis, zegt de zuster.

Om 18.30 uurwordt ik opgehaald en een half uurtje later ben ik lekker thuis,

Ik voel me beter dan ik had gedacht.

Nacht 1 verloopt best goed met pijnstillers.

Dag 2 heb ik toch wel veel pijn aan mijn rechterborst, dag 3 wordt het erger en dag 4 houdt ik het niet meer vol van de pijn. Zelfs de pijnstillers helpen niet meer.

Het is zondag, mijn man belt de kliniek en we mogen om 12.00 uur komen. Mevrouw Janssen, de lieve, maar strenge verpleegkundige ontvangt ons met open armen.

Zij weet al dat ze me alleen maar hoeft gerust te stellen, want er is niets aan de hand. Ze kijkt en inderdaad. Doordat mijn protheses nu gedeeltelijk achter de spier zijn gekomen, ben ik door de spierpijn gaan verkrampen en als dat eenmaal begint, dan is het einde zoek.

Gerustgesteld, is de pijn meteen 80% minder. Ik krijg wel een recept voor spierontspanners mee voor de nacht, dan ontspannen mijn spieren wat extra en geeft het mij wat tijd om bij te komen.

Dag 4 en 5 heb ik 39 graden koorts. Ondertussen heb ik wel alles gehad zeg!

De afgelopen nachten heb ik toch redelijk geslapen met paracetamol zetpillen en twee kussens halfrechtop. Maar als je dan midden in de nacht stijf wakker wordt van het stil liggen, even lopen, koekje glas melk

De eerste 4 dagen kan ik echt helemaal niets. Mijn man moet me uit- en aankleden, eten maken, wassen, laten liggen en vooral omhoog helpen, want zelf rechtkomen dat doet echt wel pijn en lukt me echt niet..

Dag 5, Ik houdt het niet meer, nóg 2 dagen die tape. ik heb er last van.

Weg ermee, langzaam haal ik het eraf. Wat een opluchting!!! en nu douchen!!!

Mijn man helpt met afgrogen, ik kan al wat meer zelf nu. Lekker, daar knap je van op van zo'n douche.

Ik doe lekker rustig aan. De dagen duren lang en de nachten ook.

Dag 7 op controle; Alles mooi, littekens erg mooi. Dr. Roddi vraagt of ik ook tevreden ben. En na een dikke knuffel van mevrouw Janssen, (die vond dat ik zoveel had moeten doormaken) kon ik naar huis.

Tot over 3 maanden.

Week 2 verloopt rustig.

Ik slaap met 2 kussens halfrechtop, liggen vindt ik echt niet prettig.

Ik verzorg mijn dochtertje alweer (ze is 3 en kan bijna alles zelf)

Ik verzorg mezelf alweer, ruim hier en daar wat op, bereid het eten voor, breng (en haal) mijn dochter met de auto naar de creche of naar oma (kort stukje).

En voor de rest hang ik lekker achter de pc.

En in bad met badedas vind ik weldadig!! Even lekker die bh uit.

Af en toe heb ik echt nog wel een paracetamol nodig.

Mijn herstel gaat minder vlot dan ik gehoopt had.

Dag 17 po: een fantastische dag. Ik heb de beste nacht gehad sinds 16 nachten. Ik slaap weer met mijn eigen heerlijke dikke kussen en kan al een beetje rechts en links leunen.

Bewegen kan ik weer prima, en liggen en opstaan voel ik niets meer van. Toch hou ik me nog wat rustig voor zover mogelijk.

Mijn man heeft lekker gekookt vandaag, maar ik heb afgewassen ook de zware pannen en ketels. (die voelen tenminste zwaar nu)

Eindelijk gaat het de kant op die ik wilde. Dit had ik nodig!

Zo, er zijn 3 weken voorbij. Wat gaat het eigenlijk snel zeg.

Niet dat ik me alweer op en top voel hoor. Maar ik ben in ieder geval weer mens.

Gelukkig, kan ik nog lekker rustig aandoen.

(Ik ben ontslagen wegens een verschil van inzicht, vandaar dat ik nu voor een BV en een hond heb gekozen)

Ik heb net even mijn "voor" foto's opgevraagd bij de kliniek, wil ze toch wel graag in mijn album.

Een mooi voorbeeld van een 9 jaar oude BV. En na 1 zwangerschap maar ZONDER borstvoeding.

Ik heb me lekker gedoucht en kon zelfs weer zonder pijn bukken om mijn tenen te drogen, waaaw, nooit geweten dat je dat kon missen

De rest van week 3 zal dus vanaf nu iedere dag een grote stap vooruit worden.

Week 4: Dag 25

Vannacht heb ik dan toch eens een beetje van links naar rechts gedraaid op mijn zij. Het lukte EINDELIJK, niet van harte, maar alles beter dan de vreselijke pijn in mijn rug van het al 23 nachten op mijn rug slapen.

En hoewel ik de slaap niet kon vatten, omdat er op dit moment veel te veel dingen door mijn hoofd rondspoken, die ik even niet kreeg stilgezet, heb ik uiteindelijk toch nog 5 uurtjes lekker geslapen.

Ik kan toch nog steeds lekker uitrusten, dus ik word er niet moe van als ik wat uurtjes mis.

Heb mijn oude bh proberen te passen, maar mijn meisjes wisten van geen wijken. Net als een hond die niet meer verder wil wandelen!!

Ze zitten waar ze zitten, dus ik moet nog even wachten, tot ze mee gaan geven. Maar goed, net als iedereen kon ook ik even mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Ware het dan niet om nieuwe bh's te passen, maar om te zien hoever ik uit mijn oude barst,

Op naar week 5

Ik heb de laatste helft van week 4, heel wat mijlpalen gehad.

Ik kan weer stukjes op mijn zij slapen 's nachts, heerlijk. Mijn rugpijn is daardoor weg.

Ik kan weer autorijden.

Koken en dus ketels tillen zonder pijn.

Mijn armen bewegen weer omhoog.

En mijn borsten doen niet meer te veel pijn, bij lopen, bewegen en alle andere bewegingen.

Ja, .....heerlijk.

Week 5:

Ik voel me weer top! En moet nu uitkijken dat ik niet te veel ga doen.

Ik kan mijn armen alweer rekken en strekken, dus oppassen met omhoog reiken en tillen! Nog 2 weekjes volhouden.

Na 4 weken mocht mijn bh 's nachts uit, HEEEEERLIJK!!! Eindelijk mijn meisjes los.

Wat heb ik heerlijk geslapen, zeg!

Dag 31: Dilemma, mijn dochter wil zo graag weer eens zwemmen. Mijn man gaat met haar en ik wil ook mee.

Niet verstandig??? zegt hij. Nou ja, ik zwem niet echt, ik loop en drijf wel wat.

Nou het heeft me goed gedaan!!! Heerlijk er even weer tussenuit.

Ik had wel het gevoel dat iedereen naar me keek, er beweegt namelijk nog niets, ziet er dus echt nep uit, kun je niet omheen.

MAAR, ik vond mezelf prachtig in de spiegel!

Vreemd, maar super natuurlijk is dat mijn borsten nu in 1 keer wel wat bewegen.

Ik zat gebogen en ik zag iets vreemds, mijn borsten gingen iets dichter bij elkaar hangen, WAAW.

Morgen maar weer naar het zwembad, hahaha.

Week 6 De laatste week is ingegaan.

Gek hoor.....hoe moeizaam mijn herstel in het begin liep en hoe ik me nu voel.

Ik stofzuig en ik dweil, ik doe mijn boodschappen weer zelf en til alles zelf.

Ik rek en ik strek, draag mijn dochtertje weer eens als ze verdrietig is (15 kilo) en ik voel er helemaal niks meer van.

Nergens pijn, niks steekjes, helemaal niks.

Alleen ik krijg echt met geen mogelijkheid een bh aan, en het maakt niets uit of dat nou een D een E, met of zonder beugel, of wat dan ook is, Mijn borsten zijn nog zo onbeweeglijk dat het gewoon niet past. Ze laten zich niet opjutten om lekker gezellie in een bh te gaan hangen.

Het enige dat gaat is mijn bikini maar daarvan kan ik de cups zo fijn uitrekken en opschuiven, ja dan wil ie wel, hahahaha.

Ik denk (en hoop vooral) dat dit mijn laatste update is:

Dit is mijn 6de week, nu drie dagen verder.....

Nog steeds geen pijntjes of steekjes of wat ook. (maar ik vermoed zelf dat dat komt omdat dit voor mij bv 2 is)

Zelfs trampoline springen met mijn dochtertje doe ik weer. Alles zonder een grijntje last.

Mijn gevoel is helemaal terug zoals het was (waarschijnlijk omdat mijn oude littekens opnieuw zijn gebruikt en er dus niks opnieuw beschadigd is?)

Vanochtend 5 wkn 3 dagen, heb ik mijn nieuwe bh aangetrokken (ja, het lukt!!), want ik was die sportbh meer dan zat! Heerlijk, ook dat kan ik als vanouds verdragen.

Geen steekjes en geen pijntjes, helemaal niets dus.

Ik ben erg blij!!!!

Zo, ik ga verder, ik ben al mijn gordijnen aan het wassen en straks ga ik eindelijk de ramen lappen!

Met mij gaat het nog steeds super.

Ik merk echt al niet meer dat ze er zijn. Dat ging de 2de keer wel heel snel!!!

Heel af en toe voel ik wat, een steekje, een pijntje of mijn spier die te hard aanspant (dat voelt raar op de een of andere manier), en dan denk ik, o ja, rustig aan, het jaar is nog niet voorbij, hahaha.

Eindelijk heb ik een nieuwe bikini gevonden!!!!

Ik vond hem prachtig.

Ik zou graag wat kwijt zijn nog op heupen en buik (het broekje valt wat lager dan ik zou willen en dan valt het meer op), maar ik denk dat ik er nog prima mee door kan zo! Een badpak wil ik namelijk echt niet aan!

Zie foto in mijn album!

!!!Nieuwe foto's in mijn album van 57 dagen po. Dit is bijna 2 maanden po dus.

Nu zie ik overigens eindelijk verschil met het begin!!

Ze worden mooi rond en lopen mooi van boven (eentje in ieder geval) en dalen al heel mooi in.

Mijn 3 maanden afspraak!!

De pc was enthousiaster dan ik hem ooit had gezien.

De woorden super, ziet er mooi uit, en prachtig vlogen door de ruimte.

80% al geheeld, moet alleen nog een stuk soepeler worden allemaal, zei hij.

Hij was zeer tevreden over zijn eigen resultaat.

Nog extra omdat door de dual plane methode geen vervorming van de borsten te zien is.

Daarna vroeg hij ook nog hoe ik het eigenlijk vond, hahahaha.

Zo, nu ga ik met een gerust gevoel op vakantie.

Nog 3 nachtjes slapen!!!! joepie!!!

De vakantie was geweldig!

Wel zag ik iedereen kijken, wow, dat kan niet anders, nee idd ze zijn net nieuw! hahaha.

Inmiddels ben ik 6 maanden po en op heel af en toe een klein pijntje na, merk ik niets meer van mijn BV.

Ik heb nieuwe foto's geplaatst. Ik zie geen verschil met 3 maanden po en soepeler zijn ze ook nog steeds niet.

Maar jurken draag ik bij het leven (voor het eerst in 32 jaar)! HOERA voor borsten!!!

Wat ik wel nog merk zijn dingen waarbij ik heel veel kracht moet uitoefenen met mijn borstspieren. Dat valt nog steeds tegen.

Zelfs schoolslag in het water voel ik enorm, door de wrijving van het water.

Maar goed, ze zijn nog steeds prachtig, Ik zou niet anders meer willen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Mols! Je hebt je verhaal compleet gemaakt met de 3 maanden controle er ook nog bij. Wat was het heftigg als je het zo terug leeszt. Pfff... die eerste dagen- weken waren hels. Fijn dat je er nu lekker van kunt genieten!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mols!

Ik weet, dat je nu heeeeeerlijk aan het vakantie vieren bent, maar las net ergens hier, dat .nl het weer doet!

Dus ik inloggen, want zat daar ook, net als veel anderen hier, en kwam een berichtje van jou tegen :D (over Roddi)

Je zei tegen me, doe m de groetjes van mij, maar toen hij me aftekende en ik dat wilde doen, bedacht ik me, dat hij de naam Mols1234 waarschijnlijk niet kent hahaha!

Op .nl zag ik je naam, dus als ik a.s. maandag voor mn 1e controle ga, doe ik m alsnog de groetjes hihi!!

Liefs!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Mols1234

De vakantie was super!!!!

Wel veel gestaar, hahaha, want het valt nogal op in bikini omdat ze nog niet soepel zijn.

Maar goed, ik heb daar geen moeite mee.

Wel heb ik zeker nog 4 andere dames gezien die ook zeker weten een BV hadden gehad.

(Dus wie van jullie hier is naar Aqua Fantasy ; Kusadasi geweest???? LOL)

@Jinxx:

Je boobies zijn mooi aan het worden hé!!

Je zult wel trots zijn.

Dr. Roddi levert toch knap werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mols,

You are back! Lees dat je het lekker hebt gehad. Fijn. In Nl inmiddels ook lekker weer. Dit jaar sla ik het buitenland over. Ga wel wat dagjes weg. Soepel worden moeten ze nog steeds dus ook bij jou. Bij mij zijn ze dus ook nog echt NIET soepel, maar ben wel steeds meer tevreden met de vorm.

Liefs, spreek je snel, Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mols,

Zit ik net heel fanatiek te typen voor je over buikspieren,druk op reactie toevoegen,zie ik dat ik in mn eigen topic heb gereageerd terwijl ik dat beter hier had kunnen doen,haha.

Maargoed,de tips kun je dus bij mij vinden...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

@pat

Nee, soepelheid is ver te zoeken nog idd, bijna bakstenen.

Vind het wel heel fijn om te horen dat je nog steeds meer tevreden wordt.

@itsme78

Ben al blij dat je tips hebt gegeven.

Ga ze gretig lezen en testen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mols,

Hoe gaat het nu met je? Beetje vol te houden in de warmte? Hier best zwaar, pfff... ben deze week de hele week aan het werk geweest en dat met die warmte... Maar; morgen vrij, dus op naar Bloemendaal strand. Zin in. Mijn jongste zoon is net 15 geworden en mijn oudste zoon wordt de 7e alweer 20, dus veel met de kids ondernomen en nog wel leuk. Geen vakantie dit jaar, maar wel nog een weekje hier, weekje daar. De 14e neem ik na de operatie een weekje vrij. Hopelijk dan nog steeds lekker weer. Wil wel met een leuke bikini op t strand hahaha... Maar weet niet of dat al kan, misschien is de tepel dan nog wat pijnlijk, of zit er verband? geen idee.

Ik was opnieuw gestopt met roken, maar hou het dit keer niet echt vol. Vind het belangijk omdat ik toch wel bang ben dat het genezingsproces niet goed verloopt wanneer ik blijf roken, maar goed... we zien het wel.

Je foto's zien er mooi uit hoor. Hopelijk worden ze steeds wat soepeler. Bij mij duurt het ook best lang...

Liefs!

pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mols, meid wat ziet het er mooi uit!! Wat een verschil dan weer he als je even een tijdje niet kijkt.

Mooi hoor kan niet anders zeggen.

Dat je borsten nog niet soepel zijn (net zoals bij Pat) zal dus echt te maken hebben met de manier van plaatsen.

Die van mij schommelen gezellig alle kanten op en zijn echt superzacht. Ik verbaas me er elke keer weer over want het verschil met mijn "oude" protheses is echt enorm.

Ik lees dat je lekker op vakantie bent geweest. Ik ben er ook heeeel erg aan toe hahaha. Moet nog even vier weekjes geduld hebben.

ESJ XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

@pat

Ik hoop dat we de rest van de zomer goed weer houden, hebben we verdiend!

Ik ben in de warmte terug gekomen van vakantie, dus uithouden doe ik het zeker, heerlijk. Mag van mij nog voortduren ook.

Het huishouden blijft nu wel wat liggen want als ik een stap zet, vind ik het weer te warm om die was aan te zetten of om die stofdoek uit de kast te halen, hahaha

Ach ja, ik werk 4 uurtjes per week in de bibliotheek, dus zolang ik nog geen nieuwe baan heb geniet ik nog maar even van de luxe dat ik tijd genoeg voor het huishouden heb.

Schuif maar naar volgende week, lol!

Ben benieuwd hoe je je in bikini zult voelen!!

@itsme78

Bedankt voor het compliment.

Ik wou dat die van mij ook eens wat schommelden.

Op vakantie zag je die gezichten, hahaha, hmmm nee kan niet anders NEP, LOL

Ach, €4000 mag je best naar kijken, dacht ik.

Ik verloor 1x mijn bovenstukje, de mannen konden het wel waarderen. Of ik nog eens op mijn buik van de glijbaan kon gaan, hahahahaha.

A joh, 4 weekjes zijn zo voorbij, ik ben trouwens alweer opnieuw toe aan vakantie hahahaha

Mijn man is een overkapping aan het bouwen en dat brengt alweer stress met zich mee, lange dagen, en dan ook nog in deze HITTE. PFFFF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Dank je wel, leuk dat je eraan dacht Jinxx!!

Ja, alweer 32 zomers jong, hahahaha.

Met mij gaat het echt super, ik loop dit jaar zelfs met jurken, nog nooit in mij leven deed ik dat.

Maar nu vind ik het zo mooi.

Heb al 3 jurken!!! hahahahahahah.

Ben niet meer zo heel veel hier.

Ben sinds mijn vakantie een beetje pc verslaafd af !!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ondertussen heb ik al 4 jurken EN een legging.

Ondenkbaar voorheen!!!

Maar wat voel ik me sexy en vrouwelijk!!!

Ik ben niet meer zo veel hier geweest.

Je merkt toch dat je steeds minder behoefte krijgt naarmate de tijd verstrijkt.

Al die nieuwe hou ik al helemaal niet meer bij.

Maar goed, per 1 september begin ik aan mijn nieuwe avontuur.

Een baan van 20 uur. Mijn pc blijkt daar ook klant te zijn, hahahah, ben benieuwd als hij me ziet....

Deze week zal ik nieuwe foto's plaatsen.

Soepeler vind ik ze nog steeds niet, ook zie ik zelf geen verandering meer met mijn 3 maanden foto's.

Wel ben ik dus nog dolgelukkig met mijn meiden.

Schoolslag vind ik doodvermoeiend en ook nog zware dingen doen waarbij je je borstspieren nodig hebt.

Aapje spelen in de speeltuin (slingerend aan die ringen) is pijnlijk! (ja, aapje spelen is zwaar. LOL)

Groetjes en allemaal weer het beste.

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.