Ga naar inhoud

Checklist borstvergroting


Aanbevolen berichten

Checklist als je een borstvergroting ondergaat

Enkele dagen voor de operatie

  • Zorg dat het vervoer naar de kliniek en weer naar huis, ongeveer 5 uur later, geregeld is.
  • Zorg voor kinderopvang.
  • Zorg voor opvang van de huisdieren. Ook de eerste dagen na de operatie is het uitlaten van de hond niet aan te raden.
  • Haal de voorgeschreven medicijnen op bij de apotheek.
  • Zorg dat de boodschappen zijn gedaan. Koop ook wat lekker makkelijke maaltijden voor de eerste dagen.
  • Koop, of leg klaar, makkelijk zittende kleren, vooral geen kleren die je over je hoofd uit moet doen.
  • Koop een cool-pack bij de drogist.
  • Maak een lijstje met de laatste zaken die je de chirurg wil vragen.

De dag voor de operatie
  • Zorg dat het huis "aan kant is". Opgeruimd, was en afwas gedaan etc. Daar heb je de eerste dagen geen zin in.
  • Haal wat boeken, tijdschriften of dvd's in huis. De eerste dagen ben je toch aan huis gekluisterd.
  • Zorg dat de spullen die je de eerste dagen nodig hebt niet in hoge kastjes of op hoge planken liggen. Kleding, eten enzovoort.
  • Leg een extra setje makkelijke kleren klaar.
  • Zorg dat het cool-pack in de koelkast ligt.
  • Leeg alle prullenbakken en breng vuilnis zakken weg.
  • Organiseer je badkamer. Alles bij de hand? Zodat je niet hoeft te reiken naar WC-rol, handdoeken etc.
  • Leg de route beschrijving klaar.
  • Laad je mobieltje op.
  • De dag vóór de operatie beter geen koffie en geen alcohol.
  • Eet nog iets lichts vlak voor het slapen gaan. De volgende dag nuchter!
  • Print deze checklist, en leg hem klaar om hem de morgen van de operatie nog even te bekijken.
  • Slaap lekker!
  • Zet de wekker op tijd, als je vroeg in de kliniek moet zijn.

De operatie dag

  • Op tijd op, geen gehaast!
  • Géén ontbijt.
  • Lekker douchen, haren wassen.
  • Geen make-up, geen crèmes, geen body-lotion!
  • Makkelijke kleren aan.
  • Misschien goed om een bril ipv contact lensen te dragen.
  • Neem een flesje water mee, voor de terug weg.
  • Leg de medicijnen die zijn voorgeschreven klaar.
  • Leg het laatste-vragen-lijstje klaar.
  • Ga op tijd weg! (ivm met eventuele files)
  • Succes!

  • Like 2
  • Upvote 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

hoi Vlinder!!

toen ik jaren geleden onder het mes moest voor een kijkoperatie mocht ik geen lenzen in.... ik heb hele slechte ogen dus ik dacht dat dat voor mij een oplossing zou zijn, maar helaas alles wat niet lichaamseigen was en verwijderd kon worden moest eraf, ook mijn kunstnagels.....geen id of dat nog steeds is? heeft iemand hier ervaring mee?? ik weet ook dat mijn bril niet de ok in mocht, ik heb moeten lullen als brugman voordat het mocht "op eigen risico" (bang voor schadeclaims) ik heb echt hele slechte ogen dus het is gewoon heel heel vervelend als je hem niet op mag omdat ik gewoonweg niet eens kan zien wie er tegen me praat!!! (raar maar ik wil graag iemand kunnen aankijken als ze tegen me praten en met min negen lukt dat echt niet hoor)

ik ben benieuwd of het elders anders gaat??

groetjes, jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Vlinder!!

toen ik jaren geleden onder het mes moest voor een kijkoperatie mocht ik geen lenzen in.... ik heb hele slechte ogen dus ik dacht dat dat voor mij een oplossing zou zijn, maar helaas alles wat niet lichaamseigen was en verwijderd kon worden moest eraf, ook mijn kunstnagels.....geen id of dat nog steeds is? heeft iemand hier ervaring mee?? ik weet ook dat mijn bril niet de ok in mocht, ik heb moeten lullen als brugman voordat het mocht "op eigen risico" (bang voor schadeclaims) ik heb echt hele slechte ogen dus het is gewoon heel heel vervelend als je hem niet op mag omdat ik gewoonweg niet eens kan zien wie er tegen me praat!!! (raar maar ik wil graag iemand kunnen aankijken als ze tegen me praten en met min negen lukt dat echt niet hoor)

ik ben benieuwd of het elders anders gaat??

groetjes, jolly

hoi hoi,

ik zat je topic te lezen en je had het over kunstnagels en lenzen, ik heb ook kunstnagels en dat is nu geen probleem meer je mag gewoon nepnagels had ze nog even 2 dagen voor de operatie netjes laten maken, ik had een lange operatie en had mij lenzen nog in die moest ik uit doen voor de operatie en je raad het al (vergeten)!! maar er totaal geen last van gehad, ben afgelopen 1,5 week weer geopereerd en ben ik ze weer vergeten(moest nogal lang wachten) en weer geen last, heb wel zachte lenzen!

gr sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piercings mogen ook...

Ben ongeveer 15 keer geopereerd... Niet alleen plastisch chirurgisch hoor hahaha, ben geen bouwpakketje...

En als de piercing niet in het te opereren gebied zit en er al goed genezen zit zien ze geen reden tot verwijderen werd mij iedere keer verteld...

bij mn kaak operatie bijvoorbeeld moest mn lip piercing eruit maar mochten die in mn oren (8 stuks) gewoon erin blijven...

mocht zelfs mn navelpiercing inhouden (was wel een zwangerschapspiercing) tijdens mn keizersnede...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...

ik heb in mijn papieren voor de operatie wel staan dat nagellak en/ of kunstnagels niet mogen. de natuurlijke kleur van onder de nagels zouden zichtbaar moeten zijn..

ook piercings vooral tong en lip moeten eruit dit i.v.m. eventuele bij beademing (niet schokkend is soms nodig tijdens narcose)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat een superlijst!

Ik begon me al zorgen te maken over die piercings... Niet dat het hetzelfde is, maar heb een slotjesbeugel en die kan ik toch moeilijk verwijderen voor de operatie :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch ook nog een ander topic over dit onderwerp? Er staat mij namelijk iets bij als, dextro,zout etc voor de terugreis?

Sport bh mee.. ;)

Nog meer tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.