Ga naar inhoud

SCHAAMLIP-VERKLEINING


mamavan3

Aanbevolen berichten

Het is gebeurd!

Op 3 kwartier was ik trg op de kamer.

Veel bloeding en geen pijnstillers omdat dafalgan t bloed verdund. Dus da was wel ff afzien.

Slapen gaat moeilijk omdat ik op mijn rug moet liggen met mijn knieën in de lucht.

ik moet 3 dagen platliggen, mag enkel rechtstaan om naar t wc te gaan. Niks heffen, niks doen.

Zeer saai als de vriend de late heeft...

Stappen is de ganzenpas :lol:

Gisteren viel de pijn mee, vandaag iets minder. Precies ook meer gezwollen.

Nog even geduld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste Reactie
Stappen is de ganzenpas

hahahahaha daar kan ik me iets bij voorstellen :35:

Gefeliciteerd met uw nieuwe uhm... sja.. nieuwe lipjes?!?!? ;)

Fijn dat het nu achter de rug is!! Eventjes doorbijten nog,en dan kun je hopenlijk weer gewoon slapen en lopen!! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Lekker dat je het achter de rug hebt!!

Die pijn en zwelling is normaal, had ik ook de eerste paar dagen. Heb mezelf zelfs 1 keer in slaap gehuild, vond t echt een pijnlijke ingreep! Sorry, dit is natuurlijk niet echt bevordelijk om te horen..

Maar die echt erge pijn duurde alleen de eerste paar dagen bij mij hoor, daarna ging het steeds beter.

En miss ook omdat ze bij mij heeeeel veel overtollige tja hoe zal ik het zeggen, lipjes weggehaald hadden;p Of was dat bij jou ook veel?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook niet anders dan met mijn benen open en geplooid liggen. Benen toe en/of plat doet pijn.

Ik zou niet mogen lopen omdat dat teveel wrijving veroorzaakt. Zoveel mogelijk liggen en rusten.

Ze hebben bij mij een 1,5 - 2cm weggesneden maar hij kreeg de bloeding moeilijk gestopt. Mss dat dat er ook mee te maken heeft.

Nu dag 4 na de operatie... nog altijd zeer gevoelig en zelfs licht pijnlijk.

Stappen is nog steeds de ganzenpas. Kont naar achter en licht door de benen gebogen. Schoon zicht ze :45:

En een broek lukt nog niet. Heb een zeer losse pyjamabroek aan, maar moet die echt zo laag mogelijk dragen want minste aanraking doet pijn.

En ik slaap ook al 4 nachten apart. Schrik dat mijn vriend bij het wroetelen er tegen zou komen of zo... :blink:

Na hoeveel tijd verdwenen de draadjes bij jullie?

En hoe verzorgden jullie het? Ik mag pas sinds gisteren douchen, maar uiteraard geen zeep daar. Ook geen ontsmettingszeep en zo. De gyne zei dat je het beter puur natuur kan laten genezen omdat dat het een zeer gevoelige en bacterie-rijke zone is (blaas, vagina en aars).

Link naar reactie
Delen op andere sites

auwww als ik dit zo lees allemaal heb ik al pijn bij het idee!
stoer dat jullie t hebben laten doen zeg!!!
ik hoop dat het bij mij blijft zoals het is al weet ik dat door een zwangerschap een hoop kan veranderen...
is het bij jullie altijd al geweest of echt na het krijgen van kindjes?ben gewoon nieuwsgierig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

auwww als ik dit zo lees allemaal heb ik al pijn bij het idee!

stoer dat jullie t hebben laten doen zeg!!!

ik hoop dat het bij mij blijft zoals het is al weet ik dat door een zwangerschap een hoop kan veranderen...

is het bij jullie altijd al geweest of echt na het krijgen van kindjes?ben gewoon nieuwsgierig :P

Nawijn 2kindjes is er niet veel daar beneden verandert. Alles is weer terug in vorm. Wel heb heel veel last van afscheiding nu.

Maar gefeliciteerd met je nieuwe lippen. Het lijkt mij geen pretje brrrr het idee al. Ma snap wel dar je et hebt laten doen hoor.

Hoelang duurt het genezings proces?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd al gehad maar na mijn bevalling was het wel erger.

Goh, 10dagen ziekteverlof maar in totaal zou het toch een 3 weken duren voor het volledig pijnloos is/zou zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na hoeveel tijd verdwenen de draadjes bij jullie?

En hoe verzorgden jullie het? Ik mag pas sinds gisteren douchen, maar uiteraard geen zeep daar. Ook geen ontsmettingszeep en zo. De gyne zei dat je het beter puur natuur kan laten genezen omdat dat het een zeer gevoelige en bacterie-rijke zone is (blaas, vagina en aars).

Ik had oplosbare hechtingen dus ging vanzelf, de ene hechting ging er sneller uit als de andere.

Ik moest iedere keer nadat ik na de wc was geweest spoelen met water, maar dat vond ik niks dus ging ik de onderkant gwn even spoelen onder de douche. Urine kan het ook infecteren.

Maar idd, zeker niet met zeep of iets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

draadjes zijn een voor een aant uitvallen

pijn is zo goed als weg. Kan trg ondergoed aandoen (met maandverband om het zachter te maken)

maar de zwelling blijft nog. Niet meer zo erg als in het begin, maar toch nog zeker dubbel zo dik als normaal.

Hoe lang bleef bij jullie de zwelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik zie dit onderwerp nu pas eigenlijk, en het is al wat verouderd. Nog dames hier die het overwegen?

Een vriendin van mij heeft er vorig jaar in december een laten uitvoeren, dit omdat ze er heel onzeker over was en daadwerkelijk opmerkingen over hab gehad van 2 exen.

De hele behandeling was haar echt heel erg meegevallen, alleen is het resultaat nog niet helemaal wat ze wil. Ze gaat binnenkort op gesprek bij Dr. Kruppa van ACCZ om te kijken of haar klachten gegrond zijn en om te zien of hij er nog wat aan kan/wilt doen (en dan zonder extra te betalen uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben hier 9 jaar geleden aan geholpen, eerst bij de gynaecoloog , dit werd vergoed en hij verzekerde me dat hij dit heel regelmatig deed..

"Gewoon" in het ziekenhuis dus, met ruggenprik.. Vreselijk veel last daar alleen al van gehad, en uiteindelijk zoveel last een paar dagen later gekregen dat ik terug moest en opnieuw geopereerd moest worden (ditmaal door een plastisch chirurg en onder narcose)

Deze vertelde me dat er een oude techniek gebruikt was en dat er 1 oplossing was meer weefsel verwijderen.. Gelijk na de operatie grote paniek heb een bloeding gehad op de uitslaapkamer..kan me weinig meer herinneren alleen flitsen van gestreste verplegers die van alles deden..

Moest in het ziekenhuis blijven maar mocht dag later toch naar huis..

Voelde gelijk dat het weer niet goed was, zoveel pijn..

Terug in het ziekenhuis bleek dat mijn lichaam de hechtingen afstootte.. Deze moesten er dus uit, het moest dus "open" genezen.. En je raad het al.. Moest weer geopereerd worden!!!!

Voor mij is het al met al dus ren vreselijke ervaring geweest met als resultaat dat er sommige stukjes weefsel missen, en achter aan niks zit alleen een litteken weefseltje..

Je ziet er gelukkig van d'r buitenkant niks van en het lijkt verder ook niet heel raar ofzo..

Maar toch.. Vind dat er soms (op tv etc) erg makkelijk over deze operatie wordt gedaan!!

Vind eigenlijk dat je dit enkel moet overwegen als je echt veel last hebt..

Sory voor degene die het nog overwegen te gaan doen, een negatief verhaal is nooit leuk om te lezen i know..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Ik heb deze ingreep ook in december laten doen bij de Bergman kliniek door dr de Blecourt. Zelf vond ik het niks voorstellen en heb alleen de eerste dag pijn gehad, daarna gewoon gevoelig en lastig met kleding. Verder gewoon 2/3 weken lang spoelen na het plassen en verder gewoon wat rustig aan doen. Ik heb er 2 jaar lang over getwijfeld maar achteraf stelde het voor mij niks voor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hello, ik heb een labia correctie gehad. 2 keer! En beiden keren door zorgverzekering gedekt. Het is een operatie van niks.. Maar de pijn achteraf is echt... Kut! Maar ik ben gelukkiger dan ooit. Nooit meer pijn tijdens lopen, fietsen.. Ik zeg; zeker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat hier over gesproken wordt, ik weet dat dit voor velen nog een taboe is terwijl het eigenlijk maar normaal is hé.

Ikzelf heb hier helemaal geen last van, alles zit mooi opgeborgen zeg maar, lijkt wel een kinder vagina :P geen schaamte dus down there!

Indien je je wel schaamt, er gewoon voor gaan! Reken wel, vele vrouwen hebben dit 'probleem' en te grote schaamlippen is totaal niet abnormaal hé! Als je je echt schaamt moet je het natuurlijk wel laten doen maar ik las dat je hier serieuze infecties door kunt oplopen? :( Hmmm, goed informeren dus? ;D xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Sorry voor de late reactie. Krijg hier geen melding van. Ik heb het een paar jaar geleden laten doen. Ik ben door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis en daar bepalen ze of het medisch of cosmetisch is. Tranen helpen bij je verhaal. Maar dat was vóór de 'hype' zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Heyhey, heb er zelf ook een complex van en zou dit graag willen laten opereren. Ben al zolang mee aan het sukkelen. Mijn vriend wilt dit niet, maar hij beslist over zijn bepaalde dingen, nu ik mijn :)

wie kan me goede raad geven???? Ben zo radeloos.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Ik heb geen hele grote lippen ofzo, maar genoeg om me in de weg te zitten in een strakke broek. Het kost 900 euro om ze te verkleinen zag ik, maar ik weet niet of ik het echt zou doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.