Ga naar inhoud

Oelie: 24 augustus 2011 : Dr. van Loenen : Slotervaart Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb 18 Mei een BV Dual Plane en een mini buikwandcorrectie gehad. Na 1 dag bleek al dat mijn rechterborst te ver naar buiten zat en die moest ik dus opduwen met washandjes.

Ook bleek ik bij beide borsten een double bubble te hebben. Nu 10 weken later is gebleken dat de pocket rechts niet goed gemaakt is waardoor het implantaat te ver onder mijn oksel zit en de borstplooi daar zit los.

Dit wordt operatief gecorrigeerd door rechts open te maken en de borstspier nog losser te maken en het van binnen te hechten zodat het implantaat niet meer zover opzij kan zakken.

Daarnaast zou om de double bubble te corrigeren in eerste instantie een tepellift worden uitgevoerd. Bij mijn laatste controle een paar weken geleden zei de chirurg dat dát waarschijnlijk niet voldoende zou zijn en ze een gehele lift uit zou moeten voeren om het teveel aan huidweefsel te corrigeren.

Een andere optie zou een wissel met grotere implantaten (net als bij Femmy) zijn, maar dan moest ik de implantaten wel zelf betalen.

Nu zou ik eigenlijk voor de lift gaan, maar de laatste dagen twijfel ik. Ik twijfel of ik de hoeveelheid aan littekens wel trek. Ook al heelt het bij mij altijd wel mooi, dan nog blijf je het zien.

Vandaag heb ik dus contact opgenomen met het ziekenhuis om toch te bespreken of een wissel niet een betere optie is.

Helaas is mijn chirurg met vakantie en zal ze mij pas 17 augustus kunnen bellen om het te bespreken. Mocht ik dan voor een wissel gaan, moeten dan nog met een noodgang de implantaten worden besteld uiteraard.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Zowel met tepellift als met wissels.

Mijn probleem is namelijk niet dat mijn tepel te laag zit, maar dat ik nog steeds teveel huid heb, dus mijn borst is niet helemaal opgevuld.

Ik neig naar een wissel omdat ik dan minder littekens heb, alleen die ik nu al heb in de borstplooi.

En voor de beeldvorming nog een foto.. Daar kun je ook goed zien dat rechts helemaal opzij en naar onder is gezakt. Links zit redelijk oke, maar alleen als ik rechtop sta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog anderhalve week wachten voordat ik een telefonisch consult met mijn PC heb.

Zit te denken hoe ik het kan brengen dat ik ook de implantaten niet zelf hoef te betalen.

Want hoe langer, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik de lift niet wil en de wissel wel.

Eigenlijk een beetje vergelijkbare situatie als Femmy.

Ik heb internet afgestruind, maar vind eigenlijk bar weinig informatie over dit soort situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je titel even aangepast en je verhuisd naar de operatie verslagen wissel :)

Maar vervelend joh om weer onder het mes te gaan, alhoewel als het nodig is en je daarna er echt mee geholpen bent ben je er waarschijnlijk blij om!!

Ga je deze keer voor meer cc of blijf je het zelfde houden?

Succes alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het verhuizen.

Ja er moet zo en zo meer CC in, omdat anders die double bubble niet weg is.

Ik heb nu 375CC. Mijn PC vertelde me tijdens mijn pas afspraak voor de BV dat ze in principe nooit meer dan 500cc plaatst. Volgens haar wordt meer CC lelijk op de lange termijn.

Ik ga voor het maximale wat ze erin wil stoppen, waarschijnlijk 500cc dan. Mits ze akkoord gaat met een wissel uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De heroperatie zelf is gratis, want inderdaad een fout van haar. Want ik heb niet alleen een double bubble, maar mijn rechterimplantaat heeft ze niet goed geplaatst. Die zit te ver onder mijn oksel.

Bij een vorige controle zei ze dat ik eventueel de implantaten zelf zou moeten betalen als ik zou willen wisselen.

Maar ik ga proberen of dat ook niet vergoed word. Immers het is een inschattingsfout van haar.

Maar ja dit is een grijs gebied. Femmy krijgt bijvoorbeeld ook de operatie vergoed, maar moet de implantaten ook zelf betalen.

Ik hoor het volgende week woensdag of ze akkoord gaat met een wissel en zo ja of ik dan de implantaten zelf moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag gebeld door de PC.

Ik had aangegeven dat ik liever voor een wissel ging omdat ik de littekens niet zag zitten.

Volgens haar zou ze ook nog een reepje huid bij mijn borstplooi (waar nu het litteken zit) weg kunnen halen en het zo strak proberen te trekken. Ik heb aangegeven dat ik dat niet zie zitten omdat de tepel dan ook een stukje naar beneden getrokken word.

De optie van plaatsen voor de spier kan bij mij niet omdat ik geen borstweefsel heb aan de bovenkant en je dan dus altijd randen zal zien, en dat zal ik zeker niet leuk vinden.

Blijft over de tepellift of een groter implantaat.

Volgens haar heb ik al een vrij groot implantaat (375CC) en is het maar de vraag of een groter implantaat de boel wel opvult/strak trekt.

Via internet bij van Selms had ik al begrepen dat de strakste variant de tepellift is, maar dan heb je dus wel extra littekens.

Dus mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een groter implantaat. Dan word het misschien niet super perfect, maar goed genoeg denk ik.

Ik mag vrijdag komen(mocht eigenlijk morgen ook maar dan kan ik niet) want ze wil me nog even zien en het persoonlijk bespreken.

Mocht er toch een groter implantaat in gaan, dan kan dat binnen 1 werkdag nog geleverd worden, dus mijn OK datum komt gelukkig ook niet in gevaar.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb er vertrouwen in dat we tot een goede oplossing komen.

Ik zal vrijdag nog even laten weten wat het uiteindelijk wordt. Ik hoop een wissel, maar sta open voor andere suggesties, al betwijfel ik of die er zijn.

Wish me luck ladies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES!

Ik kom net terug van de PC.

Ik krijg 500CC high profile. Projectie 5.4 (is nu 3.9) en breedte 13.2 (is nu 12.9).

Ik had Mentor round moderate plus profile en krijg nu dus Mentor round high profile.

Dan heb ik iets meer projectie van voren en zou het dus opgevuld moeten zijn.

Ze was wel bezorgd over de grootte en of er geen randen te zien zouden zijn, maar ze begreep me wel dat ik de lift niet wilde i.v.m. de littekens.

Super opgelost dus! Echt een aanrader deze vrouw. Ze had het niet hoeven doen een wissel, maar doet het toch.

Ik ben zo blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt super 500cc, de high profile zal dat zeker wat meer vullen als ik afga op Nio zijn verhaal :D

Een lift zit je zeker niet op te wachten, ik zelf dus ook niet. Dan liever grotere protheses als dat litteken.

We hebben beide een beetje hetzelfde "probleem", buiten je plaatsing om dan, nog teveel weefsel/ruimte.

Het worden dan misschien niet de super perfecte boobs misschien met grotere protheses, maar goed genoeg in onze ogen denk ik.

Ik tel met je mee af lieverd!!! Moet je de protheses nu zelf betalen ook??

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Het zullen nooit hele hoge pronte borsten worden, maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik ben geen 20 meer, dus die tepels zitten nou eenmaal wat lager. Beter dat dan littekens en zo heel laag vind ik ze nou ook weer niet zitten.

Over de kosten voor de implantaten...Daar is niets over gezegd en ik heb er niet naar gevraagd.

Ja grotere protheses vind ik zo en zo wel prettig want ik heb nu een mager Ctje ipv de dikke D die ze dacht dat ik zou krijgen. Beetje zelfde verhaal als bij aardbei, veel cc's vallen weg bij mij.

Dus hopelijk kom ik nu wel op de D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zo ver.

Zondag mijn huis opgeruimd, vandaag alles gewassen en morgen alles schoonmaken en dan ben ik er klaar voor.

Alleen nog ff een nieuwe sport bh kopen.

Hopelijk gaat het herstel deze keer beter en hoef ik niet zo lang te blijven in het ziekenhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femmy,

Ik heb weer de Triumph met klitteband genomen. Die had ik vorige keer ook, is 'maar' 30 euro. Ik had ook een duurdere van 52 euro, maar vond die van triumph toch het lekkerst, vooral omdat je die schouders met klitteband eenvoudig kunt verstellen. Wel zo handig als je je armen niet zo goed kunt gebruiken in het begin.

Ik heb de 85E genomen. Ik heb zowel de D als de E gepast, maar daar zat niet zo gek veel verschil tussen. Omdat de C de eerste dagen wel goed zat, maar daarna ging knellen, dacht ik deze keer gewoon de meest comfortabele pakken. Ik mag hem nog laten ruilen als blijkt dat ie toch te groot is.

Het huis is aan kant, was gedaan en ik ben er klaar voor.

Ik moet me morgen al om half 7 in het ziekenhuis melden en zal waarschijnlijk weer rond half 9 geopereerd worden. Net als de vorige keer ben ik de eerste.

Hopelijk mag ik nu wel na 1 nachtje naar huis. Ik heb er in ieder geval zin in. Op naar mooie boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het achter de rug. Ben iets na 8 uur vanmorgen geopereerd. Was nog even zoeken waar mijn nieuwe protheses waren. Die bleken niet in de OK. Toen die gevonden waren kon het beginnen. Om 10 uur lag ik op de uitslaapkamer en om 11 uur op de afdeling. Pijn valt mee, dat was vorige keer erger. Ben wel misselijk en ontzettend suf en slaperig van de narcose en morfine. Ik kan haast niet wachten om te zien hoe het eruit ziet! So far so good dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gekeken. Links is top. Rechts ziet er raar uit. Die zat voor de wissel lager dan links en te ver opzij. Dat leek een grotere hangborst. Nu zit ie een stukje hoger dan links en lijkt hij een stuk kleiner. Net of ze links wel 500cc heeft geplaatst maar rechts 375 heeft laten zitten. Dat is niet zo maar dat lijkt waarschijnlijk zo door het verplaatsen van de pocket en het vasthechten van de borstplooi. Kortom het ziet er nu nog een beetje maf uit, maar is zo en zo een verbetering met hiervoor. De extra ruimte die ik had lijkt goed opgevuld. Qua herstel gaat het tot nu toe ook heel goed. Ik heb weinig last. Alleen suf en af en toe pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd meisie en dat je maar snel mag herstellen en je in de spiegel tevreden kunt kijken :D

En fijn te lezen dat de extra ruimte opgevuld lijkt, geeft mij ook weer een beter gevoel (hoop) :D

Laat je lekker vertroetelen en een heel fijn herstel!!

Ik blijf je volgen meid :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gistermiddag thuisgekomen. Gelukkig mochten de drains eruit. Rechts trekt al mooi bij, zoals het er nu naar uit ziet wordt het mooi gelijk. Ik ben blij!

Heb weinig last meer gelukkig. Echt een verschil met de BV en nu de wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.