Ga naar inhoud

Checklist borstvergroting


Aanbevolen berichten

Op 1 augustus 2011 om 18:14 zei Vlinder:

Checklist als je een borstvergroting ondergaat

Enkele dagen voor de operatie

 

  • Zorg dat het vervoer naar de kliniek en weer naar huis, ongeveer 5 uur later, geregeld is.
  • Zorg voor kinderopvang.
  • Zorg voor opvang van de huisdieren. Ook de eerste dagen na de operatie is het uitlaten van de hond niet aan te raden.
  • Haal de voorgeschreven medicijnen op bij de apotheek.
  • Zorg dat de boodschappen zijn gedaan. Koop ook wat lekker makkelijke maaltijden voor de eerste dagen.
  • Koop, of leg klaar, makkelijk zittende kleren, vooral geen kleren die je over je hoofd uit moet doen.
  • Koop een cool-pack bij de drogist.
  • Maak een lijstje met de laatste zaken die je de chirurg wil vragen.


De dag voor de operatie

 

  • Zorg dat het huis "aan kant is". Opgeruimd, was en afwas gedaan etc. Daar heb je de eerste dagen geen zin in.
  • Haal wat boeken, tijdschriften of dvd's in huis. De eerste dagen ben je toch aan huis gekluisterd.
  • Zorg dat de spullen die je de eerste dagen nodig hebt niet in hoge kastjes of op hoge planken liggen. Kleding, eten enzovoort.
  • Leg een extra setje makkelijke kleren klaar.
  • Zorg dat het cool-pack in de koelkast ligt.
  • Leeg alle prullenbakken en breng vuilnis zakken weg.
  • Organiseer je badkamer. Alles bij de hand? Zodat je niet hoeft te reiken naar WC-rol, handdoeken etc.
  • Leg de route beschrijving klaar.
  • Laad je mobieltje op.
  • De dag vóór de operatie beter geen koffie en geen alcohol.
  • Eet nog iets lichts vlak voor het slapen gaan. De volgende dag nuchter!
  • Print deze checklist, en leg hem klaar om hem de morgen van de operatie nog even te bekijken.
  • Slaap lekker!
  • Zet de wekker op tijd, als je vroeg in de kliniek moet zijn.

 

 

De operatie dag

 

  • Op tijd op, geen gehaast!
  • Géén ontbijt.
  • Lekker douchen, haren wassen.
  • Geen make-up, geen crèmes, geen body-lotion!
  • Makkelijke kleren aan.
  • Misschien goed om een bril ipv contact lensen te dragen.
  • Neem een flesje water mee, voor de terug weg.
  • Leg de medicijnen die zijn voorgeschreven klaar.
  • Leg het laatste-vragen-lijstje klaar.
  • Ga op tijd weg! (ivm met eventuele files)
  • Succes!

 

 

Met de operatie had ik een joggingbroek aan, een groot vest en een hempje met bijpassende oma onderbroek. Hemd kon ik via m'n benen aan en uit doen daar was ik na de operatie super blij mee. Ik wilde niet in een kanten slipje op de operatie tafel liggen dus vond dit ideaal (Zeeman)

 

Voor de single ladies: 

Maak een stofzuig en was ophang , bedverschoon schema met je familie / vriendinnen dit mag je zes weken niet doen zelf. Heb ik me behoorlijk in vergist.

Ik heb een olifantenpoot in m'n keuken gezet (zon krukje die je kunt rollen en als je er op gaat staan zuigt het zich vast op de vloer) zo kan ik overal bij in de kastjes. 

Ik had geen coldpacks en op dag 1 toch wel heel warme borsten. Ik heb maandverband nat gemaakt en in een boterhamzakje gedaan en die in de vriezer gelegd. Omdat het zo dun is steek je het gemakkelijk met een sok eromheen in je bh om te koelen. 

Ik slaap met een Voedingskussen Om me heen zodat ik niet omdraai in mijn slaap. Erg blij mee! 

Ik had lange rietjes gekocht, de eerste dagen veel gebruik van gemaakt want kon geen groot vol glas tillen. Ik gebruikte een soort grote bidon zodat ik niet steeds op hoefde te staan, ik had veel dorst. 

 

Na mijn operatie voelde ik me na ongeveer een week goed en ging ik me echt vervelen. Ik ben blij dat ik van te voren mijn keuken en ramen had gepoetst dat zou me anders irriteren en ik denk dat ik het dan zou gaan schoonmaken wat echt niet bevordelijk is voor je herstel natuurlijk. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
1 minuut geleden zei Blabla1980:

Geen lenzen? en geen makeup?

Dat lees ik nergens op mijn formulieren..alleen nagelak van linker wijsvinder af.

hm toch maar even navragen dan..mijn brik is niet goed meer aangezien ik altijd lenzen draag

Je mag inderdaad geen lenzen in en make up op hebben. Mijn bril deed ik pas op toen ik naar de kamer werd gebracht na de operatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Mijn operatie staat op 16 november a.s 

Super spannend 

 

Mij is verteld van beide handen de wijsvinger en duim vrij houden van acryl en of gel. 

 

Wimperextensions mag je gewoon ophouden alleen vergeet te vragen of me intiem piercing eruit moet ik neem aan van niet want ze hebben daar als goed is niks te zoeken ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.